Atlerovik
Hi-Fi freak
AN UK har da mange PP forsterkere, både integrerte og effekt?Det er helt korrekt. Andy elsker den. Siden AN uk ikke lager PP kunne dem "gi" denne konstruksjonen til ANK.
AN UK har da mange PP forsterkere, både integrerte og effekt?Det er helt korrekt. Andy elsker den. Siden AN uk ikke lager PP kunne dem "gi" denne konstruksjonen til ANK.
Var ikke noe PP EL34 uk den gangen i det minste.AN UK har da mange PP forsterkere, både integrerte og effekt?
[/QUOTE]Hei!
Dette er min gamle DAC og den har jeg oppgradert sammen med DJS i Nederland. Denne ble med på flyttelasset til Norge sammen med meg. Border Patrol PS gjør utrolig mye her. Jeg spiller nå selv med AN UK Dac4.1x Balanced. Så nå vet jeg hvor bra min kit Dac var ;-).
QUOTE="bevisfrond, post: 3065721, member: 2765"]
Hei Veleik
Her er et par bilder av min eks, AN Dac Kit 1.2, og hvordan den var koblet til BP PSU'en. Vet ikke om dette er overførbart, da min var delvis ombygd av De Jong Systems i Nederland. Dog spilte den så bra, at det var dust å sende den til Litauen, he-he.
Vis vedlegget 578842 Vis vedlegget 578843
Hva tenker man om å forsøke seg på et ANK stylet CD drev?
Ser at de tre overdimmensjonerte trafoene AN benytter i toppmodellen sin er hyllevare hos Mouser med samlet kost rundt en tussing. Og de tre strømforsyningene ser ut som det er standard TO220 spenningsregulatorer. Det er jo datafangst vi skal utføre så det virker logisk å ikke gjøre dette mer komplisert.
Drivverket fra toppmodellen til AN er jo det utgåtte Phillips Pro som AN har hamstret inn. Men som nå finnes å kjøpe i en revidert versjon/klone som høster masse bra omtaler i andre hi-end CD spillere.
SUOS-Hifi Home | SUOS-Hifi
SUOS-Hifi - Your one stop shop for High-End CD Solutionswww.suos-hifi.com
Har lest litt i manualene til dette CD Pro-8 drivverket og en styringsenhet virker være veldig enkelt å gjøre med et eller annet ferdig Arduino utviklingskort til noen få tikroner + et tekst eller grafisk OLED display.
Drivverket er helt komplett selvstendig enhet og kan kobles rett til en ekstern DAC med et drivsteg og impulstrafo for s/pdif.
i2s er også støttet, noe som AN ikke nyttegjør med sitt Pro drev.
Kabinett er jo også rett så enkelt med et høl i toppplaten til top-mating. Mulig det enkleste er å bestille standard kabinett og fabrikere ny topp og frontplate, evt med deler fra innkjøpt kabinett?
Vis vedlegget 688930
Leste en kommentar at AN drivverk fungerte best på AN DAC, hvilket åpner en hypotese at disse pulstrafoene fra AN muligens skaper miss-match mot annet utstyr? Men det er jo veldig enkelt å måle og se at man faktisk har firkantpulser når kabelen er tilkoblet ulike laster.Kult! Kjør på å test!
Vet at AN uk skifter alle små elektrolyttene på CD pro til BG PK så ikke helt standard CD pro i AN boksene.
Litt av hemmeligheten til god lyd ligger i de digitale toroidene på utgangen.
Andy har ikke sansen for / synes ikke det er så viktig med jitter osv men ser mere på andre parametere som jevn impedans til det digitale signalet.
Etter å ha testet med clock osv vil jeg si at det er bedre uten men med "riktig" interface både i dac og transport.
Har ikke opplevd at AN drev eller dac fungerer dårlig mot andre merker av tilsvarende produkter.Leste en kommentar at AN drivverk fungerte best på AN DAC, hvilket åpner en hypotese at disse pulstrafoene fra AN muligens skaper miss-match mot annet utstyr? Men det er jo veldig enkelt å måle og se at man faktisk har firkantpulser når kabelen er tilkoblet ulike laster.
Phillips Pro var nok i sin tid fabrikert til å nå flere marketeder enn hva AN oppererer. Pro-8 har forhåpentlig dette på stell allerede tatt i betrakning deres eksistens.
Fin link!Hadde kanskje vært greit å få samlet alle byggemanualene et sted i denne tråden?
Endel ligger på ankits sine sider men ikke alle ser det ut for.
Dropbox
www.dropbox.com
Om man ikke har Adobe Acrobat (full versjon) kommer man langt med online verktøy som lar en ta ut enkeltsider eller bilder fra PDF filer. For så benytte en annen tjeneste til å sette filene sammen til et dokument igjen.Fin link!
Har vert inne på samme tanken. Og for min del skulle jeg gjerne sett mange av krets-skjemaene på en plass.
Men jeg er usikker på hvordan man best løser det? Denne linken din kan jeg godt legge inn i startinnlegget mitt for tråden.
100K 2W Non magnetic Silver Tantalum.Olof hva er verdien på de 2 motstandene?
Annet sted på forum er det en historie om Abrahamsen som strevet med å få spideren lett nok i vekt på CD spilleren sin. Samt i noe av reklamematerielt fra AN ligger det noe tekst om at magnetpucken skal være så lett så mulig. Brukere fra vinylspillere assosierer jo puck'n med en vekt som holder platen på plass og vekte lageret på enkelte spillere....<snip>...
Men hva med DIY beltedrevet cd-drev !? Noen som har peil på om det kan finnes beltedrevne drivverksdeler man kan få kjøpt noen plass?
Philips Pro verket er laget for juke-boxer. Derav navnet pro.Phillips Pro var nok i sin tid fabrikert til å nå flere marketeder enn hva AN oppererer.
Hei, som sagt. Mange år siden jeg har holdt på med dette og den jeg setter i stand nå har den originale AN trans0103 trafoen. Er det samme jording der også? Tenker spesielt laskingen på sekundærsiden mellom 0 og 300. Trans0103 har en litt annen sekundærviklingFikk spørsmål om AN Kit med brum. Jording er alltid en bra start og har blitt gjort på litt forskjellige måter. Denne funker og er det samme som AN uk gjør.
Vis vedlegget 682257
Ble laget til Trans 0103 opprinnelig den jordings strategien der. Så bruk den.Hei, som sagt. Mange år siden jeg har holdt på med dette og den jeg setter i stand nå har den originale AN trans0103 trafoen. Er det samme jording der også? Tenker spesielt laskingen på sekundærsiden mellom 0 og 300. Trans0103 har en litt annen sekundærvikling
Hadde god erfaring med disse rørene i en Vac Renaissance 30/30 for mange år siden. På den tiden ca. 2006-2007 var handel med Jac music helt problemfritt.Ang. EML 300B XLS i ANK
Jeg må etterhvert kjøpe en kvartett med 300B til mine Interstageforsterkere. Er det noen som vet om det er ok å bruke EML 300B XLS? Jeg har sett i andre tråder at det oppgis veldig levetid for disse rørene i kretser beregnet på vanlige 300B, og lang levetid er jo svært ønskelig med tanke på utskiftningskostnader...
Nice!
Ok, takk for tips. Kjipt at det skal være slik!Bestill via USA!