Nettop,frister ikkje nevneverdig med aluhøgt akkurat da neiJeg har hørt de, og så lenge de er lagd av aluminium så låter de som aluminium.Ja,huff.Et slikt prinsipp med aluminium må vere den totale motpol til feks Audio note høgtalere og BBC prinsipper.Hehe,ja høres slik ut.Men gir sikkert en veldig "detaljert" lyd,spessielt på triangel og kirkeklokke innspillinger
Kanskje det kan funke til bass,med god intern demping.
Piega er vel bygd i alu,men aldri lytta på dei.
Mvh.
Ligger noen på børsenSitter med Von Schweikert vr4jr og musical innovation 10.1se, men du verden jeg har lyst til å teste 25 watt klasse A med an-e Hatt de før, og vil ha de igjen.
Pokker ta, ja ja det går vel flere tog.Klarer ikke finne de men..
Hehe,jepphadde ikke bygget kassene for gjenbruk dersom jeg faktisk trodde at ringen var sluttet
hadde ikke bygget kassene for gjenbruk dersom jeg faktisk trodde at ringen var sluttet
Du leker ikke butikkOg en 18 foots blue jeans coaxial-kabel på vei.
Ser denMå jo nå fra pcen til anlegget
L1 er vel muligens KIT varianten av P1. Uten at jeg kan si det 100% sikkert.Hei
ser det ligger en L1 på brukten nå. Jeg har kun hørt P1SE tidligere av AN. Hva er forskjellen på disse to? Er ikke begge SE og El 84?
L1 er vel klasse ab og P1 klasse A :/L1 er vel muligens KIT varianten av P1. Uten at jeg kan si det 100% sikkert.Hei
ser det ligger en L1 på brukten nå. Jeg har kun hørt P1SE tidligere av AN. Hva er forskjellen på disse to? Er ikke begge SE og El 84?
Mener det var en tråd ang bygging av L1 her ett sted.
Tviler ikke at den spiller bra, er vel PP sak den L1 ampen ?
P1 få's både som PP og "SET"
/jan
Bra amp, bra rørBruker selv ekte 6P14P-EV i min Audio Innovations Series 400, låter utrolig bra!
NOS Reflektor 6P14P-EV, 5000 timers spec, med Gull i innmaten. Anodeplaten er fysisk større enn på standard
EL84 fra Telefunken, Philips, Mullard etc.
Er en PP ser jeg nå. Er SE grommere på et eller annet vis? Hva menes med "SET"? Ble mye spørsmål dette JanL1 er vel muligens KIT varianten av P1. Uten at jeg kan si det 100% sikkert.Hei
/jan
SE er som oftest litt annerledes lydmessig. Ikke noe som er best av SE - PP. Helt på hva en skal drive og hva en fortrekker lydmessig.Er en PP ser jeg nå. Er SE grommere på et eller annet vis? Hva menes med "SET"? Ble mye spørsmål dette JanL1 er vel muligens KIT varianten av P1. Uten at jeg kan si det 100% sikkert.Hei
/jan
Canada er KIT.Prøvde nå å gå inn på AN uk, men der er det noe galt på siden. Får ikke sett på amp der. Hva er forskjell på AN Canada og Uk? Er det ikke samme produkter?
Synes du var flink til og forklare jeg.SE er som oftest litt annerledes lydmessig. Ikke noe som er best av SE - PP. Helt på hva en skal drive og hva en fortrekker lydmessig.Er en PP ser jeg nå. Er SE grommere på et eller annet vis? Hva menes med "SET"? Ble mye spørsmål dette JanL1 er vel muligens KIT varianten av P1. Uten at jeg kan si det 100% sikkert.Hei
/jan
PP er som oftest mere "bøllete" og litt ekstra krefter. SE noe mindre effekt og litt "rundere" i lyden. (igjen...veldig forenklet)
PP = Push - Pull
SE = singel Ended
SET = Singel Ended Triode
Audio Note for eks.
P1SE er singel ended i den forstand at de kjører utg. rørene i paralell - parvis (som ett rør enkelt forklart)
P1SE PP så jobber utg. rørene i push - pull.
SET - ett utg. rør pr kanal, trioder da selvsagt. (2A3/300B/211/845 osv osv)
Og for å gjøre forvirring total
PSE = paralell singel ended
L1 er en push - pull. Gjerne litt mere effekt i de enn i SE.
Kort versjonen det der hehe. Sikkert mange andre som kan forklare det ned i minste detalj, men sånn i grove trekk....
Wiki er din venn
Push–pull output - Wikipedia, the free encyclopedia
Single-ended triode - Wikipedia, the free encyclopedia
/jan