Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Vel de har allerede forsket på det i flere år allerede, hørte om det for første gang i an fabrikk tour hos audio note uk fra 2011.

Legger de ut her i tilfelle noen her ikke har sett dem.

EDIT: Flere videoer fra samme serie.

Sist redigert:

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Har et spørsmål ang. I/V trafoer, jeg har lest disse skal reduserer bakgrunnsstøy, stemmer dette? Og er det ellers noen forbedring å hente på slike, og vil de kunne brukes mot mitt analogkort som bare har et rør?

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Dette var vanskelige spørsmål uten noen egentlig fasit. En I/V trafo vil dempe høyfrekvent støy, men vil kanskje ikke kalle det "bakgrunnsstøy" akkurat. Spørs imidlertid hva du mener. Har hørt både positive og negative utsagn om I/V trafoer vs. I/V motstand, men antar at en trafo i beste kvalitet vil gi bedre lyd enn en motstand av beste kvalitet. Prisen vil imidlertid være mye høyere på førstnevnte. Analogkortet har ingen betydning for om du kan bruke I/V trafo, så ja, de kan brukes hos deg også. Problemet er å finne en trafo som gir den samme signalspenninga som motstandene som du har fra før fra AD1865-chipen til utgangsrøret. Tror det beste rådet er å finne ut hvilke I/V motstander du har og evt. ta kontakt med Sowter i England om de har, eller kan lage noe, som passer.

Mvh
    Vidar

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har et par Audio Note I/V trafoer som ikke blir brukt lenger faktisk.. Laget for AD1865.. Ligger i ei eske ;)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Dette var vanskelige spørsmål uten noen egentlig fasit. En I/V trafo vil dempe høyfrekvent støy, men vil kanskje ikke kalle det "bakgrunnsstøy" akkurat. Spørs imidlertid hva du mener. Har hørt både positive og negative utsagn om I/V trafoer vs. I/V motstand, men antar at en trafo i beste kvalitet vil gi bedre lyd enn en motstand av beste kvalitet. Prisen vil imidlertid være mye høyere på førstnevnte. Analogkortet har ingen betydning for om du kan bruke I/V trafo, så ja, de kan brukes hos deg også. Problemet er å finne en trafo som gir den samme signalspenninga som motstandene som du har fra før fra AD1865-chipen til utgangsrøret. Tror det beste rådet er å finne ut hvilke I/V motstander du har og evt. ta kontakt med Sowter i England om de har, eller kan lage noe, som passer.

Mvh
    Vidar
    Takk for svar, vel bruker på digitalkortet de kondensatorene som kom med og ser ut til å være de som skal være på kortet orginalt(typen), eneste som ellers er annerledes er 0.1µF sonicaps kondensatorer som sørger for 75 ohm motstand fra digitalinngang. Kortet har en AD1865 chip. Sier dette noe?

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Nei, dessverre. Du må finne ut hvor I/V MOTSTANDENE står og hvilken størrelse de har. Her trengs det nok litt hjelp fra noen DAC Kit 1.1 eksperter.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Der er den påståtte black gate erstatteren som peter qvortrup viste i det intervjuet som nettop ble postet her.

Nei, dessverre. Du må finne ut hvor I/V MOTSTANDENE står og hvilken størrelse de har. Her trengs det nok litt hjelp fra noen DAC Kit 1.1 eksperter.
    Ok, kan et bilde av digitalkortet være til hjelp? Ingen anelse hva jeg skal se etter.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Er det bare mine rør eller er audio note dacene mye mer kilne på rørkvaliteten kontra driverrørene i ampene deres?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hatt mullard ecc83 i min amp en stund helt til de gikk defekte og måtte gå tilbake til tungsram ecc83, og var overasket over tungram-rørene var bedre på ting som bassrespons og dynamikk, mens i dacen kjørte jeg i starten tungsram ecc82 som spilte der og da ganske bra, så byttet jeg til mullard og byttet litt fram og tilbake og kan konkludere med at mullard m8136 spiller fletta av tungsram ecc82. Begge tungsram-rørene er fra 70-tallet.

Er det stor forskjell på kvaliteten på tungsram ecc82 og ecc83 eller er jeg inne på noe om at dacene er mer kilne på røret/ene enn ampene?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pcm63 som ble brukt for lenge siden, kontra 1865. Noen som kan si noe om forskjellen på disse to ifht lyd?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke på dac chippene isolert sett men de ad1865 baserte AN dacene er "kjent" for å låte bedre.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for svar bamba. Siden dac ifra an er så sammensatt, hvor mye har type chip å si ifht resten?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er vel snarere mangelen på diverse filtre i de nyere ad1865 dacene som gjør magien i AN lyden vil jeg tro. Det skjedde vel for en 6-7 år siden? Etter at ad1865 ble benyttet

Litt AN pjatt her :)
    The DAC uses the revolutionary and currently exclusive Audio Note digital technology dubbed 1x oversampling™ direct from disc™ circuit topology. The
    technology in essence dispenses with all the correction measures inherent in all other
    D/A converters and presents the digital signal directly to the converter after
    reformatting. In other words, all products in the Audio Note DAC range have no
    oversampling, no jitter reduction, no noise shaping and no re-clocking. Having
    removed all the digital filtering that is part of the oversampling, we have also
    dispensed with all filtering in the analogue domain to further retain good wide band
    phase-frequency and dynamically coherent behaviour. The end result being a
    reproduction more reminiscent of master tap
    Our converters all use a high grade selected Analogue Devices AD1865, 18Bit stereo converter chip because we found this chip to be the best sounding available (yes, even
    better than the 20Bit and 24Bit versions!). This is fully compatible with 16-bit
    44.1kHz technology as well as 48kHz and can also be used with the 24-bit 96kHz
    DVD-A standard as the DAC chip will only loose resolution at the 20th, 22nd and
    24th Bit, a truncation that mildly reduces the resolution. Tests have shown that this
    information loss is inaudible when compared to comparable methods used in digital
    technology, which involve either oversampling, up sampling or other digitally derived
    signal manipulations or “improvements”.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk igjen Bamba. Kikket litt på nettet og inntrykkene dine samfaller med mye av det som blir sagt der ute. Mer direkte lyd med AD1865.

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    4
    Hei, jeg trenger litt veiledning av dere erfarne Audio Note entusiaster. Jeg skal selge min Audio Note Dac kit 2.1 Level B Signature m/USB, som ble bygget i 2007 av en erfaren bygger (han som driver deko.no). Men hvilken pris kan jeg forvente for en slik sak? Synes det er vanskelig å prissette en 7 år gammel dac som ikke er fabrikkbygget, men disse kit'ene er vel fortsatt i salg i samme utførelse idag? Eller tar jeg feil?

Setter pris på tilbakemeldinger :)

Hilsen Kaptein Ufattelig

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hei, jeg trenger litt veiledning av dere erfarne Audio Note entusiaster. Jeg skal selge min Audio Note Dac kit 2.1 Level B Signature m/USB, som ble bygget i 2007 av en erfaren bygger (han som driver deko.no). Men hvilken pris kan jeg forvente for en slik sak? Synes det er vanskelig å prissette en 7 år gammel dac som ikke er fabrikkbygget, men disse kit'ene er vel fortsatt i salg i samme utførelse idag? Eller tar jeg feil?

Hilsen Kaptein Ufattelig
    Bilde av innsiden hjelper nok.

TomVen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    485
    Sted
    Jar
    OTO SE er nok det beste kjøpet du kan gjøre fra AN da dette på mange måter er den første virkelig gode ampen de har. Den er jo sett på som en klassiker, bare vær sikker på å kjøp SE og ikke PP versjonen. Flere ganger når jeg har snakket med AN UK om å oppgradere til f.eks Meishu som er priset bortimot det dobbelte så har de faktisk rådet meg til å ikke bytte ut OTO'en om jeg er fornøyd med den da du ikke nødvendigvis får denne fantastiske EL 84 lyden om du går opp i gradene.

En ting er sikkert. OTO SE er vernet hos meg og kommer aldri til å bli solgt uansett. Om den skulle bli ødelagt så får jeg bare få den reparert eller bare ramme den inn å ha den på utstilling ;) .
    Et lite tips: Prøv Signature-versjonen av OTO SE. Den er meget bra, og vesentlig bedre enn standardversjonen. Jeg bruker SE Signature på AN/E Lexus, og det spiller fortreffelig. I motsetning til vanlig SE som etter min mening passer best til K og J, går Signature også perfekt sammen med E (har også hatt vanlig OTO SE hjemme). Blant annet utgangstrafoene er vesentlig bedre på Signature, noe som nok er en viktig del av forklaringen.

Synes det er rart at kombinasjonen av denne forsterkeren og AN/E ikke er mer utbredt: Matching og synergieffekten er på topp; det finnes ikke noe mer frustrende enn å forsøke å matche ulike merkers særegenheter. Her kommer man til "dekket bord":) I tillegg: Byggekvaliteten er etterhvert blitt meget bra, lyden er magisk, og prisen er egentlig ikke så verst. Ikke blir det spesielt varmt i forsterkeren heller, noe som tilsier lang levetid. Man behøver ikke justere bias, og rørbytte koster nesten ingen ting. Føy til en best mulig programkilde (SME Model 20/3 A hos meg), og du har et virkelig godt anlegg med "full range" lyd. Anlegget lar seg lett tilpasse til mange ulike rom. I tillegg er merket godt representert i Norge med en flink og grei forhandler, som har lave priser på AN i europeisk sammenheng. Du slipper også frustrasjonen med at det kommer nye modeller annethvert år, som får verdien til å rase på utstyret (uten at lyden egentlig er noe bedre på nye modeller). Anbefales på det sterkeste! Mye lovprising her, men det er oppriktig og det jo en vennetråd...

http://www.positive-feedback.com/Issue64/audionote_oto.htm

http://www.amherstaudio.com/#AudioNote

Sist redigert:

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    4

Hilsen Kaptein Ufattelig
    Bilde av innsiden hjelper nok.
    Her er noen mobilbilder.

Ser ut som det er brukt Sonicap Platinum istedetfor Audio Note Copper foil kondensatorer i analogtrinnet. Ser på nettet at Sonicap Platinum i 0.47 mikro Farad koster 90 USD (~540 kr) og AN Copper foil koster £40 (~410 kr) så dette er muligens en oppgradering? Uten at jeg kjenner til de lydmessige egenskapene til disse.

20140915_184826.jpg

20140915_114108.jpg

20140915_114048.jpg

20140915_112716.jpg

20140915_112726.jpg

20140915_112812.jpg

20140915_184153.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin dac det der. Slagsverdi er vanskelig , men ville tippe 6-7000..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja den var fin og siden det er endel tantaler, I/V trafoer og slikt kanskje i overkant av 7k også.. Noe black gates også.

Men om du bytter ut det analog kortet med noe annet så blir det en mye mer vellydende dac. Den 6922 kretsen som opprinnelig kom låt - så der..

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar! Jeg har allerede ny dac (integrert i forsterker) og jeg tror ikke jeg vil få igjen utlegget til nytt og bedre analogtrinn dersom jeg oppgraderer før salg, men takk for tips likevel. Det er uansett nyttig å vite for dem som vurderer en slik dac.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Nå har enda et Psvane 6CA7-rør i L4i forsterkeren min begynt med "sprakelyder". Og de som så vidt har vært i bruk. Dette utvikler seg til å bli det dårligste rørkjøpet jeg har gjort noen gang. Skulle ha kjøpt gamle Tesla til samme prisen. Hadde garantert vært mer holdbare.

Er det i det hele tatt noen som har hatt langvarig suksess med 6CA7-rør fra Psvane?

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Lodde vekk potmetre i AN Kit 3

Har fått en kar til å hjelpe meg med å lodde vekk potmetrene på mine AN Kit 3, 300b PSE monoblokker.
    Han har bedt meg kikke i byggemanualen, for å se om det står noe der om det da må loddes inn en motstand. Han mener det, og tipper at den skal være 47k.
    Jeg er på jobb, og får ikke sjekket ut det før i morgen.

Jeg forsøker meg derfor blant kunnskapen her, og ser ikke bort fra at det går raskere her, enn å avvente til jeg får kikket i manualen.
    Noen som vet?

Mvh Håkon

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Bump!

Har fått en kar til å hjelpe meg med å lodde vekk potmetrene på mine AN Kit 3, 300b PSE monoblokker.
    Han har bedt meg kikke i byggemanualen, for å se om det står noe der om det da må loddes inn en motstand. Han mener det, og tipper at den skal være 47k.
    Jeg er på jobb, og får ikke sjekket ut det før i morgen.

Jeg forsøker meg derfor blant kunnskapen her, og ser ikke bort fra at det går raskere her, enn å avvente til jeg får kikket i manualen.
    Noen som vet?

Mvh Håkon

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Om kopi av byggemanual/kretsskjeme trengs, kan jeg scanne dette og legge inn her.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Har aldri sett potmetre på AN kit monoblokker. Må være uoriginalt. Legg ut skjema så finner vi ut av det.

Mvh
    Vidar

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ser at jeg burde melde meg inn her, selv om det meste her går på elektronikk. Min aller beste pickup for tiden er denne:

Trenger en del gain, ja, og ser ikke ut i måneskinn. Ser ut som et loppisfunn, egentlig, når jeg tenker meg om. Men AN io II lyder flott organisk og fintegnende, med masse dynamikk.

mvh

Sist redigert:

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Velkommen skal du være. Alltid plass til en ny AN-venn.

Det ser nesten ut som pickupen har korrodert, men lyden kan vel være god for det. Hvordan høres den ut sammenlignet med Koetsu Urushi?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.787
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke direkte pent men om det er så å si samme kretsen som kit1 (1 og andre steg) - 6sn7-5687 så går det an å bypasse 1 steget og å kjøre de direkte som poweamps mener jeg å ha lest. Mener potmeteret ligger mellom disse rørene i kretsen.
    Jeg bygget om hele min kit1 til et helt annet fortrinn og det låt en god del bedre enn originalt. (6463 i parallell).

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Ikke direkte pent men om det er så å si samme kretsen som kit1 (1 og andre steg) - 6sn7-5687 så går det an å bypasse 1 steget og å kjøre de direkte som poweamps mener jeg å ha lest. Mener potmeteret ligger mellom disse rørene i kretsen.
    Jeg bygget om hele min kit1 til et helt annet fortrinn og det låt en god del bedre enn originalt. (6463 i parallell).
    Ikke kompetent på dette området jeg, men må innrømme at jeg alltid har synes layouten har sett litt sjuskete ut. Men det spiller bra synes jeg.
    Har vurdert å bruke de gode delene, og få noen til å bygge om forsterkerene inn i penere kabinett, men har ikke engang kommet langt nok til å lage et kostnadsoverslag.
    I denne omgang var planen å få potmeteret ut av kretsen, da jeg ikke bruker de, og tenker at det vil gi et løft lydmessig.
    Om byggemanual/kretstegninger jeg linker til gjør at noen kan hjelpe meg med en beskrivelse av hvordan dette skal gjøres, er jeg takknemlig.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Godt å høre du er fornøyd! :)
    Ser at jeg burde melde meg inn her, selv om det meste her går på elektronikk. Min aller beste pickup for tiden er denne:

Trenger en del gain, ja, og ser ikke ut i måneskinn. Ser ut som et loppisfunn, egentlig, når jeg tenker meg om. Men AN io II lyder flott organisk og fintegnende, med masse dynamikk.

mvh

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Ikke kompetent på dette området jeg, men må innrømme at jeg alltid har synes layouten har sett litt sjuskete ut. Men det spiller bra synes jeg.
    Har vurdert å bruke de gode delene, og få noen til å bygge om forsterkerene inn i penere kabinett, men har ikke engang kommet langt nok til å lage et kostnadsoverslag.
    I denne omgang var planen å få potmeteret ut av kretsen, da jeg ikke bruker de, og tenker at det vil gi et løft lydmessig.
    Om byggemanual/kretstegninger jeg linker til gjør at noen kan hjelpe meg med en beskrivelse av hvordan dette skal gjøres, er jeg takknemlig.
    Først av alt så må jeg si at jeg tok feil. De finnes altså AN monoblokker med volumpot-metre. For det andre så har du helt rett. Forsterkerne er sjuskete bygd (håper ingen her på tråden føler seg truffet. I så fall beklager jeg det). De burde absolutt vært bygd opp på nytt i et annet kabinett siden du har så gode og store kondensatorer i strømforsyninga.

MEN om ikke det er aktuelt på det nåværende tidspunkt så må jeg først spørre om hvilken forforsterker du bruker per dato og på hvilket nivå du har volumpotmetrene i monoblokkene. Rent intuitivt så kunne du bare latt være å ha forforsterker siden det sannsynligvis er mer enn nok total forsterkning i monoblokkene slik som de er. Har du flere signalkilder så kunne du kjørt systemet ditt med en rent passiv omskifterboks uten volumkontroll foran monoblokkene og justert volumet på monoblokkene slik som de allerede er.

Har du en god forforsterker som du har lyst til å fortsette å bruke så har du to alternativer: enten sette inn faste motstander (spenningsdeler) i stedet for volumpotmetrene som står der fra før for å dempe signalet inn til 5687-rørene, eller, som bambadoo sier, å bypasse inngangstrinnet i monoblokkene samtidig som du fjernet volumpotmetrene fra monoblokkene. Begge alternativene er mulig, og hva som gir best lyd for deg skal jeg ikke uttale meg om.

Personlig så mener jeg at den lydmessige integriteten eller "lydsignaturen" i forsterkerne vil bli fundamentalt endret ved å fjerne det første trinnet. De vil med andre ord ikke lenger være vintage Audionote kit 3. Men igjen, kanskje det ikke spiller noen rolle for deg.

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Først av alt så må jeg si at jeg tok feil. De finnes altså AN monoblokker med volumpot-metre. For det andre så har du helt rett. Forsterkerne er sjuskete bygd (håper ingen her på tråden føler seg truffet. I så fall beklager jeg det). De burde absolutt vært bygd opp på nytt i et annet kabinett siden du har så gode og store kondensatorer i strømforsyninga.

MEN om ikke det er aktuelt på det nåværende tidspunkt så må jeg først spørre om hvilken forforsterker du bruker per dato og på hvilket nivå du har volumpotmetrene i monoblokkene. Rent intuitivt så kunne du bare latt være å ha forforsterker siden det sannsynligvis er mer enn nok total forsterkning i monoblokkene slik som de er. Har du flere signalkilder så kunne du kjørt systemet ditt med en rent passiv omskifterboks uten volumkontroll foran monoblokkene og justert volumet på monoblokkene slik som de allerede er.

Har du en god forforsterker som du har lyst til å fortsette å bruke så har du to alternativer: enten sette inn faste motstander (spenningsdeler) i stedet for volumpotmetrene som står der fra før for å dempe signalet inn til 5687-rørene, eller, som bambadoo sier, å bypasse inngangstrinnet i monoblokkene samtidig som du fjernet volumpotmetrene fra monoblokkene. Begge alternativene er mulig, og hva som gir best lyd for deg skal jeg ikke uttale meg om.

Personlig så mener jeg at den lydmessige integriteten eller "lydsignaturen" i forsterkerne vil bli fundamentalt endret ved å fjerne det første trinnet. De vil med andre ord ikke lenger være vintage Audionote kit 3. Men igjen, kanskje det ikke spiller noen rolle for deg.
    Som forforsterkere bruker jeg TVC'er, Stevens&Bilington Limited eller Music First Silver, og har alltid hatt AN volumkontrollene på maks da jeg innbiller meg at det gir best lyd. Derfor jeg tenker at faste motstander i stedet for volumpoter vil degradere lyden mindre. Om ikke det antas å kunne bedre lydkvalitet med motstander i stedet for potmeter, er det ikke noe poeng for meg å bytte.
    Om motstander i prinsippet bør gi bedre lyd, er jeg ute etter hvilke verdier de skal ha. Og gjerne og tips om hvilke, f.eks. AN Tantalum, eller andre gode..?

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.426
    Har du volumpotmetrene på maks så tror jeg det er svært lite å hente lydmessig på å fjerne de. Av tegninga ser jeg imidlertid at det ikke trengs noen ekstra motstander for å få forsterkerne til å fungere slik du bruker de også uten potmeter. Det er bare å fjerne potmetrene og lodde om noen ledninger. Men som sagt. Liten vits. Må for øvrig si at jeg misunner deg kondensatorene i strømforsyningene. Du har jo verdier for tusener bare der.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn