Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Fikk oppgitt priser på OTO og Meishu fra Stereofil.

    OTO LINE SE 40.995,-

    OTO PHONO SE 46.480,-

    OTO LINE SE SIGNATURE 55.250,-

    OTO PHONO SE SIGNATURE 63.260,-

    OTO LINE SE SILVER SIGNATURE 107.900,-

    OTO PHONO SE SILVER SIGNATURE 123.500,-



    MEISHU LINE 81.800,-

    MEISHU PHONO 99.170,-

    MEISHU LINE SILVER 108.460,-

    MEISHU PHONO SILVER 123.960,-

    MEISHU LINE SILVER SIGNATURE 170.450,-

    MEISHU PHONO SILVER SIGNATURE 205.780,-
    Friskt priset, vil jeg hevde. På den annen side er det et marked der ute, og der finner du nok konkurransen... Mitt tips til en liten snarvei er en god DAC rett inn i en P2 SE Signature. Det spiller!
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Fått øynene opp for Audio Note og fikk nylig fatt på et eldre par AN-E/D som spiller fortreffelig.

    Drives i dag av en Rega Brio og Chord Mojo.
    Har egentlig ikke noe å utsette på dette oppsettet, men når høyttalerne spiller så bra ble jeg nysgjerrig på hvor mye lenger forsterker og DAC fra AN kan dra de gode egenskapene. Hadde egentlig en plan om å oppgradere DAC til en Qutest eller Hugo 2 ...

    En brukt P2 SE eller OTO SE passer innenfor budsjettet, og kan strekke meg opp til en DAC 2.1x på en god dag.
    Noen som har noen tanker om hvilken ende å begynne i? Eventuelt om det er andre alternativer jeg heller bør se meg om etter med lignende egenskaper som AN?
    Hei.

    Gratulerer med noen musikalske høytalere. Nå er jeg usikker på hvilken Brio du bruker men tenkte jeg kunne gi deg min mening her da jeg har direkte sammenlignet Rega Brio-R vs OTO Phono SE på Audio Note AN-J Spe (Se signatur for mine oppsett). AN-J har samme elementer som AN-E, kun kassen som er forskjellig. Rega Brio-R ble kjøpt inn i første omgang som backup forsterker da dette er den forsterkeren jeg fant som spilte mest likt OTO SE. Rett og slett en fantastisk forsterker til prisen. Sier ikke den er like god som OTO SE, men den kommer skremmende nær, samtidig som den er hakket kraftigere som hjelper til litt i nedre region. Dette er nok en enda viktigere på dine AN-E da de krever litt mer krefter. Det jeg vil frem til er at din Rega forsterker er veldig god og en OTO SE er ikke "40 000 kr" bedre.

    Jeg mener at skal du oppgradere noe nå bør du se om du finner en brukt Audio Note DAC om du kan leve med mindre innganger. Hos meg spiller Audio Note DAC 3.1x + Rega Brio-R fantastisk bra på mine Audio Note høytallere. Just my 2 cents :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hvordan er egentlig OTO SE kontra PP?
    Tenker til bruk med mine Kit03.

    Vurderer å bytte ut LM216, og ser en potensiell fordel i å bytte ut ECP2 riaa med en som er integrert i Oto, sammen med Xindak SUT som jeg bruker i dag.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Ellers kan jeg si jeg kjøpte mine "Audio Note AN-J Spe" nye fra den forrige importøren i 2012/2013 inkludert stativer. Så jeg har iallefall den prisen å sammenligne med når prisene på høytalerene kommer på Stereofil. Ellers kan jeg tilføye at de ble laget på bestilling og hele prosessen tok ca 6 måneder før jeg fikk de. Syntes det var veldig lenge da, men har i ettertid funnet ut at dette er bra leveringstid når det gjelder dette merket :). Ellers synes jeg hele prosessen gikk smidig fra forrige importør, ville bare få frem min erfaring.

    Synes det er fantastisk bra at Stereofil skal begynne å selge dette merket. Om det var en butikk jeg tenkte kanskje kunne begynne med Audio Note så var det de, har stort sett elsket alle produkter de har solgt, og nå begynner de altså med den "hellige gral" :D... Audio Note elektronikk + store Tannoy Prestige Høytallere er også noe av det aller beste jeg har hørt innen hifi, musikalsk sett. Min OTO SE + 3.1x dac låt ikke mindre en fantastisk både på Glenair 15 og på Prestige Canterbury opp til høyt nok nivå for min del (moderat-høyt, ikke grisehøyt, da blir forsterkeren for svak).
     
    Sist redigert:

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hvordan er egentlig OTO SE kontra PP?
    Tenker til bruk med mine Kit03.

    Vurderer å bytte ut LM216, og ser en potensiell fordel i å bytte ut ECP2 riaa med en som er integrert i Oto, sammen med Xindak SUT som jeg bruker i dag.
    SE er ett nivå over PP i "gjennomsiktighet" og "musikalitet" grunnet byggeprinsippet alene. Audio Note klassifiserer også OTO PP som Nivå 1, og SE som Nivå 2 om du bryr deg om slikt. Det er OTO SE som er regnet som mest "bang for the bucks" og har fått uendelig mye gode omtaler rundt om kring, så det valget er klinkende klart om du spør meg iallefall :).
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da er det som jeg tenkte. Enten en Meishu, eller en Oto Se jeg skal kikke etter.
    Hvor gode er riaa i disse?
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Da er det som jeg tenkte. Enten en Meishu, eller en Oto Se jeg skal kikke etter.
    Hvor gode er riaa i disse?
    Det kan jeg dessverre ikke svare deg på... Snurrer ikke noe plater, ble for mye styr synes jeg :). Riaa trinnet har ivertfall 2x rør til OTO'en.

    Anngående OTO SE vs Meishu så spiller nok Meishu litt finere, mer high-end om du vil. Når det er sagt er det folk som foretrekker OTO SE forran Meishu da den har lett for å rocke litt mer, så her kommer det nok litt ann på preferanser. Merk: Har ikke hørt Meishu i mitt oppsett så ta det med en lite klype salt.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat nå spiller jeg på ANKit L4, som jeg tror har mye til felles med den kommende Cobra. Det var Andy Grove(ingeniøren/hjernen bak AN UK produktene) som konstruerte den fra grunn av for ANKits Kanada,og vi er mange som har hørt den og forstår hvorfor Andy etter ryktene var veldig fornøyd med hva han skapte i den.
    Synd det ikke er flere av dem i omløp. Ser på hifishark at de har blitt lagt ut for ganske hyggelige priser. L1 skal vel være ganske kompetent og?


    Friskt priset, vil jeg hevde. På den annen side er det et marked der ute, og der finner du nok konkurransen... Mitt tips til en liten snarvei er en god DAC rett inn i en P2 SE Signature. Det spiller!
    Før jeg fikk dette opphenget i Audio Note hadde jeg planer om å ta steget opp til en Chord Qutest eller Hugo 2.
    Du ville sagt det var en bedre kombo med f.eks. en Qutest (eller tilsvarende) + P2 SE enn DAC 2.1x + Rega Brio?


    Jeg mener at skal du oppgradere noe nå bør du se om du finner en brukt Audio Note DAC om du kan leve med mindre innganger. Hos meg spiller Audio Note DAC 3.1x + Rega Brio-R fantastisk bra på mine Audio Note høytallere. Just my 2 cents :)
    Takker. Det var spot-on Gisle. Det er siste varianten av Brio. Har også en Elex-R som driver et par noe mer tungdrevne Duevel Planets, men disse kan nok fint bytte plass.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Friskt priset, vil jeg hevde. På den annen side er det et marked der ute, og der finner du nok konkurransen... Mitt tips til en liten snarvei er en god DAC rett inn i en P2 SE Signature. Det spiller!
    Før jeg fikk dette opphenget i Audio Note hadde jeg planer om å ta steget opp til en Chord Qutest eller Hugo 2.
    Du ville sagt det var en bedre kombo med f.eks. en Qutest (eller tilsvarende) + P2 SE enn DAC 2.1x + Rega Brio?
    Min subjektive oppfatning er at kilden er ekstremt viktig for totalresultatet, ergo tror jeg mer på AN DAC + Brio enn f.eks. Hugo med AN P2. Det dumme med AN DAC er at de ikke har volumkontroll, men faktum er jo at det har P2! :) Nå vil jeg hevde at akkurat den volumkontrollen med fordel kan byttes ut med høykvalitets faste motstander, (eller AN's step attenuator, eller hvorfor ikke Elma, om du vil spare inn litt kroner også?) da det gjør forsterkeren tightere og mer gjennomsiktig. Jeg har faste motstander på min P2 SE Signature, og har faktisk forsøkt å mate en AN DAC 4.1X Balanced rett inn i P2, og det blir jo det volumet det blir, men det spiller fantastisk!

    Konklusjonen er: source first, deretter forsterker. Jeg har også en Rega Brio i huset, og jeg digger den virkelig. P2 matet av en god DAC med volumkontroll (f.eks. APL) spiller allikevel ganske komfortable ringer rundt Brio'n, noe annet skulle da også tatt seg ut. Jeg kan samtidig si at Rega Brio setter mange andre forsterkere i skyggen med sin spilleglede, det er bare det at P2 SE Signature er i en annen liga, noe også prisen mer enn hinter til.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Takk Håkon! Da er rekkefølgen klar etter din og Gisles anbefalinger.
    Har så langt en brukt original 3.1x og en ny 2.1x/mk2 i sikte, så får vi se.
    Utrolig kult at det var flere med direkte erfaring fra OTO/P2 og Brio på AN-E.

    Gått snart tre uker siden høyttalerne kom i hus nå. Gir fortsatt et like stort glis (om ikke enda større) som da de først ankom. Kona er på tur så volumet kan vandre litt lengre nordover. Daniel Lanois står på fra Red Dead Redemption II lydsporet. Høres vilt bra ut.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har brukt Rega Brio r på AN/K og det var en meget heldig kombo. Eier ingen av delene pr nå, men i retroperspektiv skulle jeg nok ha beholdt begge delene.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Virker jo etter hvert som om Audio Note/Rega Brio er en ganske populær kombo her i landet : )

    Ser for øvrig ut som Prisguiden har greid å snappe opp prisene på AN-E fra Stereofil. Vises ikke på Stereofil sine sider, så regner med det ligger skjult et eller annet sted i koden. Kan selvsagt være helt feil, men virker da noen lunde logisk?

    AN-E

    LX77 540
    LX HEMP81 600
    SPe85 000
    SPe HEMP88 400
    LX HE97 200
    SPe HE102 340
    LX HE Signature182 850
    SPe HE Signature198 350
    SPx AlNiCo294 000
    SPe HE SE Signature309 990
    SPx HE SE Signature392 550
    SEC Silver497 300
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Virker jo etter hvert som om Audio Note/Rega Brio er en ganske populær kombo her i landet : )

    Ser for øvrig ut som Prisguiden har greid å snappe opp prisene på AN-E fra Stereofil. Vises ikke på Stereofil sine sider, så regner med det ligger skjult et eller annet sted i koden. Kan selvsagt være helt feil, men virker da noen lunde logisk?

    AN-E

    LX77 540
    LX HEMP81 600
    SPe85 000
    SPe HEMP88 400
    LX HE97 200
    SPe HE102 340
    LX HE Signature182 850
    SPe HE Signature198 350
    SPx AlNiCo294 000
    SPe HE SE Signature309 990
    SPx HE SE Signature392 550
    SEC Silver497 300
    Holy fucking shit. Hvis det stemmer at AN-E er en direkte etterkommer av Snell type E som jeg mener å huske kostet ca. 8.000,- for paret på Hifiklubben i sin tid, så er det ganske spesielt å se prisutviklingen.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Om de prisene stemmer, er jeg redd de priser seg litt ut av markedet. Min mening er at innstegs-modellen AN-E LX burde ligge på ca 50 000 kr. AN-J LX ca 42-43 000 kr. Det må også tas med i beregningen at stativene koster litt også, om de er "med" i prisen over gjør det jo bittelitt bedre, men fortsatt litt i dyreste laget tror jeg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kan virke som en real prisoppgang ift forrige distributør ja.
    Iflg nettsiden så er alt på lager..
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Over til noe annet.

    Det er snart på tide å skifte Rør i min OTO SE. (Ikke Riia rørene da jeg ikke snurrer).

    Grunnet litt strammere økonomiske vilkår (kone og barn m.m) enn før så ser jeg meg nødt til å gå for billige nyproduserte rør over hele linja. Jeg tenker å skifte ut alle rørene, det vil si: 1x 12AU7, 2x 12AX7, og 4x EL84 (mener jeg husker rett her). Det hadde vert veldig gøy å vite hva Audio Note har i sine OTO SE fra fabrikk for tiden, tror de har Sovtek i EL 84 slotten ivertfall.

    Det beste hadde vært å gått for samme merke hele veien, om det er mulig med "greit resultat". Dette må være rør som masseproduseres slik at jeg kan kjøpe de samme neste gang også :). Det kan dog hende jeg allikevel må skifte ut 12AU7 røret senere til noe bedre om jeg ikke blir helt fornøyd, da min erfaring er at denne slotten gjør mye med lyden, men vil altså prøve med billige først for å ha ett utgangspunkt.

    Hva sier de hjelpsomme Audio Note ekspertene her? :) Sovtek over hele linja? Tung-Sol over hele linja? Electro Harmonix over hele linja? Noen som har erfaringer eller vet hva AN har i sine nye OTO SE for tiden?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Om de prisene stemmer, er jeg redd de priser seg litt ut av markedet. Min mening er at innstegs-modellen AN-E LX burde ligge på ca 50 000 kr. AN-J LX ca 42-43 000 kr. Det må også tas med i beregningen at stativene koster litt også, om de er "med" i prisen over gjør det jo bittelitt bedre, men fortsatt litt i dyreste laget tror jeg.
    Ikke for hvermannsen, akkurat...
    Men tross alt; sammenligne gjerne med Graham Audio som lager BBC-høyttalere anno 2019, ikke akkurat småpenger, det heller. Eller Sonus Faber Electa Amator III for hundre høvdinger. Produsentene eier stort sett ikke skam i livet, og i takt med fallende antall, stiger prisene og skaper en ond sirkel.
    Dessuten er vi nå i en situasjon der flere tenker delvis langs de samme linjer som Audio Note når det gjelder å lage høyttalere, og ikke alle disse er like dyre, heller.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Det er snart på tide å skifte Rør i min OTO SE. (Ikke Riia rørene da jeg ikke snurrer).

    Grunnet litt strammere økonomiske vilkår (kone og barn m.m) enn før så ser jeg meg nødt til å gå for billige nyproduserte rør over hele linja. Jeg tenker å skifte ut alle rørene, det vil si: 1x 12AU7, 2x 12AX7, og 4x EL84 (mener jeg husker rett her). Det hadde vert veldig gøy å vite hva Audio Note har i sine OTO SE fra fabrikk for tiden, tror de har Sovtek i EL 84 slotten ivertfall.

    Det beste hadde vært å gått for samme merke hele veien, om det er mulig med "greit resultat". Dette må være rør som masseproduseres slik at jeg kan kjøpe de samme neste gang også :). Det kan dog hende jeg allikevel må skifte ut 12AU7 røret senere til noe bedre om jeg ikke blir helt fornøyd, da min erfaring er at denne slotten gjør mye med lyden, men vil altså prøve med billige først for å ha ett utgangspunkt.

    Hva sier de hjelpsomme Audio Note ekspertene her? :) Sovtek over hele linja? Tung-Sol over hele linja? Electro Harmonix over hele linja? Noen som har erfaringer eller vet hva AN har i sine nye OTO SE for tiden?
    Siste inkarnasjon OTO benytter ikke EL 84, bare sånn til info. Jeg innrømmer glatt at jeg liker forrige versjon SE bedre enn den nyeste... :)

    Alle rørene du ramser opp vil fungere fint, men mitt kategoriske tips er uansett Psvane hele veien. AN er superfornøyd med det Psvane lager, og benytter dem dessuten til produksjon av sine egne rør. De spiller formidabelt bra!
    https://malaaudio.no/Kategori/19/Rør

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Håkon: Takker for tips. Det blir litt dyrere med de, men kan godt være det blir det over hele linja, redd jeg kommer til å angre med billigere rør :).

    Ikke det at jeg ikke tror deg, men hva har de skiftet til angående OTO SE ? Og hvor står det noe om det? Står da EL 84 på hjemmesiden deres https://www.audionote.co.uk/oto
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Om de prisene stemmer, er jeg redd de priser seg litt ut av markedet. Min mening er at innstegs-modellen AN-E LX burde ligge på ca 50 000 kr. AN-J LX ca 42-43 000 kr. Det må også tas med i beregningen at stativene koster litt også, om de er "med" i prisen over gjør det jo bittelitt bedre, men fortsatt litt i dyreste laget tror jeg.
    Nå er vel ikke vi markedet heller, dessverre. Så kan en spørre seg om det er ytelsen, eller myten om Audio Note som koster...
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Håkon: Takker for tips. Det blir litt dyrere med de, men kan godt være det blir det over hele linja, redd jeg kommer til å angre med billigere rør :).

    Ikke det at jeg ikke tror deg, men hva har de skiftet til angående OTO SE ? Og hvor står det noe om det? Står da EL 84 på hjemmesiden deres https://www.audionote.co.uk/oto
    Jeg jugde. Det er PP som har byttet rør, hva angår SE, ser det ut til de har holdt på EL84, heldigvis. PP benytter nå 6005-rør, og jeg fikk aldri helt fot for den, må jeg tilstå. Du finner en omtale av den i en av de siste Fidelity-magasinene.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Om de prisene stemmer, er jeg redd de priser seg litt ut av markedet. Min mening er at innstegs-modellen AN-E LX burde ligge på ca 50 000 kr. AN-J LX ca 42-43 000 kr. Det må også tas med i beregningen at stativene koster litt også, om de er "med" i prisen over gjør det jo bittelitt bedre, men fortsatt litt i dyreste laget tror jeg.
    AN-E/LX er altså ikke innstegsmodellen, den heter nemlig AN-E/D. så jeg tror nok ditt prisønske på innstegsmodell passer mer enn greit.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Om de prisene stemmer, er jeg redd de priser seg litt ut av markedet. Min mening er at innstegs-modellen AN-E LX burde ligge på ca 50 000 kr. AN-J LX ca 42-43 000 kr. Det må også tas med i beregningen at stativene koster litt også, om de er "med" i prisen over gjør det jo bittelitt bedre, men fortsatt litt i dyreste laget tror jeg.
    AN-E/LX er altså ikke innstegsmodellen, den heter nemlig AN-E/D. så jeg tror nok ditt prisønske på innstegsmodell passer mer enn greit.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det er jo godt nytt, jeg tenkte ærlig talt at en mer kofortabel pris på innstegsmodellen og for en to-veis kassehøyttaler med 8" og softdome ville være rundt 30' et sted.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Fikk svar fra Stereofil på prisene på noen av innstegsmodellene.
    De ba om at prisene ble holdt konfidensielt, men kan kanskje driste meg til å si at innstegsmodellen AN-E/D og D Hemp har mer levelige priser.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Kom faktisk ikke på "D" versjonene, trodde hele veien LX var innstegs-modellen :), men jeg mente prisene var for høye både på LX og Spe. Strakte meg vist lenger opp på skalaen enn jeg trodde da jeg gikk for Spe gitt.

    For min egen del er det ikke så viktig hva prisen blir da jeg allerede har nye originale AN høyttalere, men hadde vært gøy om flere hadde fått øynene opp for dette merket. Skriver dette etter en 3 timers lytteøkt alene hjemme på AN systemet. Hvem trenger vel yoga eller meditasjon når man har slikt i heimen. Fantastisk terapi. :)
     
    Sist redigert:

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor kan ikke de som er interesserte kontakte Stereofil? Hva i alle dager er det for brunsnegler som mumler om lovbrudd og lovdata? Produktene er svært gode og til dels svært kostbare. Stereofil er en forhandler i toppsjiktet. Gjerrige kranglefanter og fattiglapper kommer uansett ikke til å handle.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forventer å kunne klikke inn på nettsiden og sjekke prisen. Alt annet er foreldet.

    Stereofil virker jo ellers som en butikk som henger med.

    Jeg har forresten eid Audio Note-høyttalere før, de var bra.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Ganske enig med Opeth her.
    Dette er ikke noe Stereofil kan gjøre noe med,og AN UK har bestemt at det skal gjøres slik verden over for deres produkter.
    Er man interesert så får man enkelt tak i prisene med mail til Stereofil.

    Prisene som ble lagt ut tidligere i tråden stemmer bra med de siste indikasjonene jeg har sett fra utenlandske nettsider som har hatt priser en periode.

    Sammenlignet med 'gamle dager' og den forrige norske importør Audiocompaniet,så må man huske på at AN har hatt prisøkninger,og bare for under 1 år siden kom de med en generell prisøkning på alle sine produkter i området 10-15% . Stereofil må også forholde seg til en svak norsk kronekurs.

    Jeg også syns ting begynner å bli ganske så dyrt,men man kan ikke si at Audio Note er alene om det innen god hifi.
     
    Sist redigert:

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Rune S: Håper den der "ganske enig" betyr at du ikke er enig i formuleringen fra Opeth :). "Brunsnegler", "gjerrige kranglefanter", "fattiglapper". Makan ! Fikk lært meg 2 nye ord å bruke i heftige diskusjoner om ikke mer.. :)

    Tar uansett min frihet til å si hvilke priser jeg fikk i 2011 på AN-J LX og AN-J Spe, håper det er innafor. Jeg er klar over at vi hadde en mye sterkere kronekurs i de tidene og er det er nok litt av grunnen også. Jeg husker også at det ikke var noe stort hopp opp til AN-E, men har ikke nøyaktig pris av de. De ble for store for mitt rom derfor ble det ikke de på meg.

    Dette var altså i 2011.

    AN-J LX paper: 25 000 kr
    AN-J Spe paper: 32 500 kr (De jeg kjøpte)

    Stativene kostet 3500 kr.
    Hemp ville kostet ca 3500 kr mer også.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Gisle,stemmer, likte ikke den delen av innlegget,så derfor jeg slengte på 'ganske' :)

    Skriver enig fordi jeg er enig i at det er ikke så mye å lage noe styr av.AN UK har bestemt at man må spør leverandør for å få priser,ikke Stereofil sin feil,og man får svar viss man spør. AN UK er også vanligvis flinke å svare på mail.

    Så vidt jeg husker var norskekrona mye sterkere i 2011 som du nemner,og der har helt sikkert vert et par prisjusteringer fra AN UK sin side også.
    Den siste justeringen har veldig mye å gjøre med Brexit problematikken. AN UK er ikke alene i UK om å ha fått utfordringer som bedrift pga det.

    Snell E som var nemnt tidligere,da er vi vel tilbake på 80-90 tallet. Å sette opp et hus koster vel også ganske mye mer i dag enn den gang da :)
     
    Sist redigert:

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Nei det er sant det. Tenkte ikke på Brexit, men det er et godt poeng ja. Når det er sagt så har jo Stereofil ofte gode kampanjer på utstyr, så får en satse på at det er mulig anngående Audio Note utstyr også.

    Men nok om det:).

    Er det noen som har hørt AN-J D eller AN-E D vs LX av samme høyttaler ? Lurer ganske enkelt på om det er noen stor lydforskjell på de 2. Om ikke må jo "D" versjonen være veldig mye høyttaler for pengene. Slik jeg har forstått det er det vel materialet på kassen og at utførelsen kun er i sort som er forskjellen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde Stereofil vært litt smarte hadde de og tatt inn de nye rørene hvor Audio Note har bidratt. De er meget bra. Å tro på kampanjer tror jeg blir som å tro på julenissen, Peter gir ikke mest ved dørene. Han må jo vedlikeholde sin enorme samling av Karoli - Merz'er.. :)
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,fekk dere se Mercesamlingen hans da dere var på besøk ?
    Tror han har ganske mange.

    Ja,har tro på de nye 211 og 300B rørene AN har utviklet sammen med Psvane. Spennende at de hiver seg på og prøver å forbedre nyproduserte rør.
    https://www.audionote.co.uk/valves
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nei det er sant det. Tenkte ikke på Brexit, men det er et godt poeng ja. Når det er sagt så har jo Stereofil ofte gode kampanjer på utstyr, så får en satse på at det er mulig anngående Audio Note utstyr også.

    Men nok om det:).

    Er det noen som har hørt AN-J D eller AN-E D vs LX av samme høyttaler ? Lurer ganske enkelt på om det er noen stor lydforskjell på de 2. Om ikke må jo "D" versjonen være veldig mye høyttaler for pengene. Slik jeg har forstått det er det vel materialet på kassen og at utførelsen kun er i sort som er forskjellen.
    Over tid vil jeg tippe at Stereofil har produkter inne som de kanskje kan selge til litt lavere priser,men det er som sagt tipping fra min side.
    Kanskje noen demoprodukter,og kanskje de får inn innbytte fra noen som vil oppgradere,osv.
    Blant annet https://audioconsult.org/ i Danmark kjører periodevis noen tilbudspriser og ting de har fått i innbytte.
    Men tror ikke der er like stor avanse på AN UK produkter for forhandlere som de har på enkelte andre merker.

    Og hva er 'stor' forskjel innen hifi ? :)
    Vet ikke,har ikke hørt annet enn kit 03 og kit 04 side om side. Og det var overaskende stor lydmessig forskjel synst jeg.Eneste forskjelen i oppbygning var keramiske magneter i kit 03 og alnico i kit 04.Samme delefilterkomponenter(Black Gate kondiser blant annet) , samme internkabling Lexus(LX) og identisk originalt AN UK kabinett uten finer.
    Har ofte skiftet mellom LX(Lexus) høytalerkabel og samme lengde SPa sølv som jeg hadde tidligere,og det er lett hørbare forskjeler.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe,fekk dere se Mercesamlingen hans da dere var på besøk ?
    Tror han har ganske mange.

    Ja,har tro på de nye 211 og 300B rørene AN har utviklet sammen med Psvane. Spennende at de hiver seg på og prøver å forbedre nyproduserte rør.
    https://www.audionote.co.uk/valves
    Peter må jo ha litt for å drifte tre heltidsansatte i garasjen som sikkert inneholdt 30 Merz av grøvste kaliber fra bla AMG :).

    Skal en ha noen formening om forskjell på Audio Note sine rør og Psvane sine egne kan en lese seg opp på https://www.thoughtco.com/niobium-or-columbium-facts-606566
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Han er jo en smått arrogant og (litt for) selvsikker herremann han godeste Quortrup, men det er vanskelig å være uenig i det han sier.

    Noen som vet hva som er forskjellen mellom gammel og aller nyeste Meishu?
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Tusen tusen takk Rune, for filmen med Peter. Det er det jeg har hevdet og sagt hele tiden. Peter har så 100% rett. Lytt og lær folkens!!!

    Mvh
    Kjell
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn