Atlerovik
Hi-Fi freak
Så gøy! Audio Note skattene finnes bortgjemt i norske hjem også, altsåEr visst ikke mer enn 5 år gammel. Og nesten ikke vært i bruk!
Så gøy! Audio Note skattene finnes bortgjemt i norske hjem også, altsåEr visst ikke mer enn 5 år gammel. Og nesten ikke vært i bruk!
For å lære: kan du forklare hva du mener med "mer rocka"? Og hva som gjør at den er det?Gratulerer!!!
Jeg er villig til å garantere at dette er rasene bra. Noe mer rocka enn OTO, men uten å miste den lettflytende, livlige musikalske nerven.
Litt mer slagkraft i mellombassen, er vel den korte beskrivelsen. Det skaper en opplevelse av mer kraft og imponatorfaktor, sånn at det føles som om den har mye krefter å leke med.For å lære: kan du forklare hva du mener med "mer rocka"? Og hva som gjør at den er det?
Bilder av buken kommer etter hvertDen Soro'en så skikkelig flott ut. Gratulerer fra meg også. Vi må få bilder innvendig også etterhvert. Spent på hvilke rør som står i.
Takk for svar. Skal åpne boksen senere i dag, så får jeg se hva slags rør som sitter i . Når det gjelder kortslutning av inngang; vet at dette tema har vært tatt opp før, men hvordan er det man går frem for å gjøre dette igjen?Beklageligvis ikke unormalt for AN produkter. Alle forsterkerne jeg har hatt fra AN har ikke vært tyst i det hele tatt. Dacene har vært.
Koble fra alle kilder og prøv igjen. Kortslutt en inngang og du får forsterkerens egenstøy.
Det kan være en ide å prøve et ujordet stikk også.
Angående rør så må du ihvertfall åpne opp og sjekke.. Skulle ikke forundre meg om det står 4stk Mullard 6l6 i den og GD metallbase 6sn7.
Ikke enig lenger. Dette var ganske normalt for eldre AN-forsterkere, men ikke normalt nå mer. De senere 6 - 7 år, har alle AN-produkter jeg har hatt fingrene borti, vært veldig støyfrie.Beklageligvis ikke unormalt for AN produkter. Alle forsterkerne jeg har hatt fra AN har ikke vært tyst i det hele tatt. Dacene har vært.
Koble fra alle kilder og prøv igjen. Kortslutt en inngang og du får forsterkerens egenstøy.
Det kan være en ide å prøve et ujordet stikk også.
Angående rør så må du ihvertfall åpne opp og sjekke.. Skulle ikke forundre meg om det står 4stk Mullard 6l6 i den og GD metallbase 6sn7.
Samme her. Støyfritt hos meg også. Bortsett fra riaa-delen på full guffe.Ikke enig lenger. Dette var ganske normalt for eldre AN-forsterkere, men ikke normalt nå mer. De senere 6 - 7 år, har alle AN-produkter jeg har hatt fingrene borti, vært veldig støyfrie.
Skjer litt med hørselen på 6-7 år for folk på vår alder Håkon og Atle Hehe! Neidda!Ikke enig lenger. Dette var ganske normalt for eldre AN-forsterkere, men ikke normalt nå mer. De senere 6 - 7 år, har alle AN-produkter jeg har hatt fingrene borti, vært veldig støyfrie.
Det er ikke unormalt men selvsagt mye som er bra og tyst også.Beklageligvis ikke unormalt for AN produkter. Alle forsterkerne jeg har hatt fra AN har ikke vært tyst i det hele tatt.
Enkelt - for å selge nye og overprisete Seas elementerNår vi først er inne på irritasjonsmomenter og Audio Note: Er det noen som kan forstå hvorfor de har kuttet ut frontstoffet på høyttalerne? Det ser kanskje "rent" ut, men skumgummikantene får mye kortere levetid når de blir utsatt for UV-stråling. Og når kantene går, må man fram med korketrekker og røske elementene løs, for så å lage egne pakninger mellom element og kasse med "Blu-tack". På høyttalere som fort kan koste flere hundre tusen...
Dette er ikke skumoppheng som i de gamle Snell-dager. (Mine gamle Snell holdt i 17 år før de sprakk opp)Enkelt - for å selge nye og overprisete Seas elementer
Litt av "hemmeligheten" med AN sine drivverk (og dacer for den saks skyld) er deres toroid digitaltrafo på hhv. utgang/inngang.
Drev og styrte mye med dette for endel år siden og fant ut at jeg likte det. Aner ikke om det er korrekt eller ikke (sannsynligvis ikke ) Men det fungerte i mine ører den gang. Litt usikker idag
At det er toppmatet eller tror jeg ikke betyr så mye i bunn og grunn men selve implementasjonen av digitalutgangen (spdif,AES etc. ) kan ha noe betydning.
AN "digital" toroider
Vis vedlegget 677358
"Standard" pulse tranformer
Vis vedlegget 677359
Første AN produktet jeg eide var en dac1.1x og brukte en Copland cda288x cdspiller som drivverk. (VRDS).
Fungerte helt ok. Gikk senere over til et diy cdpro2m drivverk som jeg faktisk implementerte AN digital toroid på utgangen da jeg hadde trua (eller var det tentlabs xo3/xo5? husker ikke helt. Mener jeg bygde 2 stk slike og solgte vel et av de til upgradeaudio faktisk.
Av REN nysgjerrighet - hvor mange PM har du fått?Men som jeg skrev til flere som sendte melding, skal få tatt bilder med all fakta jeg klarer å grave frem og lage en annonse. Så ser vi hvordan det går.
Spennende!Årets julegave er meldt i hovedstaden.
Tenker at den blir pent pakket inn og lagt under treet, fordi jeg er så himla barnslig. Til Håkon fra Santa Peter Q.
Hvis du legger den der, klarer du vel aldri å hente den frem igjen, med tanke på størrelse og vektÅrets julegave er meldt i hovedstaden.
Tenker at den blir pent pakket inn og lagt under treet, fordi jeg er så himla barnslig. Til Håkon fra Santa Peter Q.
Å nei du, det skulle tatt seg ut. Den er ikke innenfor veggene her enda, men nå har jeg ventet på den i over 3 måneder, så da klarer jeg noen dager til, og så blir det en innmari spennende julaften etter verdens beste pinnekjøtt.Spennende!
Har du vært og klemt på gaven?
Flott oppsett. Knall bra høyttalere.Tok en kjapp liten videosnutt med mobilen, synes det passer seg her i tråden . Lyden kommer jo selvfølgelig ikke helt frem, men det kom ett par tårer, noe som AN er veldig flinke til å få til..
Må jo bare kommentere denne. Av REN nysgjerrighet, hvorfor lurer du på det? . Det kom bare inn en 4-5 PM'er i det jeg nevnte jeg skulle selge, så får man se da .Av REN nysgjerrighet - hvor mange PM har du fått?
-BB-
Fordi Audio Note er årets hype helt i tråd med utviklingen vi ser på forumet. Annonser forsvinner nærmest før dem har sett dagens lys og dukker opp i tråder her inne nesten like raskt. Det ligger ett sett AN-E på finn.no som til min overtakelse enda ikke har blitt solgt.Av REN nysgjerrighet, hvorfor lurer du på det?
Noen liker musikken sin presentert på den måten, -BB-, og jeg undrer meg ofte over hvorfor dette ser ut til å være så vanskelig for deg å akseptere?Fordi Audio Note er årets hype helt i tråd med utviklingen vi ser på forumet. Annonser forsvinner nærmest før dem har sett dagens lys og dukker opp i tråder her inne nesten like raskt. Det ligger ett sett AN-E på finn.no som til min overtakelse enda ikke har blitt solgt.
Lykke til med salget!
Mvh
-BB-