Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Må jo si at det frister og ta steget ennå lenger med vindicatoren og koble på en border patrol psu
    og høre hva dette gjør, vist den nå ikke skulle bli solgt.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    pixote skrev:
    Må jo si at det frister og ta steget ennå lenger med vindicatoren og koble på en border patrol psu
    og høre hva dette gjør, vist den nå ikke skulle bli solgt.
    Synes du skal gjøre det jeg, og fortelle meg hvordan det fungerer. ;D Og det neppe noe spørsmål om det gjør noe godt med lyden, det er garantert!
     

    pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Er det noen som vet prisen på den border patrolen. Har prøvt og sende mail til dem men ingen svar.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    pixote skrev:
    Er det noen som vet prisen på den border patrolen. Har prøvt og sende mail til dem men ingen svar.
    Den nye typen koster vel ca 15k tror jeg. Verdt sin vekt i gull er det vel noen her som sier ;) Og jeg er overbevist.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    pixote skrev:
    Ok det er nok gjerne det lureste og gå den veien tenker jeg.
    Border Patrolen kan du jo alltids ta med deg til nesten amp uansett!
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    nå nå.... ikke fjern den fra børsen heeelt ennå da... ::)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    pixote skrev:
    Ok det er nok gjerne det lureste og gå den veien tenker jeg.
    Uten tvil......ikkeno å lure på. 8)
    Regner med at Vindicatoren vil oppleves som noe helt annet enn i dag. ;)
     

    pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Kan jeg spørre hvilken preamp som ville passe på vindicator? jeg har prøvt en leben pre og det synes jeg ikke var
    bra,spiller nå på en lånt conrad johnsen et 2 tror jeg den heter og det var noe annet ja.Men har ikke hørt med audio note preamp,
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    pixote skrev:
    Kan jeg spørre hvilken preamp som ville passe på vindicator? jeg har prøvt en leben pre og det synes jeg ikke var
    bra,spiller nå på en lånt conrad johnsen et 2 tror jeg den heter og det var noe annet ja.Men har ikke hørt med audio note preamp,
    Kan da ikke være umulig å få tak i en M2 å teste f.eks. Neppe så mange som har testet diverse på vindicator akkurat ;) Har såvidt hørt M3 på vindicatoren da den var ny. Men det var ikke akkurat noe optimalt rom. Dessuten var ampen ganske ny.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    M2, M3 eller Kit L2.
    Rolfozzy sin versjon av L2 gir nok mest for penga. ;)
     
    A

    aair

    Gjest
    pixote skrev:
    Er det noen som vet prisen på den border patrolen. Har prøvt og sende mail til dem men ingen svar.
    BP MB-psu koster ca. 12 tusen (og er verdt hver eneste krone ;) )
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    M2, M3 eller Kit L2.
    Rolfozzy sin versjon av L2 gir nok mest for penga. ;)
    L2 m/BP mod funker meget bra det ;)
    Det gjør iofs M2 (eller 2.5) også :D

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    Jeg koblet i går opp en Audio Note Dac 1X som jeg kjøpte for noen uker siden men får den ikke til å virke. Jeg bruker følgende oppsett:

    SONOS -> viablue optisk -> Monarchy DIP -> MIT coax -> Audio Note Dac

    Jeg prøvde også:

    SONOS -> MIT coax -> Audio Note Dac

    Ingen lyd.

    Underlaget er en eikebenk.

    Med min PS Audio DAC fungerer alle konfigurasjoner!

    ???
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    M2, M3 eller Kit L2.
    Rolfozzy sin versjon av L2 gir nok mest for penga. ;)
    Den gir så mye for penga at jeg er veldig fornøyd. :)

     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Til Hel.

    Om du har en vippebryter på baksiden av dac,kan du jo prøve den.
    På 2.1dac er det slik bryter som av og til ved tilkobling,må vippes frem og tilbake,så kommer det lyd.

    Mvh.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er en velger som bestemmer hvilke av de to digitale utgangene som er i bruk. Helt vesentlig for å få lyd, med andre ord. Det paradoksale er at den ofte er merket "GND", uten å ha noe med jording å gjøre. Forstå det den som kan.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    Det er en velger som bestemmer hvilke av de to digitale utgangene som er i bruk. Helt vesentlig for å få lyd, med andre ord. Det paradoksale er at den ofte er merket "GND", uten å ha noe med jording å gjøre. Forstå det den som kan.
    Jeg mener det var en bryter med hhv coax/xlr og at jeg valgte coax.

    Dobbeltsjekker i ettermiddag.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    Problem løst. Ved å ta xlr/coax bryteren frem og tilbake en gang så funker det. Det virker som om man "nuller" ut inngangene :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Problem løst. Ved å ta xlr/coax bryteren frem og tilbake en gang så funker det. Det virker som om man "nuller" ut inngangene :)
    Der ser du, ordnet seg til slutt :)
    Og lærte noe i samme slengen.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.040
    Torget vurderinger
    10
    JanR skrev:
    hel skrev:
    Problem løst. Ved å ta xlr/coax bryteren frem og tilbake en gang så funker det. Det virker som om man "nuller" ut inngangene :)
    Der ser du, ordnet seg til slutt :)
    Og lærte noe i samme slengen.

    /janw
    Audio Note dacen fungerte meget godt i mitt oppsett, snakk om god match. Den andre dacen gikk rett på brukten gitt :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    JanR skrev:
    hel skrev:
    Problem løst. Ved å ta xlr/coax bryteren frem og tilbake en gang så funker det. Det virker som om man "nuller" ut inngangene :)
    Der ser du, ordnet seg til slutt :)
    Og lærte noe i samme slengen.

    /jan
    Audio Note dacen fungerte meget godt i mitt oppsett, snakk om god match. Den andre dacen gikk rett på brukten gitt :)
    Så morro :)
    Grats.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    vinyl...... skrev:
    då har jeg fått meg oto å det var jammen en artig sak ;D
    Grats :)

    OTO SE er en knallartig amp. Fortsatt på topp 3 listen min over int. amper jeg må få meg...igjen.

    Gamle til shaunv ?

    /jan
     

    vinyl......

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    102
    Antall liker
    0
    stemme det skavu sin ja blei imponert hvor stille den var på mine ls å en veldig bra riaa passa meg fint,for jeg er glad i vinyl.. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    vinyl...... skrev:
    stemme det skavu sin ja blei imponert hvor stille den var på mine ls å en veldig bra riaa passa meg fint,for jeg er glad i vinyl.. ;D
    Du har fått tak i meget bra OTO der unge mann.
    Hatt den hjemme så kjenner den litt 8)

    Kos deg med den og LS'ene :)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    pixote skrev:
    Ja ssm var vel første mann som hadde denne og ble vel aldrig fornøyd........
    Nå skal det sies at det er ikke mye som står lenge hos Espen.
    Ikke hørt Vindicator men en bekjent har en på La Scala, ikke hørt han klage ennå.

    Brukt og bruker 2A3 amp på både Forte II og Khorn, i lange tider, og er meget nøyd.

    /jan
    Ikke for å være frekk Jan , men det kan ha noe med ørene til de som hører å gjøre... ;D ;D .......i min favør... :D


    pt A) La scala er gøy ! spesiellt med rock på menyen.....jeg ble før dette tidspungt trollbundet av Jazz , som jeg fortsatt er , her mener jeg klipsch sine modeller ikke gjør en like god jobb som mange andre..( kommer mere til sin rett på pop/rock , sikkert flere som er uenig her og men...)

    Pt B)

    Jeg hadde M3 phono/Vindicator / AG UNO.....syntes det spillte for lyst...( sikkert ikke ferdig innspillt , men etter at det hele dro ut , og havari på annen amp ble jeg vel litt gira , lei og frustrert på samme tidspungt....samt at det var interesse for komponentene fra flere hold , det ble fristende å selge , tok ett standpungt og velgte det......sånn er livet.....


    La scala spillte for lyst for mine preferanser på UNO ,,,,,,MEN.......På an/E 93 db spillte settet virkelig flott , jeg hadde dette i kort tid , og her skal jeg innrømme at jeg var for rask , kavet med flere ht par , og bytte som en villmann(intern) det måtte jo gå til helvete......Distanserte det hele med å selge unna.

    Så når det roet seg , fant jeg ut at jeg ville ha AN/E igjen , kjøpte da 98 db varianten som jeg nå besitter......OTO SE nå solgt kjøptes for å ha noe musikk i en tid der jeg skulle tenke......

    Prøvde KIT 1 på La scala , det låt faktisk veldig fint , litt mer støy enn vindicator/m3 men allikevell ikke veldig sjenerende..

    Nå , som Vindicator har gått Manngard rundt om i dette land , håper jeg denne fine ampen kan få litt benke-ro....det er ingen dårlig forsterker , og den kom seg fælt med Emissionlabs Mesh rørene som jeg sendte med til Jaerbo som jeg solgte til...

    Med dette håper jeg neste eier vil la min Vindi 002 hvile i spillende giv akt....klar for nye pådrag , for her er det ingenting som sier at dette er en 3,5 watter før du titter bak...... ;D

    tipper kroppen i lyden har blitt bedre , parr denne med ett par an høyttalere , og det hele spiller musikk.

    det blir integrert på meg og etterhvert.....Audionote må det vel være , må det ikke ? :)

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    pixote skrev:
    Ok det er nok gjerne det lureste og gå den veien tenker jeg.
    Uten tvil......ikkeno å lure på. 8)
    Regner med at Vindicatoren vil oppleves som noe helt annet enn i dag. ;)
    Vindicator vil ha godt av denne psu oppgraderingen , strømforsyningen er dimensjonert for sine 3,5 watt ut.....og bp for en god del mere , ergo her vil det være mye å hente,.....spesiellt på dynamikk og transienter om man ikke besitter høyfølsomme hornht.

    Slammet i bassen var bra på denne ampen husker jeg , på mine ht s.....hadde jo noen par i den tiden.

    Hadde oto med BP ( solgt samlet) , var en god del bedre enn std versjonen uten psu....spesiellt da i bassen.....enda bedre er den på KIT -1.....

    Mvh Espen
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    pt A) La scala er gøy ! spesiellt med rock på menyen.....jeg ble før dette tidspungt trollbundet av Jazz , som jeg fortsatt er , her mener jeg klipsch sine modeller ikke gjør en like god jobb som mange andre..( kommer mere til sin rett på pop/rock , sikkert flere som er uenig her og men...)
    Tillater meg å være himmelstormende uenig.
    Hører Round Midnight på P2 nå - LS foret av Tandberg Tuner og en veldig god Audion Silver Night MK2 300b amp.
    Dexter Gordon er HER!. Jeg synes Ls gjengir Jaxxhorn og Klaver på en utrolig måte.

    Skulle gjerne prøve Vindicatorn på Ls også.
    Men min Melody, min Trafomatic og Audion jeg låner gjør susen og vel så det de også...

    God Aften ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    pixote skrev:
    Ja ssm var vel første mann som hadde denne og ble vel aldrig fornøyd........
    Nå skal det sies at det er ikke mye som står lenge hos Espen.
    Ikke hørt Vindicator men en bekjent har en på La Scala, ikke hørt han klage ennå.

    Brukt og bruker 2A3 amp på både Forte II og Khorn, i lange tider, og er meget nøyd.

    /jan
    Ikke for å være frekk Jan , men det kan ha noe med ørene til de som hører å gjøre... ;D ;D .......i min favør... :D


    Espen
    A: du fikk tilbud om å høre på 2A3 på Klipsch lenge før du bestilte Vind.
    B: du er alt annet enn tålmodig
    C: la pre og amper spilles inn (ref. punk B)
    D: det meste er jo tilsynelatende meget bra i 14 dager så skal det plutselig selges

    For å være ærlig så er ikke jeg så nøye på/bryr meg om hva du bruker penger på.
    Føler du for å bytte amp/pre/høytalere titt og ofte så for all del kjør på.

    Når det er sagt så har du også fått tilbud om å høre på Meishu, du var den som tok kontakt (for ordens skyld)
    Her er det alltid en åpen dør, men når man ikke hører noe mere etter x antal pm's så lurer man jo litt 8)

    I beste mening.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    tRMD skrev:
    pt A) La scala er gøy ! spesiellt med rock på menyen.....jeg ble før dette tidspungt trollbundet av Jazz , som jeg fortsatt er , her mener jeg klipsch sine modeller ikke gjør en like god jobb som mange andre..( kommer mere til sin rett på pop/rock , sikkert flere som er uenig her og men...)
    Tillater meg å være himmelstormende uenig.

    Hører Round Midnight på P2 nå - LS foret av Tandberg Tuner og en veldig god Audion Silver Night MK2 300b amp.
    Dexter Gordon er HER!. Jeg synes Ls gjengir Jaxxhorn og Klaver på en utrolig måte.

    Skulle gjerne prøve Vindicatorn på Ls også.
    Men min Melody, min Trafomatic og Audion jeg låner gjør susen og vel så det de også...

    God Aften ;D
    Amen

    /jan
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.868
    Antall liker
    24.015
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hørte en Kit 1 300B før i dag. Itte ille sammen med de høyttalerne, gitt!
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Du Jan - du har jo så mange amper - og digger OTO.
    Og nå er jo Trafo på besøk.
    Hvorfor selger du ikke Meishuen til meg?
    8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    pixote skrev:
    Ja ssm var vel første mann som hadde denne og ble vel aldrig fornøyd........
    Nå skal det sies at det er ikke mye som står lenge hos Espen.
    Ikke hørt Vindicator men en bekjent har en på La Scala, ikke hørt han klage ennå.

    Brukt og bruker 2A3 amp på både Forte II og Khorn, i lange tider, og er meget nøyd.

    /jan
    Ikke for å være frekk Jan , men det kan ha noe med ørene til de som hører å gjøre... ;D ;D .......i min favør... :D


    Espen
    A: du fikk tilbud om å høre på 2A3 på Klipsch lenge før du bestilte Vind.
    B: du er alt annet enn tålmodig
    C: la pre og amper spilles inn (ref. punk B)
    D: det meste er jo tilsynelatende meget bra i 14 dager så skal det plutselig selges

    For å være ærlig så er ikke jeg så nøye på hva du bruker penger på.
    Føler du for å bytte amp/pre/høytalere titt og ofte så for all del kjør på.

    Når det er sagt så har du også fått tilbud om å høre på Meishu, du var den som tok kontakt (for ordens skyld)
    Her er det alltid en åpen dør, men når man ikke hører noe mere etter x antal pm's så lurer man jo litt 8)

    I beste mening.

    /jan
    så så så Jan.....jeg har ikke glemt deg , men har derimot vært syk noen dager , og det er da ikke ukesvis siden vi snakka om dette heller . Inne i en periode der tidsbristen har kommet mht til hyppige tannelgebesøk og lange dager på jobb grunnet underbenamming.....bare jeg får tid sender jeg selvsagt PM , og slutter å spy i hytt og pine....

    Alt må spilles inn , klart det , alt som ikke er på lager må ventes på , alt som går adundas må erstattes osv......

    det var vel at Vindicatortiden var "høyden" , jeg ble mettet på det hele , ja jeg er en utolmodig faen rett og slett. Kanskje fordi jeg er så gla i musikk , og kanskje for at jeg er såpass viljesterk at jeg "tør " å si etter å ha kjøpt noe som koster litt at jeg ikke er fornøyd med ting......

    For en kjennsgjerning her på sentralen , og skyt meg de som vil.....er jo somoftest at når noen har kjøpt noe som koster en slant er det jo alltid helt rått......

    Jeg tror på ærlighet og søken i veien etter golyden.....Å lure meg selv med slike ord gir meg ikke en dritt.....Jeg kunne holdt det hele for meg selv , ikke tapt ansikt som noen vil kalle det , og sittet der å spillt å spillt......

    Jeg valgte en annen vei , jeg solgte unna.....ganske mye , og starta litt opp igjen skate men sikkert.......Jeg er utrolig!!!gla i musikk , men det skal spille sånn jeg viøl ha det , og det er jeg som betaler , og egentlig bare jeg som skal være fornøyd....Åssen andre artsfrender liker lyden her , når det klaffer i mine ører gir jeg egentlig regelrett faen i.

    Jeg gjorde en gedigen feil.......jeg brukte to vidt forskjellige høyttalere samtidig , utrolig dumt.

    Det var mer villendend enn veilendene for å si det mildt.....

    Jeg burde aldri kjøpt la scala I......det er ikke "mine" høyttalere....rett og slett.

    I ettertid burde jeg gitt an/e alene muligheten til å spille lengere med Vindicator , tror det hadde blitt veldig bra.

    Jeg hadde også ett annet problem den tiden , jeg var langtidssykmeldt og fokuserte på dette døgnet rundt.....sånt er ikke helt bra rett og slett....

    Nok om det , jeg er ærlig nok til å innrømme at noe av det jeg kjøper og betaler en del kroner for , ikke passer meg......

    Jeg tar gjerne en tur om tiden strekker til Jan.....fint at døren er åpen.

    Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    tRMD skrev:
    pt A) La scala er gøy ! spesiellt med rock på menyen.....jeg ble før dette tidspungt trollbundet av Jazz , som jeg fortsatt er , her mener jeg klipsch sine modeller ikke gjør en like god jobb som mange andre..( kommer mere til sin rett på pop/rock , sikkert flere som er uenig her og men...)
    Tillater meg å være himmelstormende uenig.
    Hører Round Midnight på P2 nå - LS foret av Tandberg Tuner og en veldig god Audion Silver Night MK2 300b amp.
    Dexter Gordon er HER!. Jeg synes Ls gjengir Jaxxhorn og Klaver på en utrolig måte.

    Skulle gjerne prøve Vindicatorn på Ls også.
    Men min Melody, min Trafomatic og Audion jeg låner gjør susen og vel så det de også...

    God Aften ;D
    Selvfølgelig skal du tillate deg det , kan ikke skjønne annet......

    vi er da saktens forskjellige i oppfatningene.....heldigvis , ellers hadde det vært mye hi-fi det hadde vært vrient å få solgt... ;D

    Espen
     

    pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Vindicatoren blir nok ikke solgt,det blir border patrol psu på meg nå og gleder meg til det.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    pixote skrev:
    Vindicatoren blir nok ikke solgt,det blir border patrol psu på meg nå og gleder meg til det.
    Et godt valg. Kjekt med turbo. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn