Takk skal du ha for tipset - sjekker og kjøper helt sikkert (prøvde å bestille fra Singapore, men der sender de ikke ut av nærområdet grunnet fraktkost)Begge finnes nye via Discogs. Den polske sjappa som har Berlioz kjøpte jeg min Brahms fra.
Oj, det var faktisk den som stod øvst på “TOS eg vurderer å kjøpa”. Men: Når eg tenkjer etter, er det lenge sidan eg har høyrt innspelinga, men ho var ei av dei første eg plukka opp (på CD) då eg oppdaga at det var skilnad på innspelingar. Ho slo meg, den gongen, som rock-n-roll frå starten, men det er eigentleg lenge sidan eg har høyrt LvB7 i det heile.Beethoven var en liten skuffelse. Låter ikke spesielt bra, eller dårlig for den saks skyld. Fremførelsen var heller ikke spesielt bemerkelsesverdig...
Så var det offisielt. Direkte nedmiksing fra 8-sporstape. Wow.
Kan bestilles for €299 inklusive MwSt fra DGs nettbutikk. Langt fra så dyrt som fryktet. Forhåndsbestilling fra andre butikker i mai.
Karajan + Bruckner, and The Next Generation of Deutsche Grammophon’s Original Source Vinyl Reissue Series
Emil Berliner Studios breaks new technological ground with this deluxe AAA reissue of Herbert von Karajan’s legendary Bruckner Symphony cycletrackingangle.com
Det eg ikkje heilt skjønar: eg har jo forstått det slik at det nedmiksen i desse TOS-utgjevingane som verkeleg er spektakulær (eller tilsvarande ord som gjeld lyd).Jeg har lagt inn bestilling i Danmark men ser ikke bort fra at jeg kansellerer den og heller kjøper 4-9 i hirez-nedlasting fra Presto.
Berliner Philharmoniker & Herbert Von Karajan · Bruckner: The Symphonies (LP) (2024)
LP (Vinylplate) "Bruckner: The Symphonies" av Berliner Philharmoniker & Herbert Von Karajan · 9 enheter. Genre: Classical. Utgitt 2. aug. Veier 3825 g og måler 419 mm x 336 mm x 107 mm.imusic.no
@ottoneAu. Stygg skade på første plata jeg spiller fra Steinberg-boksen. Aldri sett maken faktisk på ny vinyl. Ser ut som ren sabotasje.
Vis vedlegget 989872
Slutten av Mars på Planetene og inn i neste sats. Klart jeg må ha ny plate, men spørs hvor mye stress det er. Og et stygt varsel om manglende kvalitetskontroll i prosessen.
Prosjektet mister min støtte med dette.
Jeg har hatt liknende på vinyl fra DG nylig, men ikke så graverende som dette.
Jeg så denne youtube session med Mikey Fremer, 2-3 representanter fra DG og et par andre bransjefolk, angående dette original source prosjektet. Der spurte Mikey om re-press av tittler som raskt ble utsolgt. Han sjefen fra DG sa ganske klart at det ble bare presset ett opplag. I de tilfeller hvor opplaget fort blir utsolgt, så lurer jeg på hvor dem henter erstatningsplater i de tilfeller kunder må få nye pga defekter.@ottone
Jeg har pånytt kontaktet BD angående skade på den ene vinylen fra Steinberg-boksen(Hindemith) siden jeg ennå ikke har fått noen ny plate som ble lovet. Men har ikke fått noe svar fra dem. Den skaden er som tidligere nevnt svært lik den som er på din Holst-skive. Har du hørt noe mer fra dem angående erstatnings-plate?
Flere titler fra den første serien er kommet i opplag #2 så dette er ikke riktig.Jeg så denne youtube session med Mikey Fremer, 2-3 representanter fra DG og et par andre bransjefolk, angående dette original source prosjektet. Der spurte Mikey om re-press av tittler som raskt ble utsolgt. Han sjefen fra DG sa ganske klart at det ble bare presset ett opplag. I de tilfeller hvor opplaget fort blir utsolgt, så lurer jeg på hvor dem henter erstatningsplater i de tilfeller kunder må få nye pga defekter.
Nei, har ikke hørt noe. Jeg fryktet at den plata ikke er å få tak i lengre, men har ikke sjekket i det siste.@ottone
Jeg har pånytt kontaktet BD angående skade på den ene vinylen fra Steinberg-boksen(Hindemith) siden jeg ennå ikke har fått noen ny plate som ble lovet. Men har ikke fått noe svar fra dem. Den skaden er som tidligere nevnt svært lik den som er på din Holst-skive. Har du hørt noe mer fra dem angående erstatnings-plate?
Ok. Jeg skal kontakte BD i morgen. Det er ikke greit at de ikke kan svare på dette.Nei, har ikke hørt noe. Jeg fryktet at den plata ikke er å få tak i lengre, men har ikke sjekket i det siste.
Steinberg-boksen har stått utsolgt siden jeg mottok min, og jeg ser ikke info fra DG om ny pressing, så er ikke veldig optimist. Boksen er/var svindyr, og mister mye av verdien når en plate er defekt. Bruktprisene nå er flere ganger nyprisen. Er spent på hva forhandler vil gjøre i dette tilfellet.
Takk for påminnelsen.
Fint at det kom et raskt svar. Jeg klarer å vente.Fikk kvikt svar fra BigDipper idag på spørsmål om skadet plate i TOS Steinberg-boksen
Hei, Jørgen.
Vi venter fortsatt på nytt opplag av denne boksen. Leverandøren har dessverre ikke dato for når dette er klart.
Vennlig hilsen,...
Da er det bare å vente. Jeg har god tid, og er fornøyd.
Fikk kvikt svar fra BigDipper idag på spørsmål om skadet plate i TOS Steinberg-boksen
Hei, Jørgen.
Vi venter fortsatt på nytt opplag av denne boksen. Leverandøren har dessverre ikke dato for når dette er klart.
Vennlig hilsen,...
Da er det bare å vente. Jeg har god tid, og er fornøyd.