Spørs om dere må sjekke anlegget.... (tuller altså)Det hørtes nesten ut som muta trompet, men det står vitterligen Didier Malherbe på coveret, og han er jo kjent som saksofonist i det legendariske prog/psychedeliabandet Gong. Så da satser jeg på at det er sax.Sopransaksofon?Hvilken saksofon skulle det være...?
Ikke noe unormalt ved avspilling her....Etter ca tre minutter får jeg en ganske kraftig forvrengning av lyden på saksofonen.
Ikke på noen av mediene her heller.Ikke noe unormalt ved avspilling her....Etter ca tre minutter får jeg en ganske kraftig forvrengning av lyden på saksofonen.
Ikke hos meg heller i "hjemme alene" posisjon med tilhørende korreksjonIkke på noen av mediene her heller.Ikke noe unormalt ved avspilling her....Etter ca tre minutter får jeg en ganske kraftig forvrengning av lyden på saksofonen.
Dette med tidsforsinkelse høres rart ut. Du har matet jriver med config fila fra "correction files" folderen?Hei Audiolensere
Sier som Roald, det er liv.
Dette går ikke med stormskritt men for meg har det vanskelige vært konfigurering av J river til å gjøre det den skal i denne sammenheng.
Blir en del å holde styr på når 3 foskjellige softvare skal temmes. RME sitt totalmix, AL og Jriver.
Fikk veldig god hjelp på telefon av Tohaug i dag, så det går fremover.
På test signaler til øytaler fra AL er routing ok
Kjører ren 3 veis i begynnelsen, dyp bass kommer senere.
Til kveldens spørsmål.
Det kommer lyd, virker riktig delt og kommer fra alle kanaler men.
Høyreside er sterkt forsinket i forhold til venstre, eller omvendt når jeg spiller fra Tidal
Er dette AL som spøker, J river, eller totalmix.
Retarter av PC har ikke hjulpet og grunn innstillinger skal være riktige i J river etter hjelp fra Tohaug.
håper på hjelp, er så girret påå begynne å fintune target etc.
mvh
Habicht
Oppsettet er greit det. Men delay vekker grunn til bekymring. Dette skal være målte verdier. Er det f.eks. rimelig at venstre diskant ligger 96ms bak venstre mellomtone?legger ved skjermbilde
Hvis "convert from 2 to 8" betyr 2 kanaler inn, 8 ut og ingen remiksing så tror jeg det skal være riktig. Jeg pleier å se på DSP studio - output format.
Drøyt 30 meter....Oppsettet er greit det. Men delay vekker grunn til bekymring. Dette skal være målte verdier. Er det f.eks. rimelig at venstre diskant ligger 96ms bak venstre mellomtone?legger ved skjermbilde
Velg All In One p[ measuremment group og trykk på "Default Measurement Settings". Da får du nullstilt enkelte ting som kan skape problemer.Det er nettopp det jeg lurer på.
Skjermbildet viser de verdiene som kommer opp når jeg åpner vinduet, jeg har ikke endret på noen verdier i forhold til delay.
Er dette verdier fra en tidligere måling ?
Skal jeg skrive inn noen verdier når jeg tar en ny måling ?
Skal Mesurement group stå på left for alle kanaler ?
mvh
H
Har du lastet inn config fil i convolveren? Config fil fra "Correction Files" folderen?Sier det samme der, men kun lyd i 2 kanaler
Ikke last inn .wav Roald. Du skal laste inn 2.0.cfgJa wav fila er lastet inn..
Tror ikke det er nødvendig å følge med på disse delay tallene.Hei Bergfinn
Takk for innspill.
Det er nettopp den speaker connection testen som avslører om man har routet riktig.
Ser også at du har delay på 0 på alle.
Noe som ser rart ut hos meg, diverse dely verdier som jeg aner ikke hvor komer i fra, endres ikke om jeg velger default innstilllinger.
Prøver ut dette snarest mulig og følger din oppskrift.
H