Mute
Hi-Fi entusiast
Knall forsterker. Meget god imo. Men hvordan det blir med Virgo 2 må du jo bare teste for å vite selv. Strømsterk er den og har ingen problemer over hodet med Virgo 2. Men klart det finnes andre alternativer som kan være bra.
Ja, helt enig, prøv selv, egne erfaringer er de beste. Forsterkeren er helt sikkert god,men skulle jeg valgt forsterker hadde jeg begynt i en annen ende først. Hvis du har anledning, så lån med deg hjem en Primare og test ut.Mute skrev:Knall forsterker. Meget god imo. Men hvordan det blir med Virgo 2 må du jo bare teste for å vite selv. Strømsterk er den og har ingen problemer over hodet med Virgo 2. Men klart det finnes andre alternativer som kan være bra.
Hadde for en stund siden Densen B-300xs og Virgo 3. Det funket ok, men langt fra opptimalt. Hvis Virgo 2 krever like mye som virgo 3 så hadde jeg gått for noe med mer "strøm og krefter". Når det er sagt så er det mer punch i Densen boksen en det man skulle troZion skrev:Vil en Densen B-300XS klare å drive Virgo II akseptabelt?
Du er utvilsom en kjenner av Audiophysic, kjenner du noe til Padua RR mht krav til forsterker? Jeg har denne selv og forer den med en Hegel H1 og synes selv det låter veldig flott. Jeg har derimot ikke prøvd noen andre forsterkere på disse høyttalerne og vet da ikke hva jeg evt går glipp av. Om jeg bruker tommelfingerregelen om lik pris på høyttaler, forsterker og kilde, så er det ikke tvil om at forsterkern ikke holder mål.Roysen skrev:Altså - Virgo II er en formiddabel høytaler. Den var listet som klasse A i Stereophile sammen med bare høytalere som kostet over 100K.
Potensialet til en slik høytaler kommer naturligvis ikke frem dersom man ikke mater den med samme kvalitet på komponentene foran i kjeden som om høytaleren var en av de andre i Stereophiles klasse A liste - altså priset til over 100K.
Mvh
Roysen
Jeg går og sikler litt på en H200, som jeg jo har lest mye positivt om tidligere. Hvordan vil du si at den er ift H1? Har du testet H200 mot Krells Kav 400? Sistnevnt fikk meget god kritikk i kombinasjon med Padua RR i Fidelity.Mute skrev:Midgard er vel "gammel" ice nå. Har hørt mye på H1 vs H200 og der er det enorme forskjeller i mine ører. Kan være Musical Fidelity A1008 kan være en match uten at jeg har hørt den.
Hei,joje skrev:Du er utvilsom en kjenner av Audiophysic, kjenner du noe til Padua RR mht krav til forsterker? Jeg har denne selv og forer den med en Hegel H1 og synes selv det låter veldig flott. Jeg har derimot ikke prøvd noen andre forsterkere på disse høyttalerne og vet da ikke hva jeg evt går glipp av. Om jeg bruker tommelfingerregelen om lik pris på høyttaler, forsterker og kilde, så er det ikke tvil om at forsterkern ikke holder mål.Roysen skrev:Altså - Virgo II er en formiddabel høytaler. Den var listet som klasse A i Stereophile sammen med bare høytalere som kostet over 100K.
Potensialet til en slik høytaler kommer naturligvis ikke frem dersom man ikke mater den med samme kvalitet på komponentene foran i kjeden som om høytaleren var en av de andre i Stereophiles klasse A liste - altså priset til over 100K.
Mvh
Roysen
Om du har andre kommentarer til kombinasjonen så hører jeg gjerne fra deg.
Kilde er Hegel cdp2a, kabler er fra Synergistic Research.
j
Det skulle vel bare mangle om ikke forsterkersettet til 105K var bedre enn det til 23K, men kan du fortelle litt om hva som fungerte så dårlig med H200? For meg og sikkert mange andre, er det helt uaktuelt med forsterkere til 100.000, men en H200 virker som "mye for pengene". Den skal jo være "varmere" i lyden enn hva Hegel har vært kjent for tidligere. Min nåværende kombinasjon av H1 og AP Padua RR fungerer greit, bortsett fra noe rotete diskant når jeg spiller HØYT. Dette kan også skyldes manglende demping i rommet.johnnygrandis skrev:Jeg har brukt ett Vincent forsterkersett på 2x60W klasse A, det fungerte fint, Etterhvert ville jeg prøve noe nytt og en Hegel H200 ble kjøpt inn etter å ha hørt utrolig mye positivt om den, det fungerte overhode ikke.
Du vil nok klare å drive HT med nevnte forsterkere men den musikalske "magien" disse HT er istand til å levere er jeg redd vil utebli.Selv skjønte jeg ikke hva mine Virgo III var istand til å prestere før jeg koplet de opp med ett forsterkersett fra Sim Audio til 105K.
Mitt beste tips er lytt før kjøp, det kan være store forskjeller ute å gå på de forskellige merkene.
Lykke til..
MVH Johnny
joje skrev:Det skulle vel bare mangle om ikke forsterkersettet til 105K var bedre enn det til 23K, men kan du fortelle litt om hva som fungerte så dårlig med H200? For meg og sikkert mange andre, er det helt uaktuelt med forsterkere til 100.000, men en H200 virker som "mye for pengene". Den skal jo være "varmere" i lyden enn hva Hegel har vært kjent for tidligere. Min nåværende kombinasjon av H1 og AP Padua RR fungerer greit, bortsett fra noe rotete diskant når jeg spiller HØYT. Dette kan også skyldes manglende demping i rommet.johnnygrandis skrev:Jeg har brukt ett Vincent forsterkersett på 2x60W klasse A, det fungerte fint, Etterhvert ville jeg prøve noe nytt og en Hegel H200 ble kjøpt inn etter å ha hørt utrolig mye positivt om den, det fungerte overhode ikke.
Du vil nok klare å drive HT med nevnte forsterkere men den musikalske "magien" disse HT er istand til å levere er jeg redd vil utebli.Selv skjønte jeg ikke hva mine Virgo III var istand til å prestere før jeg koplet de opp med ett forsterkersett fra Sim Audio til 105K.
Mitt beste tips er lytt før kjøp, det kan være store forskjeller ute å gå på de forskellige merkene.
Lykke til..
MVH Johnny
Det skal sies at jeg ikke har testet andre forsterkere på disse høyttalerne, tidligere brukte jeg System Audio SA 10 på samme forsterker/kilde og AP er bare så utrolig mye bedre.
;DTitleist skrev:helt seriøst... finn deg noen brukte midgard 6.1 blokker. power, varme og latterlig billig i forhold til lydmessige egenskaper... eller du kan drite deg ut med en sjelløs hegel eller en ineffektiv krell 400 eller en sidrumpa karamellisert companiet sterker...
"Drite seg ut" faktisk...littebitt kategorisk er vi? :Titleist skrev:helt seriøst... finn deg noen brukte midgard 6.1 blokker. power, varme og latterlig billig i forhold til lydmessige egenskaper... eller du kan drite deg ut med en sjelløs hegel eller en ineffektiv krell 400 eller en sidrumpa karamellisert companiet sterker...
Selv takk for handelenZion skrev:Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.
Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.
Noen som har innspill angående disse?
Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D
Jobber nå med å få plassert disse optimalt i stua, noen tips?
Eilert
Gratulerer med flotte HT.Zion skrev:Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.
Ellers så har det dukket opp noen aktuelle på børsen her, blant annet: Jeff Rowland Model 1 effekttrinn og en Bladelius Advantage S150 effektforsterker som jeg ser for meg kan passe. Men utrolig lite info å finne om denne Bladeliusen. En annen artig sak jeg fikk anbefalt er en Bryston B-100 integrert, noe over budsjettet men utrolig mye posetivt å høre om denne.
Virgoene kom foresten i hus i dag, så nå kan jeg kalle meg en ekte AP venn. Takk til -Kim- for en hyggelig handel ;D
Eilert
Zion skrev:Den saken fra B&O så ganske interessant ut, men hvordan er det med tilgjengelighet og pris på disse.
Eilert
Torek skrev:Mye eyecandy der
Amen! ;Doyvjorge skrev:Torek skrev:Mye eyecandy der
Særlig bilde IMG_6830_med.jpg
Torek skrev:Amen! ;Doyvjorge skrev:Torek skrev:Mye eyecandy der
Ville ikke foretrukket en lysere kilde.oyvjorge skrev:Torek skrev:oyvjorge skrev:Torek skrev:Mye eyecandy der
Amen! ;D
Hvordan er du fornøyd med Krøll'en mot VirgoV? Kunne du hatt en "lysere" kilde? Kjenner ikke det merke(Krell), men holdte på å kjøpe en brukt her om dagen. Er det oppskrytt?
Takk det samme!oyvjorge skrev:Mitt rom er litt smalt og kjellerrom med mur på 2 sider. det gir litt rart utslag i bassen, så jeg har plassert dem på skrå i rommet, det blir bedre i bassområdet. dette er ikke spes for V5, har prøvd enda større HT og det blir enda værre. jeg bedriver nærfeltlytting så rommet ellers påvirker lite. Det kan også ha noe med EC'en å gjøre. Mere kontroll hadde uansett vært positivt. Men EC'en passer veldig godt klangmessig. Jeg har også anledning til å trekke HT langt ut fra frontveggen, det gir et veldig bra prespektiv. Så når jeg gjør noe nytt, oppgraderer jeg EC'en eller bytter til en annen forsterker som ligger på den mer eller mindre "varme" siden. Ev en EC 250(noe større har jeg ikke råd til for tiden)
Lykke til med oppsettet
Lekkert, for vi se mer.... ;DSuomela skrev:Som mitt andra inlegg her på forumet melder jag meg til Audiophysics venner
Jag hoppas kunna återkomma med noen fler bilder på anlegget mitt men börjar her med litt forsterkeri...
Audio Physic MONO
/Suomela