Beste metal-låt?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Carcass; Symphoni of sickness kan vel eggentlig ikke sammen lignes med Heartwork. Begge veldig brae skiver!! Heartwork er vel en ren Dm skive, mens Symphoni er grindcore. Den kan være ganske tung fordøyelig Symphoni skiva men når den først siter så....

Necrotism... er også en meget bra skive kansje den beste Carcass skiva!!

Carcass er vel et av mine desidert favorit band under Dm sjangeren....

Noen som hørt Bolt Thrower: The IV Crusade??

mvh

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Ja, har Bolt Thrower skiva hjemme men skal ikke påstå den er spesielt spennende.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Jeg har også skiva til Bolt thrower. Den er etter min mening helt på det gjevne, med unntak av "This time its war", som er en skikkelig bra låt.

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Siden det er så mye snakk om Carcass, Bolt Thrower og ellers den gaten... Er det noen flere enn meg som har "Earache"-selskapet sin aller første "Grind Crusher"-samling? Alt er ikke like bra der, men det er noen skikkelige gullkorn innimellom. LP-versjonen inneholdt en bonus 7" som er verdens korteste singel. Napalm Death på ene siden og Electro Hippies på andre. Begge låtene er på 1 sekund hver.
På CD-versjonen er ikke de låtene med, men det er noen andre bonuslåter med der... Bl.a. den beste låten fra Sore Throat noen sinde... "Horrendify and kill". Herved anbefalt på det sterkeste...

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Siden det er så mye snakk om Carcass, Bolt Thrower og ellers den gaten... Er det noen flere enn meg som har "Earache"-selskapet sin aller første "Grind Crusher"-samling? Alt er ikke like bra der, men det er noen skikkelige gullkorn innimellom. LP-versjonen inneholdt en bonus 7" som er verdens korteste singel. Napalm Death på ene siden og Electro Hippies på andre. Begge låtene er på 1 sekund hver.
På CD-versjonen er ikke de låtene med, men det er noen andre bonuslåter med der... Bl.a. den beste låten fra Sore Throat noen sinde... "Horrendify and kill". Herved anbefalt på det sterkeste...
Jeg har den på cd.

Ingen som har han sansen for Den nevnte Bolt Thrower skive?? merkelig, kjip lyd men...

Morbid Angel da??

mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Jeg har den på cd.

Ingen som har han sansen for Den nevnte Bolt Thrower skive?? merkelig, kjip lyd men...

Morbid Angel da??

mvh
Som du ser ovenfor, så har jeg sansen for Bolt Thrower.

Angående Morbid angel, så har jeg bare et forhold til en av platene. Husker ikke tittelen, men sjefslåta heter "where the slime lives".

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Som du ser ovenfor, så har jeg sansen for Bolt Thrower.

Angående Morbid angel, så har jeg bare et forhold til en av platene. Husker ikke tittelen, men sjefslåta heter "where the slime lives".
Svart kommer ikke på titelen på nevnte Morbid skive det er den etter Covenant skiva.. Er på jobb, så jeg er ganske langt unna cd samlingen. Tenkte på den siste Morbid skiva har alle skivene men hørte på Gates Ways To Annhilation her om dagen. Meget bra faktisk...

Angående Bolt Thrower Så er det nemte skive som jeg synes er best. Alle låtene er ganske like men TØFT.... Spesielt riffe på lått nummer 3...

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hm.., virker ikke som om det er noen større interesse for Bolt Thrower;- har én plate selv,- men husker ikke i farten hvilken,- mener den var god,- får finne den frem senere i kveld. Morbid Angel har ikke jeg kommet til enda,- det er imidlertid et band jeg sikkert vil se nærmere på.

Har forresten akkurat spilt den nye fra Pagans Mind; Enigmatic Calling. Nå er ikke dette mitt bord,- gjør dog unntak for dette bandet fra Grenland. Nå har jeg ikke noe spesielt grei på Power Metal, eller hva det heter,- men jeg syns Pagans Mind er kommet veldig godt fra det denne gang,- fine låter,- det spilles tett og tungt, og så er det vokalen da! God produksjon er det også. Alt i alt en passende avveksling fra det man daglig utsettes for av skikkelig metal.

K

krille_krokodille

Gjest
Svart kommer ikke på titelen på nevnte Morbid skive det er den etter Covenant skiva.. Er på jobb, så jeg er ganske langt unna cd samlingen. Tenkte på den siste Morbid skiva har alle skivene men hørte på Gates Ways To Annhilation her om dagen. Meget bra faktisk...

Angående Bolt Thrower Så er det nemte skive som jeg synes er best. Alle låtene er ganske like men TØFT.... Spesielt riffe på lått nummer 3...

mvh
Morbid skiva med "where the slime lives" heter Domination. Personlig har jeg alltid syns de toppa med Covenant. Blessed Are The Sick er også ganske kul, (muligens fordi jeg oppdaget den omtrent samtidig som jeg oppdaget H.P. Lovecraft), men Covenant er fetest.
Den siste heter vel Heretic, og ikke Gateways...?
Forresten lagt merke til at platetitlenes forbokstav følger alfabetet?
Altars...
Blessed...
Covenant...
Domination... osv. :p

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Når det gjelder Morbid Angel, så er min mening at disse platene er best:

Alters Of Madness
Bleesd Are The Sick(tror den heter det)
Covenant
Gates Ways To Annhilation
Og den plata som kom etter Covenant, som jeg ikke husker navnet på.... Det vart nesten alle skivene de har gitt ut det faktisk.... Mangler vel den første, husker ikke navnet.

Noen som har hørt Sveske Grave da?? Sjekk ut Soulless. Det er en gamel god klassiker!!

Gorfest har jeg nevnt før, er det noen som har hørt dette KONGE bandet i fra Nederland?

mvh

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Morbid skiva med "where the slime lives" heter Domination. Personlig har jeg alltid syns de toppa med Covenant. Blessed Are The Sick er også ganske kul, (muligens fordi jeg oppdaget den omtrent samtidig som jeg oppdaget H.P. Lovecraft), men Covenant er fetest.
Den siste heter vel Heretic, og ikke Gateways...?
Forresten lagt merke til at platetitlenes forbokstav følger alfabetet?
Altars...
Blessed...
Covenant...
Domination... osv.   :p
Se der ja.... Domnation var det, ganske bra den også. Gateways trenger noen runder i spilleren.

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- ja,- den CD-en har vi kommentert før,- en god ting kan imidlertid ikke sies for ofte;- synd at man gjerne skygger unna samlinger,- de kan da godt være hensiktsmessige;- tilfellet "Fenriz velger plater", er et fremragende eksempel. Jeg har for min del kost meg mye med den platen,- fin å legge på når man av og til ikke vet akkurat hva man skal spille. Syns utvalget er representativt, og det skulle vel bare mangle,- om noen vet,- må det være Fenriz. Bare så det er sagt,- jeg mistenker hverken Peaceville, eller Fenriz, for å spekulere i denne utgivelsen;- fint initiativ,- og som tidligere sagt,- en flott introduksjon til old school BM.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Pagans Mind debuterte på 15. plass på VG-listen,- og selvom den nå er falt ned til 38, har vel bandet grunn til å være fornøyd;- denne typen utgivelser,- metal generelt,- synes forøvrig å ha et langt lengre liv enn "vanlige"poputgivelser;- noterte at man fra Pagans Minds side i et intervju forholdt seg tvilende til hvorvidt det tyske selskapet - Limb - ville gjøre sin del av jobben i forbindelse med lansering;- såvidt jeg kan forstå har det sympatiske bandet fått omtrent den oppmerksomheten man kunne forvente;- både Scream, og Monster har bidratt med positiv forhåndsomtale,- og gode anmeldelser. Jeg syns personlig "Enigmatic Calling" holder mål;- mitt førsteinntrykk er styrket efter flere gjennomganger;- min entusiasme for denne platen må sees i sammenheng med mitt mildest talt lunkne forhold til melodisk powermetal i alminnelighet;- det som vinner meg over i dette tilfellet,- bortsett fra dyktige musikkere,- inklusive meget dreven vokalist,- er at Pagans Mind har et klart særpreg,- så enkelt er det.

I motsetning til Pagans Mind, har Candlemass ikke hatt noen verdens grunn til å tvile på sitt selskap;- for Nuclear Blast har sannelig sørget for nok buzz og hype i forbindelse med ny utgivelse fra Candlemass; "Candlemass". Nå vet ikke denne lytter så mye om doom, men man hadde da sine forestillinger om hva som var i vente;- må vel si at disse forestillingene ikke helt stemmer overens med hva Candlemass har prestert:- det blir i anmeldelser antydet at resultatet denne gang er mer heavy metal enn doom,- og det er også mitt syn;- nå er det selvsagt ikke noe galt med heavy metal,- ikke denne typen,- det er sikkert;- jeg opplever platen som en veritabel maktdemonstrasjon fra uvanlig gode musikkere;- skulle jeg innvende noe, måtte det være at platen ikke har noen egentlige hits,- men jevnheten veier opp i massevis;- og så er det dette med et eget uttrykk,- akkurat som i tilfellet Pagans Mind, er Candlemass nødvendig særpreget. Det var på forhånd mye snakk om at innspillingen ble foretatt i Polar, og at den representerte dette høyt profilerte studios svanesang;- enkelt sagt,- lyden gjør ikke skam på Polar;- totalt sett en flott produksjon. Vil legge til at digipacken er uvanlig lekkert formgitt,- liksom tekstheftet.

Over på hjemmebane:- syns jeg må,- om bare kort,- nevne en plate som jeg mener er av de beste hitil i år;- Immolation; "Harnessing Ruin";- dette er amerikansk DM helt i min smak,- dvs. skikkelig rå og brutal;- også her er eget uttrykk et positivt element.

Må nevne to finne ekpsponenter for grindcore til slutt:- Rotting Sound; "Exit", og kanadisk/amerikanske Strapping Young Lad; "Alien";- førstnevnte er full fres hele veien,- mens SYL er mer variert;- akkurat det siste er jeg ikke så glad for,- men i dette tilfellet er de aggresive og brutale delene såvidt fremtredene at man kan utstå noen slappere partier.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hyggelig å registrere at Pagans Mind tar plassen til Angra på Sweden Rock (lørdag eftermiddag);- ser at arrangørene benevner Pagans som prog,- vel, samme kan det kanskje være,- men rett er selvsagt melodiøs power metal,- med operatiske overtoner. Tro nå ikke at Grace er blitt soft;- dette med Pagens Mind er for unntak å regne,- på samme måte som med f.eks. Jorn, og Masterplan, mao.;- dette er mild metal som fungerer som fin avveksling. Anbefaling av "Enigmatic Calling" står forøvrig fast;- har forresten tatt meg tid til å se litt på tekstene,- de er det vokalist Nils som er ansvarlig for,- det burde jeg muligens ikke ha gjort, da det hele er et slags konsept,- det handler om noe tåpelig sfæriske greier,- new age tull rett og slett;- lukker man for det tekstmessige innholdet er det ingen problemer.

Nevnte såvidt Rotten Sound sist, og utgivelsen "Exit";- glimrende saker;- ser i kvartalsbladet Slavestate at trommeslageren er en fyr med mange jern i ilden,- han spiller blandt annet i symfoniorkester;- vedkommende er et veritabelt fantom,- rask som faen,- han må ha gjort en avtale med selve satan,- det virker ihvertfall slik;- dette er en plate som lett fører til ukontrollert headbanging,- fjern eventuelle hårstrikker fra eventuelle hestehaler!

Noen som vet noe om norske Urgehal,- finner ikke hjemmeside?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Jeg kan bare tilslutte meg anbefalingen din angående den siste Candlemass, Grace.
Den er fast inventar i bilen, noe som betyr at Mosseveien virker mye kortere for tiden...

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
urgehal ja,, flotte greier. husker å ha hørt det en gang, og likte det meget godt.. lurer på om ikke vokalisten i koldbrann synger i bandet på konserter. du får forresten ikke mer harry cover enn det de har på siste skiva si:)
http://www.fleshforbeast.net/urg.htm

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Sitter og hører på ei rimelig beinhar skive i dette øyeblikk. The Legion: Unseen To Creation. Ei skive som har stått i hylla en stund. Riktig så bra faktisk. En blanding av Bm & Dm hard slående svensker..... Annbefalles...

Nile har kommet med ny skive!!!!!!!!!!!!!!!! Har ikke hørt den enda :( :'( skal bestille den nu..... ;D ;D ;D

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=CD&title=639457&p=34&g=48&pa=sr

mvh

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
510
Har nyeste nile album, de fortsetter der de slapp på forrige album. Blytungt med stemning som bare nile kan lage. :) Tittel låta er en av det beste de har laget.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Har nyeste nile album, de fortsetter der de slapp på forrige album. Blytungt med stemning som bare nile kan lage. :) Tittel låta er en av det beste de har laget.
Gleder meg som en liten unge!! Et av mine favorit band innenfor sjangeren!!!!

mvh

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Hørte en UTROLIG bra metal-låt i går, jeg vet ikke om dere har hørt den... Bandet het Wig Wam tror jeg, låta het In My Dreams. Geniale, fengende riff, dyp og meningsfull tekst, veldig nyskapende, alt i alt verdens beste metal-låt! ;D

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Hørte en UTROLIG bra metal-låt i går, jeg vet ikke om dere har hørt den... Bandet het Wig Wam tror jeg, låta het In My Dreams. Geniale, fengende riff, dyp og meningsfull tekst, veldig nyskapende, alt i alt verdens beste metal-låt! ;D
Det kalles pudelrock...........

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- var vel usikker på om Candlemass var noe for meg,- men det var det altså;- veldig fin plate,- den fester seg bare bedre og bedre ved flere avspillinger.

montesi;- takk for Urgehal henvisning;- ikke så mye på den hjemmesiden dessverre,- fikk ihvertfall discografi;- har den siste platen "Through Thick Fog Til Death";- ok cover på den,- spør du meg;- liker dette her;- "true" black metal,- ingen tvil;- kan godt være fleksibel jeg,- men det er ekstra stas å høre et band som holder seg til tradisjonen;- anbefaling til de som tenner på rå og primitiv norsk BM med god old school forankring.

Har to Nile CD-er fra før,- og selvom jeg vel egentlig ikke prioriterer DM like høyt som BM, er jeg også veldig spent på det nye albumet,- et av årets viktigste utgivelser så langt, vil jeg tro;- kommer tilbake til dette med særpreg også i forbindelse med Nile;- ikke at egenart er noe absolutt,- men det er ingen ulempe å skille seg ut fra mengden.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- over i tråden som omhandler våre aktuelle "playlists",- ser jeg at du spiller Meshuggah;- sitter med den siste utgivelsen fra dette nordsvenske bandet;- "Catch Thirtythree";- har lest et par anmeldelser,- de spriker;- vet ikke helt hva jeg skal mene om denne platen, men jeg tror jeg liker den;- er sannelig ikke sikker på hvor vi skal plassere Meshuggah,- det er vel death metal som ligger i bunnen, og så er det bare legge til litt av hvert fra andre genre. Det er kanskje noe monotont,- men ikke kjedelig;- kom med kommentarer da, Sødal (eller andre som mener noe).

Min Dimmu Borgir samling har ikke vært komplett;- kjøpte i går "Enthrone Darkness Triumphant",- bandets første utgivelse på Nuclear Blast;- nå har jeg aldri hatt den helt store sansen for Dimmu, men syns forsåvidt denne nyanskaffelsen er grei,- mer interessant enn senere utgivelser fra bandet ihvertfall,- en nedtur i forhold til "Stormblåst" er det vel imidlertid.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- SOR er en stor takk verdig,- meget interessante sider,- har hatt mye utbytte av disse.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Sødal;- over i tråden som omhandler våre aktuelle "playlists",- ser jeg at du spiller Meshuggah;- sitter med den siste utgivelsen fra dette nordsvenske bandet;- "Catch Thirtythree";- har lest et par anmeldelser,- de spriker;- vet ikke helt hva jeg skal mene om denne platen, men jeg tror jeg liker den;- er sannelig ikke sikker på hvor vi skal plassere Meshuggah,- det er vel death metal som ligger i bunnen, og så er det bare legge til litt av hvert fra andre genre. Det er kanskje noe monotont,- men ikke kjedelig;- kom med kommentarer da, Sødal (eller andre som mener noe).

Min Dimmu Borgir samling har ikke vært komplett;- kjøpte i går "Enthrone Darkness Triumphant",- bandets første utgivelse på Nuclear Blast;- nå har jeg aldri hatt den helt store sansen for Dimmu, men syns forsåvidt denne nyanskaffelsen er grei,- mer interessant enn senere utgivelser fra bandet ihvertfall,- en nedtur i forhold til "Stormblåst" er det vel imidlertid.
Jeg har ikke fått hørt på den siste Meshuggah, men har registrert at flere uttrykker blandede følelser for denne. Selv har jeg egentlig et ambivalent forhold til det meste av det dem har gitt ut. "Destroy, erase, improve", samt "None" er vel det mest iørenfallende av Meshuggahs produksjon. Etter dette føler jeg vel at melodiene kommer litt mer i bakgrunnen til fordel for teknisk brilians. For meg er Meshuggah noe jeg spiller i spesielle situasjoner, typisk i bilen eller på treningsrommet på jobb. Meshuggah og tunge vekter er en ypperlig kombo. Jeg vil forøvrig anbefale å se Meshuggah live hvis sjangsen skulle by seg. De er et meget imponerende liveband. Ekstremt samspillte og med en massiv trøkk.

Angående "Enthrone Darkness Triumphant", så mener jeg personlig at denne overgås av "Spiritual black dimensions". Begge disse utgivelsene er forøvrig produsert av Peter Tågtgren...

Til sist en anbefaling av en enkeltstående låt, fra en ellers svært middelmådig utgivelse. Sjekk "Worlds are coming throught" med Brainstorm. Klassisk metal som svinger. Jeg gliste fælt første gang jeg hørte denne. Lyder som en mellomting mellom In Flames og Iron Maiden. Grace, dette er neppe i din gate... :)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- har såvidt registrert Brainstorm,- og forstått at dette ikke ligger i min gate.

Det var da pussig at du skulle nevne "Spiritual Black Dimensions";- i forbindelse med at jeg fikk fatt i "Enthrone Darkness Triumphant", så vekslet jeg litt på å høre på nettopp disse to Dimmu utgivelsene;- kan godt være enig med seg, Sødal, førstnevnte er vel en bedre plate når alt kommer til alt,- mulig jeg var for rask ovenfor her;- har lagt merke til at Tågtgren står som ansvarlig for produksjon,- og det kan man kanskje høre,- det er ihvertfall ikke noe å si på disse innspillingene i så måte. Den siste Dimmu Borgir utgivelsen er forresten produksjonsmessig en fet sak,- lydmessig ganske imponerende faktisk;- selvom bandet nå ikke engasjerer meg så veldig, må man jo bare innrømme at det de gjør,- det gjør de godt.

Jeg kan like den nye Meshuggah platen, Catch 33,- mye bråk for pengene,- inteligent bråk, vil jeg si;- det er teknisk så det holder ja, og du kan gjerne si at dette bandet fremstår som selvbevisste i overkant,- vi er så flinke så,- men greit, de er flinke! Dette er heller ikke i snever forstand i min gate,- men angrer ikke på kjøpet,- barsk plate,- ingen tvil om det.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Nå har siste skiva til Nile snurret noen ganger. Det er fortsatt verdens beste Dm band!! Ikke like bra som den forige skiva men. Låt nummer 3, 7 og 9 er flott!! Et lite minus, trommespillingen er ikke like feit som på den forige skiva...ellers glimmrende...løp og skjøp!!!!!

PS: Sjekk ut siste skiva til Immolation!!

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Stivert;- har ikke fått somlet meg til å få kjøpt Nile enda,- men det ordner seg vel i løpet av uken.

Immolation,- ja, det er "Harnessing Ruin" du mener, ikke sant,- joda, den liker jeg godt.

Fortsetter forøvrig å kjøpe metal,- inntrykk fra nye plater kommer snart.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Stivert;- har ikke fått somlet meg til å få kjøpt Nile enda,- men det ordner seg vel i løpet av uken.

Immolation,- ja, det er "Harnessing Ruin" du mener, ikke sant,- joda, den liker jeg godt.

Fortsetter forøvrig å kjøpe metal,- inntrykk fra nye plater kommer snart.
Immolation: Harnessing ruin, jepp, er litt langt unna plate sammlingen.... Er litt treig men. Skjøpte siste Disiplin skiva forleden dag. Har ikke hørt onkli igjennom den men, det lover bra!!!

mvh

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Nile; ja, steinbra...veldig fasinert over spillingen!!! riffriffriffovergangriffovergangsaktefortfortere.......

mvh

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Noen her som har hørt nye gehenna skiva(WW)?
Hørte den forrige uke. syns den var knall. Ikkeno tull, her er det rett på sak..
Må jo være noe for grace!

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
"Paranoid" av Black Sabbath. Det var jo den som satte det hele i gang! :)

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
"Paranoid" av Black Sabbath. Det var jo den som satte det hele i gang!  :)
Skal man være pirkete så var det vel "Black Sabbath" med Black Sabbath som satte det hele i gang, men jeg er helt enig med deg... Ingen ting hadde vært slik det er i dag (med henhold til metal) hvis det ikke hadde vært for Black Sabbath.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- Gehenna; WW;- joda,- har platen,- men den er faktisk blitt liggende efter en rask gjennomkjøring,- får ta den frem igjen,- den virket fin,- flott at bandet er tilbake på rett spor.

Stivert;- ble igrunnen litt skuffet over Disiplin,- vet ikke riktig hva det er,- kanskje litt masete;- så liker jeg ikke dette med unødige breaks,- nei,- stå på hel tiden,- det liker jeg.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Grace: da bør vel "Nattens madrigal" med Ulver være noe, hvis du ikke allerede har anskaffet den?

Likte Gehenna skiva godt, kald og misantropisk kan man vel si? Ganske fjernt fra bandet det en gang var.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Palace;- Har da "Nattens Madrigal";- dette er jo en utgivelse som har en viss status,- og ikke uten grunn;- er alltid skeptisk til plater man "må" ha,- men i dette tilfellet uten grunn. Det er vel én utgivelse til fra Ulver som er interessant,- husker ikke tittel;- dessverre har Ulver utviklet seg mildt sagt uheldig;- bandet er akkurat aktuelt med enda en utgivelse på siden av metal,- pussig at denne,- og Ulver i det hele,- fortsatt påkaller oppmerksomhet fra f.eks. Terrorizer. "Nattens Madrigal" ble i sin tid lansert på Century Media,- nå er den imidlertid reutgitt på italienske Avantgarde.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Skal muligens på konsert med Blood red throne neste helg. Noen som kan si litt om hva jeg har i vente?? Var og så CF for en liten stund siden, rocka bra det, på en sånn ironisk blackmetal måte.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Jaerbu;- med "CF" mener du vel Carpathian Forest;- morsomt band,- noe for seg selv,- kanskje slitsomt for BM purister uten sans for humor? "Black Shining Leather" er vel en obligatorisk plate.

Vet ikke riktig hva man kan vente av Blood Red Throne;- nå har vel ikke denne typen death metal vært så veldig godt representert her hjemme,- men det er ihvertfall tydelig,- å dømme utifra det siste albumet,- at Blood Red Throne behersker denne genre ganske godt,- om ikke like bra som vårt beste DM kort, Zyklon;- uansett,- Blood Red Throne kan sikkert være verdt å høre,- bare det å ha Tchort på scenen kan være grunn nok;- selvom Tchort er rotet inn i litt av hvert (Green Carnation),- er han utvilsomt en ganske betydelig figur i miljøet.

Topp Bunn