Beste metal-låt?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.635
Torget vurderinger
49
De første som brukte ordene "heavy metal" i en låt var Steppen Wolf i låta Born To Be Wild (Heavy metal thunder),men det visste dere sikkert "metal Heads" he he ..... 8)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
når vi først er inne på å venne seg til å høre på growl og scream(eller hva en nå velger å kalle det) så vil jeg egentlig anbefale opeth som inngangsport. det var i hvert fall slik jeg "gjorde" det. det er på en måte så pent å vakkert, men samtidig litt utfordrende. på en annen side synger opeth med deathvokal, noe som for de fleste(vil jeg tru) er letter å svelge enn skikkelig blackmetal skriking..

samtidig vil jeg spinne litt videre på den tanken rundt clean vokal i death- og bm-sjangeren. for å være litt konkret så må jeg si at jeg har lite til overs for in flames og lignende musikk, som kan ha både hard og clean vokal. kastrart vokal a`la judas priest har jeg vel heller ikke likt no særlig. jeg veit egentlig ikke helt hvorfor jeg er fan av clean vokalen til opeth, men jeg syns den kombinasjonen av clean og growl funker meget bra. kanskje fordi han rett og slett synger jævlig bra..jo, åsså synger michael(opeth) lavmelt clean og det trur jeg utgjør en stor forskjell.
nå ser jeg at dette blir litt synsing, men jeg har i hvert fall forklart litt hvorfor jeg liker opeth da..

by the way.. ett annet band som synger clean innimellom death/black vokal er extol(osloband), og nettopp disse varmer opp for opeth på rockefeller 19.9. sist de varmet opp for opeth syns jeg de gjorde en bedre konsert enn opeth. slå den!!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- joda,- selvom Black Metal  kan være så mangt, er det sikkert lettere for metal skeptikkere å aksepere DM,- men Death Metal er også en variert afære,- kan være temmelig brutal, ikke sant, og den typen er nok ingen egnet introduksjon;- DM er nå forøvrig ofte ganske melodiøs, og du finner også gjerne mer tradisjonelle hooks,- og skulle dermed bli lettere å svelge, som du sier. Death Metal ligger utvilsomt på mange måter nærmere Heavy Metal;- vi må tro at tilgjengelighet står i forhold til innslag av HM. Fra den andre siden,- tenk band som sterkt kommersielle, og mainstream, Slipknot,- her er nu-metal i bevegelse mot Death Metal, og får da en viss kredibilitet inn i "vår" sfære.  Selv er jeg veldig lite begeistret for alt annet enn det helt ekstreme,- minst mulig melodi,- mest muilg støy,- som jeg pleier å si. Black Metal er som allerde sagt mye rart,- og selvom full fart og frenestiske blastbeats er mest gøy, er det mye å hente i mid-tempo saker;- BM kan være svært stemningsfull,- melodiøse/ambiente former burde ha større potensiale(?).

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
det er helt riktig at black metal består av svært stemningsfulle lydbilder . selv føler jeg faktisk at det er nettopp det black metal sjangeren bygger på. for meg finnes det ingen annen musikk som kan gi meg den samme grandiose stemningen som bm gir. den er hinsides. (snakker jeg her om den mye omtale bm-feelingen?hehe). Jeg føler vel egentlig også at det er en særdels melodiøs sjanger, så om dette området ikke er nok utforsket stiller jeg meg kanskje litt tvilende til..

men den tråden du tok opp i mine tanker rundt death vs black var først og fremst myntet på vokal . death=mer grov black=litt mer skingrende.. jeg føler at den dype vokalen er lettere å svelge. søsteren min f.eks liker opethvokalen, men er ikke no fan av nocturno culto(darkthrone) eller satyr(satyricon) f.eks. Hun var også meget begeistret for vokalen i et lokalt band som heter dread(ww.dreadmusic.com)..

grace-har du forresten hørt zyklon-b- "blood must be shed"?

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
582
Green Carnation er vel noe som tilogmed svigermor kan høre uten å trekke puta over hodet. Har dette prosjektet noe å gjøre i cd hyllene deres?

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- har da Zyklon-B vet du,- en MCD, for de som ikke vet det;- regner med at du liker den platen,- det gjør jeg også!

BM kan være stemningsfull ja;- jeg tror dette er noe som utenforstående ikke har oppfattet,- tror igrunnen BM er misforstått,- oppfattet som mye verre enn det er;- kanskje det henger igjen uheldige forestillinger omkring all kalabaliken på begynnelsen av nittitallet,- og spektaklet ellers;- så har vi det antikristne element,- må jo si at det aspektet tiltaler meg, men det kan nok skremme andre.

Jaerbu;- Green Carnation;- nei du,- det der bommer stygt på meg;- syns det er merkelig at en fyr som Tchort involverer seg i slikt;- ekstrem metal handler mye om kredibilitet,- ikke sant.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Må komme med en anbefaling av et band få av dere kanskje har hørt om: Totenmond. Det er en tysk trio med to mann på bass og en på trommer. De bruker fuzz på bassen slik at det låter om omtrent som gitar.

Musikalt ligger de i skjæringspunktet mellom thrash/death med en del mer pønka innslag underveis. Grisetøff riffing! Har tilsammen gitt ut sju skiver og har nettopp kommet med en ny "TonbergUrtod" som kanskje er det beste jeg har hørt av dem!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Palace;- hm,- har hørt om Totenmond,- men kjenner ingen plater;- ser av plateselskapets,- tyske Massacre Records,- site at man betegner dette som metal-core,- det lover ikke godt;- har en vag fornemmelse av at Totenmond står for en slags hybrid,- tungrock med innslag av diverse metal;- du fremhever death/trash kombinasjon, og da stemmer vel kanskje metal-core betegnelsen. Bandet har holdt på en god stund,- og kan skilte med en ganske omfattende discografi. To basser og trommer høres morsomt ut;- kan hende dette er noe å undersøke,- uansett genrebetegnelse.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Ja, metal-core er vel en vanlig beskrivelse å bruke og selvom jeg normalt sett har lite til overs for den sjangeren (med unntak av Totenmond og Cataract) dekker den vel deres blanding av metal og punk/hardcore. Nå har ikke jeg alle platene deres men de jeg har er ganske varierte i forhold til sjanger. Deres nyeste, "TonbergUrtod", vil jeg kalle en ren metal skive mens noe av deres tidligere utgivelser f.eks "Auf dem mond ein feuer" er mer punk med korte låter. Den nyeste skiva anbefaler jeg på det varmeste og du vil ikke angre hvis du skaffer den!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Palace;- ren metal sier du,- ok., da skal jeg forsøke den platen;- kan i det hele tatt være morsomt å prøve ting som kanskje er noe annerledes. eller spesielt,- gjerne saker hvis genretilhørighet er difus,- såfremt disse med rimelighet kan plasseres i kategorien metal.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- det er gjort;- joda,- ikke så galt vel;- likte beste den første, Demons. Hører akkurat nå på Sargeist, "Satanic Black Devotion" (Moribund),- sterke saker,- dine venner fra Hamar har et stykke igjen!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
et stykke igjen til sargeist, eller generelt før det blir bra mener du? syns FOG låter ganske bra jeg. tromissen er 17 år!!;)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- kanskje urettferdig å sammenligne med er etablert band;- jeg tror vel ellers ikke alder betyr så mye;- det er ikke "flinkhet" som er avgjørende,- viktigere med vitalitet, og kanskje så langt mulig eget uttrykk;- syns det er langt bedre å høre på et svakt BM band med en viss originalitet, enn dyktige kopister;- nå er jo trommeslageren relativt betydningsfull i alle former for extreme metal,- så på akkurat den plassen er greit med en viss rutine og dyktighet.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
du summerte opp bra der syns jeg:)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Har noen hørt den nye opeth plata, ghost reveries? Noe anderledes enn før, men absolutt tiltalende. Mye merkelige partier, og det merkes at gutta er mer lystne på å dra sjangeren(?) lenger enn noen gang. ser i hvert fall fram til konserten på rockefeller snart:)

TheTrooper

Medlem
Ble medlem
11.09.2005
Antall liker
0
har ikke sjangs i havet til å plukke ut EN favorittlåt.. kan dog nevne en del av favorittbanda mine;)
Iron Maiden, Poison Idea, Black Sabbath, Aerosmith, Led Zeppelin, Whitesnake, Deep Purple, Rainbow, Avenged Sevenfold, Anthrax, AC/DC, Dio, Killswitch Engage, Metallica, Pantera, Turbonegro....

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Hørte nokså nettopp SYSTEM OF A DOWN for første gang, og dæven jeg ble imponert. Prog-metal på sitt absolutt sterkeste. Hele "Mezmerize" er en fantastisk plate, men skulle jeg plukke en låt som rager bittelitt over de andre så blir det "Cigaro". Det er en energi i denne musikken som nesten overgår Dimmu Borgir, Mayhem og lignende, selv om den er veldig annerledes enn de nevnte band.

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
510
Har noen hørt den nye opeth plata, ghost reveries? Noe anderledes enn før, men absolutt tiltalende. Mye merkelige partier, og det merkes at gutta er mer lystne på å dra sjangeren(?) lenger enn noen gang. ser i hvert fall fram til konserten på rockefeller snart:)
Har hørt på plata i noen dager nå, den blir bare bedre og bedre. Liker de mer prog aktige partiene, bra at de ikke gir ut kopier av sine forrige album. Det var nok bra for de at de fikk inn et femte bandmedlem. Konserten på mandag blir nok utrolig bra, hadde man bare hatt fri fra jobben for og ta turen ned til oslo...

Angående temaet for tråden:
1. Opeth - Face Of Melinda
2. My Dying Bride - The Crown of Sympathy
3. Primus - Jerry Was A Race Car Driver

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
enig der graks, plata blir bedre og bedre. i starten var det litt mye å gape over rett og slett.. jeg ble vel egentlig litt målløs. Det femte medlemme funker som sagt ganske bra, og jeg får til tider litt jon lord(deep purple) feeling på plata:). Men noe jeg syns var litt rart på denne plata var at bandet har utviklet seg litt bort fra growl/grim vokal, slik at de partiene som har det denne gangen virker litt feilplassert i forhold til resten. slik har det ikke vært tidligere, da blandingen har funket bedre og gitt bedre balanse på platene. men som sagt, platen er god, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med den

Over til noe annet, til humdinger. Det du nevner angående system of a down er jeg ganske enig i. har aldri vært no særlig fan av bandet, men de siste ukene har det åpnet seg en del, og jeg begynner å like platene bedre og bedre. Men den linken du kommer med angående black metal band som mayhem og dimmu kan jeg ikke si meg enig i. Jeg mener personlig at black metal ikke har noe med energi å gjøre, men heller salighet(eller black metal feelingen). Jeg skjønner på en måte at din oppfatning av sjangeren(bm) kan ses på som en energisjanger, men jeg trur nok det er litt "feil"..

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Pull me under : Dream Theater.
30 sep er de i Spectrum :D

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Antall liker
4
Tøffeste tittel: Chainsaw Gutfuck (Mayhem) :)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hm... er så opptatt med å lytte til metal at det nesten ikke blir tid til Hifisentralen;- tiden på internet går så og si i sin helhet med til å studere mørke sites;- efter snart halvannet år med metal "studier" er interessen merkelig nok fortsatt på topp.

System of a Down er bare masete,- pretensiøst møl med massemarkedspotensiale,- tvilsom metal-status. Sorry Humdinger,- min ærlige mening,- respekterer selvsagt din oppfatning.

Opeth:- har brukt endel tid på dette nye albumet;- har jo vært frittalende omkring Opeth tidligere, og visstnok såret fans;- veldig gode greier,- ingen tvil om det,- men glatt som faen, og irriterende kjedelig i lengden;- popmetal med progtendenser på en seng av DM, som man kanskje ville sagt på restaurant.

Scum:- det mye omtale produkt forelå sist mandag;- "Gospels for the Sick" er blitt en gedigen skuffelse;- Samoth og Faust har grunn til å være flaue over et slikt makkverk;- veldig underlig at ingen som var i nærheten under innspillingen av denne platen hadde vett til å rope stans! Det eneste positive ved denne utgivelsen er vel innpakningen,- en stilig sak av typen slip-case,- teksthefte er dog elendig,- en lang tarm med jævlig liten skrift.

Enig med montesi når det gjelder hva som gjør black metal så tiltrekkende;- det er følelsen,- atmosfæren,- stemningen;- BM skiller seg her fra f.eks. grindcore,- hvor jo det energiske,- det drivene,- er et viktig element. Personlig opplever jeg BM på sitt beste som nærmest hypnotiserende,- spesielt hvor dronende elemeneter er fremherskende,- man forsettes faktisk i en behagelig kontemplativ sinnsstemning.

Arch Enemy:- siste plate fra disse svenskene er bra;- dette er poporientert melodiøs DM,- og egentlig ganske tvilsomme saker,- men man rives med av smarte hooks, og så er det Angela Gossow da,- hun er så rå!

Noe av det beste jeg har vært borti innen black metal kommer fra det franske selskapet, Norma Evangelium Diaboli;- her er det bare å kjøpe alt;- det er ikke mange utgivelser,- bare tolv stykker,- så det representerer ikke noe større økonomisk utlegg;- skulle jeg trekke frem noen spesielle, måtte det være de to platene fra Deathspell Omega, og en fra Ofermod,- men de er alle strålende eksempler på fremragende BM,- det er derfor nesten håpløst å rangere disse utgivelsene.

Peccatum er ute med en MCD,- "The Moribund People";- rare greier,- annerledes;- et eksempel på musikk som får hardcore BM fans til å fnyse, såfremt man ikke er ørlite tolerant på bunnen.

Passe på å skaffe seg en tre ganger split CD (3CD) fra finske Northern Heritage,- "Crushing the Holy Trinity";- en super sak,- underground BM for finsmakeren!

Slayer er aldri feil,- og det er ikke bare "Reign in Blood" som gjelder,- har fått veldig sans for "Hell Awaits" i det siste.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
flott å få litt fart på tråden igjen. for min egen del går det meste av tiden bort på jobbing og øving med band (snekker og trommis). trur dere jeg er sliten når helga kommer el?:).. fikk dog forleden dag tid til å kjøpe en liten bunke plater. et par immortal, keep of kalessin m.m. hvis du,grace, ikke har hørt keep of kalessin med reclaim, så kan vel den i grunn anbefales. atilla på vox og frost på trommer+ en obscidian c(?) på gitar..

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Til montesi og Grace... Det er det som er det fine med smak og behag. Man oppfatter ting ofte helt forskjellig, og det gjør absolutt ingen ting. At jeg oppfatter det "feil" må jeg vel si meg litt uenig i. Det er vel mer rett å si at jeg oppfatter det annerledes... (bare for å kvervulere litt ;)).

Ellers morsomt å se at du har fått sans for "Hell awaits" Grace. Den låten var min inngangsbillett til den litt hardere metal-scenen da jeg hørte en live-versjon av den i '86 må det ha vært. Før den tid gikk det mest i hardcore-punk, gammal-punk og litt mere støyende avantgarde-varianter. Slayer (og både Dimmu og Mayhem for den saks skyld) er konge de, men akkurat nå er det prog-metal som gir meg mest. Det er uansett alltid godt med litt variasjon, så om en måneds tid kan det være helt annerledes igjen :).

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Flott at denne tråden er i gang igjen! Bra at Grace har fått ørene opp for "Hell Awaits", det er virkelig en klassiker, men "South of Heaven" er også et mesterstykke som burde nevnes.

Må anbefale den siste skiva til svenske Naglfar, "Pariah". Et praktverk innen BM, fyllt av aggro og melodi i skjønn forening. Minner til tider om Dissection.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Yup,- har alvorlige planer om å tette noen huller i Slayer samlingen,- ting som "South of Heaven" burde jeg selvsagt ha anskaffet forlengst,- skamme seg!

montesi;- Keep of Kalessin;- joda kjente navnet, men ikke mer;- har akkurat sett innom hjemmesiden,- interessant,- ny plate i vente,- mer interessant;- skal skaffe den MCD-en, Reclaim;- takk for det tipset.

Palace;- Naglfar, "Pariah";- kjøpte den i sommer, men har faktisk ikke spilt den,- hadde glemt den, for å være ærlig;- vet ellers ikke noe om dette svenske bandet,- de har flere utgivelser bak seg,- en eller flere av disse man bør ha? Hvis Naglfar minner om Dissection, må det jo være bra,- skjønt jeg personlig blir alltid litt skeptisk når betegnelsen melodisk blir trukket frem.

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Når vi først er inne på Slayer... "God hates us all"... Den er bare så SLAYER som bare de får til å virke troverdig. Jævla bra hele plata forresten.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Denne Scum saken ble som nevnt litt av en fiasko;- har nå fått sett en video hentet fra dette verket flere ganger på Z-TV,- og det har ikke hjulpet, for å si det slik;- det er denne C. Chaos som er hovedproblemet,- en skikkelig dust faktisk,- helt tåpelig;- egentlig helt ok å blande inn noe punk i metal,- har ikke prinsippielle innvendinger mot det,- men i tilfellet Scum går det altså helt galt. Ser i siste utgave av svenske Close-Up at albumet får ganske god omtale,- javel,- svensker kan ta feil, og gjør det her.

Hvorfor være konsekvent,- jeg er ikke alltid det;- kjøpte Arcturus; "Sideshow Symphonies" i forrige uke;- platen er som ventet,- dvs. noe svulstig pretensiøst møl;- greit,- det er godt lavet,- isolert sett spennende å lytte til,- men provoserende;- når skal disse metal renegatene, som f.eks. Ulver og Arcturus endelig fjernes fra metal-sfæren,- og arkiveres inn under "diverse selvhøytidelig art-rock"?

Var innom Platekompaniet i Sanvika like før stengetid på fredag,- var litt desperat,- som vanlig,- hadde jeg nær sagt;- fikk med meg blandt annet den nye fra Cathedral;- "The Garden......";- kjenner jo til bandet fra før, og hadde bange anelser;- dette er metal-lite,- eller la oss like godt si,- heavy metal med doom undertoner;- platen er slett ikke verst,- angrer ikke på kjøpet,- en brukbar avveksling fra den vanlige nekro kosten. Ta det rolig,- er ikke iferd med å bli soft.

Kommer stadig tilbake til svenske Shining , og siste, "The Eerie Cold",- en av årets beste BM utgivleser,- veldig stemningsfull;- det skal visst være selvmords BM dette her (hovedmannen bak Shining var ansvarlig for det fallerte selskapet Selbstmord),- mulig det,- har selv ikke følt trang til å ta livet av meg,- men absolutt berørt av mørke tanker;- må se å få tak i de tidligere utgivelsene fra Shining;- to av de er nå reutgitt på Osmose,- får prøve disse to i første omgang.

Den nye Hypocrisy platen, "Virus", har jeg bare skummet igjennom;- ikke overveldet akkurat;- tror jeg nå fremover skal holde meg mest til black metal.

Svenske Spetälsk har jeg ikke vært borti tidligere,- men kan trygt anbefale en MCD fra dette bandet, "Perverted Commandment" (Northern Silence Prod.).

Pass på at tråden ikke dør ut,- kom igjen dere metal-heads!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
trivelig at du holder tråden igang grace.. har egentlig sporet den litt over på "immortal i kveld!" posten, men du veit jo at jeg fortsatt er her, da du har sett min utblåsninger angående emperor konserten(som var fantastisk:) ).

først scum.. hata vel egentlig låta første gang jeg hørte/så den, men 3-4-5 gange så kom den seg. syns forøvrig ikke punk skulle vært blandet inn i dette selskapet, men syns det funker gret, å det betyr at jeg nok at ikke kommer til å kjøpe plata gitt.. det er i mitt tilfelle altså casey c som er problemet også..

over til din "hets" av ulver. de har jo for fanken gitt ut nattens madrigal- har du hørt den grace? dette er jo skikkelig bm på sitt beste.

for tiden går det omtrent bare i black metal. noe som er litt uvanlig. pleier å surre igang en motorpyscho plate eller lignende rett som det er, men de to siste ukene har så å si gått i mørket.
ser at grace er flink til å grave i sjangeren, mens jeg på min side føler jeg har nok med å studere de mer kjente bandene(satyricon, mayhem, emperor, darkthrone og immortal) har noen andre plater og, men det går mye i de samma bandene. dette er også litt snodig da dette fenomenet ikke finner sted i andre sjangere. kvalitetsstempel? by the way, tool blir som regel spilt hver dag, så det er ett untak utenfor bm-sjangeren.. uansett, kos dere med god musikk i de mørke høsttimer..
plutselig tilbake;)

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- hei du;- mulig Scum kommer seg,- får ta den frem igjen når det er gått en stund.

Ulver; "Nattens Madrigal",- joda,- og kanskje nettopp derfor;- den platen setter jo mildt sagt det Ulver nå driver med i relief;- igjen,- som med Arcturus,- isolert sett er det Ulver nå driver med interessant,- men metal er det ikke!

Ja,- er blitt betatt av underground-scenen,- men spiller også de etablerte,- har akkurat hatt fremme et par Enslaved CD-er,- Frost, og Mardraum. Har ikke problemer med Tool,- har jo kjøpt platene,- men de er blitt lite spilt i det siste,- må innrømme det.

Mer senere;- får huske på Metal-Svisj i natt,- ca. kl. 0030.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
noen som har hørt nye grimfist-plata? evt khold?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
, og så er det Angela Gossow da,- hun er så rå!
Se om du får mulighet til å se henne live en gang om sjangsen byr seg. Det er helt spinnvilt!

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Angående Slayer, så kan jeg i tillegg til de tidligere anbefalte platene, også tipse om den litt sære "Undisputed attitude". Dette er en slags tribute til diverse band som Slayer ønsker å hylle. Dette re primært punkeband, så dette lyder litt atypisk Slayer. Voldsomt fett er det uansett. Hør spesielt på sangen "I hate you".

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- burde vel egentlig ha kjøpt disse to i går,- men fikk ikke anledning,- blir antagelig en mulighet i morgen. Begge utgivelsene,- Khold og Grimfist,- er forøvrig anmeldt i Aftenposten,- tenk det! Har sett video på en av låtene fra nye Khold,- og det var som ventet,- dvs. nokså seigt,- ikke noe galt i det selvsagt;- Khold er forresten gjester i Metal Svisj neste uke. Mye spennende på gang eller nå,- eks. 1349;- vi får komme tilbake til nyhetene efterhvert.

Må si jeg er skeptisk til dette at EMI nå distribuerer plater fra Century Media,- bare distr. riktignok,- og det kan sikkert gi bedre tilgang i første omgang,- men man misstenker naturlig nok at en eller annen påvirkning vil gjøre seg gjeldende over tid;- de store labels har ikke hatt noen god hånd med metal historisk sett,- skjønt det finnes unntak,- som finske Spinefarm (Universal).

Har sittet med Scream jubileumsnummer,- ikke imponert;- det er jo helt tydelig at dette bladet er ikke særlig aktuelt for oss med black metal som hovedinteresse;- for å være slem, kunne man si at det er en gedigen egotrip for de som er ansvarlige for bladet,- og disse er som man forstår mest opptatt av ulike former for metal-lite;- det er vel bare én medarbeider som brenner noe større for BM,- men hva hjelper det, da vedkommende stadig er frempå med nedsettende kommentarer til BM utgivelser.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- har virkelig lyst til å oppleve Angela Gossow in natura,- skal forsøke å få til det. Kan godt prøve å få tak i den Slayer platen du nevner,- blir antagelig ikke skuffet;- er blitt en slags Slayer fan i det siste faktisk.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Its alive..... Kjøper endel plater jeg også. Har ikke fått hørt så mye musikk i det siste. Har møt et kvinne menneske, stivert er forelska.... Kommer sterkt tilbake litt etter litt....

Har faktisk kjøpt så mye musikk i det siste at jeg har mistet oversikt....

Foresten; går mest i progrock for min del, for øyeblikket. Kjøper like vell en go del DM & BM. Prøver og være litt oppdatert! Har vel gått glipp av noen utgivelser...

Helt til slutt. Det enneste som er bra med Slayer: Undisputed...
er siste låt; Gemini! Den er bra. Beste Slayer utgivelsen er den dobble liveèn. Den er bra den. Synes at Slayer har tapt seg litt i det siste.

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Stivert;- hyggelig med dame vil jeg tro,- håper det varer. Prog styrer jeg unna så godt jeg kan,- men man vet jo aldri,- skal ikke avskrive noe;- Slayer, "Undisputed.." innkjøpt i dag,- blir vel avspillingen til helgen,- da får vi se hvem som har rett, du, eller Sødal.

Ble bare halvt suksess mht. til Khold og Grimfist i dag,- fikk tak i Khold,- Grimfist var ikke å få tak i hverken i Klingenberggaten, eller Bogstadveien;- skulle selvsagt stukket innom Sound of Noise,- var like i nærheten i eftermiddag,- men hadde litt lite tid akkurat da;- nytt forsøk på fredag.

Topp Bunn