Denne Scum saken ble som nevnt litt av en fiasko;- har nå fått sett en video hentet fra dette verket flere ganger på Z-TV,- og det har ikke hjulpet, for å si det slik;- det er denne C. Chaos som er hovedproblemet,- en skikkelig dust faktisk,- helt tåpelig;- egentlig helt ok å blande inn noe punk i metal,- har ikke prinsippielle innvendinger mot det,- men i tilfellet Scum går det altså helt galt. Ser i siste utgave av svenske Close-Up at albumet får ganske god omtale,- javel,- svensker kan ta feil, og gjør det her.
Hvorfor være konsekvent,- jeg er ikke alltid det;- kjøpte Arcturus; "Sideshow Symphonies" i forrige uke;- platen er som ventet,- dvs. noe svulstig pretensiøst møl;- greit,- det er godt lavet,- isolert sett spennende å lytte til,- men provoserende;- når skal disse metal renegatene, som f.eks. Ulver og Arcturus endelig fjernes fra metal-sfæren,- og arkiveres inn under "diverse selvhøytidelig art-rock"?
Var innom Platekompaniet i Sanvika like før stengetid på fredag,- var litt desperat,- som vanlig,- hadde jeg nær sagt;- fikk med meg blandt annet den nye fra Cathedral;- "The Garden......";- kjenner jo til bandet fra før, og hadde bange anelser;- dette er metal-lite,- eller la oss like godt si,- heavy metal med doom undertoner;- platen er slett ikke verst,- angrer ikke på kjøpet,- en brukbar avveksling fra den vanlige nekro kosten. Ta det rolig,- er ikke iferd med å bli soft.
Kommer stadig tilbake til svenske Shining , og siste, "The Eerie Cold",- en av årets beste BM utgivleser,- veldig stemningsfull;- det skal visst være selvmords BM dette her (hovedmannen bak Shining var ansvarlig for det fallerte selskapet Selbstmord),- mulig det,- har selv ikke følt trang til å ta livet av meg,- men absolutt berørt av mørke tanker;- må se å få tak i de tidligere utgivelsene fra Shining;- to av de er nå reutgitt på Osmose,- får prøve disse to i første omgang.
Den nye Hypocrisy platen, "Virus", har jeg bare skummet igjennom;- ikke overveldet akkurat;- tror jeg nå fremover skal holde meg mest til black metal.
Svenske Spetälsk har jeg ikke vært borti tidligere,- men kan trygt anbefale en MCD fra dette bandet, "Perverted Commandment" (Northern Silence Prod.).
Pass på at tråden ikke dør ut,- kom igjen dere metal-heads!