Bare glad for å kunne hjelpe. Præhæ ;Dfint at du kommer med denne nå som jeg akkurat har vært i frankfurt og leita ræva av meg for å finne metal puber/platebutikker uten hell..
Et pent bilde av Nidarosdomen det der...blåste av 1200.- på denne i dag ;D
Som sagt skal Immortal spille på Inferno, d stod noe på forumet at endelig dato for konserten ville komme i begynnelsen av februar....så, ja, jeg trur immortal kommer tilbake en eller annen dag. får kanskje vente til alle disse 80-90-talls rockebanda har gjort fra seg sine comeback først
King Diamond har jeg aldri hørt noe av før. Ser han har vært/er? vokalist i Mercyful Fate. De har jeg hørt endel av før.Cundis skrev:Hvis jeg MÅ velge beste heavy album oppigjennom tidene, kan det for meg bare bli King Diamond -Abigail. Ellers henger igrunn perlene tett på snor.. ;D
Edit: ser forresten at du også har bra forsterkersmak Poolish!
King's første kjente gjennombrudd på plate var med Mercyful Fate, det første de ga ut var en mini LP som het Nuns have no fun, mener den kom i '82 -rett meg hvis jeg tar feil.. . Etter det kom Melissa i '83, og Don't break the oath i '84. Av grunner jeg ikke kjenner godt til ble bandet oppløst, og King tok med seg den ene gitaristen og bassisten, og starta King Diamond. Første skiva de ga ut var Fatal Portrait i '86, favoritten min der tror jeg forresten må være The Jonah.. ;D. Etter det hadde han noen veldig gode år, etter min mening fram til begynnelsen av '90. I '93 gjorde Mercyful Fate comeback med skiva In the shadows, og hadde vel litt blanda suksess med utgivelsene etter den syns jeg. Nå de siste åra har han satsa mer på King Diamond igjen, men jeg er ikke begeistra for dette, sett i forhold til det han presterte på 80 og tidlig 90 tallet. De skivene jeg vil anbefale med Mercyful Fate er Melissa og Don't break the oath. Med King Diamond blir det Fatal Portrait, Abigail, Them, Conspiracy og The Eye. Men jeg kjenner mange som også liker de nyere skivene hans, så ikke ta min mening for god fisk..Poolish skrev:King Diamond har jeg aldri hørt noe av før. Ser han har vært/er? vokalist i Mercyful Fate. De har jeg hørt endel av før.Cundis skrev:Hvis jeg MÅ velge beste heavy album oppigjennom tidene, kan det for meg bare bli King Diamond -Abigail. Ellers henger igrunn perlene tett på snor.. ;D
Edit: ser forresten at du også har bra forsterkersmak Poolish!
Lastet ned Abigail cden nå + et par andre cder av bandet. For meg var den ikke helt blandt de aller beste, men absolutt ei veldigt bra plate som vil bli bestillt til samlingen min Bestillte både Abigail og Fatal Portrait
Forsterkeren har vært trofast og god i mange år nå. Kjempe fornøyd med den
Det fins nå ingenting som slår Heavy Er ikke så veldig fann av den nyere typen metal. endel band har enkelte sanger som er bra, men mesteparten blir bare støy i mine ører.Cundis skrev:Kult å høre at den yngre garde liker god gammal heavy-metal! Det gleder en gammal heavyrockers hjerte enormt..!
Dette er veldig hyggelig lesning..! Er stor fan av Deep Purple selv, men sær som jeg er, liker jeg best de skivene hvor David Coverdale synger. Hehe, jeg er litt kjerringa mot strømmen, de fleste liker vel Ian Gillan best.. . Og ja, Steve Morse er en helt sinnsyk gitarist...! En annen ting når det gjelder metal, er at fann'a føler seg så utrolig sammenknytta, nesten som en familie nr 2. Rare greier, men man merker det med en gang man treffer andre metal fan, og begynner å prate litt.. Har vært helt totalt hekta på metal siden jeg '83, da Ozzy kom ut med Bark at the Moon.. Etterhvert har jeg fått en samling med 12-1300 metal vinyl og cd'er, mesteparten av de fra 80 og tidlig nitti tallet. Detta blir man hekta på.. Keep up the good work.Poolish skrev:Det fins nå ingenting som slår Heavy Er ikke så veldig fann av den nyere typen metal. endel band har enkelte sanger som er bra, men mesteparten blir bare støy i mine ører.Cundis skrev:Kult å høre at den yngre garde liker god gammal heavy-metal! Det gleder en gammal heavyrockers hjerte enormt..!
Har altid hatt veldigt sansen for heavy og den type musikk, men har ikke hatt så mye kunnskap om det før nå de siste årene. Har en onkel som som er stor heavy fann. Så har blitt sitendes mye hos han å hørt på masse god gammel musikk. Så har det bare tatt av fra der. Har begynt å søke mye rundt selv på gruppene og medlemmene i dem å funnet andre band i samme sjanger osv. Sett på historien rundt banda. Begynnt å kjøpe veldigt mye cder osv.
Var på Deep Purple konsert 16 mai. Det er vell en av de største opplevelsene i mitt liv. Tok helt av! Tror nokk de må vær et av verdens aller beste live band. Han nye gitaristen i bandet Steve morse er helt ekstrem. Han blir vell regna som en av verdens beste gitarister på alle områder. Ser han også har fått mange priser for det Resten av bandet og er ekstremt gode musikkere.
Fikk lasta ned de Mercyful Fate albumene du anbefalte og. Var veldigt bra begge de. så fikk bestillt dem også
....rosinen i pølsa er Operation Livecrime - et vannvittig bra livealbum - mye råere en den polerte studioutgaven av Mindcrime!Cundis skrev:Mulig du allerede er kjent med Queensryche, men jeg vil uansett anbefale disse; Den første som bare heter Queensryche, The Warning, Operation Mindcrime og Empire. Ekstremt musikalske skiver..!
Dette var akkurat som om jeg skulle ha skrivd det sjøl, er 100 prosent enig med deg.. ;D. Jeg tar fram Sanctuary skivene i ny og né, og det er så bra, så bra..! Når Warrel åpner Epitaph (fra Into the mirror Black) med "Mark my grave, and call the winds of torment. Oh remember me now, and feed the wind with your dreams", da grøsser det over hele kroppen min...pondusq skrev:hmmm Sanctuary det er et band jeg har nesten glemt bort. Husker jeg likt det godt for mange år siden.
En av mine favoritter når det gjelder gamle heavy band er W.A.S.P , syns de har gitt ut mye bra. De 3 første skivene er god heavy metal. har også sansen for det nye og litt roligere låtene som mer er blitt Blackie Lawless sitt solo prosjekt. Er kun han igjen fra orginal besetningen nå.
Hvis du skal sjekke ut Testament så anbefaler jeg debut skiva The Legacy finns ikke et kjedelig sekund på den skiva.
Jeg er også stor fan av mange av de gamle Thrash metal bandene.
Slayer - Reign in blood er vel kansje tidenes album
Exodus- Bonded by blood
Testament - The Legacy
Metallica- Master of puppets
Kreator-Extreme agression
Anthrax- Spreading the desease
Helloween- Walls of Jericho
for å nevne noen ;D
Når du nevner Dio får jeg helt dilla her, og må bare sette på The Last in Line med en gang.. ;Droffe skrev:Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.
Klassiker ! Husker første gangen jeg så videoen til Last in line - på "Night Flight" eller noe slikt på NRK med Ivar Dyrhaug - fabelaktig!Cundis skrev:Når du nevner Dio får jeg helt dilla her, og må bare sette på The Last in Line med en gang.. ;Droffe skrev:Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.