SAL skrev:
Det beste med denne tråden er jo at folket som påstår at det ikke er forskjell på kabler synes å ha glemt dette!
I 97 hadde jeg et oppsett hvor jeg med mine uerfarene ører faktisk foretrakk gratiskabel. Systemet besto av Klipsch KLF 30, Myriad CD og DP 600. Jeg hørte klart forskjell mellom VDH og Gratismetervare men foretrakk den gangen helt klart de "hardere og mer skrikende" Gratiskablene, de ga mere futt og fart! Hva man foretrekker er faktisk valgfritt!
Mvh.
SAL
Det samme opplevde jeg da jeg kjøpte 2 sett Gôertz signalkabler.
De "gamle" lakriskabler låt mye spenstigere, og hadde mere "futt" enn Gôertz sine signalkabler.
Bruker Gôertz signalkabler siden de kostet noen kroner og ser penere ut.
Har også disse tykkeste av Clas Ohlsons sine høyttalerkabler.
Synes det låter greit, mye bedre enn de fleste av Supra siner høyttalerkabler også Sølvutgavene.
Som rett og slett var matte og slørete i lyden de fleste av dem som jeg har hatt til låns.
Hvis overtoner og klang kan være forvrengning på billige ( Clas Ohlsons ) høyttalerkabler, hvorfor kan det samme ikke da gjelde de dyre kabler?
Er dèt kun prisen som gjør forskjellen?
Tilpasning er vel og greit, men skal en tilpasse høyttalerkabler til øvrig anlegg?
Eller tilpasse øvrig anlegg til høyttalerkabler?
De fleste kjøper vel selve anlegget før kablene?
Eller alt i en handel hvis man har mulighet for hjemlån eller hørt både komponenter og kabler sammen hos selger.
Er jo opp til hver enkelt hva han eller hun vil legge i dette, enten det gjelder pris eller hva man tror/synes/vet man hører.
Som jeg sa til en venn:
Det er du som skal ha anlegget og høre på det, derfor er det dine ører som er avgjørende - ikke ørene til kretti og pletti.