V
vredensgnag
Gjest
Det er jo en vakker tanke å forestille seg at kabelteknologien gjør slike kvantesprang fra år til år ... Man skulle tro at om så var tilfelle, ville man forlengst plukket ut disse i en blindtest, for eksempel.
Det kunne vært kondiser mellom fasene og fra fase til jord, altså et vanlig kapasitivt nettfilter, men boksen var såpass slank at det var ikke mye plass til sånt.kabelsatan skrev:Hva annet kan det egentlig være inne i en slik boks?
I «oldtiden» var det vel også en helt annen argumentasjonRoysen skrev:Den kabelen der er fra midten av nitti-tallet, Asbjørn. Det sier ikke så mye om dagens modeller, gjør det vel?
Dagens modeller har muligens kryobehandlete kondensatorer inne i boksen, i tillegg til et eller annet materiale med fenomenale vibrasjonsdempende egenskaper. Teknikken må vel ha gått fremover siden forrige århundre?Roysen skrev:Den kabelen der er fra midten av nitti-tallet, Asbjørn. Det sier ikke så mye om dagens modeller, gjør det vel?
Tvilsomt ;Dbambadoo skrev:Noe Høvdingen burde visst om og "tagget" signaturen?Forøvrig burde du vel være merket i signaturen som bransjeaktør, Raymond?
En slik boks med ferrittringer skal dessuten sitte i apparatenden av kabelen for å få maksimal effekt på innstrålt støy. Det burde en "seriøs" kabelsmed som Transparent viteAsbjørn skrev:De har i det minste fått smekrere bokser:
![]()
http://www.transparentcable.com/products/show_product.php?recID=54&catID=5&modCAT=1
Ser ut som vi (jeg) kabeltroende må krype til korset denne gangen, men som noen andre også påpeker litt lengre opp, det er jo en gammel kabel (ferritfilter) du har åpnet, men det forandrer vel ikke sannheten noe særlig i denne omgang!Asbjørn skrev:Det der er dønn ekte. Jeg tok bildene selv mellom kl 17:58 og 18:18 i kveld, på arbeidsbenken i hobbyrommet her hos meg. Det er min egen kabel som har ligget og støvet ned ubrukt noen år. Kjøpte den på Oslo Hifi-center for en del år siden. Jeg fant ikke igjen kvitteringen i farten, men den kostet et antall tusenlapper den gangen. Bare tull, selvsagt. Jeg ser at OHC nå selger tilsvarende for "bare" 1795,- (nedsatt fra 2995,-). Røverkjøp.f skrev:Er dette bilde ekte, eller fleiper du med oss Asbjørn![]()
![]()
Kabeltråder er frontlinjen mellom Die Wissenschaftmannschaft og De Sansende. Trur eg.pengesluk skrev:NOK en kabeltråd - 17 sider allerede etter kun tre - 3 dager. Bare for kuriositetens skyld; hva er det som fenger så veldig med disse kabeltrådene? Dere som er de ivrigste her, har dere noen formening? Hvorfor skaper det slikt engasjement, hver gang?
Kan det være dekningsbidraget?pengesluk skrev:NOK en kabeltråd - 17 sider allerede etter kun tre - 3 dager. Bare for kuriositetens skyld; hva er det som fenger så veldig med disse kabeltrådene? Dere som er de ivrigste her, har dere noen formening? Hvorfor skaper det slikt engasjement, hver gang?
Sannsynligvis fordi det er i slike tråder at klinten skilles fra hveten.pengesluk skrev:NOK en kabeltråd - 17 sider allerede etter kun tre - 3 dager. Bare for kuriositetens skyld; hva er det som fenger så veldig med disse kabeltrådene? Dere som er de ivrigste her, har dere noen formening? Hvorfor skaper det slikt engasjement, hver gang?
Hypotese:pengesluk skrev:Synes ikke det skiller noe som helst - men jeg skulle seriøst gjerne fått noen seriøse betraktninger fra de seriøse kabelkverulantene fra begge/alle leire.... dette er et utrolig spesielt fenomen..
Du er nok inne på noe der. Det er litt fascinerende at hjemmeloddede produkter (jfr Transparents produksjonsmetode med hjemmearbeidende produksjonsmedarbeidere) og dårligere håndverk enn hva jeg ville vært bekjent av på mine egne DIY-prosjekter (jfr bildene) kan få folk til å betale sånne astronomiske beløp og attpåtil innta religiøse forsvarsposisjoner når det geniale i dette blir utfordret. Teknikk, DIY, psykologi, obskøne priser, kvantefysikk, kranglefanter - en god kabeltråd har jo alt!Dr Dong skrev:Hypotese:pengesluk skrev:Synes ikke det skiller noe som helst - men jeg skulle seriøst gjerne fått noen seriøse betraktninger fra de seriøse kabelkverulantene fra begge/alle leire.... dette er et utrolig spesielt fenomen..
Det er i et område av dubbeditter for lydgjengivelse hvor 1) forskjellene er marginale, 2) investeringene ekstreme, 3) det er et moment av diy for de som liker å gjøre noe selv (personlig bidrag til lyden som en ikke skal undervurdere) uten egentlig å kunne noe som helst og 4) få si noe vettugt om lyd hvor alt går og en ikke trenger stå inne for noe som helst, siden alt til syvende kommer an på matching.
(Det var det jeg kom på. I tillegg får en jo mulighet til å delta i et menneskelig og sosial fritidssyssel som kan gjøres sammen med et glass av noe flytende.)
Alltid trodd dei var til pynt ;DAsbjørn skrev:De har i det minste fått smekrere bokser:
![]()
http://www.transparentcable.com/products/show_product.php?recID=54&catID=5&modCAT=1
Man burde nok det. Teste i så fall siste versjon av MAC OS og sammenlign med Windows7. Gjør det gjerne blindt om man tror det påvirker resultetet.Brasse skrev:Man bruker vel Mac i 2011 ???
Du fant et hårstrå å henge deg i?Roysen skrev:Den kabelen der er fra midten av nitti-tallet, Asbjørn. Det sier ikke så mye om dagens modeller, gjør det vel?
Hva er så håpløst med Windows 7 da???Roysen skrev:Windows7 er i tillegg et meget dårlig eksempel for maken til håpløst dårlig produkt av 2011 skal man lete lenge etter.
Pssst, Roysen?Roysen skrev:Dette er og blir ganske latterlig. Man tar et Stk Windows 3.1 fra midten av nittitallet og blindtester mot Windows7 fra 2011.
Hmm lurer på hvor langt teknologien kan nå på SEKSTEN ÅR!
Windows7 er i tillegg et meget dårlig eksempel for maken til håpløst dårlig produkt av 2011 skal man lete lenge etter.
Det som virkelig er dumt er at man henter frem noe man har på loftet som i beste fall er seksten å gammelt og forsøker å benytte dette som bevisførsel på at det ikke har vært teknologisk utvikling siden kabelen var ny (basert på hva må jeg nesten spørre) og at dagen produkter ikke kan skilles lydmessig.orso skrev:Du fant et hårstrå å henge deg i?Roysen skrev:Den kabelen der er fra midten av nitti-tallet, Asbjørn. Det sier ikke så mye om dagens modeller, gjør det vel?
Alltid en unnskyldning Roysen. Det blir bare for dumt.
Dette er lureri og fanteri. Skal du motbevise får du åpne en av boksene selv og legge ut bilder!
Kjelleren, ikke loftet.Roysen skrev:Det som virkelig er dumt er at man henter frem noe man har på loftet som i beste fall er seksten å gammelt og forsøker å benytte dette som bevisførsel på at det ikke har vært teknologisk utvikling siden kabelen var ny (basert på hva må jeg nesten spørre) og at dagen produkter ikke kan skilles lydmessig.
Nå må du vennligst rulle inn. Her påstås det mye om utviklingen til Transparent Audio man ikke har noen forutsetning for å si noe om basert på et produkt på midten av nitti-tallet.bambadoo skrev:Nok OT nå. Å dra inn "it utvikling" som sammeligning er bare ikke sammenlignbart.
Etterprøvbar, utvetydig bevisførsel takk!orso skrev:Kabler til audiobruk har selvsagt ikke blitt bedre de senere tiår. Kablene var transparente før og er det samme nå. Med unntak av enkelte eksotiske boutique kabler som nå lages bevisst for ikke å føre signalet korrekt frem. Og det skal man også betale stort for!
Haha. Hele bevisførselen ligger på deg og andre kabeltroende og dere har ingenting pr. dags dato! Vitenskapen og seriøse tester forteller at jeg har rett.Roysen skrev:Etterprøvbar, utvetydig bevisførsel takk!orso skrev:Kabler til audiobruk har selvsagt ikke blitt bedre de senere tiår. Kablene var transparente før og er det samme nå. Med unntak av enkelte eksotiske boutique kabler som nå lages bevisst for ikke å føre signalet korrekt frem. Og det skal man også betale stort for!
Du vet øiensynlig ikke hva du snakker om. Eller så troller du bare rundt for å trekke opp Roysen av gammel uvane.orso skrev:Kabler til audiobruk har selvsagt ikke blitt bedre de senere tiår. Kablene var transparente før og er det samme nå. Med unntak av enkelte eksotiske boutique kabler som nå lages bevisst for ikke å føre signalet korrekt frem. Og det skal man også betale stort for!
Det er ikke konsumentens ansvar å motbevise produktets prestanda, det er selgers ansvar å påse at slik informasjon foreligger, før man selger tomme løfter til titusenvis av kroner.Roysen skrev:Etterprøvbar, utvetydig bevisførsel takk!orso skrev:Kabler til audiobruk har selvsagt ikke blitt bedre de senere tiår. Kablene var transparente før og er det samme nå. Med unntak av enkelte eksotiske boutique kabler som nå lages bevisst for ikke å føre signalet korrekt frem. Og det skal man også betale stort for!
Uff da ???bambadoo skrev:http://web.archive.org/web/20050825...topic&t=2953&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://web.archive.org/web/20051227043038/http://cable.tcnerd.com/whymit.asp
Noen "gamle kopier" av tidligere innlegg som åpnet opp noen eldre bokser. Kjekt å kikke inni.
"innmat" tråden her på forumet er forøvrig en veldig interessant tråd.
![]()