Bluesound - Ny musikkstreamer på trappene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hobbes

    Fersking
    Ble medlem
    19.05.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Har ikke Bluesound, men NAD, som bruker mye av den samme programvaren. Må si at Bluesound har mye til felles med SlimDevices/Logitech når det gjelder lite strømlinjeformet bruker-programvare og dessverre også bugs. Ikke glem at SlimDevices og Logitech aldri klarte å levere noe brukbar programvare, men var avhengig av 3.part. Men kompleksiteten og mangel på stabilitet ble da også Squeezebox serien sin bane, til fordel for UE.

    Det er trist å se at noen BlueSound brukere faktisk tror at Bluesound vil klare å fikse all den manglende funksjonalitet som mangler. Med nåværende hastighet vil det ta 2-4 år å få det nødvendigste på plass av funksjonalitet, men det største problemet er at man tydeligvis mangler GUI kompetanse inkl. funksjonalitetsforståelse. Det vil bli Bluesound sin bane om de ikke ansetter riktige folk umiddelbart.

    Bluesound skulle aldri tatt ansvaret med å utvikle sluttbruker applikasjonene, men fokusert på å lage åpne API for dette!

    Tidlig i denne tråden ble det sagt at det ikke var et problem at Node leveres kun med TosLink, og at man ikke trenger USB fordi man har en innebygget 192/24 DAC og man bare kan sende signalet via TosLink...? Eeeehhhh...? Hvis man bruker TosLink så bruker man "ikke" innebygget DAC... :)

    Med tanke på alle interessante aktive høyttalere med innebygget DAC som KEF X300A og B&W MM-1 osv. hvor flere av disse kun har USB digital tilkobling, så er det en mangel å kun levere TosLink.

    Jeg tror dessverre at Bluesound ikke vil lykkes, og vil forsvinne... Det viktigste problemet er at de ikke forstår at det er stor forskjell på Sonos kunder og SB kunder. Bluesound kan ikke lykkes uten å overta en del Sonos kunder, og da MÅ Bluesound forstå brukervennlighet og brukervennlig funksjonalitet. Det gjør de ikke. Stabilitet er ikke nok...

    Dessverre forstår ikke produktansvarlige i Bluesound problemene de har, og da klarer de heller ikke å løse problemene... Det holder ikke å levere litt ny funksjonalitet hver 3-6 måned. Jeg har nå ventet i 3-4 måneder på banal WIMP og NAS funksjonalitet, og ingenting har blitt løst. Det jeg tenker på her er basis funksjonalitet, ikke avanserte ting som et fåtall bruker.

    Jeg har mye SB utstyr, men vil ha noe med bedre lyd og mer stabilitet. Kvaliteten på spdif utganger har betydning og bortsett fra på transporter (ironisk nok) er dette elendig på SB utstyr.

    Måper når det hevdes at Bluesound har bra funksjonalitet. Er ikke noen avansert bruker selv, men det mangler da utrolig mye basis funksjonalitet både for NAS og WIMP...?

    Så dessverre blir det nok gravøl for Bluesound...


    Jeg jobber ikke i HFK, nei. Jeg kjøpte min Node rett før jul, en av de første som kom til landet for fullpris 3498.
    Jeg har tidligere en Squeezebox Duet som jeg har styrt med iPeng.

    Tror sannsynligvis grunnen til at jeg er fornøyd er at jeg har en mye mer basic bruk av Wimp enn det du selv har pdd.
    Har for det meste brukt PC klienten av WiMP til bruk på jobben, og nylig tegnet abb gjennom CD til 49 kr mnd for å benytte på Bluesound.
    Hadde Bluesound vært mye dyrere enn Sonos så hadde jeg sagt meg enig kritikken. Men jeg tar dette med knusende ro mtp at Bluesound er et nytt produkt med et solid selskap bak. Sonos har vært mer eller mindre likt i 4-5 år, og var mye dyrere enn Squeezebox når det fortsatt levde.

    Vi får gjøre opp status om 6 mnd. Det er noe småplukk som burde fikses, men det at de har fikset ca 50% av småplukket jeg har oppdaget allerede, gjør at jeg tror dette blir bra i lengden :)
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm.... elendig kvalitet på spdif utganger fra SB sier du?
    Jeg syns spdif utgangskvaliteten på min SB Touch er aldeles utmerket jeg, hva er det du er misfornøyd med og hva er så mye bedre med spdif ut på Transporteren?
    SB Touch kan jo forøvrig benytte USB utgang også, hvis du legger inn EDO plug-in og du har en dac som støtter dette.

    Beklager til trådstarter for off-topic, og vi kan godt ta dette videre i SB-tråden......

    ......
    Jeg har mye SB utstyr, men vil ha noe med bedre lyd og mer stabilitet. Kvaliteten på spdif utganger har betydning og bortsett fra på transporter (ironisk nok) er dette elendig på SB utstyr....
     

    MortenAB

    Medlem
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    47
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Fikk mail ang. WiMP HiFi (FLAC streaming) hvor sjefen for testen skriver følgende:


    Bluesound users have new apps and firmware to look forward to. I have tried it just now on my Node and I label this as a Major improvement (with capitol M).
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Fikk mail ang. WiMP HiFi (FLAC streaming) hvor sjefen for testen skriver følgende:


    Bluesound users have new apps and firmware to look forward to. I have tried it just now on my Node and I label this as a Major improvement (with capitol M).
    Jammen meg på tide....
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Var innom HIFIklubben i dag og prøvde et en Bluesoud node fjernstyrt fra en iPad mini. I hovedsak strømmet jeg musikk fra Wimp. Jeg kjenner ikke Wimp da jeg benytter Spotify på PC koblet til stereo'n, men ble umiddelbart litt skuffet i forhold til funksjonaliteten jeg har på Spotify. Jeg er heller ikke vant med iPads og iPhones, kanskje dette gjorde brukeropplevelsen dårligere enn den hadde behøvd å være. Uten å ha prøvd Wimp på andre platformer tror jeg at jeg ville foretrukket deres standard brukergrensesnitt (for PC Mac etc) også for fjernstyring av et apparat som Bluesound. På den annen side, jeg tror det skal være mulig å leve relativt lykkelig med Bluesounds Wimp implementering. Særlig om du, som meg, har dårlig erfaring med lydoppsett på pc, med rariteter i digitaldomenet, glitches etc.

    En ting jeg har hatt stor glede av med Spotify er tilgang på spillelistene til folk jeg kjenner og folk jeg ikke kjenner. Oversiktlig visning av tilgjengelige spillelister, samt listen over "tilsvarende artister" eller hva det nå heter. Dette savnet jeg i Bluesound-Wimp
     

    StianOlsen

    Medlem
    Ble medlem
    05.06.2006
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Hører at det er en del som er skeptisk til brukergrensesnittet, men dette er det jo gode muligheter for at kommer til å bli ordnet på sikt. Men mitt spørsmål er om det finnes noe alternativ når man vil ha tilgang til Wimp/Spotify og 24/96 musikkfiler og samtidig kunne styre alt fra iPad/iPhone?
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Kom ny versjon av både Android app og Bluesound OS her om dagen, men kan ikke si jeg ble særlig imponert. De fleste vil jeg tro bruker denne sammen med en USB-disk eller NAS og da er det å kunne klikke på disk-mapper og kunne spille fra disse et must. Dette er fremdeles ikke i orden og en skandale i mine øyne. :(
     

    trussel

    Fersking
    Ble medlem
    31.05.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Bærum
    Oppgraderingen var et stort fremskritt og funksjonaliteten ble forbedret på mange områder. Dersom man tar seg tid til å tagge album og låter, slik også alle mediasenterprogrammer krever, så fungerer tilgang til musikksamlingen på NAS utmerket. Wimp-funksjonaliteten blir også stadig bedre.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil ha en streamer ala SB Touch, men med større skjerm. Men det kan jeg vel se langt etter i disse smartphone tider. For meg virker det utrolig upraktisk å måtte være avhengig av en telefon, nettbrett eller enda verre, en laptop ved anlegget hele tida. Disse tingene brukes jo overalt i huset, og det hadde nok blitt mange turer opp og ned trappa på meg. Dessuten ser det mye kulere ut med skjermen ved anlegget/på komponenten. Tenk om man kunne fått en streamer med 10" skjerm, støtte for høyoppløste format og med en enkel og oversiktlig software for PC og ikke noe epleskrott greier. Det hadde vært frihet det.
    Enig. Jeg vil også ha en SB Touch med større skjerm og bedre tastatur, det er alt. Teknologisk helt uproblematisk. En dedikert skjerm med Wimp HD el.l. ala SB Touch hadde vært perfekt. Med kablet tilknytning. Men alle tror at de skal gjøre alt med iPaden og ingen gidder å satse på noe slikt. Meridin har vel noe. Men det nærmeste man kommer er vel en liten PC med touchskjerm... ala Asus vivobook eller Microsoft Surface kanskje..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da er det bladelius MIMER du skal ha når den kommer :)

    http://www.bm.rs/Bladelius/Bladelius HiEnd 2013.pdf
    Hehe! Kult - men jeg trenger jo ikke noe så gigantisk, da.

    En stasjonær tablet-skjerm på 10 tommer med feks Android, LAN inn og coax utgang. Og en vanlig IR remote til å velge pause og neste spor med. Det er alt jeg ber om! Hvis man slenger på en HDMI ut kan man jo bruke den til å strømme til teven også. Enkelt som fot i hose, egentlig.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Skjer det noe med Bluesound software for tida?
    Er dere fremdeles misfornøyd?
    Reklamen på sidene til Hifiklubben gjør at Bluesound er fristende som ny kilde når en gammel bærbar snart skal byttes ut.

    Valget står for tida mellom en Intel Nuc og Bluesound.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Skjer det noe med Bluesound software for tida?
    Er dere fremdeles misfornøyd?
    Reklamen på sidene til Hifiklubben gjør at Bluesound er fristende som ny kilde når en gammel bærbar snart skal byttes ut.

    Valget står for tida mellom en Intel Nuc og Bluesound.
    Jeg har fulgt Bluesound fra tiden før den offisielt var sluppet. Jeg hadde en pause fra produktet i nesten trekvart år, før jeg for noen uker siden fikk det i hus igjen.

    Og det har skjedd ekstremt mye på softwaresiden, og i tillegg er jeg svært imponert over Bluesound`s brukerservice, om du har noen spørsmål eller utfordringer.

    De følger virkelig opp.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Jeg er godt fornøyd med Node'n etter et par ukers bruk. Bedre lyd enn SBT, og ikke minst, 100% stabil.
    Litt kjipt brukergrensesnitt ennå ift f.eks. Squeezepad, men slett ikke dårlig, og det oppdateres jo.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Takk petre og audirvana.
    Får stikke innom HiFi-klubben en dag for en demo.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg levert den inn tidligere i høst. Mine ankepunkter var: Mangel på folderbrowsing/playing, mangel på favorittspillelister i Wimp, klønete grensesnitt for å spille sanger og et par andre ting.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Jeg levert den inn tidligere i høst. Mine ankepunkter var: Mangel på folderbrowsing/playing, mangel på favorittspillelister i Wimp, klønete grensesnitt for å spille sanger og et par andre ting.
    hmmmm..
    Dette er svært betenkelig, trodde dette var løst nå.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Fortsatt ikke helt på høyde med Squeeze, for det mangler favorittspillelister. Det er visstnok i kjømda. Men å plukke sanger fra WIMP og legge i spilleliste synes jeg Bluesound er en del bedre på.
    Det kommer opp en oversikt på venstre side, hvor man kan la de spille i valgt rekkefølge, hoppe mellom sanger og editere underveis. Lett og greit.
    For meg teller lydkvaliteten og ikke minst stabiliteten mer enn småskavanker i betjeningen som sannsynligvis rettes.
     

    alagerqv

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg fant ut at jeg ville teste ut Bluesound pga 24-bits støtten. Jeg har vært litt lat, og bare koblet den til med RCA til forsterkeren, der hvor jeg også har koblet opp Sonos (og Squeezebox). Mitt umiddelbare inntrykk er at DA'en i Bluesound leverer bedre lyd inn på anlegget enn både Sonos og Squeezebox, men at app'en ligger ett godt stykke bak Sonos og iPeng (for Squeezebox).
    Min konklusjon er at de som er mest "audiofile" og som ikke tidligere er vant til de to andre nok vil trives med Bluesound, men at tidligere Sonos og Squeezebox brukere nok vil irritere seg over grensesnittet.
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    De som er audiofile bruker vel separat dac uansett :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå lyst på Bluesound Node og har Sonos fra før, Anbefaling?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Snakk om å være komplett idiot.:mad:
    Dro og handlet en slik Bluesound Node, etter å ha tenkt litt på det en stund.
    Har jo nå i etterkant finni ut at Bluesound kun har optisk som digital utgang:rolleyes:, noe jeg fant ut at min dac ikke har.
    Irritert på meg sjøl for ikke å ha sjekket godt nok, men synes nok det er utrolig at et slikt produkt kun bruker optisk.

    Min egen dumhet er det ikke noe spm om, men ville bare nevne det her så andre er oppmerksomme på det.
    Har åpent kjøp, så retur er ikke noe problem.
     

    alagerqv

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei HoPPe's,

    Jeg vet ikke om du så hva jeg skrev på forrige side, men jeg antar du vil komme til samme konklusjon som meg; Sonos er best på brukergrensesnitt, Bluesound er best på lyd. Og så er det jo opp til deg å prioritere disse to opp mot hverandre.

    -Anders
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.805
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Har mulighet til å få hjelp med å sette opp en Bluesound Vault for aller første smak på harddiskbasert musikklagring. Har ALDRI vært i nærheten av disse tingene før, har utelukkende spilt CD over et tradisjonelt stereoanlegg. Anlegget skal bestå, tanken er å bruke Vault'en som en tradisjonell komponent med analoge overføringer til forforsterkeren. Jeg lurer på litt forskjellig:

    - er kvaliteten på den innebygde DACen god, lydmessig sett? Har ikke separat DAC i dag og tenkte ikke å kjøpe det nå.

    - Den ripper CDer til intern/ekstern harddisk på en god måte etter hva jeg forstår. Men kan den rippe CD-laget på SACDer? Og henter den opp metadata selv fra nettet eller er det mye styr med å måtte legge inn sånt manuelt etterpå?

    - kan man laste innhold fra harddisken over på en smarttelefon eller sånt i etterkant for å bruke på bluetoothen i bilen f.eks.?

    - kan man spille av fra Vaulten i et annet rom uten å måtte kjøpe enda en Bluesound komponent i det rommet? Tenker på det forhold at denne står plassert i lytterommet, men så vil man gjerne spille musikk på hjemmekinoanlegget i TV-stua. Det er vel for mye å håpe på at den kommuniserer direkte med en av de moderne hjemmekinoreceiverne antar jeg?

    Kjekt om noen kan kommentere dette når de får tid:)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å kjøpe Bliesound Node. Men her er det så mye negativ kritikk at jeg får betenkeligheter. Mulig Noden kommer til kort lydmessig i mitt high-end oppsett. Hørte en demo av Bluesound på Hi-fi klubben. Lyten virket entusiastisk, men også litt lite oppløst. Jeg har også hørt demo av Bladelius Mimer som ekentlig er en fullverdig preamp. Der var det coax lyd inn og ut i bøtter og spand. Lydinganger kommer og Applikasjon er i vente. Den har alt.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Vurderer å kjøpe Bliesound Node. Men her er det så mye negativ kritikk at jeg får betenkeligheter. Mulig Noden kommer til kort lydmessig i mitt high-end oppsett. Hørte en demo av Bluesound på Hi-fi klubben. Lyten virket entusiastisk, men også litt lite oppløst. Jeg har også hørt demo av Bladelius Mimer som ekentlig er en fullverdig preamp. Der var det coax lyd inn og ut i bøtter og spand. Lydinganger kommer og Applikasjon er i vente. Den har alt.
    Noden er nok den beste av de billige streamerne ( sub 5k ) vurdert på lydkvaliteten alene. Kritikken går på kun optisk digital ut og betjeningen, som fortsatt er litt primtiv. Det siste kan dog bedres med kommende updates. I et high-end oppsett bør du antakelig legge lista litt høyere.

    Edit: Til high-end bruk ville jeg vurdert Aurender.
     
    Sist redigert:

    raymcman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Har hatt Node i 1 mnd nå. Optisk inn i Musical Fidelity M1 DAC. Nå lurer jeg på om det er flere som har erfart varierende lydkvalitet?

    Dybdahls siste album hadde jeg på CD fra før og har lagt den inn på HDD på DVD spiller som også går inn i MF via coax. Denne plata
    spilt over Wimp, låter som om jeg har sprengt begge diskantene. Samme med Monica Heldals debutalbum og de 2 nyeste til Christel
    Alsos. Bremnes via wimp låter bra derimot. Det sier seg selv at jeg ikke kan betale 200kr pr mnd på sikt med et sånt resultat.

    Andre som har samme problem?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt Node i 1 mnd nå. Optisk inn i Musical Fidelity M1 DAC. Nå lurer jeg på om det er flere som har erfart varierende lydkvalitet?

    Dybdahls siste album hadde jeg på CD fra før og har lagt den inn på HDD på DVD spiller som også går inn i MF via coax. Denne plata
    spilt over Wimp, låter som om jeg har sprengt begge diskantene. Samme med Monica Heldals debutalbum og de 2 nyeste til Christel
    Alsos. Bremnes via wimp låter bra derimot. Det sier seg selv at jeg ikke kan betale 200kr pr mnd på sikt med et sånt resultat.

    Andre som har samme problem?
    Hei, jeg opplever det samme som deg. Jeg opplever det samme med cder også, men syntes likevel det er bedre med cd avspilling enn wimp avspilling. Blir mer "sliten" i ørene av wimp, spesielt om det spilles høyt over lengere tid
     

    raymcman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Åssen konfigurasjon er det du bruker til wimp og CD? Du sier du opplever det samme med CD. Jeg opplever det kun på noen album streamet fra wimp-hifi.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Åssen konfigurasjon er det du bruker til wimp og CD? Du sier du opplever det samme med CD. Jeg opplever det kun på noen album streamet fra wimp-hifi.
    Hei, jeg har digitale innganger på cd spilleren min (rca, optisk og usb). Glemte det at de fleste kjører via separate dacer.

    222744d1382302243-2ms-husalter-5.jpg


    Jeg opplever nok ikke forskjellen mellom streaming via wimp og cd avspilling som deg. Jeg hører forskjell og foretrekker cd ved lytting.
     
    Sist redigert:

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skjønner ikke helt.. hva er fordelen med Bluesound kontra en airport express til 799,-?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Jeg skjønner ikke helt.. hva er fordelen med Bluesound kontra en airport express til 799,-?
    Jeg kan ikke helt se hva fordelen skulle være hvis man bruker ekstern dac, bortsett fra at Bluesound kan streame high-rez
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Krever ikke Airport en PC(inc mac) eller telefon/nettbrett for å funke? OK, BS og sonos bruker nettbrett som fjernkontrollere, men der stopper det også :). Airport spiller ikke av musikk.. den videreformidler ifra en player på en telefon/PC. Har selv noen Bluetooth løsninger hjemme, blir ikke helt det samme som Squeezebox føler jeg...
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må vel si at jeg ser bare fordeler med Airplay kontra BS og Sonos.
    Hadde Squeezebox en periode, ble alt for tungvindt med så dårlige Wimp/Spotify klient løsninger etter å ha vært vant med vanlig Spotify og Wimp.

    Med Airplay kan jeg bruke de orginale Wimp og Spotify klientene på PC, Mac, iPhone og iPad, og musikken kommer ut av stereoanlegget.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må vel si at jeg ser bare fordeler med Airplay kontra BS og Sonos.
    Hadde Squeezebox en periode, ble alt for tungvindt med så dårlige Wimp/Spotify klient løsninger etter å ha vært vant med vanlig Spotify og Wimp.

    Med Airplay kan jeg bruke de orginale Wimp og Spotify klientene på PC, Mac, iPhone og iPad, og musikken kommer ut av stereoanlegget.
    Med Squeezebox kan du:
    1. Spille av høyoppløselige filer opp til 24/192
    2. Ha tilgang til ditt eget musikkbibliotek (rippede cd'r)
    3. Lage spillelister på tvers av wimp, spotify og egne CD'r
    Dessuten låter det bedre enn over airplay.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Joa, Liotheles, men du får jo ikke "sprengt-diskant" lyd som du får med Bluesound?
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    194
    Antall liker
    5
    Har bluesound node,jeg også.har noe skurring på kombinasjon bluesound og wimp.bluesound er kanskje det værste dritet som har stått her.ikke veldig fornøyd.
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vet noe ang horisontal visning på Android appen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn