Bluesound - Ny musikkstreamer på trappene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Finner ikke igjen spill listen min etter oppgradering,noen som kan hjelpe?
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Hei! Fant ut av dette med desktop-versjonen og hvordan legge til sanger i køen; kontroll-klikk på plate eller sang. Litt rart er det dog at hvis du klikker på en sang så legger alle sangene også _etter_ denne sangen seg til i køen ... Fortsatt ikke helt sikker på om dette var en oppgradering eller ei, nei ... :) App-versjonene ser fine ut dog, og virker bra.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
    Gå inn under innstillinger for å sette hvordan nye låter legges til. Appen virker for meg langt mer responsiv med Tidal og jeg liker oppfriskingen så langt ellers.
    Hvor finner jeg de innstillingene? Tenker du på 'configure player'? Dette gjelder altså BluOS 2.0 for Mac OS X. De har visst samkjørt det slik at OS X, iPad og iOS skal være likt ....
    Hos meg ligger det helt nederst, hvis jeg ikke har misforstått:
    Vis vedlegget 372085 Vis vedlegget 372086
    Jeg er overveiende positiv til updaten, men jeg får ikke frem playbackmode på padden. Når man legger til en låt i spillelista starter den avspilling av den siste umiddelbart istedet for å la den vente på tur. Den legger også til hele albumet hvis man velger den første tittelen, alternativt med resten hvis man velger noe midt inni. Mulig jeg bør downe 2.0 på nytt? Uansett er jeg såpass fornøyd med Blue at jeg stikker bort til den lokale pusheren og henter ut en Node2 ganske snart.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hvordan får jeg Spotify inn på BSen. Tidal gikk som en drøm, men Spotify vil ikke inn.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.529
    Antall liker
    15.600
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan får jeg Spotify inn på BSen. Tidal gikk som en drøm, men Spotify vil ikke inn.
    Tror ikke Spotify integreres på samme måte som Tidal i BluOS. Bruker spotify appen og velger hvilken enhet som jeg skal spille fra der. Hvis du ser en liten grønn tekst like under sang og artist i avspilleren (nederst på siden)) så skal du kunne velge der.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.846
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har en Node 2 + en ekstern WD harddisk koblet via USB, på den gamle BS`n kunne jeg lage spillister fra både Tidal og harddisken og blande disse.
    Er denne muligheten fjernet? Om jeg velger en låt fra harddisken og vil legge den til må min spilliste (som inntil videre bare består av Tidal spor) så hopper BS appen helt ut:( Det samme skjer om jeg prøver å lage en spilliste i USB.
    Men spillister fra kun Tidal går så det suser. Noe som har opplevd dette eller har gode tips;)
    Hvordan fungerer dette på Vault 2 f.eks......?

    gismo
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Har en Node 2 + en ekstern WD harddisk koblet via USB, på den gamle BS`n kunne jeg lage spillister fra både Tidal og harddisken og blande disse.
    Er denne muligheten fjernet? Om jeg velger en låt fra harddisken og vil legge den til må min spilliste (som inntil videre bare består av Tidal spor) så hopper BS appen helt ut:( Det samme skjer om jeg prøver å lage en spilliste i USB.
    Men spillister fra kun Tidal går så det suser. Noe som har opplevd dette eller har gode tips;)
    Hvordan fungerer dette på Vault 2 f.eks......?

    gismo
    Når jeg åpner et album enten fra library eller fra Tidal får hver låt "tre prikker" helt til høyre dor låten. Denne gir en valgliste som lar meg lagre låten til en playlist.

    image.jpg
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.846
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har en Node 2 + en ekstern WD harddisk koblet via USB, på den gamle BS`n kunne jeg lage spillister fra både Tidal og harddisken og blande disse.
    Er denne muligheten fjernet? Om jeg velger en låt fra harddisken og vil legge den til må min spilliste (som inntil videre bare består av Tidal spor) så hopper BS appen helt ut:( Det samme skjer om jeg prøver å lage en spilliste i USB.
    Men spillister fra kun Tidal går så det suser. Noe som har opplevd dette eller har gode tips;)
    Hvordan fungerer dette på Vault 2 f.eks......?

    gismo
    Når jeg åpner et album enten fra library eller fra Tidal får hver låt "tre prikker" helt til høyre dor låten. Denne gir en valgliste som lar meg lagre låten til en playlist.

    Vis vedlegget 373459
    Hei, jo jeg gjør det sånn som dette, men om låten er åpnet i et Tidal album funker alt som det skal, men om låten er valgt fra USB library og jeg vil legge den i en spilliste så blir jeg slengt ut av Bluesound. Må da gå inn igjen og ingen låt ble lagret i spillisten:( Ellres funker alt perfekt, kan spille låter fra USB lib, osv, men får ikke lagt låter fra USB inn i spillister. Jeg kjører med en WD ekstern harddisk koblet rett i USB bak på Node 2. På gamle versjon kunne jeg med samme oppsett plukke låter hvor jeg ville og blande som jeg ville;) Men skal prøve å koble ut/inn USB harddisken og restarte Node 2, det er ikke gjort etter oppdatering;)

    gismo
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
    Det som iallfall er positivt med oppdateringen er at BluOS-appen og Tidal-appen endelig kommuniserer med hverandre, slik at album og spillelister som jeg har lagret i Tidal-appen er tilgjengelig med Bluesound. Nå går det jo endelig an å bygge opp ett streaming-musikkarkiv i stedet for å sjonglere mellom de to appene :)
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.846
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har en Node 2 + en ekstern WD harddisk koblet via USB, på den gamle BS`n kunne jeg lage spillister fra både Tidal og harddisken og blande disse.
    Er denne muligheten fjernet? Om jeg velger en låt fra harddisken og vil legge den til må min spilliste (som inntil videre bare består av Tidal spor) så hopper BS appen helt ut:( Det samme skjer om jeg prøver å lage en spilliste i USB.
    Men spillister fra kun Tidal går så det suser. Noe som har opplevd dette eller har gode tips;)
    Hvordan fungerer dette på Vault 2 f.eks......?

    gismo
    Når jeg åpner et album enten fra library eller fra Tidal får hver låt "tre prikker" helt til høyre dor låten. Denne gir en valgliste som lar meg lagre låten til en playlist.

    Vis vedlegget 373459
    Hei, jo jeg gjør det sånn som dette, men om låten er åpnet i et Tidal album funker alt som det skal, men om låten er valgt fra USB library og jeg vil legge den i en spilliste så blir jeg slengt ut av Bluesound. Må da gå inn igjen og ingen låt ble lagret i spillisten:( Ellres funker alt perfekt, kan spille låter fra USB lib, osv, men får ikke lagt låter fra USB inn i spillister. Jeg kjører med en WD ekstern harddisk koblet rett i USB bak på Node 2. På gamle versjon kunne jeg med samme oppsett plukke låter hvor jeg ville og blande som jeg ville;) Men skal prøve å koble ut/inn USB harddisken og restarte Node 2, det er ikke gjort etter oppdatering;)

    gismo
    Oppgradering som kom i går hjalp noe på problemene, men fortsatt litt småskitt igjen;)

    gismo
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Marantz NA6005 vs Bluesound Node 2/EC living?

    Er det noen som har testet Bluesound mot Marantz og/eller Mitchell & Johnson nettverksspillere?
    Tenker da på lyd og brukervennlighet.
    Ingen som har testet disse mot hverandre?
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Siden jeg likevel var i Ski idag klarte jeg ikke å dy meg når jeg spottet den lokale pusheren ( hifi-klubben Ski ) så bilen gikk på autopilot innom parkplassen. Det ble en svart Node2 til stua samt en hvit Pulse Mini til terrassen. 15 minutter etter hjemkomsten er'n på nett, ferdig satt opp, enkelt og nesten selvutførende.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg likevel var i Ski idag klarte jeg ikke å dy meg når jeg spottet den lokale pusheren ( hifi-klubben Ski ) så bilen gikk på autopilot innom parkplassen. Det ble en svart Node2 til stua samt en hvit Pulse Mini til terrassen. 15 minutter etter hjemkomsten er'n på nett, ferdig satt opp, enkelt og nesten selvutførende.
    Det gjør sus i serken Petre. Kjekke greier. :)
     

    bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    Oppdateringer og legge til "nye" enhether.

    Hei.
    Fikk trøbbel med Bluesound vault 1 her om dagen. Vi for ikke appen til å fungere. Det var jo en oppdatering for noen uker siden og mobil og nettbrett ble oppdater, alt fungert bra. Men for noen dager siden ble det noen feil.
    Det virker som Appen på mobil og nettbrett ikke "finner" vaulten. Har snart prøvd alt, restarten nettverksruteren, restartet Bluesound vault, oppdater appen på mobil/nettbrett. Men ingen ting fungerer. Indikator lyset på vault lyser med rett blåfarge, så jeg tror vaulten fungerer.
    Mobil og nettbrettet funger på hjemme nettverket.
    Hva er det jeg gjør feil?
    Bjarne
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Hei.
    Fikk trøbbel med Bluesound vault 1 her om dagen. Vi for ikke appen til å fungere. Det var jo en oppdatering for noen uker siden og mobil og nettbrett ble oppdater, alt fungert bra. Men for noen dager siden ble det noen feil.
    Det virker som Appen på mobil og nettbrett ikke "finner" vaulten. Har snart prøvd alt, restarten nettverksruteren, restartet Bluesound vault, oppdater appen på mobil/nettbrett. Men ingen ting fungerer. Indikator lyset på vault lyser med rett blåfarge, så jeg tror vaulten fungerer.
    Mobil og nettbrettet funger på hjemme nettverket.
    Hva er det jeg gjør feil?
    Bjarne

    Tja.. Er Bluesounden din på riktig nett? Gå inn på wifisettings og sjekk det. Har den valgt en av naboenes nett får du ikke synket den med nettbrettet ditt. Gjelder selvfølgelig
    bare om du bor sånn til at det er mange nett tilgjengelig.
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg kan den ha logget seg på 5Ghz delen av routeren slik at de er I forskjellig "kanal".
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden vi forlot den smale sti med tørr tyri og flintstein Gismo. ;D
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Da har gamleNoden forlatt åstedet for å friste en ny tilværelse hos en medforumist.
    Får håpe den gjør en såpass god figur at det etterhvert drypper noen positive ord i tråden.
     

    bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    Hei.
    Takker for forslag på problemene.
    Skal få dette testet ut, angående wifisetting er det ingenting som vises der når jeg går inn?
    Jeg har også prøvd å legge inn vault på nytt, følger veileder og for opp "No Player detected"

    Bjarne
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hva slags kvalitet får dere på bluesound`n deres? Jeg har 30mb fiber inn i huset, men klarer ikke å få bluesound`n til å ligge noe særlig høyere enn på -52db. Dvs good..

    Har satt inn en wifi-router som skal være killer, men ligger fortsatt å vagger på "good" quality. Er det node`n som ikke tar til seg signalet godt nok, evt kan det hende node 2 er bedre?

    ps. Det er ikke aktuelt å sette inn ethernetkbabel, da den lager støy for platespiller/riaa.
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hva slags kvalitet får dere på bluesound`n deres? Jeg har 30mb fiber inn i huset, men klarer ikke å få bluesound`n til å ligge noe særlig høyere enn på -52db. Dvs good..

    Har satt inn en wifi-router som skal være killer, men ligger fortsatt å vagger på "good" quality. Er det node`n som ikke tar til seg signalet godt nok, evt kan det hende node 2 er bedre?

    ps. Det er ikke aktuelt å sette inn ethernetkbabel, da den lager støy for platespiller/riaa.
    ,

    har 50mb fiber, Telenors standard router, node2.
    Hos meg er signalet exellent og -32db. Har dog ikke mer enn drøyt to meters avstand til router.
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det høres jo veldig bra ut. Vesentlig bedre enn hos meg. Her er avstanden 4 meter.. Har du node2?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Løsningen blir da evt en veggvorte av typen wifi-forsterker med kabel til BS da. Det kan gå, men hadde modemet på samme stikkontakt som riaa, og da ble det bip-bipbip-bip.. Reine Milorg inni veggen der :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm... høres ut som jeg må ut på yttervegg og ned med kabel. Tror jeg har hørt BS skifter ved forandring i signalstyrke. Endel "støy" ble plutselig borte mens jeg spilte av - eller heller kanskje; kvaliteten ble bedre. ???
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg synes også det er litt rart at wifi-delen i BS er så dårlig.. Satt opp routeren for 5ghz nå. Det skal visst funke en god del bedre da den frekvensen sniker seg unna bluetooth og andre ting som støyer. Bluesound vil dog ikke funke på dette, den opererer bare på 2,4ghz.

    En annen ting som er litt snodig er at man ikke kan se signalstyrke ved kablet løsning..

    Jaja, da blir det vel en liten veggvorte :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ja, jeg synes også det er litt rart at wifi-delen i BS er så dårlig.. Satt opp routeren for 5ghz nå. Det skal visst funke en god del bedre da den frekvensen sniker seg unna bluetooth og andre ting som støyer. Bluesound vil dog ikke funke på dette, den opererer bare på 2,4ghz.

    En annen ting som er litt snodig er at man ikke kan se signalstyrke ved kablet løsning..

    Jaja, da blir det vel en liten veggvorte :)

    Signalstyrken med kablet løsning? Er vel fult da :). Signalstyrken i BS har ikke noe å si om du har 2mbit eller 4000mbit brebånd ifra Telenor. Signalstyrken i BS sier kun noe om WIFI signalet inn til den. Kablet nett er full prupp uansett (internt i nettverket ditt).
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ja, den biten der skjønner jeg ikke helt. Hvordan kan da BS oppgi hva slags format BS klarer å spille utifra signalstyrke da? Jeg hører jo forskjell om den hopper fra blå og ned til grønn..
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det høres jo veldig bra ut. Vesentlig bedre enn hos meg. Her er avstanden 4 meter.. Har du node2?
    Ja, jeg har node2. Er svært fornøyd med den.

    edit: Jeg hadde en gang dårligere signal da jeg sjekket. Hvis jeg husker rett, koblet jeg fra strøm, ventet en stund og lot den starte på nytt igjen. Siden har signalet vært på topp hver gang jeg har sjekket.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da har gamleNoden forlatt åstedet for å friste en ny tilværelse hos en medforumist.
    Får håpe den gjør en såpass god figur at det etterhvert drypper noen positive ord i tråden.
    Og medforumisten har latt seg friste og begeistre til de grader :)

    "GamleNode'n" ble koblet opp samme kveld som jeg hentet den og har ikke vært ute av drift siden. Det var i særdeleshet 2 forhold jeg var mest spent på om fungerte godt nok: Heftfri avspilling av musikk fra Tidal og heftfri avspilling av musikk lagret på lokal server.

    Etter litt knot med å få Node'n til å logge inn på Tidal (dette var mest egenskyldt knoting) har jeg ikke sett meg tilbake. Node'ns avspilling fra Tidal har fungert usedvanlig stabilt og problemfritt. Jeg har sågar benyttet BluOS styre-app for android (telefon), BluOS styre-app for iOS (iPad Mini) samt BluOS styre-prog for W10 (MS Surface). Fullstendig knirkefri opplevelse.

    Det beste av alt (og det som i utgangspunktet er hovedfokuset) er lydopplevelsen. Og denne står ikke tilbake for noe annet jeg har erfart av streamings-bokser. Rett og slett fantastisk. Jeg ble først ganske overrasket over hvor godt Tidal låt i forhold til hva jeg hadde forventet. Men den store blåsen kom når jeg uten problemer kunne bla gjennom mitt eget bibiotek av wav-album fra lokal server. Det har rett og slett vært en åpenbaring lydmessig hva en så enkel boks som Node'n kan gjøre for musikkopplevelsen.

    Det skal sies at mitt oppsett en en del enklere nå enn hva det før har vært. Det består av Node'n (selvfølglig) som eneste kilde koblet opp til nettverket via kabel. Denne er igjen koblet opp via optisk kabel av meget god kvalitet til en Beresford Caiman DAC/Pre. Beresford'en er i dette tilfellet benyttet som forforsterker såvel som DAC. En meget rimelig, men utrolig vellydende liten sak. Signalet går videre via signalkabler av meget god kvalitet til en Adcom GFA 6002 effektforsterker. Heller ikke dette er en dyr og eksotisk sak, men fader hvor den gjør jobben på en overraskende god måte. Fra effekttrinnet går signalet via et sett meget gode høyttalerkabler (Silspeak Fyrflätad) til et aldrende, men fremdeles vellydende sett med Gradient Intro. At Node'n har hevet gjengivelseskvaliteten og betjeningsvennligheten kontra tidligere kilder skal det ikke være tvil om.

    Tross enkelt oppsett - musikkgleden er igjen et faktum i stuen. Og den er kommet for å bli :)

    Mvh.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Tenkte nok at den ville falle i smak, ja.

    På en eller annen måte ble jeg sittende med en kopi av Maxtors musikkbibliotek, alt nennsomt rippet i fullformat, bra tagget og med all coverart på en god HD.
    Det er tydelig at det er lagt ned mye jobb i å få alt så bra som mulig her. Med dette koblet via Node2 og Remedy Reclocker til DAC zappet jeg litt gjennom en kveld, og hørte bl.a. på Pink Floyds DSOTM. Du verden, hvor klart og fint det låter. Men, etter en stund, er'n ikke litt skarp i øvre mellomtone, tro..?
    Switchet raskt over til samme album på TIDAL Hifi for å sammenligne. NEDTUR! Tidals album låt grøtete i forhold. Vet ikke ennå om det er et enkeltstående tilfelle eller gyldig for flertallet av innholdet, men det skal jeg nok prøve ut, etterhvert også sammenlignet med egne CD'er.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.702
    Antall liker
    32.846
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Snappet dette opp i annen tråd....."Bluesound får MQA 1 juni"...:confused:
    Noen som har hørt noe nærmere/sikrere om dette;)

    gismo
     

    Andrè2

    Medlem
    Ble medlem
    25.02.2016
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Sted
    Stavanger
    Akkurat fått meg en Node 2 i hus som er koblet analogt ut til reciever siden jeg også kjører surround på dette settet.
    Det jeg lurer på er: Jeg har en velodyne sub ut fra reciever, denne får jeg ikke normal lyd ut til fra node 2'en,
    denne tror jeg sender kun ut via sin egen sub utgang.. går det ann med et T-stykke så både recieveren og Noden er koblet direkte til subben?

    Håper det er forståelig det jeg skriver.

    André
     

    Andrè2

    Medlem
    Ble medlem
    25.02.2016
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Sted
    Stavanger
    Og en liten ting til utenom min siste post ang. Node 2: Hvorfor er ikke Spotify integrert i BluOS? Eller er det bare hos meg...? Bruker mest TidalHIFI men av og til vil jeg ha noe på Spotify i kø i appen men neida (sanger som ikke er hos Tidal) da må jeg inn i Spotify appen å bruke Connect :/

    Og hvorfor er ikke alle sangene i TidalHIFI hele sangene?, det er merkelig. For eksempel: Bob Dylan- knockin on heaven's Door (fader ut fra 2:20)
    og Neil Young - my my hey hey (out of the blue) (fader ut midt i synging fra 3:40) Lureri?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn