Bluesound - Ny musikkstreamer på trappene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke lyden som skiller, det er responsen på appen, reaksjonsevnen når den skal lese inn store mapper fra harddisk f.eks jeg merker størst forskjell på. Den forrige kunne ikke starte en tradisjonell harddisk, kun flash. Andre funksjoner som betjeningspanel og IR-learning drar også opp.
    Jo den forrige kunne og kan starte opp tradisjonelle harddisk. Jeg har brukt samme harddisken på begge nodene.
    Jeg har litt over 11300 melodier på den og begge nodene bruker omtrent samme tiden på å laste dei opp. Eller akuratt like lang tid...;)
    Ekstern harddisk funkerer også på den første modellen, men betingelsen er at den da har egen strømforforsyning. Eksternharddisk som krever strøm via USB kabelen fungerte ikke på den første modellen, men fungere fint nå på modell 2;)

    gismo
    Der ga du med en grunn til en mulig oppgradering gitt. Sett slikt... :rolleyes:
     

    AudiRS

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    8
    Jeg har ett snedig fenomen. Lyden fra spotify er merkbart mer dynamisk og fremtredende, enn når jeg streamer FLAC filene mine fra NAS.
    Har en Node 1 som jeg har koblet en Hegel HD20 DAC på. Denne er paret opp med en Krell KAV300il og XTZ 99.25 LCR.
    Ruteren er en ASUS RT-AC 87, så den burde jo gjøre jobben... Koblet for morro skyld på den gamle MHZS cd spilleren min, og resultatet var det samme, FLAC filene høres elendig ut i forhold...!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har oppdaget bedre signalstyke med node 2 enn node 1? Jeg har en Node 1 stående 4,5 meter fra min router, og den er sjelden oppe på Excellent, ligger stort sett på good. Jeg har fiber inn i huset med 30mb.. Node`n står inni racket, men hjalp ikke å sette den på gulvet ved siden av.
     

    holyman2084

    Medlem
    Ble medlem
    20.02.2005
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt dårlige erfaringer med bluesound vault 1. Den første gav forferdelig dårlig lyd, skurrete diskant og lavt volum. Bytta denne inn i en ny på garanti da de ikke klarte å finne problemet. Den andre skar seg i cd ripperen, hørtes ut som en vinkelsliper og ble følgelig erklært defekt. Den siste og tredje fungerte i et halvt år før det løsnet noe gummipakning inni cd materen som nå henger og dingler ut av den og ser veldig lite hifi ut. Har servert hifiklubben en saftig klage og avventer å måtte betale mellomlegg for en Vault 2 som nå er i bestilling siden eg nektet å ta imot en ny Vault 1. Noen andre som har erfart kvalitetsbrister på disse første modellene? Mistenker at dette er grunnen til at de nye modellene kom så raskt inn på markedet.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Node2, kan den ikke settes i stand-by?

    Mulig jeg ikke evner å lese bruksanvisningen godt nok, men finner ikke ut om den kan settes i stand-by når den ikke brukes. Så her står den, såvidt jeg kan skjønne, på hele tiden.

    Noen som har funnet ut av dette, eller er den i stand-by modus når den ikke spiller?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Mulig jeg ikke evner å lese bruksanvisningen godt nok, men finner ikke ut om den kan settes i stand-by når den ikke brukes. Så her står den, såvidt jeg kan skjønne, på hele tiden.

    Noen som har funnet ut av dette, eller er den i stand-by modus når den ikke spiller?
    Godt å finne en sjelefrende, min står også på hele tiden.....
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg satte nylig opp en Node 2 hos en kamerat og for meg så det også ut som om det var meningen at den skal stå på hele tiden. Sikkert ingen stor sak siden vi snakker om lite strøm og dermed lite varme.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Det mener jeg det faktisk stod i manualen også; at den bruker så lite strøm, at det er 'by design' at den står på, og er klar til bruk til enhver tid ... Gjelder Node 1 for min del ...
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har oppdaget bedre signalstyke med node 2 enn node 1? Jeg har en Node 1 stående 4,5 meter fra min router, og den er sjelden oppe på Excellent, ligger stort sett på good. Jeg har fiber inn i huset med 30mb.. Node`n står inni racket, men hjalp ikke å sette den på gulvet ved siden av.
    Så lenge du ikke opplever brudd i forbindelsen med det trådløse nettverket, bør det vel ikke være noe problem om det står "good" i stedet for "excellent". Det viktigste er at noden har et stabilt signal som ikke faller ut. Om du likevel ikke er fornøyd med det, vil vel en løsning være å bytte til en kraftigere trådløs router eller legge en nettverkskabel til noden. Jeg ville iallfall ha forsøkt det først.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen som har oppdaget bedre signalstyke med node 2 enn node 1? Jeg har en Node 1 stående 4,5 meter fra min router, og den er sjelden oppe på Excellent, ligger stort sett på good. Jeg har fiber inn i huset med 30mb.. Node`n står inni racket, men hjalp ikke å sette den på gulvet ved siden av.
    Så lenge du ikke opplever brudd i forbindelsen med det trådløse nettverket, bør det vel ikke være noe problem om det står "good" i stedet for "excellent". Det viktigste er at noden har et stabilt signal som ikke faller ut. Om du likevel ikke er fornøyd med det, vil vel en løsning være å bytte til en kraftigere trådløs router eller legge en nettverkskabel til noden. Jeg ville iallfall ha forsøkt det først.
    Bluesound anbefaler kablet uansett om man leser litt;)
    Kjører selv trådløst ennå, funker utmerket, men skal nok kable etter hvert, må bare få ut fingern:cool:

    gismo
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har oppdaget bedre signalstyke med node 2 enn node 1? Jeg har en Node 1 stående 4,5 meter fra min router, og den er sjelden oppe på Excellent, ligger stort sett på good. Jeg har fiber inn i huset med 30mb.. Node`n står inni racket, men hjalp ikke å sette den på gulvet ved siden av.
    Så lenge du ikke opplever brudd i forbindelsen med det trådløse nettverket, bør det vel ikke være noe problem om det står "good" i stedet for "excellent". Det viktigste er at noden har et stabilt signal som ikke faller ut. Om du likevel ikke er fornøyd med det, vil vel en løsning være å bytte til en kraftigere trådløs router eller legge en nettverkskabel til noden. Jeg ville iallfall ha forsøkt det først.
    Bluesound anbefaler kablet uansett om man leser litt;)
    Kjører selv trådløst ennå, funker utmerket, men skal nok kable etter hvert, må bare få ut fingern:cool:

    gismo
    Jeg hadde dårligere signal på min Node2 i de siste par dagene. Var nede på to streker. Rebootet den i kveld, og da fikk jeg maksimalt signal igjen.

    Kanakje verd et forsøk?
     

    bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    Hei.
    Jeg har bluesound vault og lure på hvordan jeg kan overføre mine spill lister fra spotify til tidal?
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tenkte bare nevne nye Bluesound Pulse Flex, hifi klubben får den inn i mars til rundt 3000 kroner. Burde passe fint inn steder de større boksene ikke hører hjemme :) (og den skal få ekstra batteripakke som varer 8 timer).

    unboxing - http://youtu.be/6scMZMcmjRU

    image.jpeg
    image.jpeg
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Er det noen som har testet Bluesound mot Marantz og/eller Mitchell & Johnson nettverksspillere?
    Tenker da på lyd og brukervennlighet.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Hvilken kabling bruker dere fra Node til dac ?
    Har en Node 2 som jeg har kjørt med en digital rca til Dac, Men så tenkte jeg skulle prøv med en optisk, og det følte jeg løftet lyden, strammet bassen. Kan selvfølgelig vere digi kabelen som ikke holder mål. Andre erfaringer rundt dette ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bluesound er virkelig i vinden om dagen. Virker som en skikkelig bra oppgradering ifra versjon 1. Nå venter jeg bare på full DSD støtte... så får vi se om det blir en BS på meg også :).
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Bluesound er virkelig i vinden om dagen. Virker som en skikkelig bra oppgradering ifra versjon 1. Nå venter jeg bare på full DSD støtte... så får vi se om det blir en BS på meg også :).
    Ligger d ann for dsd støtte.... ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bluesound er virkelig i vinden om dagen. Virker som en skikkelig bra oppgradering ifra versjon 1. Nå venter jeg bare på full DSD støtte... så får vi se om det blir en BS på meg også :).
    Ligger d ann for dsd støtte.... ?
    Ah.. sjekka nå... dem har ikke usb ut nei.. og ren DSD får man vel ikke gjennom optisk og coax?! Da er det Auralic som gjelder på den biten ja... Da sitter jeg nok på gjerdet en stund til, og lar min "hjemmlaga" Squeezebox sak gjøre jobbe.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ifl nettsidene dems;

    Future Update
    BlueSound also confirmed its future roadmap will include adoption of Meridian’s MQA (Master Quality Authenticated) audio technology. BlueSound confirmed the intention to be among the first manufacturers to introduce MQA in a future upgrade, as soon as content also becomes available. The upgrade will also introduce DSD playback with conversion to PCM.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her som har prøvd å spille musikk via usb bakpå Bluesound node?

    Koblet til en minnebrikke fra Kkv

    image.jpg


    Og da dukket usb opp i menyen
    Trykte på den og fikk opp innholdet på brikken

    image.jpg


    Spiller utrolig oppløst og flott!
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Plukket opp en Bluesound Pulse Flex i dag. Satt den lett opp og spiller problemfritt sammen med BluOS modulen i stueanlegget. Fin løsning for nattbord, balkong, bad og kjøkken. Den veier noen kg, men ser for meg å ta den med på ferieturer også da den kan kjøre bluetooth. Kul funksjon at den har vekkeklokke og fremtidig støtte for batteridrift. Bassen kan ikke sammenliknes med et skikkelig stereoanlegg, men lyden er flere nivåer over Pinell Go osv. Prisen er jeg ikke overbegeistret for, men produktet gir absolutt et kvalitetsinntrykk. Anbefales.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei.
    Har fått meg en Node 2 i hus men har et lite "problem".
    Når jeg starter Spotify så finner den Node,n med en gang og spiller av uten problem.
    Starter jeg Tidal så får jeg ikke lyd/ kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrettet.
    Starter jeg Tidal via Bluesound appen på ipad,n så spiller den, men da får jeg ikke opp mine spillelister.
    Node,n er koblet til nettet med kabel.

    PS: er fersk på streamingfronten, så ha meg unnskyldt :confused:

    Tips anyone ?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er det noen her som har prøvd å spille musikk via usb bakpå Bluesound node?

    Koblet til en minnebrikke fra Kkv

    Vis vedlegget 367585

    Og da dukket usb opp i menyen
    Trykte på den og fikk opp innholdet på brikken

    Vis vedlegget 367586

    Spiller utrolig oppløst og flott!
    Jeg gjør det, har en 1tb portabel som er full med div musikk. Spiller veldig bra.
    Gjør det samme, kjører en WD Ultra 1Tb med flac, blander låter fra denne og Tidal HiFi i samme spillister, fungerer utmerket;)

    gismo
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Hei.
    Har fått meg en Node 2 i hus men har et lite "problem".
    Når jeg starter Spotify så finner den Node,n med en gang og spiller av uten problem.
    Starter jeg Tidal så får jeg ikke lyd/ kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrettet.
    Starter jeg Tidal via Bluesound appen på ipad,n så spiller den, men da får jeg ikke opp mine spillelister.
    Node,n er koblet til nettet med kabel.

    PS: er fersk på streamingfronten, så ha meg unnskyldt :confused:

    Tips anyone ?
    Hei! Har du gått inn på BlueSound-appen og konfigurert Tidal der? Dvs lagt inn passord/brukernavn på den måten? Toppmeny --> Configure Player --> Configure Music Services ...
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Har fått meg en Node 2 i hus men har et lite "problem".
    Når jeg starter Spotify så finner den Node,n med en gang og spiller av uten problem.
    Starter jeg Tidal så får jeg ikke lyd/ kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrettet.
    Starter jeg Tidal via Bluesound appen på ipad,n så spiller den, men da får jeg ikke opp mine spillelister.
    Node,n er koblet til nettet med kabel.

    PS: er fersk på streamingfronten, så ha meg unnskyldt :confused:

    Tips anyone ?
    Hei! Har du gått inn på BlueSound-appen og konfigurert Tidal der? Dvs lagt inn passord/brukernavn på den måten? Toppmeny --> Configure Player --> Configure Music Services ...
    Fikk inntrykket av at Tidal var satt opp. Spillelistene dine finner du her i app:
    image.jpg
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei og takk for svar så langt.

    Har fått til Tidal spillelistene i Bluesound app,n, men ikke Spotify listene.
    Både Tidal og Spotify er satt opp i Blusound.

    Men for å dele "problemene" jeg fremdeles har opp litt:

    1.Bluesound app: Tidal, alt ok, inkludert spillelister. Spotify virker men får ikke inn spillelistene mine.

    2.Spotify app: får kontakt med Node 2 to uten problemer og virker helt fint.

    3.Tidal app: får ikke kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrett.

    Jeg ønsker primært å spille av fra Tidal og Spotify direkte fra "orginal" appene på Ipad,n dersom mulig.

    Så dersom noen har litt tålmodighet med en streaming noob så mottas flere tips med takk :confused:
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Hei og takk for svar så langt.

    Har fått til Tidal spillelistene i Bluesound app,n, men ikke Spotify listene.
    Både Tidal og Spotify er satt opp i Blusound.

    Men for å dele "problemene" jeg fremdeles har opp litt:

    1.Bluesound app: Tidal, alt ok, inkludert spillelister. Spotify virker men får ikke inn spillelistene mine.

    2.Spotify app: får kontakt med Node 2 to uten problemer og virker helt fint.

    3.Tidal app: får ikke kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrett.

    Jeg ønsker primært å spille av fra Tidal og Spotify direkte fra "orginal" appene på Ipad,n dersom mulig.

    Så dersom noen har litt tålmodighet med en streaming noob så mottas flere tips med takk :confused:
    Jeg må bare spørre litt dumt jeg, da; hvordan får du lyd i nettbrettet via BlueSound? Det har aldri jeg klart ihvertfall ... Er det noe jeg har gått glipp av kanskje? :)

    Edit: Er det slik at du prøver å spille på Noden via Tidal-appen? Kan du ikke bare spille Tidal via BlueSound-appen? Har dessverre kuttet ut Tidal selv, så jeg får ikke testet det samme som du prøver på ...

    Dobbel-edit: Ser ut som jeg svarer på noe du ikke spør om egentlig, og jeg vet dessverre ikke om du faktisk kan spille av på BlueSound via Tidal-appen ...
     
    Sist redigert:

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Hei og takk for svar så langt.

    Har fått til Tidal spillelistene i Bluesound app,n, men ikke Spotify listene.
    Både Tidal og Spotify er satt opp i Blusound.

    Men for å dele "problemene" jeg fremdeles har opp litt:

    1.Bluesound app: Tidal, alt ok, inkludert spillelister. Spotify virker men får ikke inn spillelistene mine.

    2.Spotify app: får kontakt med Node 2 to uten problemer og virker helt fint.

    3.Tidal app: får ikke kontakt med Node 2, kun lyd i nettbrett.

    Jeg ønsker primært å spille av fra Tidal og Spotify direkte fra "orginal" appene på Ipad,n dersom mulig.

    Så dersom noen har litt tålmodighet med en streaming noob så mottas flere tips med takk :confused:
    Hvis du ikke vil bruke Tidal via Bluesound, men ønsker å bruke Tidal appen på Ipaden, må du bruke bluetooth. og streame via dette. Har ikke prøvd det selv.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
     
    Sist redigert:

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
    Gå inn under innstillinger for å sette hvordan nye låter legges til. Appen virker for meg langt mer responsiv med Tidal og jeg liker oppfriskingen så langt ellers. jeg fikk fjernet radio paradise ved å deaktivere tjenesten.
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
    Gå inn under innstillinger for å sette hvordan nye låter legges til. Appen virker for meg langt mer responsiv med Tidal og jeg liker oppfriskingen så langt ellers.
    Hvor finner jeg de innstillingene? Tenker du på 'configure player'? Dette gjelder altså BluOS 2.0 for Mac OS X. De har visst samkjørt det slik at OS X, iPad og iOS skal være likt ....
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser dessverre ut som den nye oppgraderingen også er en nedgradering av appen. Grafikken er dårligere (dårligere kontrast og valg av font gjør det mer 'grumsete'), samt at de har fjernet funksjonen med hvordan nye låter skal legges til (next, last eller now), så nå legges den til og spilles med en gang. Ikke heldig etter min mening. De har også lagt til noe som heter 'Radio Paradise', som sikkert er en fin 'stasjon', men det virker litt rart at den ikke kan velges bort. I tillegg fungerer den radiosaken helt annerledes enn resten. Klikker du f.eks. på 'library' når en liste spilles, så betyr det bare at du ser platene dine. Samme for Tidal og TuneIn; du bare kikker på innholdet. Klikker du på 'Radio Paradise' begynner den umiddelbart å spille 'radio' ... Dette var rett og slett ikke bra, etter min mening ... På toppen av det hele; de har gitt appen nytt navn; 'BluOS' (??), så da sitter man med to apper på maskinen (gjelder ihvertfall på macen), som man da manuelt må gå inn og fjerne det gamle programmet. Ingen stor greie det siste kanskje, men virker også veldig unødvendig ...
    Gå inn under innstillinger for å sette hvordan nye låter legges til. Appen virker for meg langt mer responsiv med Tidal og jeg liker oppfriskingen så langt ellers.
    Hvor finner jeg de innstillingene? Tenker du på 'configure player'? Dette gjelder altså BluOS 2.0 for Mac OS X. De har visst samkjørt det slik at OS X, iPad og iOS skal være likt ....
    Hos meg ligger det helt nederst, hvis jeg ikke har misforstått:
    image.jpg
    image.jpg
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    ^^^^^Takker for svar, men det du viser til er mobil eller nettbrett-appen, ikke sant? På desktop-versjonen er denne funksjonen forsvunnet, men det er mulig den bare er flyttet, og jeg ikke kan finne den. På den gamle versjonen var det helt greit å finne, men ikke nå lenger altså ... Her er to screenshots. Gammel versjon først, med muligheten inntakt ...

    Screen Shot 2016-03-23 at 09.35.18.jpg
    Screen Shot 2016-03-23 at 09.36.50.jpg
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    stemmer, har ikke tatt med PC hjem fra jobben i påsken så får ikke undersøkt noe videre. Får sjekke opp til uken igjen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn