Bluesound - Ny musikkstreamer på trappene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Heisann BS brukere :)
    Har så smått begynt å vurdere å bytte ut SB Touch'en min med en Bluesound Node 2.
    Vet ikke om det har så mye for seg lydmessig egentlig , da jeg uansett kommer til å kjøre digitalt ut til egen dac men...
    Men brukervennlighet kan vel kanskje være et skritt fremover? For min del så går det mest i egen musikk på NAS i tillegg til Spotify Premium.
    Det jeg lurer litt på er hvordan BS takler å finne musikk som ligger i mappestruktur på disken..?

    Så er det noen her som har gått over fra SBT til BS Node2 , så fortell meg gjerne om pluss og minus :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Heisann BS brukere :)
    Har så smått begynt å vurdere å bytte ut SB Touch'en min med en Bluesound Node 2.
    Vet ikke om det har så mye for seg lydmessig egentlig , da jeg uansett kommer til å kjøre digitalt ut til egen dac men...
    Men brukervennlighet kan vel kanskje være et skritt fremover? For min del så går det mest i egen musikk på NAS i tillegg til Spotify Premium.
    Det jeg lurer litt på er hvordan BS takler å finne musikk som ligger i mappestruktur på disken..?

    Så er det noen her som har gått over fra SBT til BS Node2 , så fortell meg gjerne om pluss og minus :)
    Det er ingen problemer å gå over fra SBT til BS Node2. Jeg gjorde det og organiseringen på NAS er den samme som jeg har hatt hele tiden. Brukervennligheten er den samme bortsett fra at man med BS slipper å tenke på firmware da den fikser dette selv.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.701
    Antall liker
    32.844
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Helt enig med siste taler her, gikk samme vei sjøl, alt fungerer perfekt, mapper som tidligere og meget flott sammen med Tidal HiFi også. Har ikke kikket over skuldra et eneste sekund, kjør på;):D

    gismo
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ok , det høres bra ut , mange takk for opplysningene :)
    Da vet jeg hvertfall at dette er et veldig aktuelt produkt for min del hvis jeg skal fornye meg på streamingfronten..
     

    bjaroen

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    48
    Antall liker
    18
    Hei.
    Har kjøpt noen LP plater, med noen fulgte det med en link til myplaydigital.eu med kode for downloading en digital versjon av albumene.
    Går det an å få lagt disse inn på Library på Bluesound vault?
    mvh Bjarne
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har måttet kjøpe ny ruter hjemme. Denne er en to-bånds affære og setter opp et 2.4 og 5.0 nettverk.

    Jeg har kablet en Node til ruteren. Jeg tenkte å ha familiens telefoner koblet til 5.0 nettverket, men kan ikke koble Node'n til 5.0 nettverket, da dette ikke støttes. Ergo finner ikke app'en på telefonene noen Node og vi kan ikke spille fra telefon.

    Når jeg bruker kablet forbindelse fra Node til ruter: Er det noen måte systemet kan "finne" Noden også på 5.0 nettverket, eller må alt gå på 2.4 nettverket for å få dette til?

    (Håper dere forstår spørsmålet.... Er nogenlunde oppegående, men ingen racer på data.)
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.211
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har måttet kjøpe ny ruter hjemme. Denne er en to-bånds affære og setter opp et 2.4 og 5.0 nettverk.

    Jeg har kablet en Node til ruteren. Jeg tenkte å ha familiens telefoner koblet til 5.0 nettverket, men kan ikke koble Node'n til 5.0 nettverket, da dette ikke støttes. Ergo finner ikke app'en på telefonene noen Node og vi kan ikke spille fra telefon.

    Når jeg bruker kablet forbindelse fra Node til ruter: Er det noen måte systemet kan "finne" Noden også på 5.0 nettverket, eller må alt gå på 2.4 nettverket for å få dette til?

    (Håper dere forstår spørsmålet.... Er nogenlunde oppegående, men ingen racer på data.)

    Hadde samme problemet når jeg plugget inn kabel på min Bluesound node.
    Fikk den inn igjen, selv om mobil går på 5GHz båndet, men så var det husken da :)

    Mener at den kom på plass ved å klikke på "huset" i BlueSound App'en på telefonen og søk opp noden der.

    Som sagt, jeg har det oppsettet som du har og fikk inn noden så det skal fungere.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har måttet kjøpe ny ruter hjemme. Denne er en to-bånds affære og setter opp et 2.4 og 5.0 nettverk.

    Jeg har kablet en Node til ruteren. Jeg tenkte å ha familiens telefoner koblet til 5.0 nettverket, men kan ikke koble Node'n til 5.0 nettverket, da dette ikke støttes. Ergo finner ikke app'en på telefonene noen Node og vi kan ikke spille fra telefon.

    Når jeg bruker kablet forbindelse fra Node til ruter: Er det noen måte systemet kan "finne" Noden også på 5.0 nettverket, eller må alt gå på 2.4 nettverket for å få dette til?

    (Håper dere forstår spørsmålet.... Er nogenlunde oppegående, men ingen racer på data.)
    Kan ikke helt forstå at det skal spille noen rolle. Trodde da ikke en kablet enhet bryr seg om enheten man styrer appen fra er på 2,4 eller 5 Ghz båndet.
    Jeg har også min Node 2 kablet til ruter, og har ingen problemer med å kontrollere denne via iPad en som er koblet på det trådløse 5.0 Ghz nettverket. Har også tidligere brukt et nettbrett på 2.4 uten problemer.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nei, ikke vet jeg.... Koblet det nå opp i går og iPad'en fant Node'n på 2.4 nettet, men ikke på 5.0. Dukket heller ikke opp på telefonene som gikk på 5.0. Mulig det blir noe krøll når man spesifiserer 2.4 nettverket som nettverk på Node'n? Tror jeg skal resette Node'n og bare bruke kabel ved oppstart og se om han dukker opp.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg koblet min node opp med kabel til extender. Da ble det fart på sakene kontra å koble seg opp trådløst direkte fra node.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kan rapportere at Bluesound Powernode 2 er svææært god for prisen og generelt. Låter helt kanonbra, svært oppløst, sort bakgrunn. Har hatt Sonos-varianten og den var elendig i forhold.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tidal master i bluesoundappen.

    Etter siste oppdatering er det nå mulig å finne Masters direkte i bluesoundappen. Ligger som egen "mappe" på nyheter, mellom "new playlists" og "recommended albums".
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Etter siste oppdatering er det nå mulig å finne Masters direkte i bluesoundappen. Ligger som egen "mappe" på nyheter, mellom "new playlists" og "recommended albums".
    Og MQA listen blir bare lengre og lengre :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kan rapportere at Bluesound Powernode 2 er svææært god for prisen og generelt. Låter helt kanonbra, svært oppløst, sort bakgrunn. Har hatt Sonos-varianten og den var elendig i forhold.
    Enig der, stooor forskjell
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Koblet opp powernode2 på Lowther Acousta 115 og det låter mildt sagt kjempebra. Svart bakgrund og en overraskende god presisjon både på dybde og bredde. Den plasserer instrumenter fabelaktig godt.

    MEN...Jeg plukker opp forstyrrelser fra enten nettverket eller noe annet i form av små skurre/sprakelyder. De oppstår når jeg roter i menyen på tidal og appen.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Node2 blinker hvitt og blått.

    De siste dagene er LED indikator og start/stoppknappen begynte å komme med korte, hvite "blink" med noen sekunders mellomrom. Finner ikke noe i bruksanvisning som forklarer dette.

    Ringte hifiklubben, de hadde ikke noen forklaring, men var flere som hadde spurt om det samme. Eneste "løsning" de hadde var å kutte strømmen og la den starte på nytt. Det hjalp en stund, men nå er det begynt igjen. Har sjekket, og finner ikke noen oppdatering.

    Noen her som har opplevd det samme og har funnet noen forklaring som er bedre enn den forhandler kunne gi meg?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.291
    Antall liker
    9.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Send en mail direkte til bluesound. De er kjappe og grundige å svare :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Nei, vil vente i det lengste med å resette. Har sendt Mail til bluesound, så håper det er en annen løsning slik at jeg slipper det.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takker :)
    Den fungerer som den skal, er bare litt forstyrrende med et kraftig hvitt flash hvert tredje sekund.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Kan rapportere at Bluesound Powernode 2 er svææært god for prisen og generelt. Låter helt kanonbra, svært oppløst, sort bakgrunn. Har hatt Sonos-varianten og den var elendig i forhold.

    Ikke så rart da det sitter en Hypex modul i Powernode 2.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    De siste dagene er LED indikator og start/stoppknappen begynte å komme med korte, hvite "blink" med noen sekunders mellomrom. Finner ikke noe i bruksanvisning som forklarer dette.

    Ringte hifiklubben, de hadde ikke noen forklaring, men var flere som hadde spurt om det samme. Eneste "løsning" de hadde var å kutte strømmen og la den starte på nytt. Det hjalp en stund, men nå er det begynt igjen. Har sjekket, og finner ikke noen oppdatering.

    Noen her som har opplevd det samme og har funnet noen forklaring som er bedre enn den forhandler kunne gi meg?
    Opplevde det samme med min, og etter et raskt søk fant jeg ut hva det var:



    Sakset fra: https://support.bluesound.com/hc/en...t-do-the-different-colors-of-the-LED-signify-

    Merkelig at ikke Hi-Fi Klubben har oversikt over dette, for det tok meg mindre enn fem minutter å finne ut.

    Men for å få slutt på blinkinga, går du inn i innstillingene og velger "Rebuild index".



    P.S. Den begynte på nytt å blinke i dag etter at jeg hadde lagt et nytt album inn som favoritt, så det er mulig at dette er noe som følger med den siste oppgraderingen. Den begynte iallfall med denne blinkinga rett etter den siste oppgraderingen. Har ikke opplevd dette tidligere.
     

    Vedlegg

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    De siste dagene er LED indikator og start/stoppknappen begynte å komme med korte, hvite "blink" med noen sekunders mellomrom. Finner ikke noe i bruksanvisning som forklarer dette.

    Ringte hifiklubben, de hadde ikke noen forklaring, men var flere som hadde spurt om det samme. Eneste "løsning" de hadde var å kutte strømmen og la den starte på nytt. Det hjalp en stund, men nå er det begynt igjen. Har sjekket, og finner ikke noen oppdatering.

    Noen her som har opplevd det samme og har funnet noen forklaring som er bedre enn den forhandler kunne gi meg?
    Opplevde det samme med min, og etter et raskt søk fant jeg ut hva det var:



    Sakset fra: https://support.bluesound.com/hc/en...t-do-the-different-colors-of-the-LED-signify-

    Merkelig at ikke Hi-Fi Klubben har oversikt over dette, for det tok meg mindre enn fem minutter å finne ut.

    Men for å få slutt på blinkinga, går du inn i innstillingene og velger "Rebuild index".



    P.S. Den begynte på nytt å blinke i dag etter at jeg hadde lagt et nytt album inn som favoritt, så det er mulig at dette er noe som følger med den siste oppgraderingen. Den begynte iallfall med denne blinkinga rett etter den siste oppgraderingen. Har ikke opplevd dette tidligere.
    TAKK!!!!
    Det gjorde susen, nå er det blå lyset stabilt og fint igjen :)

    Helt enig at dette burde de vite hos hi-fiklubben.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Svaret fra Bluesound support

    Hi Stig,

    Thank you for contacting the BluOS Support Crew again!

    We have recently been made aware of this Blue/White LED problem.

    The QA lab is aware of this and will work towards a fix which may even release as early as today.

    Your patience and cooperation is appreciated!

    Kyle Frances
    BluOS Support Crew Technical Analyst - Level 2


    Så da regner jeg med at feilen blir løst raskt med en ny oppdatering :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hi Stig,

    Thank you for contacting the BluOS Support Crew again!

    We have recently been made aware of this Blue/White LED problem.

    The QA lab is aware of this and will work towards a fix which may even release as early as today.

    Your patience and cooperation is appreciated!

    Kyle Frances
    BluOS Support Crew Technical Analyst - Level 2


    Så da regner jeg med at feilen blir løst raskt med en ny oppdatering :)
    Og der var en oppdatering på plass :) Blir spennende å se om det er løst :)
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hvor vanskelig er Node 2 å sette opp. Jeg har dataaversjoner og liker ikke å holde på med disse moderne greiene ;D, men jeg kan bruke dem når de er satt opp. Noen i Nøtterøy/Tønsberg-området som kan hjelpe en stakkar å få satt opp dette? Jeg kommer vel til å bruke den mest til å strømme fra Tidal.
    Mvh Roger
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Om du bruker kablet nett, er den meget enkel å sette opp.
    Trådløs oppsett er ikke vanskelig heller, men har opplevd litt småtull ved installasjon et par ganger.
    Det følger med en enkel quickstart guide.
    Dette klarer du helt sikkert selv også.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvor vanskelig er Node 2 å sette opp. Jeg har dataaversjoner og liker ikke å holde på med disse moderne greiene ;D, men jeg kan bruke dem når de er satt opp. Noen i Nøtterøy/Tønsberg-området som kan hjelpe en stakkar å få satt opp dette? Jeg kommer vel til å bruke den mest til å strømme fra Tidal.
    Mvh Roger
    Den er veldig enkelt å sette opp. Jeg er sikker på at Hi-Fi klubben kan vise deg dette i Tønsberg om du ikke får den i posten/brukt. Hurtigveiledningen er også enkel å forstå.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Ja, jeg må vel bare krype til korset og forsøke. Kan vel få hjelp her inne hvis jeg støter på problemer.
    Roger
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da var jeg inne og kjøpte meg en Node 2. Plugget inn RCA-kablene, og koblet til strømmen, ihht til instruksjonshefte skulle jeg vente til jeg fikk et kontinuerlig grønt lys. Jeg fikk et kontinuerlig rødt lys. Merkelig, dingsen står bare 50 cm fra routeren så signalet burde være greit, men nei...Koblet fra strømmen og koblet til ethernet-kabelen, og inn med strømmen igjen. Ja, nå begynte det å skje ting. Istedenfor et kontinerlig rødt lys fikk jeg nå et alternerende blink av rødt og grønt. Det stabiliserte seg aldri på grønt. Lot den stå på en times tid, men det skjedde ikke noe mer. Noen forslag?

    Bare til informasjon: nettet er helt greit. Jeg er trådløst tilkoblet med både TV, PC, Airport Express, Ipad og Iphone.

    Roger
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har du lagt inn app på telefon eller nettbrett?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Tror du må begynne med å oppdatere den før det kommer grønt lys. Tok sin tid her på min når jeg hadde koblet den opp.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg er helt grønn så jeg tror jeg tar en prat med HiFi-klubben på mandag.

    Roger

    Tror du må begynne med å oppdatere den før det kommer grønt lys. Tok sin tid her på min når jeg hadde koblet den opp.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Når du prøver den første gang trådløs, setter den opp et eget nettverk som du må koble deg til via telefonen.
    Du må da gå inn på ei dedikert nettside inne på noden for å gjøre nettverksinnstillinger.
    Denne operasjonen kan virke litt knotete, og jeg har opplevd at vi ikke gikk til dette oppsettet hos en kompis av meg. Her endte vi til slutt opp med å bytte router før vi lykkes.
    Så både av den grunnen og for lydkvaliteten, anbefaler jeg helt klart kablet nett.
    Når du da har koblet den opp til nettet, skal du etterhvert finne enheten i appen på telefonen der.
    Her vil du kunne gjøre alle innstillinger.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hei

    Jeg forsøkte, som jeg skrev innledningsvis, både trådløst og kablet uten noen suksess. Jeg tar det med HiFi-klubben på mandag. Haster ikke.
    Roger

    Når du prøver den første gang trådløs, setter den opp et eget nettverk som du må koble deg til via telefonen.
    Du må da gå inn på ei dedikert nettside inne på noden for å gjøre nettverksinnstillinger.
    Denne operasjonen kan virke litt knotete, og jeg har opplevd at vi ikke gikk til dette oppsettet hos en kompis av meg. Her endte vi til slutt opp med å bytte router før vi lykkes.
    Så både av den grunnen og for lydkvaliteten, anbefaler jeg helt klart kablet nett.
    Når du da har koblet den opp til nettet, skal du etterhvert finne enheten i appen på telefonen der.
    Her vil du kunne gjøre alle innstillinger.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Tror muligens du må utføre en reset dersom du prøvde trådløst før kablet. Uten at jeg skal si det for sikkert.

    Synd at du ikke fikk til med en gang. Det er ikke vanskelig, men man må gjøre det helt rett med en gang.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn