Ambings
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 21.09.2004
- Innlegg
- 307
- Antall liker
- 5
Den nye 3-eren hadde et fantastsik tøft ansikt, og den 535 det var bilde av så jo helt fantastisk ut. Er dette en som er spesielt stylet av et stylingfirma?
Dette er nok bare for designets skyld. Slik at kjennere kan se hva dette er selv om eieren valgte å ha det diskret uten modellbetegnelse. Akkurat den med ett rør på hver side er "nytt" for BMW. Fra tiden med E46 hadde de konsekvent enkel stuss på 4 sylindret og dobbel på ene siden på 6 sylindret. E39 hadde tilsvarende, men enkel på 6erne og dobbel på 8erne. E90 har vel også fulgt dette "konseptet", men på E60 ble det litt forskjellig etterhvert som 2l diesel kom.Vidar P skrev:Det er ingen nyhet, BMW har hatt dette siden mange år tilbake, og mange har hatt det lenge før BMW. Jeg vet ikke årsaken til at akkurat N54/55-motorene har det og ingen andre? Annet enn V8 og V10 da. Noen som vet?
Helt vanlig M-pakke(sportspakke) som kan leveres orginalt fra BMW ser det ut som. Men lekker er den.Ambings skrev:Den nye 3-eren hadde et fantastsik tøft ansikt, og den 535 det var bilde av så jo helt fantastisk ut. Er dette en som er spesielt stylet av et stylingfirma?
Det var derfor jeg skrev "nytt". De har vel ikke hatt dette på 3/5/7-serie siden 80-tallet, sett bort ifra M såklart. Eller er det noen modeller jeg har glemt?Vidar P skrev:Ganilsen; jeg vet ikke om det er feberfantasier eller hva det er, men dette å ha rør på begge sider er slett ikke som du sier noe nytt for BMW. Det har de hatt siden 30-tallet
Det er nok sant som du sier. At avstanden økes. Men dette er jo også en stor bil. 3-serien er noe bedre.emotikon skrev:Men jeg liker ikke retningen det tar med avstand hjulbue/panser i topp av hjulbuen.
Liker særpreget BMW har med kort avstand der.
(eller ser jeg helt feil på de bilene jeg ser .....? :-\)
Må få deg slik som arbeidsbil.hifiguru skrev:F 10 blir vakrere for hver gang jeg ser den, fantastisk utseende bil!
Betyr det at de har forskjellig motor på 530 kontra 530x?Vidar P skrev:Jeg tror jeg har funnet ut årsaken til det reduserte forbruket for både 530d xDrive og 535i xDrive. Begge kommer med denne 8-trinns automaten som standard, noe som betyr litt reduksjon. Dessuten er dieselen en ny versjon av den gamle med oppgradert motorstyring, det betyr mye.
Sist men ikke minst, og det som svarer til resten av forskjellen for 535i xDrive, er at begge xDrivene får start/stopp-funksjon nå, noe som ikke ennå er tilgjengelig på bakhjulstrekkerne.