924 mener du vel. 944 er jo sånn noenlunde godtatt på grunn av motor og kjøreegenskaper. 924 derimot er utstyrt med en Audi-femmer. Ikke godkjent av folk flest. Men likefullt en god sportsbil..Marcus skrev:Håper inderlig ikke det er det endelige designet, Vidar! Mange, som Spiralis så elegant uttrykker, er jo i utgangspunktet ikke forenelige med denne 1-serien som den er, da kan de jo ikke finne på å gjøre den (enda?) fælere!
Virker dog generelt som mange tror 1-serien ikke er konstruert fra grunnen opp som de andre BMW'ene, og at den er langt ifra like eksklusiv i sin klasse som de andre modellene er i sin. Føler meg nesten som en kar som eier Porsche 944 bare for å være med i Porsche-klubben ;D
Risikalbelt å love noe, men jeg tror det der garantert ikke blir noe endelig design. Det er jo ikke et design i det hele tatt, bare en person som har lekt seg med dataen sin..Marcus skrev:Håper inderlig ikke det er det endelige designet, Vidar!
Firer, VW LT motor. OTbaluba skrev:924 derimot er utstyrt med en Audi-femmer.
WOHOO! ;DJPMi skrev:Dessuten liker jeg designet.
Bra. Tror det er en mye bedre motor enn 1.6-literen, og det er vel ikke samme issue med coiler heller.JPMi skrev:Det er toliteren. Tidligere leasingbil. Veldig pen i lakk og interiør, men noe begrenset med ekstrautstyr.
Har ikke BMW det slik som Audi at du kan få nøyaktig den fargen du vil? Inkludert ting som ikke står i fargekartet?larkrla skrev:Men jeg synes det er idiotisk at jeg ikke kan få den fargen eller de felgene jeg ønsker, kombinert med M-pakke. Hva er vitsen med å begrense valgene på den måten? Jeg har lyst på dyphavsblå med kanelbrune seter og V-eke 331.
Har Adaptive Drive på X5en, helt fantastisk at en så stor, tung og høy bil kan kjøre på en slik måte. Så M-understell i tillegg er sikkert helt undødvendig. Er Adaptive Drive blitt standard?Vidar P skrev:Sportsunderstell har du evig nok av med Adaptive Drive vil jeg mene, mye bedre enn mitt nåværende E60 faste sportsunderstell på de fleste områder. Og byr på en lang rekke fordeler utover et fast sportsunderstell. Anbefales å snuse på, se på youtube el og å prøve.
Kanskje tyske BMW-eiere er flinke til å vedlikeholde bilene sine? Du får vel ikke motorstopp i en nesten ny bil hvis alle servicer er fulgt og evt. feil er rettet opp. Det er kanskje derfor at f.eks. Toyota gjør det så bra på den norske statistikken. Norske Toyota-forhandlere er vel flinke til å følge opp kundene (som i alle fall tidligere var veldig lojale til merket).Vidar P skrev:Hyggelig lesing fra ADAC nok en gang. Litt å tenke på for de som innbiller seg at det er sannhet i myten om at japanske biler "bare går-og-går" og liksom er så driftssikre. Det burde ha vist seg på en slik statistikk i så fall.
Spør du meg så har forhandlere og importører av japanske biler vært flinke til å kaste blår i øynene på kjøpere med å skape en illusjon av at deres modeller er så driftssikre.Norske bilister får ikke lignende tall fra norske bilbergingsfirmaer.
- Vi finner ingen signifikante utslag på enkelte merker eller modeller når det gjelder antall assistanser. Våre tall går vi heller ikke ut med, sier administrerende direktør i Viking Redningstjeneste, Hans Petter Semmelmann.
- Er det fordi dere har avtale med enkelte bilmerker om å yte assistanse til disse?
- Ikke bare derfor. Det er mange årsaker, og vi føler det kan gi et feil bilde av virkeligheten og utlevere alle våre kunder, ikke bare forretningskundene. Vi har diskutert dette internt, sier Semmelmann.
Heller ikke NAF, som er søsterorganisasjonen til ADAC utarbeider slik statistikk. NAF har i likhet med Viking forretningsavtaler med flere bilmerker om veihjelp.
Den forstår jeg ikke helt. Linken over fra vg (adac og bilprovningen) tyder da eksempelvis på at japanske biler både er driftssikre og scorer bra på feilstatistikken. Jeg kjører mye i jobb og bilene jeg ser står langs veien er i hovedsak VW, Ford, Opel og Mercedes. Det har selvfølgelig med omfang å gjøre, men det er sjelden japanske biler som står. Jeg oppfatter derfor ikke at selgere av japanske biler holder noen for narr.Vidar P skrev:Spør du meg så har forhandlere og importører av japanske biler vært flinke til å kaste blår i øynene på kjøpere med å skape en illusjon av at deres modeller er så driftssikre.
Nei, NAF har vel ikke statistikk på antall nødstopp, men de har vel statistikk som viser vanlige feil og mangler på bruktbiler. Spesielt Toyota og Mazda har tradisjonelt gjort det bra på dette uten at jeg har tallene i hodet. Men jeg tipper forskjellene ikke er så store som de en gang var.Vidar P skrev:Det føres ingen slik systematisk norsk statistikk, så hvor du har de tallene ifra kunne du kanskje utdype. De er uansett ikke offentliggjorte, og det er ikke lagt opp til en vekting som er egnet for å avsløre forskjeller på modeller i Norge. Se nederst i artikkelen uttalelser fra Viking og NAF;