Vidar P
Æresmedlem
Takker. Øra er gode å ha ja, bilen inviterer til virkelig brede glis hele turen og vel så.
Vedr Citroen; jeg har selv hatt gleden av å kjøre rundt i en ca 1990 XM i mange mil, og jeg vil vel si at å kalle dette Adaptive Drive-systemet for "akkurat samme system" som i en XM er vel mildest talt temmelig misvisende; det blir vel mye likt som å si at to høyttalere med samme størrelse elementer låter likt. Uten å gå inn på noen diskusjon om dette her selvsagt, enhver som er interessert i sammenlikningen får vel bare prøve de to systemene, men for meg så er de så ulike som natt og dag i praksis.
Det er en utrolig power-pack i denne biturbomotoren. Selv om jeg ikke kan kjøre over 4500rpm nå i begynnelsen så merkes det godt at den gir 450 nM moment allerede ved 1200 rpm, og ganget med turtall (som man jo skal for å få et mål på det fysiske arbeidet) så blir det mildest talt en respektabel effekt på alle turtall over tomgang. Denne har mer effekt før 2000rpm, dvs før man i det hele tatt egentlig har begynt å gi gass, enn mange (de fleste mindre) biler har ved max turtall, så kan man jo bare selv gjøre seg opp et bilde av kraften fra denne motoren. Det er en eiendommelig opplevelse, og den åttetrinns sportsautomaten gjør det hele til en harmonisk fryd. Jeg er ikke vanskelig å overtale til å kjøre ut på sykebesøk i kontortid nå til dags! Det gjør jeg med glede!
Skal ta noen bilder av oyster/oyster-interiøret til noen amerikanere (det er ikke et valg der), så kan gjerne poste de her også. Og for de som bor nær så er det jo bare å daffe ned og se! Kabeldragern.. du vet av garasjen min
Vedr Citroen; jeg har selv hatt gleden av å kjøre rundt i en ca 1990 XM i mange mil, og jeg vil vel si at å kalle dette Adaptive Drive-systemet for "akkurat samme system" som i en XM er vel mildest talt temmelig misvisende; det blir vel mye likt som å si at to høyttalere med samme størrelse elementer låter likt. Uten å gå inn på noen diskusjon om dette her selvsagt, enhver som er interessert i sammenlikningen får vel bare prøve de to systemene, men for meg så er de så ulike som natt og dag i praksis.
Det er en utrolig power-pack i denne biturbomotoren. Selv om jeg ikke kan kjøre over 4500rpm nå i begynnelsen så merkes det godt at den gir 450 nM moment allerede ved 1200 rpm, og ganget med turtall (som man jo skal for å få et mål på det fysiske arbeidet) så blir det mildest talt en respektabel effekt på alle turtall over tomgang. Denne har mer effekt før 2000rpm, dvs før man i det hele tatt egentlig har begynt å gi gass, enn mange (de fleste mindre) biler har ved max turtall, så kan man jo bare selv gjøre seg opp et bilde av kraften fra denne motoren. Det er en eiendommelig opplevelse, og den åttetrinns sportsautomaten gjør det hele til en harmonisk fryd. Jeg er ikke vanskelig å overtale til å kjøre ut på sykebesøk i kontortid nå til dags! Det gjør jeg med glede!
Skal ta noen bilder av oyster/oyster-interiøret til noen amerikanere (det er ikke et valg der), så kan gjerne poste de her også. Og for de som bor nær så er det jo bare å daffe ned og se! Kabeldragern.. du vet av garasjen min