Neppe. Og godt er det!hifiguru skrev:Men er dette et ferdig produkt da?
Nå som du har kjørt kjerra en stund, fungerer det greit med den lyse toppen på dashbordet eller blir du innimellom sjenert av refleks i frontruta?Vidar P skrev:
Helt enig Vidar, så en på veien i går, den har blitt kjempetøff!Vidar P skrev:Ny 1-serie så overraskende mye flottere ut i virkeligheten enn på bilder. Synes den var en fin liten bil jeg.
Den ser hvertfall helt anderledes ut enn den som ble kommentert avbildet et par sider tilbake. Photoshop?hifiguru skrev:Helt enig Vidar, så en på veien i går, den har blitt kjempetøff!Vidar P skrev:Ny 1-serie så overraskende mye flottere ut i virkeligheten enn på bilder. Synes den var en fin liten bil jeg.
jojo, men det er noe nytt preg over den som gir den enda mere premium-lookTrondmeg skrev:Jaguar? Jeg synes den ser ut som en BMW. De er naturlig nok forsiktige med å gjøre noe vågalt med melkekua si.
Nettopp.otare skrev:Jeg ser hva du mener. Fronten "stuper" litt nedover, akkurat som Jaguar sine sportsmodeller.
Høres ut som en fin ting, synes jeg.digiman skrev:Synes det går i riktig retning i forhold til dagens modell, som ikke er helt my «cup of tea»
Ned skalert nye 5 serie synes jeg det ser ut som.
Nei. Nok et inkompetent design fra den kanten (har ikke designerne dere utdannelse?). Glasshuset er identisk med forgjengeren og er kjønnsløst. De spisse Ford New Edge avslutning på frontlyktene er i disharmoni til alle andre stilelementer på bilen (avslutningen burde være i samsvar med avslutingen på siderutene bak og avslutningen på baklyktene - det skaper harmoni; harmoni = design); slikt var det kun japanerne som gjorde før i tiden - derfor lo vi av dem. Profilene på siden er for å gi bilen mer karakter men de er bare ornamenter; hvorfor ikke la bilen få reelle kanter? Støtfangerne både foran og bak (særlig bak) ser ut som noe som tilfeldig er sveisa på bilen uten take på helheten. Har man først lagt merke til den oppadskrånende skjøyten bak er det umulig at ikke øynene blir automatisk dratt hit (sammen med de spisse avslutningen på frontlyktene).Ole I skrev:Den nye 3-serien ser flott ut - minner det ikke litt om Jaguar?
Ser litt dvask ut med det gamle midtpartiet, ser ut som noen bodykit-folk har gått løs på den og prøvd å få den til å se ut som en japansk bil, men som all BMW så "gror det på en"Ole I skrev:Den nye 3-serien ser flott ut - minner det ikke litt om Jaguar?
Glimrende interiør:
Her må jeg si meg uenig. Selve førerplassen med instrumenter er grei, men kanskje litt gammelmodig. Rattet er litt rart og rotete. Midten ser... merkelig (?) ut, vet ikke helt hva de har tenkt.Ole I skrev:...
Glimrende interiør:
Det syntes jeg i alle fall da jeg tok en prøverunde for noen uker siden. Ligger svært godt på veien, og tar fartsdemperne nesten arrogant enkelt.65finger skrev:jeg vil ha en BMW 3 serie. sikkert en drøm å kjøre
Det har aldri slått deg at andre - folk flest - kanskje har en annen oppfatning av hva som er vakkert? (smilefjes)Trondmeg skrev:Uansett hva den ligner på eller ser ut som vil den selge i store bøtter og spann rett og slett fordi den tilfredsstiller kundens forventninger og har et sterkt varemerke. Vakre biler selger sjelden bra fordi det blir for utstikkende for kjøperne. Det skal ikke av selv de største merkefanatikere leses som kritikk av bmw som har forstått markedet og leverer det kundene vil ha. Mer et hjertesukk over menneskemaurene som tror de er spesielle ved å velge det alle andre velger. Individualister my ass. Uniformerte og trendlydige tar flertallet fremdeles feil. Hva menes med arroganse?
Ikke ett helt ukjent problem på BMW med frosset veivhusvent, bare å gå på div bmw forumbambadoo skrev:Vel kjører og har kjørt audi i veldig mange år. Min nevø som også gjør det samme og er mekaniker har ikke hørt om dette når det gjelder Audi. Du har sikkert vært veldig uheldig. Kan aldri tenke meg det er en "vanlig" problem hverken på Audi eller BMW
Første gang jeg har hørt om det problemet foresten.
Har også hørt tilsvarende når jeg leverte inn den gamle Audien for noe bremsegreier.
"Vær glad du ikke har BMW" var svaret - der er det enda værre.... Vel - tror ikke så mye på slike utsagn. Dårlig kotyme å "disse" andre for å rettferdiggjøre sine egne produkter. Ser det til stadighet når det gjelder andre produkter også. Et negativt utsagn om "apple" så kommer dissingen av Microsoft som motsvar
Forøvrig så gleder jeg meg mer til å se nye 3 serie Live enn på bilder for der var den ikke noe særlig. Ser for meg at den plattformen kan passe en coupe.
Har tro på at det er en glimrende bil å kjøre.
Selvfølgelig, men hvorfor skal jeg fremme andres synspunkter . . . . ? Du må selvfølgelig gjerne være uenig i det, men jeg oppfatter formen som for trygg og tradisjonell til å være veldig vakker. Helt ok, men ikke blendende (ikke tror jeg bayerne hadde tenkt seg det heller). Og det er overhode ikke kritikk av BMW som skal selge flest mulig av de, ikke lage et skjønnhetsikon.Ambings skrev:Det har aldri slått deg at andre - folk flest - kanskje har en annen oppfatning av hva som er vakkert? (smilefjes)
Sikkert derfor jeg likte dethifiguru skrev:Ser litt dvask ut med det gamle midtpartiet, ser ut som noen bodykit-folk har gått løs på den og prøvd å få den til å se ut som en japansk bil, men som all BMW så "gror det på en"
Ser ut som om du har festet deg ved det samme som jeg. Litt rotete inntrykk i førermiljøet..Marcus skrev:Interiøret var nesten litt for mektig til 3-serien, forventer vel heller å finne slikt i 5-6-7-serien. Selv om det er fint og eksklusivt mister 3-serien det litt sportslige preget, det er for mye dill for øynene å henge seg opp i!
Der jeg synes nye 1-serie og 5-serie nesten er litt gubbete i forhold til deres eldre modeller beholder 3-serien det litt barske imaget med den nye fronten. Bakenden er litt for 5-serie i mine øyne, og baklyktene lider litt samme skjebne som baklyktene X3 kontra X5, de er ikke så veldig pene når de blir klemt sammen.
Men det er nå bare min mening! Jeg har blandede følelser med den økende tendensen til å gjøre alle bilene i flåten mer og mer like. Audi synes jeg har gått på en real smell der, hvor jeg ikke forstår hvorfor folk går "opp i gradene" der, da alle modellene er kliss like uansett.
Similaritet er viktig, men ekvivalens bør en styre unna. Jeg synes BMW har vært flinke til å differensiere modellene før, på en slik måte at man med en gang ser det er en BMW, men at man samtidig ikke er i tvil om man ser på en 5- eller 3-serie, på samme måte som jeg fort lurer på om det er en A4 eller A5 som ruger i bakspeilet.
Kvalitetsfølelse, også i de mindre modellene er noe jeg heller ville satt som et pluss. Når Audi nevnes, skal det sies at det er stor forskjell i opplevd kvalitetsfølelse mellom A4 og A6. Her i BMW ser interiøret - i alle fall på bilder - like bra ut som storebroren. Hadde jeg vært en potensiell 3-er kunde, kunne det fort ha vippet et mulig kjøp i treerens favør i forhold til konkurrentene..Marcus skrev:Interiøret var nesten litt for mektig til 3-serien, forventer vel heller å finne slikt i 5-6-7-serien. Selv om det er fint og eksklusivt mister 3-serien det litt sportslige preget, det er for mye dill for øynene å henge seg opp i!
Det synes jeg faktisk er en uting, men det gjør seg vel kanskje mest bemerket i trange bygater og i parkeringskompleks ;DLydMekk skrev:Heller ikke dumt med nesten 10cm lengre bil enn den gamle.
Hvilke årsmodeller og hvilke utstyrspakker er det snakk om? Dette er ikke noe jeg opplever men gjorde det på de eldre modellene. (rundt år 1996 til 2006 omtrent).opplevd kvalitetsfølelse mellom A4 og A6.