Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Men er dette et ferdig produkt da? Synes det ser ut som en tegning basert på "mules"

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ny 1-serie så overraskende mye flottere ut i virkeligheten enn på bilder. Synes den var en fin liten bil jeg.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Nå som du har kjørt kjerra en stund, fungerer det greit med den lyse toppen på dashbordet eller blir du innimellom sjenert av refleks i frontruta?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Da det var helt nytt så la jeg merke til at det var en anelse mer reflekser enn med sort dash. Men det var visst fordi jeg fokuserte på å se etter det. Var overrasket over hvor liten forskjell det var. Reflekser vises kun med kraftig sol på, men da er det jo også noe reflekser selv med mørk dash. Nå har jeg ikke tenkt over det på to måneder før du spurte om det just nu faktisk.

Usedvanlig fornøyd med oyster/oyster-interiøret, synes det er svært delikat og innbydende. Er glad for valget hver dag.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Ny 1-serie så overraskende mye flottere ut i virkeligheten enn på bilder. Synes den var en fin liten bil jeg.
    Helt enig Vidar, så en på veien i går, den har blitt kjempetøff!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    hifiguru skrev:
    Vidar P skrev:
    Helt enig Vidar, så en på veien i går, den har blitt kjempetøff!
    Den ser hvertfall helt anderledes ut enn den som ble kommentert avbildet et par sider tilbake. Photoshop?
    Og det taler absolutt til 1-seriens fordel. Det er ingen dramatisk facelift som er foretatt.

O

Ole I

Gjest
    Den nye 3-serien ser flott ut - minner det ikke litt om Jaguar?

Glimrende interiør:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Jaguar? Jeg synes den ser ut som en BMW. De er naturlig nok forsiktige med å gjøre noe vågalt med melkekua si.

O

Ole I

Gjest
    Trondmeg skrev:
    Jaguar? Jeg synes den ser ut som en BMW. De er naturlig nok forsiktige med å gjøre noe vågalt med melkekua si.
    jojo, men det er noe nytt preg over den som gir den enda mere premium-look

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.862
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser hva du mener. Fronten "stuper" litt nedover, akkurat som Jaguar sine sportsmodeller.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Synes det går i riktig retning i forhold til dagens modell, som ikke er helt my «cup of tea»
    Ned skalert nye 5 serie synes jeg det ser ut som.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    digiman skrev:
    Synes det går i riktig retning i forhold til dagens modell, som ikke er helt my «cup of tea»
    Ned skalert nye 5 serie synes jeg det ser ut som.
    Høres ut som en fin ting, synes jeg.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Familielikhet er en bra ting. Personlig liker jeg imidlertid at hver modell har særpreg og ikke blir for like slik som f.eks. flere av Audis modeller har blitt. Den største forskjellen der er snart utformingen av juletrebelysningen (dioderekken) og den forskjellen har normalt størst interesse for merkefansen. Jeg synes derfor ikke 3-serien skal bli for lik 5-serien, men at det er gjenkjennelighet er som sagt bra. Det er vel egentlig lett å gjenkjenne bayerne også med sine doble lykter og doble nyrer så det skulle ikke være noe stort problem uansett. Det som kanskje har skjedd er vel ikke at 3-serien blir lik 5-serien, men det omvendte selv om 5-serien ble lansert først. Chris Bangle var mer "outrert" med forrige 5-serie enn den mer konservative 3-serien (melkekua osv). Det vi ser med F10 er et design mer etter den italienske skolen på nye 5-serien. München er tross alt den nordligste italienske byen så det er jo ikke så rart :).

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Nye 3-serien er lekker! Baken er nærmest perfekt.
    Denne som coupe —oh la la!
    Og så kjem M3

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.768
    Torget vurderinger
    1
    Ole I skrev:
    Nei. Nok et inkompetent design fra den kanten (har ikke designerne dere utdannelse?). Glasshuset er identisk med forgjengeren og er kjønnsløst. De spisse Ford New Edge avslutning på frontlyktene er i disharmoni til alle andre stilelementer på bilen (avslutningen burde være i samsvar med avslutingen på siderutene bak og avslutningen på baklyktene - det skaper harmoni; harmoni = design); slikt var det kun japanerne som gjorde før i tiden - derfor lo vi av dem. Profilene på siden er for å gi bilen mer karakter men de er bare ornamenter; hvorfor ikke la bilen få reelle kanter? Støtfangerne både foran og bak (særlig bak) ser ut som noe som tilfeldig er sveisa på bilen uten take på helheten. Har man først lagt merke til den oppadskrånende skjøyten bak er det umulig at ikke øynene blir automatisk dratt hit (sammen med de spisse avslutningen på frontlyktene).
    Denne vil nok brukes som eksempel på hvordan det ikke skal gjøres på designsentre rund omkring. Dette er neppe noe Pininfarina ville ha godkjent for å si det sånn....Designen mangler totalt helhetstenkning or derfor strengt tatt ikke design - i likhet med f.eks Honda CRV som også ser ut som en dårlig Photoshopjobb.
    Utrolig at dette er de samme folka som har tegnet 5- og 6-serie.
    Interiørdesignerne deres har tydeligvis utdannelse innen faget ihvertfall og ikke noen som har lekt seg med Adobe Photoshop....

Beklager å være surmula i en ellers positiv tråd men jeg blir deprimert av å se hvor lavt europeisk bilindustri har sunket. Før var jo europeere malestokken på god design og god smak.

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Coupeen kommer vel kanskje i 2013 da, eller? Passer perfekt i så måte, for da er min E92 coupe moden for utskifting :D

Litt synd at det er 4'er i 328i egentlig. Hadde lyst på rekkesekser neste gang, men 335 blir altfor dyrt desverre

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Litt enig med Voff her. Nå skal det sies at dette er en bil jeg nok aldri vil komme til å kjøpe, rett og slett fordi den blir for liten. De skal i allefall være glade for at de ikke tok disse profilene på sidene "lenger ut". Skal ikke så mye mer til før det vekker assosiasjoner til Hyundai Coupe. Og den er IKKE vakker. Nå stopper BMW heldigvis på rett side av "grensen" så de berger med et nødskrik. "Stuket" som svenskene sier er likevel bra og totalt sett synes jeg det er en pen mellombror i BMW familien, selv om jeg i likhet med Voff har noen reservasjoner i forhold til frontlysene.

Interiøret/førermiljøet virker nå likevel å være i "vanlig" BMW klasse, dvs jævlig bra! ;D

Jeg tror det er mer enn en kjøper av denne bilen som kommer til å gå rundt med ørevoks i munnvikene i lang tid etter at de kjører denne hjem fra forhandler.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Uansett hva den ligner på eller ser ut som vil den selge i store bøtter og spann rett og slett fordi den tilfredsstiller kundens forventninger og har et sterkt varemerke. Vakre biler selger sjelden bra fordi det blir for utstikkende for kjøperne. Det skal ikke av selv de største merkefanatikere leses som kritikk av bmw som har forstått markedet og leverer det kundene vil ha. Mer et hjertesukk over menneskemaurene som tror de er spesielle ved å velge det alle andre velger. Individualister my ass. Uniformerte og trendlydige tar flertallet fremdeles feil. Hva menes med arroganse?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ole I skrev:

Glimrende interiør:
    Ser litt dvask ut med det gamle midtpartiet, ser ut som noen bodykit-folk har gått løs på den og prøvd å få den til å se ut som en japansk bil, men som all BMW så "gror det på en" ;)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Holmestrand
    Ole I skrev:
    ...
    Glimrende interiør:
    Her må jeg si meg uenig. Selve førerplassen med instrumenter er grei, men kanskje litt gammelmodig. Rattet er litt rart og rotete. Midten ser... merkelig (?) ut, vet ikke helt hva de har tenkt.
    Jeg er heller ikke begeistret for det lyse, og skinn liker jeg ikke.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    jeg vil ha en BMW 3 serie. sikkert en drøm å kjøre
    Det syntes jeg i alle fall da jeg tok en prøverunde for noen uker siden. Ligger svært godt på veien, og tar fartsdemperne nesten arrogant enkelt.

Men, for meg var det noe som ikke stemte helt med interiøret. Vanskelig å sette fingeren på det, men jeg opplevde at det er litt kantete og for mange elementer som krangler i meste laget. Har kjørt Audi i en del år, både A3 og A4, de ligger ikke like godt på veien, men jeg liker plassering av funksjoner og den visuelle opplevelsen av interiøret bedre. Kan være at det er mest gammel vane og etter noe tid så hadde BMW føltes like intuitiv og riktig. For begge to er jo uten tvil gode biler.

Ambings

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    5
    Trondmeg skrev:
    Uansett hva den ligner på eller ser ut som vil den selge i store bøtter og spann rett og slett fordi den tilfredsstiller kundens forventninger og har et sterkt varemerke. Vakre biler selger sjelden bra fordi det blir for utstikkende for kjøperne. Det skal ikke av selv de største merkefanatikere leses som kritikk av bmw som har forstått markedet og leverer det kundene vil ha. Mer et hjertesukk over menneskemaurene som tror de er spesielle ved å velge det alle andre velger. Individualister my ass. Uniformerte og trendlydige tar flertallet fremdeles feil. Hva menes med arroganse?
    Det har aldri slått deg at andre - folk flest - kanskje har en annen oppfatning av hva som er vakkert? (smilefjes)

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Innrømmet, den nye 3-serie er veldig pen, mye penere enn forrige.
    Har en E46 316I, har hatt den i 5 år nå. Et kjedeligt uheld har vi hatt med denne bilen, men skal vi tro mekanikerne er BMW ikke alene om dette problemet.
    For 2 år siden var der en litt kald vinter, og vi kjører egentlig bare småturer frem og tilbake på jobb hver dag så bilen blir vel aldrig helt varm selvom temp. måleren alltid står hvor den skal, i midten.
    En morgen skulle jeg starte bilen, det var minus 15, bilen startet og jeg fikk med èn gang rød olielampe. Skrudde av motoren, sjekket olien, fylte på 1/2 liter og startet igjen, da tok faen ved bilen, rød olielampe og kontrolllampen for kontroll av avgass lyste og motoren hadde en litt rar lyd. Bilen gikk vel 15-20 sek. og jeg skrudde den av igjen. Sjekket da rundt bilen og der var olie i eksosrøret.
    Da ringte jeg verkstedet og de anbefalte jeg ringte Viking.
    Etter kontroll fra verkstedet kom beskjeden, veivhuset var frosset, olien blev da sendt ut eksosen, gjennom katalysatoren. Regningen blev på kr. 39.000,-
    Verkstedet fortalte at Audi verkstedet på andre siden av gaten hadde fått 30 Audier inn med samme problem, vet ikke om dette stemmer.
    Jeg har før hatt BMW, senest en E30 320I og har alltid vært BMW fan, men da fikk tilliten til BMW en knekk gitt. Nå er jeg veldig redd vinteren plutselig.....

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vel kjører og har kjørt audi i veldig mange år. Min nevø som også gjør det samme og er mekaniker har ikke hørt om dette når det gjelder Audi. Du har sikkert vært veldig uheldig. Kan aldri tenke meg det er en "vanlig" problem hverken på Audi eller BMW

Første gang jeg har hørt om det problemet foresten.

Har også hørt tilsvarende når jeg leverte inn den gamle Audien for noe bremsegreier.
    "Vær glad du ikke har BMW" var svaret - der er det enda værre.... Vel - tror ikke så mye på slike utsagn. Dårlig kotyme å "disse" andre for å rettferdiggjøre sine egne produkter. Ser det til stadighet når det gjelder andre produkter også. Et negativt utsagn om "apple" så kommer dissingen av Microsoft som motsvar :p

Forøvrig så gleder jeg meg mer til å se nye 3 serie Live enn på bilder for der var den ikke noe særlig. Ser for meg at den plattformen kan passe en coupe.
    Har tro på at det er en glimrende bil å kjøre.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    bambadoo skrev:
    Vel kjører og har kjørt audi i veldig mange år. Min nevø som også gjør det samme og er mekaniker har ikke hørt om dette når det gjelder Audi. Du har sikkert vært veldig uheldig. Kan aldri tenke meg det er en "vanlig" problem hverken på Audi eller BMW

Første gang jeg har hørt om det problemet foresten.

Har også hørt tilsvarende når jeg leverte inn den gamle Audien for noe bremsegreier.
    "Vær glad du ikke har BMW" var svaret - der er det enda værre.... Vel - tror ikke så mye på slike utsagn. Dårlig kotyme å "disse" andre for å rettferdiggjøre sine egne produkter. Ser det til stadighet når det gjelder andre produkter også. Et negativt utsagn om "apple" så kommer dissingen av Microsoft som motsvar :p

Forøvrig så gleder jeg meg mer til å se nye 3 serie Live enn på bilder for der var den ikke noe særlig. Ser for meg at den plattformen kan passe en coupe.
    Har tro på at det er en glimrende bil å kjøre.
    Ikke ett helt ukjent problem på BMW med frosset veivhusvent, bare å gå på div bmw forum

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Om det er et kjent problem og så kostbart burde det nesten vært grunnlag for reklamasjon...? men forstår at det kan bli litt tricky.

PS: Bor selv på vestlandet og der er det som kjent 10 grader pluss året rundt :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Ambings skrev:
    Det har aldri slått deg at andre - folk flest - kanskje har en annen oppfatning av hva som er vakkert? (smilefjes)
    Selvfølgelig, men hvorfor skal jeg fremme andres synspunkter . . . . ? Du må selvfølgelig gjerne være uenig i det, men jeg oppfatter formen som for trygg og tradisjonell til å være veldig vakker. Helt ok, men ikke blendende (ikke tror jeg bayerne hadde tenkt seg det heller). Og det er overhode ikke kritikk av BMW som skal selge flest mulig av de, ikke lage et skjønnhetsikon.

O

Ole I

Gjest
    hifiguru skrev:
    Ser litt dvask ut med det gamle midtpartiet, ser ut som noen bodykit-folk har gått løs på den og prøvd å få den til å se ut som en japansk bil, men som all BMW så "gror det på en" ;)
    Sikkert derfor jeg likte det ;)
    Kanskje det blir like god kvalitet på BMW som Toyota nå.... haha :) :)

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Interiøret var nesten litt for mektig til 3-serien, forventer vel heller å finne slikt i 5-6-7-serien. Selv om det er fint og eksklusivt mister 3-serien det litt sportslige preget, det er for mye dill for øynene å henge seg opp i!

Der jeg synes nye 1-serie og 5-serie nesten er litt gubbete i forhold til deres eldre modeller beholder 3-serien det litt barske imaget med den nye fronten. Bakenden er litt for 5-serie i mine øyne, og baklyktene lider litt samme skjebne som baklyktene X3 kontra X5, de er ikke så veldig pene når de blir klemt sammen.

Men det er nå bare min mening! :) Jeg har blandede følelser med den økende tendensen til å gjøre alle bilene i flåten mer og mer like. Audi synes jeg har gått på en real smell der, hvor jeg ikke forstår hvorfor folk går "opp i gradene" der, da alle modellene er kliss like uansett.

Similaritet er viktig, men ekvivalens bør en styre unna. Jeg synes BMW har vært flinke til å differensiere modellene før, på en slik måte at man med en gang ser det er en BMW, men at man samtidig ikke er i tvil om man ser på en 5- eller 3-serie, på samme måte som jeg fort lurer på om det er en A4 eller A5 som ruger i bakspeilet.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    .Marcus skrev:
    Interiøret var nesten litt for mektig til 3-serien, forventer vel heller å finne slikt i 5-6-7-serien. Selv om det er fint og eksklusivt mister 3-serien det litt sportslige preget, det er for mye dill for øynene å henge seg opp i!

Der jeg synes nye 1-serie og 5-serie nesten er litt gubbete i forhold til deres eldre modeller beholder 3-serien det litt barske imaget med den nye fronten. Bakenden er litt for 5-serie i mine øyne, og baklyktene lider litt samme skjebne som baklyktene X3 kontra X5, de er ikke så veldig pene når de blir klemt sammen.

Men det er nå bare min mening! :) Jeg har blandede følelser med den økende tendensen til å gjøre alle bilene i flåten mer og mer like. Audi synes jeg har gått på en real smell der, hvor jeg ikke forstår hvorfor folk går "opp i gradene" der, da alle modellene er kliss like uansett.

Similaritet er viktig, men ekvivalens bør en styre unna. Jeg synes BMW har vært flinke til å differensiere modellene før, på en slik måte at man med en gang ser det er en BMW, men at man samtidig ikke er i tvil om man ser på en 5- eller 3-serie, på samme måte som jeg fort lurer på om det er en A4 eller A5 som ruger i bakspeilet.
    Ser ut som om du har festet deg ved det samme som jeg. Litt rotete inntrykk i førermiljøet.

Enig med deg, Audimodellene er for like. Dessverre...

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Har selv en E46. Denne nye 3-serien ser IMO meget bra ut. Litt stil og eleganse over karrossen. Synes også interiøret er meget bra, men ikke så store forskjeller fra min der da.

Er mye av den nye 5-seriens designelementer over i den nye 3'ern synes jeg. Ikke noe negativt det. Synes faktisk karrossen ser bedre ut på 3'ern enn 5'ern. Heller ikke dumt med nesten 10cm lengre bil enn den gamle.

Ambings

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    5
    .Marcus skrev:
    Kvalitetsfølelse, også i de mindre modellene er noe jeg heller ville satt som et pluss. Når Audi nevnes, skal det sies at det er stor forskjell i opplevd kvalitetsfølelse mellom A4 og A6. Her i BMW ser interiøret - i alle fall på bilder - like bra ut som storebroren. Hadde jeg vært en potensiell 3-er kunde, kunne det fort ha vippet et mulig kjøp i treerens favør i forhold til konkurrentene.

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    Skal vi først snakke om utseende mener nå jeg at ingen BMW-modeller overgår E46 (før ansiktsløftingen), etterfulgt av E38.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    LydMekk skrev:
    Heller ikke dumt med nesten 10cm lengre bil enn den gamle.
    Det synes jeg faktisk er en uting, men det gjør seg vel kanskje mest bemerket i trange bygater og i parkeringskompleks ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
    Nye 3 serie ser jeg som veldig intresant kandidat nestegang bil skal kjøpes. Særlig med deres nye bensin turboer.
    Håper bare at de 10cm har kommet baksete til gode.
    Hadde nylig den ubehagelige opplevelsen av å sitte i baksetet til en kollega sin 2011 318d stasjonvogn Oslo-Gøteborg. Ekstremt trangt og ikke plass til føttene under forsetet. Sikkert greit for barn, men ellers en vits for voksne.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    opplevd kvalitetsfølelse mellom A4 og A6.
    Hvilke årsmodeller og hvilke utstyrspakker er det snakk om? Dette er ikke noe jeg opplever men gjorde det på de eldre modellene. (rundt år 1996 til 2006 omtrent).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn