65finger skrev:For en bil!!
På høgde med denne. Kanskje BMW burde leige inn italiensk tegnehjelp igjen. Dei ubrukelige drukkenboltane hadde cuore sportivo.
65finger skrev:For en bil!!
så lenge de ikke leier inn italiensk byggehjelp blir det braBrasse skrev:65finger skrev:For en bil!!
På høgde med denne. Kanskje BMW burde leige inn italiensk tegnehjelp igjen. Dei ubrukelige drukkenboltane hadde cuore sportivo.
Personlig har jeg sansen for både E21 og E30, 323i E21 er en ganske stilig bil og så har jeg eid 325i E30 så jeg har et ambivalent kjærlighetsforhold til den serien.Trondmeg skrev:Ikke noe å bli forvirret av anonym. Gammeln nevnte en sjuer, jeg trodde han mente en treer, han mente sjuer, jeg tippet neste på lista var en femmer. See?
Den fineste treeren er vel den første M3.
Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.bambadoo skrev:Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.
Kvalitetsmessig er sannsynligvis MB W124 verdens beste bil.Bach_Man skrev:Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.bambadoo skrev:Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.
Hadde du skrevet W123 kunne jeg kanskje vært enig. Men W124, aldri i verden.Anonym skrev:Kvalitetsmessig er sannsynligvis MB W124 verdens beste bil.Bach_Man skrev:Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.bambadoo skrev:Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.
Jeg har eid en W124 med ukjent km stand (500k +) og tross km stand og bensinmotor og autolatgir var det helt problemfritt.Gammeln skrev:Hadde du skrevet W123 kunne jeg kanskje vært enig. Men W124, aldri i verden.Anonym skrev:Kvalitetsmessig er sannsynligvis MB W124 verdens beste bil.Bach_Man skrev:Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.bambadoo skrev:Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.
Denne modellen var fullstendig overengineered. Det var motorer som lukket dørene. Og vekten var vel godt over to tonn. Nå for tiden er det helt normalt.Valentino skrev:MB laget en S-klasse som var totalt slede & stygg som nøkken. Husker at den hadde slike pinner som kom ut av baksjermene som parkeringshjelp. Denne:
Godt å se. Min fars BMWer har svært driftsikkere de 30 årene han har kjørt diverse BMW.Vidar P skrev:Bundestank (engelsk kjælenavn på nevnte S-Klasse) var en vederstyggelighet. Good riddance.
BMW er nok et år det mest pålitelige bilmerket hos Fleet News (med 1.2 mill leasingbiler i databasen).
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10015888
Det er CS, ikke sant?Valentino skrev:La denne vakre 2000 CD spore oss tilbake til topic.
Det er nok en "CS". Men om man ser på tastaturet, der "S" og "D" står ved siden av hverandre forstår man at dette er en helt uskyldig "typing error".Trondmeg skrev:Det er CS, ikke sant?Valentino skrev:La denne vakre 2000 CD spore oss tilbake til topic.
På den annen side, de fleste 2000 CS som var i Norge hadde et "CD" merke på hekken. Registeringsskiltene var da blå med gul skrift.Spiralis skrev:Det er nok en "CS". Men om man ser på tastaturet, der "S" og "D" står ved siden av hverandre forstår man at dette er en helt uskyldig "typing error".Trondmeg skrev:Det er CS, ikke sant?Valentino skrev:La denne vakre 2000 CD spore oss tilbake til topic.
Modeller med betegnelse "CD" kom fra Sverige, bilen het SAAB9000 og utgaven med "vanlig" bagasjerom het "CD". Forøvrig en riktig så staselig doning for sin tid.
En liten korreksjon.Pink_Panther skrev:På den annen side, de fleste 2000 CS som var i Norge hadde et "CD" merke på hekken. Registeringsskiltene var da blå med gul skrift.Spiralis skrev:Det er nok en "CS". Men om man ser på tastaturet, der "S" og "D" står ved siden av hverandre forstår man at dette er en helt uskyldig "typing error".Trondmeg skrev:Det er CS, ikke sant?Valentino skrev:La denne vakre 2000 CD spore oss tilbake til topic.
Modeller med betegnelse "CD" kom fra Sverige, bilen het SAAB9000 og utgaven med "vanlig" bagasjerom het "CD". Forøvrig en riktig så staselig doning for sin tid.
Forøvrig en av BMWs lekreste modeller. Desverre ble mange bygget om for å ligne storebror 3000/o.s.v. CS
De har vel også hatt mørke øyblikk i München som har medført britiske morsomheter om Bangle Butt og Dame Edna-briller. Og så var det vel noen ord som falt om Axis of white power.Vidar P skrev:Bundestank (engelsk kjælenavn på nevnte S-Klasse) var en vederstyggelighet. Good riddance.
Hva som helst er bedre enn 5-serie GT. Til og med X6.eldo472 skrev:Nå kan de fase ut den ikke fullt så harmoniske GT'n.
Ikke helt enig, 6-serie er vel "mer" 5-serie enn 7-serie. MB har cls og s-klasse, da må vel BMW 6-serie (4-dørs) og 7-serie parallellt. Samme som Auda har A7 og A8eldo472 skrev:Nå kan de fase ut den ikke fullt så harmoniske GT'n.
6'r med 4-dører er vel egentlig 7'r.
Da kan de fase ut 7'rn også. Det er blitt viktig å ha en fot i alle segmenter slik at det blir det nok ikke noe av.
Inntreden i CLS-klassen er spennende, da det er 4 dørers biler som er designet slik at de faktisk er elegante.