Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    65finger skrev:
    For en bil!!

På høgde med denne. Kanskje BMW burde leige inn italiensk tegnehjelp igjen. Dei ubrukelige drukkenboltane hadde cuore sportivo.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Brasse skrev:
    65finger skrev:
    For en bil!!

På høgde med denne. Kanskje BMW burde leige inn italiensk tegnehjelp igjen. Dei ubrukelige drukkenboltane hadde cuore sportivo.
    så lenge de ikke leier inn italiensk byggehjelp blir det bra :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Luksusbiler og entusiastbiler var finere før, dengang det var luksus å kunne være entusiast.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Ikke noe å bli forvirret av anonym. Gammeln nevnte en sjuer, jeg trodde han mente en treer, han mente sjuer, jeg tippet neste på lista var en femmer. See?

Den fineste treeren er vel den første M3.
    Personlig har jeg sansen for både E21 og E30, 323i E21 er en ganske stilig bil og så har jeg eid 325i E30 så jeg har et ambivalent kjærlighetsforhold til den serien.

En venn av meg hadde M3 Evo2 men den forsvant når barna kom, det var definitivt en fet bil.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Frå den gang BMW var coolt.
    Og ja, denne må med!

Fantastisk!

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    bambadoo skrev:
    Det er riktig. De tidlige modellene av BMW er noe av det fineste. Det var i den tida at til og mer MB lagde fine biler.
    Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    bambadoo skrev:
    Jeg synes egentlig at MB alltid har laget fine biler når de har ønsket det, problemet er bare at volum-modellene har vært pyton helt siden slutten av åttitallet. Det har alltid vært noen fine biler på toppen av hierarkiet. Andre får selvsagt være uenig.
    Kvalitetsmessig er sannsynligvis MB W124 verdens beste bil.

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    Anonym skrev:
    Bach_Man skrev:
    bambadoo skrev:
    Hadde du skrevet W123 kunne jeg kanskje vært enig. Men W124, aldri i verden.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Gammeln skrev:
    Anonym skrev:
    Bach_Man skrev:
    bambadoo skrev:
    Hadde du skrevet W123 kunne jeg kanskje vært enig. Men W124, aldri i verden.
    Jeg har eid en W124 med ukjent km stand (500k +) og tross km stand og bensinmotor og autolatgir var det helt problemfritt.
    Men W124 hadde noen uheldige modeller som f. eks. 24V motorene.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    MB laget en S-klasse som var totalt slede & stygg som nøkken. Husker at den hadde slike pinner som kom ut av baksjermene som parkeringshjelp. Denne:
    Denne modellen var fullstendig overengineered. Det var motorer som lukket dørene. Og vekten var vel godt over to tonn. Nå for tiden er det helt normalt.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    Bundestank (engelsk kjælenavn på nevnte S-Klasse) var en vederstyggelighet. Good riddance.

BMW er nok et år det mest pålitelige bilmerket hos Fleet News (med 1.2 mill leasingbiler i databasen).

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10015888
    Godt å se. Min fars BMWer har svært driftsikkere de 30 årene han har kjørt diverse BMW.
    Men er faktisk mest imponert over hvor godt VAG konsernet har greid å bedre kvailteten de siste årene (2005+). Ser de har mange modeller på topp listen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.101
    Torget vurderinger
    0
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    La denne vakre 2000 CD spore oss tilbake til topic.
    Det er CS, ikke sant?
    Det er nok en "CS". Men om man ser på tastaturet, der "S" og "D" står ved siden av hverandre forstår man at dette er en helt uskyldig "typing error".

Modeller med betegnelse "CD" kom fra Sverige, bilen het SAAB9000 og utgaven med "vanlig" bagasjerom het "CD". Forøvrig en riktig så staselig doning for sin tid.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Spiralis skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Det er CS, ikke sant?
    Det er nok en "CS". Men om man ser på tastaturet, der "S" og "D" står ved siden av hverandre forstår man at dette er en helt uskyldig "typing error".

Modeller med betegnelse "CD" kom fra Sverige, bilen het SAAB9000 og utgaven med "vanlig" bagasjerom het "CD". Forøvrig en riktig så staselig doning for sin tid.
    På den annen side, de fleste 2000 CS som var i Norge hadde et "CD" merke på hekken. Registeringsskiltene var da blå med gul skrift.
    Forøvrig en av BMWs lekreste modeller. Desverre ble mange bygget om for å ligne storebror 3000/o.s.v. CS

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.101
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Spiralis skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Det er CS, ikke sant?

På den annen side, de fleste 2000 CS som var i Norge hadde et "CD" merke på hekken. Registeringsskiltene var da blå med gul skrift.
    Forøvrig en av BMWs lekreste modeller. Desverre ble mange bygget om for å ligne storebror 3000/o.s.v. CS
    En liten korreksjon.
    Den gangen diplomatbilene hadde et ovalt skilt med "CD" (Gjerne både framme og bak) hadde de vanlige lokale regsistreringsskilt. Da skiltene ble blå med gule tall ble bokstavkoden CD benyttet på alle registrerigsskiltene helt uavhengig av hvor i landet bilen hørte hjemme! De små ovale "CD" skiltene med sorte bokstaver på hvit/sølv bunn ble da tatt ut av bruk.

Forøvrig hadde en kjenning av meg en grønn metallic CS 3,5 da vi gikk på gymnasiet. Bilen var importert fra Tyskland. "Ingen" forsto hvordan han hadde råd til det, men da han ble buret inne noen år senere ble vel noen spørsmål besvart. :eek:

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Bundestank (engelsk kjælenavn på nevnte S-Klasse) var en vederstyggelighet. Good riddance.
    De har vel også hatt mørke øyblikk i München som har medført britiske morsomheter om Bangle Butt og Dame Edna-briller. Og så var det vel noen ord som falt om Axis of white power.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Tilbake til fremtiden!

[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=HWLp1biJ1fI&feature=player_embedded[/video]

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    BMW 6-serie Grand Coupe.

Dette tror jeg blir min neste bil, utrolige linjer.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nydelig bakfra. Ganske til rimelig fin fra siden. Ikke noe voldsomt fra fronten.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.906
    Torget vurderinger
    23
    Femtitalls-skolebuss

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Må man ha på seg tykke gullkjeder og mange gullringer for å kjøre BMW? ;D

Spøk tilside, de har nå enda engang greid å ødelegge en bil. 6-serien var faktisk lekker, men den klumpe-dumsen der? Æsj.

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg synes også at det var penere linjer på BMW før. Nå har det blitt så mange rare profiler som bryter av. Det blir noe klumpete ja. Ser også at folkene i Top Gear ikke liker designen på Suvene også, uten at jeg er noe fan av programmet ::) mvh Guit

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    coupe /ko?op/

Noun:
    A car with a fixed roof, two doors, and a sloping rear.

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    299
    Sted
    Tranby
    Nå kan de fase ut den ikke fullt så harmoniske GT'n.
    6'r med 4-dører er vel egentlig 7'r.
    Da kan de fase ut 7'rn også. Det er blitt viktig å ha en fot i alle segmenter slik at det blir det nok ikke noe av.
    Inntreden i CLS-klassen er spennende, da det er 4 dørers biler som er designet slik at de faktisk er elegante.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Åpenbart laget for andre markeder, med andre øyne og designopplevelser enn våre her i Europa.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mange andre også som ser annerledes på biler enn oss; Asia, Afrika, araberland etc etc. Den treffer iallefall ikke vest-europa, men jeg går ut ifra at den har sine målkunder et annet sted i verden.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    eldo472 skrev:
    Nå kan de fase ut den ikke fullt så harmoniske GT'n.
    6'r med 4-dører er vel egentlig 7'r.
    Da kan de fase ut 7'rn også. Det er blitt viktig å ha en fot i alle segmenter slik at det blir det nok ikke noe av.
    Inntreden i CLS-klassen er spennende, da det er 4 dørers biler som er designet slik at de faktisk er elegante.
    Ikke helt enig, 6-serie er vel "mer" 5-serie enn 7-serie. MB har cls og s-klasse, da må vel BMW 6-serie (4-dørs) og 7-serie parallellt. Samme som Auda har A7 og A8

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Viste litt "skuffelse" over nye 3-serien tidligere i tråden men må trekke tilbake dette altså. Den er stilig!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn