Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.671
    Antall liker
    10.150
    Trondmeg, det burde være unødvendig å be om unnskyldning for at man ikke faller i ekstase hver gang BMW blir nevnt. Det er greit at noen setter stor pris på BMW og har et nærmest fanatisk forhold til merket, men ærlig talt, å bli fornærmet for at ikke alle deler deres syn blir for dumt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.254
    Torget vurderinger
    12
    Akkurat DET går ikke så inn over meg. Jeg beklager vel mest at noen føler seg tråkket på, men vil gjerne være raus nok til å beklage hvis noen virkelig lar mine litt mer kritiske enn merkefansens innlegg gå innover seg og "ødelegge nattesøvnen". Hensikten er ikke å såre andre, men å ha et litt kritisk blikk og formidle andre opplevelser og synspunkter. Så kan man velge å være enig eller la være. Hallo, det er et internettforum dette her og da må man nok forvente mangfold i meninger og holdninger. Jeg finner generelt sett (altså ikke BMW-relatert) en ensidig nesten-fanatisme både fordummende og ødeleggende for tilbedelsesobjektet. Jeg synes en balansert fremstilling med både gode og mindre gode sider er mest troverdig, men blodfans sliter ofte med denne balansen. Ja, jeg tror BMW er en bra bil med gode kjøreegenskaper, ja, jeg ble overrasket over 3-seriens opplevde egenskaper da jeg kjørte den, ja, jeg er opprinnelig gammel BMW-mann, ja, jeg finner ikke formgivningen på dagens biler veldig imponerende, ja, jeg er litt skeptisk til eierkostnadene, ja, jeg tiltrekkes ikke av imaget til merket. Hvis dette oppleves som negativ heksejakt så er det for mye podagra i bayern og i tilhengerkretsene. Jeg liker godt når noen kritiserer "mine" produkter, for da oppfatter jeg at dette er neppe middelmådighet eller skrot, men spissprodukter som av naturlige årsaker splitter oppfatningene. Slikt er herlig, akkurat som et stort mangfold er og skal være. Ikke er det farlig heller.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    vil for ordens skyld si at jeg ikke følte meg tråkket på av det du skrev. Ramlet litt inn i tråden her. Er ikke BMW-fanatiker, og har faktisk hatt en del dårlig erfaringer med merket tidligere. Men seneste 3-serien har ganske unike kjøreegenskaper for sin pris og sitt segment, derfor stusset jeg litt på det du skrev og ville komme med min erfaring som en motvekt. Det er så mange parametre som påvirker dette utenom selve bilen, f.eks dekktype, dekkdimensjon, dekktrykk, at det skal ikke mye til å forkludre kjøreegenskapene. Derfor tror jeg din erfaring kan ha noe med dette å gjøre. Fremdeles like skråsikker ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Vi som gidder å poste i biltråder har vel det til felles at vi fortsatt er "gutter". Spør man våre hustruer er de sikkert skjønt enige om at vi ikke har blitt voksne ennå ,- selv om de sikkert kan finne gode sider ved oss likevel.

    Når "gutter" diskuterer leketøy skal man ikke forvente for meget sakliglighet eller kjølig avstandsbetraktning. Bilen har for mange av oss dessuten blitt en måte å presentere oss for omverdenen på. Når da i tillegg forutsetninger, prioriteringer og de fleste vurderinger i denne "sausen" er gjort på et så ulikt grunnlag som det dog har, er det ikke rart at vi misforstår, snakker forbi hverandre og kanskje også blir litt fornærmet over noe som slett ikke var ment fornærmelig.

    I denne sydende gryta legger vi da også til at biler av i dag generellt sett har blitt så bra at det er minimale forskjeller hva gjelder kvalitet. Det er ofte større kvalitative forskjeller mellom biler produsert på samme linje enn det er mellom biler av forskjellige fabrikat. Før dere setter kveldskaffen i halsen over dette formastelige utsagn, ber jeg dere bære over med en gammel mann som husker bilrasjonering og østblokkbiler av "interessant" kvalitet. I forhold til 50-60 tallet er dagens biler av meget homogen og god kvalitet.

    I og med at bilvalget er så individuellt og speiler personlighet blir "bilen" og valget av den spesifike bilen forsvart gjerne sterkere enn enn kjerringen og valget av henne ! På den annen side skal sies at vi menn "vet at" damer "er slik" og at "intet kan gjøres" med det! Defor kritiserer vi gjerne ikke valg av tåpelige damer fordi vi VET at det like gjerne kunne vært oss selv det gjaldt. På det området møtes en mann med klapp på skuldra, oppmuntring og støtte fra menn i "nærområdet"! Men når det gjelder BILEN må man ta ansvaret selv!!! Den har man valgt, og i motsetning til "kvinnen i livet" kunne man jo for pokker ha valgt en mye bedre bil enn det man gjorde!!!

    Og når man går tilbake til det jeg skrev overfor om minimale forskjeller på biler av i dag, blir det ganske små ( for all practical purposes ) forskjeller mellom biler som avgjør valget. Foskjeller som er så små at de blir ytterst individuellt oppfattet, med det resultatet at naboen for sitt bare liv ikke forstår hvorfor du valgte som du gjorde!

    At jeg valgte en "lavstatusbil" som Skoda er noe kollegene ikke klarer å fatte. At et ekstremt godt baksete med beinplass type limousine skulle være god nok grunn til å "la være" å kjøpe Volvo V50 v?? - " mannen er jo forrykkt" - er noe enkelte ikke klarer å forstå. Vel vedkommende har ikke en sønn på 19-20 år som fortsatt blir med familien på bilferie. Man vet ikke hva det innebærer før man er i situasjonen selv. - Far forvist til baksetet mens sønnen sitter bak rattet i den nye bilen og har det helt topp ! - Da kan jo far selvfølgelig velge å føle med sardiner i boks i baksetet på nevnte Volvo, evt Jaguar XJ8 som var "runner up", eller far kan kjøpe Skoda og føle seg som en konge der han strekker seg ut i baksetet på en Superb ! Joda ivrige ungkarer på jobb har selvsagt spenstige forslag om å sette "mor" bak !...... Vel de vet jo ikke hva det betyr å ha en kvinne permanent i husholdningen! Igjen dette med å forstå de "finere" nyanser i livet.

    Samme Volvo V50 eier synes han har en bil med "et hav av plass". Han kona og ingen barn, og de har sikkert plass i massevis! Kunne jo ha klart seg med en to seter sportsbil egentlig! Men jeg ligger akkurat så langt foran ham i livsløypa at jeg vet hva som skjer den dagen det kommer småbarn i familien, dvs når de to blir del av en "hel" familie: "Du mannen min denne bagvogna får ikke plass bak i V50'n !!" ;D I DET øyebliket blir de en kjernefamilie med: Volvo satsjonsvogn ( V70 ) sofa fra IKEA...etc. Men dette vet ikke denne unge mannen ennå, han som ikke kan forstå hvorfor man kan prioritere bakseteplass i en Skoda framfor satusen med en Volvo!?

    Så må det også sies at i "min verden" er Volvo FAMILIEBILEN, og slett ikke satusbilen. Men mye har forandret seg siden 60 tallet har jeg skjønt ! :D
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.275
    Antall liker
    24.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mer status med Volvo enn Skoda? Ikke i min bok.

    Nuvel. Etter still- og bevegelige bilder å bedømme er den nye 5-serien virkelig flott. Og som nesten alltid* vil jeg sikkert føle meg hjemme bak rattet på den.


    *Jeg har kjørt X3. Borte bak rattet der gitt.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ohhh, kom på, lånte en X3 med 3,0 diesel som var spritet opp litt, den gikk som et troll og var en herlig bil å kjøre. Samme kar byttet seg ned til en 330d som fikk samme tuning, den var lettere hysterisk, og med 0,6 i forbruk på nesten grisekjøring er det jo utrolig gøy. Selv om jeg ikke er glad i diesel så synes jeg denne 3-literen er brukbar....
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    På fredag var jeg å prøvekjørte en X1 med manuelt gir, det gjorde sitt til at jeg er nærmere et valg av denne bilen.
    Jeg fant meg mer tilrette med denne enn automatgiret versjon jeg prøvde i første runde, dette kan godt mulig i stor grad være min totalt manglende erfaring med automat.
    Uansett så fyker kronene avgårde med div. utstyr og det blir lett for meg å velge hvor jeg vil spare inn litt ihvertfall.
    Imponerende med dreiemoment på lave turtall 350 mellom 1750-3000, passer mitt lynne godt.
    1500 omdreininger ved 90 på sjettegir (mener jeg å huske)
    Denne hadde sportsfjæring, noe som ikke virket negativt på denne prøveturen, snarere tvert om (mot min egentlige tro om dette).
    Ekstrautstyret blir (eventuelt) forholdsvis omfattende og godt over 100K, med Nevadaskinn,panoramasoltak i glass og navi pro som de dyreste sammen med 4 vinterhjul.

    Noen her som med erfaring kan si noe om disse runflatdekkene som BMW så langt jeg har skjønt anbefaler og utstyrer sine biler med, mener å ha lest at enkelte ikke liker de og ber om alternativer.

    Ser nå at jeg har glemt å få med PDC (park distance control) på foreløpig pristilbud, det en ha siden sikten bakover ikke er særlig god grunnet høyt opp til bakvindu.

    Fargevalget har nå vippet til Titansølv ::)

    Kjenner nå på meg at det begynner å krible aldri så lite, det betyr vel at jeg føler at jeg er nærmere et valg.

    Mvh.KW
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    Ekstrautstyret blir (eventuelt) forholdsvis omfattende og godt over 100K, med Nevadaskinn,panoramasoltak i glass og navi pro som de dyreste sammen med 4 vinterhjul.

    Noen her som med erfaring kan si noe om disse runflatdekkene som BMW så langt jeg har skjønt anbefaler og utstyrer sine biler med, mener å ha lest at enkelte ikke liker de og ber om alternativer.
    Ikke bruk ekstra på runflat. Du vil velge "vanlige" dekk ved neste skifte. De er mer komfortable, støyer mindre og er mer responsive. I tillegg til mye billigere. Runflat er kanskje fint for motorveihastigheter, men har aldri vært et behov for meg iallefall. Jeg har hatt de (var standard med E60) men jeg byttet til vanlige, og har tross alt reservehjul. Det holder i massevis. Selv om jeg har punga to ganger med E60.

    Vær edruelig med ekstrautstyr. Hva trenger du egentlig? Navigasjon til million-million? Jeg kjører mye uten og har aldri opplevd å ikke finne frem ennå. Noe ekstra er virkelig vel investert dog; panoramataket er verdt hver krone, det samme er Webasto og skinn. Og lyspakke, og matter i stoff istedet for gummi. Alarm er noe tull for de som ikke er forsikret. Sportsunderstell koster lite og gjør mye med styrepresisjonen på BMW's SUV'er.

    På en slik bil bør du få noen tusen avslag; en 30-40 tusen avslag på veil så skal du våre meget fornøyd (dømt etter vår erfaring med å kjøpe nye BMW'er).
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    KW skrev:
    Noen her som med erfaring kan si noe om disse runflatdekkene som BMW så langt jeg har skjønt anbefaler og utstyrer sine biler med, mener å ha lest at enkelte ikke liker de og ber om alternativer.

    Ser nå at jeg har glemt å få med PDC (park distance control) på foreløpig pristilbud, det en ha siden sikten bakover ikke er særlig god grunnet høyt opp til bakvindu.

    Fargevalget har nå vippet til Titansølv ::)



    Mvh.KW
    E60 i titansølv er lekkert ;) Jeg har en selv, 2005 modell. Ang. runflatdekkene så er det som Vidar P sier: M-sportpakken med 18" og runflat var mye verre æ kjøre med enn de 20" jeg kjører på nå. Men jeg ville ha den enda sportsligere og fikk satt på Hartge understell ;D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker for innspill ang. runflat, men det betales ikke ekstra det er standard :-\
    Jeg er faktisk nå usikker på om den kan leveres med reservehjul/er plass :-\
    Finner ikke noe om det blant standardutstyr.

    Ser av tilbudet komplett vinterhjul 17"på alufelg original BMW Michelin med rep. kit kommer på 22K, det var da nok syntes jeg, men det betyr vel også at det ikke dreier seg om runflat?
    Er det ikke Nokia som er vinterdekket da ::)

    Mvh.KW
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Michelin's toppmodeller er jo en evig klassiker med BMW's biler fra tidenes morgen. Kan ikke uttale meg om det aktuelle valget du nevner, det virker som et veldig kostbart tilvalg (pleier å koste 1-2-3 tusenlapper ekstra) så må sikkert ha et eller annet ved seg utover merke dekk; men jeg er iallefall veldig tydelig på hva slags dekk jeg helst liker å ha utstyrt mine BMW'er med.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    OK.Fint å vite dette om Michelin, men jeg tror du kanskje misforstår litt om vinterhjul, de er jo ikke standard (følger med) og må jo da i sin helhet betales for, syntes likevel det hørtes dyrt ut.
    Sist jeg byttet dekk på min Audi så kostet 4 (sommerfdekk) meg 3200.- med omlegging.

    @ Flott bil Viking, men så lav profil vil ikke jeg ha uansett hvor flott det tar seg ut (også med større felger)
    Har noen av dere Vidar/Viking sportsfjæring på deres og dermed kanskje noe erfaring med det eller normal?
    Mvh.KW
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    KW skrev:
    OK.Fint å vite dette om Michelin, men jeg tror du kanskje misforstår litt om vinterhjul, de er jo ikke standard (følger med) og må jo da i sin helhet betales for, syntes likevel det hørtes dyrt ut.
    Sist jeg byttet dekk på min Audi så kostet 4 (sommerfdekk) meg 3200.- med omlegging.

    @ Flott bil Viking, men så lav profil vil ikke jeg ha uansett hvor flott det tar seg ut (også med større felger)
    Har noen av dere Vidar/Viking sportsfjæring på deres og dermed kanskje noe erfaring med det eller normal?
    Mvh.KW
    Jeg har original sportsfjæring med Hartge fjærer, da ble bilen enda stødigere og NULL sporing ;D Jeg har Michelin PilotSportPs2 sommerdekk og de siste Continental piggfrie vinterdekkene- Gode dekk :) Nokian jeg hadde var mykere og mer ustabile. Sommerdekkene fra Michelin er fantastiske på BMW ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    OK.Fint å vite dette om Michelin, men jeg tror du kanskje misforstår litt om vinterhjul, de er jo ikke standard (følger med) og må jo da i sin helhet betales for, syntes likevel det hørtes dyrt ut.
    Sist jeg byttet dekk på min Audi så kostet 4 (sommerfdekk) meg 3200.- med omlegging.
    Det trengs vel felger også. Uansett så får du nok ikke et sett vinterhjul av akseptabel kvalitet til en BMW suv for 3200,-. Sist jeg byttet sommerhjul så kostet det for bare dekkene over 8k (245/55/17) for et sett Michelin Pilot Primacy. Dette er vel priser styrt av dimensjoner mer enn av at det er til BMW; bilmerket har vel lite å gjøre med dekkprisene. Men felgene er vel blant de dyreste, skulle bare mangle siden de fleste vel er laget på Raufoss.

    Et sett vinterhjul (som hos meg er 225) koster nok etpar tusen mindre. Så den prisen du nevner er vel sikkert med felger.

    Jeg tror ikke jeg har misforstått alt iallefall; fordi hver gang vi har kjøpt nye BMW'er (som begynner å bli noen ganger etterhvert) så har vi betalt 14-16k ekstra for vinterhjul på felg. Dvs, det var veil pris. Men så kan man jo forhandle.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Min første E28 hadde TRX 390-hjul, ble levert med slitte dekk og kastet når jeg hadde sjekket prisen på nye dekk. :eek:
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig jeg uttrykker meg dårlig, når en kjøper helt ny bil så er vel utgangspunktet at den blir levet med 4 komplette standard sommerdekk, det blir jo denne også, har jeg valgmuligheter.
    Mitt foreløbige valg her er LM felg 321 RFT18", her vil jeg da vurdere noe annet (enn RFT)
    Tillegget for det nevnte valget er 5700.- fremfor standard.

    Så over til Vinterhjul komplett og da med felger selvfølgelig ;D
    Eksemplet mitt med sist innkjøpte dekk var mer for å illustrere dekkpris (selv om jeg vet at andre og større diemensjoner dermed gir høyere pris) for da å finne ut av hva disse alufelgene har for en sånn ca.pris.
    Jeg får bare undersøke nærmere konkret hvorfor de koster 22K.
    Tidligere i mitt bilkjøpliv (15 år siden sist ;)), så sørget jeg for å få bilen(e) levert med originalfelgene (som før som oftest var jern) og i stedet for sommerdekk da med vinterdekk, så sto jeg helt fritt til å velge sommerdekk og felger sjøl.
    Det var visstnok ikke helt uten videre greit å velge uoriginale alufelger, rent garantimessig så langt jeg forsto.
    Jeg skal ihvertfall skjekke dette med runflat kontra vanlige dekk nærmere og også den prismessige delen.
    Og...ja, jeg er nok ikke helt inne i dette med priser på større og bredere dekk enn det jeg har vært vant med, de nevnte til 3200.- var 195 dimensjon, mot 205 før det.
    Ønsket bare det billigste alternativet (det var tilbud), siden jeg visste at jeg ikke kom til å slite ut disse før bilen eventuelt avhendes ved nybilkjøp.
    Heldigvis er de forskjellige alternativene slik at de jeg liker minst også er de dyreste av utvalget.

    Nå skjønner jeg likevel kanskje litt mer, alt er standard med runflat, selv de forskjellige alternativene av felger, så må en tydeligvis betale ekstra for å slippe og i stedet få vanlige dekk.
    Dette har jeg da tydeligvis fått på vinterhjultilbudet, det følger med rep.kit.

    Mvh.KW
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Betal gjerne for å slippe RFT, det er noe sjait!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    hifiguru skrev:
    Min første E28 hadde TRX 390-hjul, ble levert med slitte dekk og kastet når jeg hadde sjekket prisen på nye dekk. :eek:
    Hadde en periode TRX dekk på SAAB99. Fantastiske dekk på alle måter. Også prismessig !!! Sist jeg sjekket lå de på 2800,- pr stk og det er mer enn 20 år siden! Mao kolofenomenalt svinedyrt ! Men for et veigrep ! Herregud hvordan man kunne kjøre!!

    Nå lages de ikke lenger og det er synd for jeg har et sett TRX felger og en SAAB 99 jeg har lyst til å restaurere tilbake til orginal. Men kun Michelin TRX som har denne diameter og denne profilen på anleggsflaten mot felgen. Blir en jævlig jobb å konvertere felgene til å ta vanlige dekk. Vet det går an, men resultatet blir kun til utstillingsbruk da "hybridfelgene" ikke er lovlige i trefikken i Norge.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    RFT eller ikke:

    Det blir RFT, sparer ingen ting ved kjøp av annet, med andre ord, jeg kan like godt ta de i mot å selge/gi de bort.
    Da velger jeg å de levert som de blir levert, så får jeg se/kjøre det an :-\

    X1 er kjøpt/bestilt i dag, leveres i mars før påsken.

    Mvh.KW
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    Takker for innspill ang. runflat, men det betales ikke ekstra det er standard :-\
    Jeg er faktisk nå usikker på om den kan leveres med reservehjul/er plass :-\
    Finner ikke noe om det blant standardutstyr.

    Ser av tilbudet komplett vinterhjul 17"på alufelg original BMW Michelin med rep. kit kommer på 22K, det var da nok syntes jeg, men det betyr vel også at det ikke dreier seg om runflat?
    Er det ikke Nokia som er vinterdekket da ::)

    Mvh.KW
    Jeg kjører en X5 på runflat, hadde tidligere E60 med runflat og sportsunderstell, 18-tommere. Jeg synes E60 var for hard slik den var satt opp, dekkene støyet veldig mye. På X5en derimot, som også har sportsunderstell, opplever jeg ingen problemer overhodet med verken støy eller hardhet.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også hatt RFT på min E60 med sportsunderstell; men dog med 245 17-tommere (originalt ekstrautstyr). Min kom originalt med Bridgestone (var det Potenza tro?), noe jeg ikke med min beste vilje kan forstå årsaken til. Disse var ukomfortable, støyet og sporet noe voldsomt også med 17-tommere. Tør ikke tenke på hvordan det ville ha vært med 18-tommere. Byttet til Michelin Pilot Primacy, og fikk "ny bil".

    Vet ikke hvor mye av dette som hadde å gjøre med at Bridgestone'ene var RFT mens Michelin'ene ikke var det, men jeg tror kanskje at noe skyldes dette, og noe skyldes at Michelin-dekkene har rundere skuldre og rett og slett er et annet dekkdesign.

    I min E60 er det forresten reservedekk, selv om den kom med RFT, så jeg har aldri hatt behov for å kjøpe RFT igjen.

    Skål for nybil KW! Statistikken tilsier at det er god sjanse for at du blir blant markedets mest fornøyde bileiere.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker gutter :D

    Til dette med dekk, så forholder det seg visstnok slik at dette varierer i tid (og kanskje modeller) de kan bli levert med Bridgestone,Pirelli og et par merker til og alt er RFT.
    Dette varierer som sagt og kundene (forhandlerne) har visstnok liten innflytelse på de valgene (snakker da om hva BMW (Tyskland) velger som standard.

    Jeg valgte derfor å få de levert med standard (som fra fabrikk) dog med 18" felger.
    Siden jeg likevel må betale for de (selv om jeg kunne velge ikke RFT å få de for innkjøpspris, så ser jeg ikke bort i fra at de (eventuelt Michelin kan kjøpes billigere fra andre, itte veit je)
    Prøver da først med Runflat (og sliter på de) så bytter jeg dersom jeg synes det blir ille.

    Vinterdekk blir Michelin ikke RFT, med standardfelger 17"
    Jeg gikk også for normalfjæring med Performance Control, tror det vil funke bra.
    Skål :D

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    KW skrev:
    X1 er kjøpt/bestilt i dag, leveres i mars før påsken.
    Men da kan vi skåle igjen! Gratulerer!
    Vi tar en skål til ;)

    Lappen er fjernet og skilter satt på.
    Eneste som kunne vært bedre var været i dag.




    Jeg hadde ikke sett X1 i denne fargen før nå, og må si meg kjempefornøyd med den.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Kjempetøff, gratulerer igjen! 8)

    Synes selv X1 er finere "in the flesh" enn på bilder.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Tøff bil! BMW er pent.
    Lurer på når de skal slå til med en Audi R8 / Mercedes SLR-konkurrent.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Norgespremiere på 5-serie i morgen, og jeg skal avgårde og prøve deres demo her i byen, en 530d (F10). Skal bli spennende å se, ikke minst også fordi den har den nye 8-trinns automaten, komfortseter og det store lydanlegget (Professional).
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Vidar P skrev:
    Norgespremiere på 5-serie i morgen, og jeg skal avgårde og prøve deres demo her i byen, en 530d (F10). Skal bli spennende å se, ikke minst også fordi den har den nye 8-trinns automaten, komfortseter og det store lydanlegget (Professional).
    Jepp, leste ett sted at den var så bra at ingen ville hatt rynket på nesa om den ble presentert som den nye 7-serien.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det skal bli spennende å prøve. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for en 535Xi, men det er jo basert på specs og på det jeg forventer av den.
    Får vel neppe prøvd den motoren før kjøp. Men jeg har jo hatt 5-serie fra jeg kjøpte min første bil og familien er full av disse bilene og har vært det siden jeg var liten, så erfaringene med de er der, og forventningene er tror jeg realistiske til at den skal være minst like god som utgående E60 (har en 525i E60 nå siden 2004).

    Tenker å vente til X-Drive kommer, og så lurer jeg på Adaptive Drive. Tror det blir både en sterk og god bil med gode egenskaper for mitt bruk det der. Lite å si på motorkraft iallefall; 306HK og 400nm fra 1200rpm er jo fornøyelig lese. Fin er den også, om bildene ikke lyver. Synes jeg iallefall.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Norgespremiere på 5-serie i morgen, og jeg skal avgårde og prøve deres demo her i byen, en 530d (F10). Skal bli spennende å se, ikke minst også fordi den har den nye 8-trinns automaten, komfortseter og det store lydanlegget (Professional).
    Fikk såvidt sett den i dag, de fjernet presenningen for at en annen (kunde?) skulle få ta en titt og da kikket jeg også litt.
    Så vel kun fronten og litt inni førersetet.
    Så fint ut det lille jeg fikk sett, tenkte ikke på å knipse bilder, da nok tankene mest var annet sted ::)
    Ble bedre plass bak bilen i garasjen, den er jo kortere.
    Måtte for sikkerhets skyld ta en siktepause, så jeg ikke skulle risikere å ripe opp X1 på motorsykkelbaklyset.
    Ser ut til at A6 og X1 er ganske like i bredden, nå vet jeg at det funker uten problem bare jeg holder meg lengst mulig til venstre inn i garasjen.

    Siden det ikke ble sportsbil+ A6 (som jeg også hadde som alternativ), så kjører/beholder jeg MC i hvert fall en sesong til.

    Mvh.KW
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Den er umåtelig lekker den nye 5-serien. En ting er sikkert: den dagen plassbehovet er noe mindre og jeg kun har en hund, da er Bmw plutselig på toppen av skal ha biler. Skulle i og for seg gjerne hatt Range Rover av klassisk type og, men det blir mange søvnløse netter er jeg redd.

    Var det 528 du vurderte, Vidar P?

    edit: så nytt svar nå
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.254
    Torget vurderinger
    12
    Norgespremiere i morgen? Jeg var innom Sulland bil i dag og da stod det da en ny 5-er der. Mulig Hamar ligger i en annen tidssone? Den kunne hvertfall beskues og prøvesittes.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Premierdatoen er satt til 20.mars. Bilene er ute hos mange forhandlere allerede, men de har ikke egentlig lov å vise de før i morgen. Her i byen står den under presenning inntil i morgen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.254
    Torget vurderinger
    12
    Da har de nok juksa litt, for som sagt så sto den avduket både til beskuelse og prøvesitting. Dog var det ingen demobil å se. Ellers ser den helt lik ut som på bilder. Litt mer drag fra 3-serien enn tidligere, men veldig mye større utvendig. Av-Banglifiseringen er i gang i München.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    953
    Trondmeg skrev:
    Norgespremiere i morgen? Jeg var innom Sulland bil i dag og da stod det da en ny 5-er der. Mulig Hamar ligger i en annen tidssone? Den kunne hvertfall beskues og prøvesittes.
    Hva skulle du DER å gjøre ??? Selger de "biler" ;)

    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.165
    Antall liker
    8.254
    Torget vurderinger
    12
    Jeg var tilfeldigvis innom. Det hender jeg drar innom noen bilforhandlere her i byen for å se hva de driver med. Lite ante vel jeg om noen premiere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn