Det er jeg helt enig i, en annen ting er at det er lettere å komme ut og inn også for de med korte bein som skal sitte bak da dørene er endel større i 3 dørs utgaven.. Hjelper også på utsende med M skjørtene og vindu's spoilerndigiman skrev:Satan! 1 serie ser fantastisk bedre ut i 3 dørs. Har aldri klart å bli komfortable med 5 dørs utgaven.
Ser rett å slett som det er for mange dører på 5 dørs utgaven når du ser 3 dørs utgaven avbildet her
Min er meget anonym. Ikke M-pakke, og med orginale 17" 5-eiket, samt soting bak. Har ikke gjort mye med den ennå. Men vurderer senk, takspoiler, 18/19" og individual stylingpakken. Har et par ting å klage på nå i romjulen, motoren hakket en 4-5 ganger på vei til Sandefjord i går, sam at bakruteviskeren går 1cm før den låser seg og må startes på nytt. Varmerattet har også ujevn varme. Syntes det er litt ille når bilen ikke har gått 10k engang.GnR3 skrev:Geir Arne: Ser vi bor i samme by, hvordan 1'er har du, bilde? Bare sett en hvit Coupè som går her..
Smaken er tydeligvis ikke helt lik hos alle. Liker den orginale 5-dørs best.GnR3 skrev:Det er jeg helt enig i, en annen ting er at det er lettere å komme ut og inn også for de med korte bein som skal sitte bak da dørene er endel større i 3 dørs utgaven.. Hjelper også på utsende med M skjørtene og vindu's spoilerndigiman skrev:Satan! 1 serie ser fantastisk bedre ut i 3 dørs. Har aldri klart å bli komfortable med 5 dørs utgaven.
Ser rett å slett som det er for mange dører på 5 dørs utgaven når du ser 3 dørs utgaven avbildet her
Jøsses, mandags bil? Har lest meg til at det er veldig lite feil på disse, modell og motor da?ganilsen skrev:Min er meget anonym. Ikke M-pakke, og med orginale 17" 5-eiket, samt soting bak. Har ikke gjort mye med den ennå. Men vurderer senk, takspoiler, 18/19" og individual stylingpakken. Har et par ting å klage på nå i romjulen, motoren hakket en 4-5 ganger på vei til Sandefjord i går, sam at bakruteviskeren går 1cm før den låser seg og må startes på nytt. Varmerattet har også ujevn varme. Syntes det er litt ille når bilen ikke har gått 10k engang.GnR3 skrev:Geir Arne: Ser vi bor i samme by, hvordan 1'er har du, bilde? Bare sett en hvit Coupè som går her..
Holder forøvrig til på Herøya.
Geir Arne
'10-modell 116d med litt ekstra.GnR3 skrev:Jøsses, mandags bil? Har lest meg til at det er veldig lite feil på disse, modell og motor da?ganilsen skrev:Min er meget anonym. Ikke M-pakke, og med orginale 17" 5-eiket, samt soting bak. Har ikke gjort mye med den ennå. Men vurderer senk, takspoiler, 18/19" og individual stylingpakken. Har et par ting å klage på nå i romjulen, motoren hakket en 4-5 ganger på vei til Sandefjord i går, sam at bakruteviskeren går 1cm før den låser seg og må startes på nytt. Varmerattet har også ujevn varme. Syntes det er litt ille når bilen ikke har gått 10k engang.GnR3 skrev:Geir Arne: Ser vi bor i samme by, hvordan 1'er har du, bilde? Bare sett en hvit Coupè som går her..
Holder forøvrig til på Herøya.
Geir Arne
Kan umulig stemme.Ambings skrev:Hvis dette er representativt, blir jeg litt skremt/overrasket som Quattro-eier (fjerde bilen, alltid kommet fram der jeg vil). Trodde ikke det skulle være slike forskjeller. Er testen gjennomført med like forutsetninger for begge biler?
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
Ser ingen poeng med deres YouTube link? Det stå jo BMW Drive over hele pressingen under BMWen. Nesten skremmende at det er lovlig med så misvisende reklame som dette. Er ikke en stor Audi fan personlig, men Quattro er meget bra.Ambings skrev:Hvis dette er representativt, blir jeg litt skremt/overrasket som Quattro-eier (fjerde bilen, alltid kommet fram der jeg vil). Trodde ikke det skulle være slike forskjeller. Er testen gjennomført med like forutsetninger for begge biler?
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
Det er det vi ser her ja, mens xDrive istedet for permanent kraftfordeling har dynamisk fordeling mellom foran og bak, ved hjelp av et våtklutsjsystem i gearkassa. xDrive er koblet sammen med ABS og DSC slik at en servomotor i gearkassa responderer på signaler fra disse systemene, og justerer kraftfordelingen umiddelbart mellom akslene, opptil 100% på en aksel.Valentino skrev:Så den Q5-en har ingen diffbrems mellom for- og bakaksel. Er det virkelig Audis state of the art?
Forskjell? Det er jo komplett forskjellige systemer. Kan jo ikke sammenliknes i teknologi. Om det ikke er forskjell på slikt, så kunne man jo bare ha stanset enhver videreutvikling.Pink_Panther skrev:Klart at den videoen er bløff. Så dårlig er ikke Audi kontra BMW, hvis det i det hele tatt er forskjell.
Mekanisk 4 hjulstrekk er bedre enn alle de fancy systemene som har kommet.bambadoo skrev:Uansett er det spesielt å se at "vanlige" personbiler med 4wd har bedre framkommelighet enn SUVene
98 modell Subaru Foresteren som kona har er suverent den beste vinterbilen (når det gjelder framkommelighet) jeg har testet noensinne.
Min A4 (B8) 09 modell er en kjelke i forhold og det er de andre moderne biler jeg har testet også. (Endel tester har det blitt de siste årene). Enten det er BMW, merce etc. Felles for de nye er selvsagt gjerne 235/17" evt 18" på vinterdekk bl.a.
På Subaruen står noen 195/16"- 70 Vinterdekk.
Samme bil som meg, bortsett fra blåskjæret i lakken og alulister utvendig på min. Heter Ltd, men er vel ikke store forskjellen..GnR3 skrev:BMW har alltid vært den bilen som har appelert mest til meg hva angår kjørefølelse og kvalitet,
skal aldri ha en VAG bil igjen etter dyre verksted erfaringer. Trengte ikke allverdens plass, så gikk for en flott 118d (143Hk) 6gir og full M-Pakke. Stor fornøyd, syntes det er ett godt alternativ til en Golf (gjesp) eller Audi A3.
Du misforstår litt, jeg mente bilene er jamngode ang. fremkommelighet. Quattrosystemet som brukes idag er veldig forskjellig fra systemet som ble presentert på -80tallet og står neppe noe tilbake for BMWs system.Vidar P skrev:Forskjell? Det er jo komplett forskjellige systemer. Kan jo ikke sammenliknes i teknologi. Om det ikke er forskjell på slikt, så kunne man jo bare ha stanset enhver videreutvikling.
Det er der mekanisk 4wd imponerer, senterdifferensial med viskosesperre er saker.Vidar P skrev:Iallfall bedre til fremkommelighet. Men mekanisk 4WD imponerer imidlertid ingen ved sportslig kjøring på kurvete vei, i den grad det i det hele tatt er mulig...
Min RR Classic har mekanisk sperre, og den er slik sett en "traktor i smoking", men dagens RR har "elektronisk lurium" som bremser hjul med spinn etc så der er ikke forskjellen (edit:til BMW) så stor.ganilsen skrev:Selv med like dekk på RR og X6 hadde nok briten krabbet langt fra BMWen. Men denne har lavserie, fysiske sperrer og en fjæringsvei som er laget for dette. Egenskapene på vei derimot kan dere jo gjette på hvem som er overlegen.
Geir Arne
Og dette gjør at audien står å spinner på bakhjula.Wikipedia skrev:"After 1987, Audi replaced a manually-locking centre differential with the Torsen (TorqueSensing) Type 1 ("T1") centre differential."
Audien etter 1987 fikk mye bedre kjøreegenskaper samtidig som quattro systemet var i særklasse på den tiden. Systemet kommer jo fra Hummer.ganilsen skrev:Og dette gjør at audien står å spinner på bakhjula.Wikipedia skrev:"After 1987, Audi replaced a manually-locking centre differential with the Torsen (TorqueSensing) Type 1 ("T1") centre differential."
Gen 5 og 6 av Quattro virker som bare er på verstingene. Men det er ikke mye forskjell på de forskjellige genrasjonene.
Geir Arne
Den er mekanisk. Hele poenget med Torsen, at den ikke trenger input. Men videoen av Q5 viser hvor lett denne kan lures.Anonym skrev:Audien etter 1987 fikk mye bedre kjøreegenskaper samtidig som quattro systemet var i særklasse på den tiden. Systemet kommer jo fra Hummer.ganilsen skrev:Og dette gjør at audien står å spinner på bakhjula.Wikipedia skrev:"After 1987, Audi replaced a manually-locking centre differential with the Torsen (TorqueSensing) Type 1 ("T1") centre differential."
Gen 5 og 6 av Quattro virker som bare er på verstingene. Men det er ikke mye forskjell på de forskjellige genrasjonene.
Geir Arne
Det er etter at de gikk bort fra det mekaniske systemet at fremkommeligheteten ble svekket.
Byttet det nok inn i kabler.Vidar P skrev:Førerkort? Har du solgt ditt?
Så vidt jeg husker så er vel en av verdens mestvinnede rallybiler tuftet på mekanisk 4 trekk, med torsen diff ;DVidar P skrev:Iallfall bedre til fremkommelighet. Men mekanisk 4WD imponerer imidlertid ingen ved sportslig kjøring på kurvete vei, i den grad det i det hele tatt er mulig...
Tja, de har blant annet endret på bakdifferensialet i generasjon 4 så det hjelper ikke så mye med torsen senterdiff når bakdifferensialet er åpent (med noe elektronikk). Det samme gjelder for de nyere generasjonene.ganilsen skrev:Den er mekanisk. Hele poenget med Torsen, at den ikke trenger input. Men videoen av Q5 viser hvor lett denne kan lures.Anonym skrev:Audien etter 1987 fikk mye bedre kjøreegenskaper samtidig som quattro systemet var i særklasse på den tiden. Systemet kommer jo fra Hummer.ganilsen skrev:Og dette gjør at audien står å spinner på bakhjula.Wikipedia skrev:"After 1987, Audi replaced a manually-locking centre differential with the Torsen (TorqueSensing) Type 1 ("T1") centre differential."
Gen 5 og 6 av Quattro virker som bare er på verstingene. Men det er ikke mye forskjell på de forskjellige genrasjonene.
Geir Arne
Det er etter at de gikk bort fra det mekaniske systemet at fremkommeligheteten ble svekket.
Skal du ha Audi med 2.2 er det vel 80coupe som gjelder. Uansett må du godta ujevn vektfordeling. Sikkert morsomt nok med 3-4-500hk, men som du var inne på så funker E30 bra(dog ikke på vinteren), til ca samme pris.
Geir Arne
Jeg ga det bort til ei søt jente som stod i veikanten og vinket til meg.Vidar P skrev:Førerkort? Har du solgt ditt?