Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • øyvind

    Fersking
    Ble medlem
    04.04.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Bowers & Wilkins 705

    Har nå hatt 705 ene i to ukers tid nå. prøvde først med norost solar wind. Det var MYE diskant og en del av lydbildet forsvant. Skiftet så til mit terminator 5, etter tips her på forumet. Må takke igjen for dette tipset. Lyden ble en helt annen, akkurat som om hele anlegget var et annet. Disse kablene var virkelig en god kombinasjon med 705 ene og Hegel forsterkeren. ;D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høre at du likte tipset. Jeg får selv nye ht-kabler i posten i morgen, BM the Giant, så det blir nok også god stemning her kan jeg se for meg! skal oppgradere fra noen midlertidige ht-kabler, Tara Labs Prime RSC 500 eller hva deres fulle navn var.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Psychonaut skrev:
    Er det flere som skal på arrangementet til Hifiklubben i Bergen?

    Henta frå hifiklubben sine sider;
    -Torsdag 20. november kl 19.00 inviterer vi som den første butikken i Skandinavia til en unik presentasjon av to kommende nyheter fra Bowers&Wilkins!

    Ole-Vidar Andersland fra Bowers&Wilkins vil presentere de kommende høyttalernyhetene CM5 og CM9. Disse er ikke tidligere vist offentlig i Skandinavia. Så meld deg på arrangementet nå, og ta del i disse spennende og meget vellydende nyhetene!
    Noen som var der og fikk høre CM9 ? Ja, jeg er litt utålmodig..
     

    mcbeef

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Var det noen som kom seg på demonstrasjonen?

    Er spent på hvordan CM9 vil ta seg ut!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    mcbeef skrev:
    Var det noen som kom seg på demonstrasjonen?

    Er spent på hvordan CM9 vil ta seg ut!
    Samme her. Ekstermt spent på den oppgraderinga som er gjennomført her.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ved nærmere ettersyn ser jeg at www.bowers-wilkins.co.uk sannsynligvis oppgir feil vekt på CM7.
    11kg kan ikke være riktig, www.hifiklubben.no oppgir 20kg. (Jeg gidder ikke hente badevekta for dette midt på natta) Da blir forholdet til CM9 litt mer logisk, den har oppgitt vekt 26.6kg. Er det stort nok til å gi meg den tygden og bredden jeg savner? Gjenstår å høre. Har jeg egentlig full retur-rett hos HifiKlubben, med pengene tilbake?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Jøgga skrev:
    Ved nærmere ettersyn ser jeg at www.bowers-wilkins.co.uk sannsynligvis oppgir feil vekt på CM7.
    11kg kan ikke være riktig, hifi-klubben oppgir 20kg. (Jeg gidder ikke hente badevekta for dette midt på natta) Da blir forholdet til CM9 litt mer logisk, den har oppgitt vekt 26.6kg. Er det stort nok til å gi meg den tygden og bredden jeg savner? Gjenstår å høre. Har jeg full retur-rett hos HifiKlubben, med pengene tilbake?
    Returrett? Om du bestiller over nett, har du vel som vanlig 14dagers returrett ;). Men i butikken har du lite du skal ha sagt.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    hei, på tide å melde seg inn i klubben nå.
    Kjøpte før jul et par brukte 705, og ASW 610XP som drives av pioneer A9 og pioneer D6, du salige..Fantastisk !!
    HTkabler: Viablue SC-4 Bi-wire.
    Mine gamle DM 640 har fått hedersplass i kjellerstua.

    Godt Nytt År! :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen, Ulf!
    Jeg er nysgjerrig på hvordan 610XP fungerer og integrerer på musikk, eller spiller du mest film?
    Mine CM7 kunne kanskje nyttiggjort seg noe sånt, fra bruktmarkedet kanskje.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Takk for det.
    Jo veldig fin presis og dyp bass.Og punch da! Her er det kun 2 kanals musikk.Pioneeren leverer kun stereo.Må jobbes litt med, plassering og fintuning, men det er jo bare morro. For en gangs skyld var jeg heldig med tidspunkt av kjøp, kostet 7500,- på hfk rett før jul, nå er det vel ca.10k
    Det jeg har gjort ekstra er å koste på meg en supra lorad strømkabel (cdon) og det var nok 610 glad for! CM7 fy pokker så fine! Trenger du dypere bass da?
    Hilsen Ulf
     

    Vandreren

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    De som tror at man kan lese frekvensgangen for å forstå hvordan en høyttaler faktisk låter eller de som tror at to høyttalere med lik frekvensgang låter likt, bør ta en virkeligssjekk ;)
    Kanskje du kan hjelpe meg da:) Jeg forstår ikke hvorfor CM1 har "bedre" verdier enn CM7, riktignok i -3dB.

    Frekvensgang CM7 (-3dB): 62–22 000 Hz
    Frekvensgang CM1 (-3dB): 55-22.000 Hz

    Jeg har tross alt erfart at CM7 lager et større lydbilde og spiller dypere. Viktigere; renere jo dypere :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vandreren skrev:
    De som tror at man kan lese frekvensgangen for å forstå hvordan en høyttaler faktisk låter eller de som tror at to høyttalere med lik frekvensgang låter likt, bør ta en virkeligssjekk ;)
    Kanskje du kan hjelpe meg da:) Jeg forstår ikke hvorfor CM1 har "bedre" verdier enn CM7, riktignok i -3dB.

    Frekvensgang CM7 (-3dB): 62–22 000 Hz
    Frekvensgang CM1 (-3dB): 55-22.000 Hz

    Jeg har tross alt erfart at CM7 lager et større lydbilde og spiller dypere. Viktigere; renere jo dypere :)
    Jeg kan ikke bevise noe som helst, og har ikke hørt CM1, men mine tester med CM7 og tonegenerator viser at de yter godt i min stue ned til 38 Hz. Og 3dB cutoff er ikke mye, hvis kurven er slakk på minus 3-6dB langt nedover i registeret kan det være fullt akseptablet. En mindre sak som CM1 er vel konstruert med brattere cutoff og optimalisert for kombinasjon med subwoofer, tenker jeg.
     

    Vandreren

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Jeg kan ikke bevise noe som helst, og har ikke hørt CM1, men mine tester med CM7 og tonegenerator viser at de yter godt i min stue ned til 38 Hz. Og 3dB cutoff er ikke mye, hvis kurven er slakk på minus 3-6dB langt nedover i registeret kan det være fullt akseptablet. En mindre sak som CM1 er vel konstruert med brattere cutoff og optimalisert for kombinasjon med subwoofer, tenker jeg.
    Når du registrerer 38Hz, i ditt rom, så er det godt nok for meg :) Det viser jo at høyttaleren er kapabel til å ta de noe lavere frekvensene enn hva som kommer frem om man leser spesifikasjonene uten å lytte! Takker. Men beviset jeg trenger finner jeg nok ikke før jeg har de i mitt eget rom...
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Syns spesifikasjonene til CM9 ser nogen merkelig ut når det kommer til frekvens respons. Veldig spent på dette høyttaleren, men har også litt troa på at den er litt "kjedelig". Gleder meg til den kommer :).. NÅR, grr.. drar seg ut ass.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lagerstatus for CM7 i nettbutikken: kan leveres mai 2009 ! Hva ?
    Og CM9 skulle komme i oktober 2008, så i januar, så i mai. Før sommeren nå, eller kanskje ikke?
    Først var forklaringen at de måtte selge ut lager av utgående modeller, men det skulle være over nå.
    Jeg liker det ikke, dette lukter trøbbel syns jeg.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Jøgga skrev:
    Lagerstatus for CM7 i nettbutikken: kan leveres mai 2009 ! Hva ?
    Og CM9 skulle komme i oktober 2008, så i januar, så i mai. Før sommeren nå, eller kanskje ikke?
    Først var forklaringen at de måtte selge ut lager av utgående modeller, men det skulle være over nå.
    Jeg liker det ikke, dette lukter trøbbel syns jeg.
    Gjelder kun den i piano lakk på CM7.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Kommer det en arvtager til 805S snart? Hva jobber utviklingsavd til B&W med i disse dager, noen som vet?
     

    Nocturnal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    113
    Antall liker
    72
    Sted
    Sørnorge
    Bjarild skrev:
    Jeg var å testet både 805s og 804s samme plass med samme elektronikk, også har jeg selv eid den første 803.
    Og etter min mening, så er både 805s og 803 BETYDELIG bedre enn 804s. Vet ikke hva det er med den, men den låt mye spinklere og kjedeligere enn begge de andre nevnte.
    Min hifi kompis som også har masse erfaring med Nautilus serien, var helt enig..
    Litt snålt egentlig. Men det var vår erfaring. 805s var mye "spenstigere" i bassen t.o.m., ikke dypere selvfølgelig, men mye morsommere.. Og dette var i et lytterom på 40-50 kvadrat.(!!!) ;D
    Går selv å lurer på Nautilus igjen, da elektronikken endelig er på plass ;)

    Mvh
    Bjarild
    Jeg er ikke sikker på de er så betydelig bedre. Det kommer an på hvor stort rom man setter 804S i, og hvilken forsterker man bruker. Jeg vil påstå jeg har gitt mine nye 804S optimale arbeidsbetingelser med Linn Sneaky DS som kilde og Lyngdorf TDAI-2200 med Roomperfect. 804S lyder "tynt" uten RP, men det har mye med å gjøre at jeg har de 70 cm fra bakvegg pga vanskelig møblering. Med RP innkoplet høres det ut som jeg har langt større høyttalere enn den reelle fysiske størrelsen på 804S tilsier. Varme, fylde, kjellerbass (de flytter luft så luggen flytter seg samtidig), perspektiv og dybde...alt er i orden og jeg trenger ikke mer enn dette. Hørte litt på 801 når jeg kjøpte 804S, og kan ikke si jeg på død og liv må ha 801 en gang i tiden, liksom. Den riggen jeg har nå blir definitivt stående i mange år fremover.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Liotheles skrev:
    Kommer det en arvtager til 805S snart? Hva jobber utviklingsavd til B&W med i disse dager, noen som vet?
    CM serien har blitt oppgradert, så tipper 800 serien skal under kniven. Men enda ikke hørt at de skal byttes ut. 800 serien holder pr dags dato veldig høy kvalitet, så tror det ikke blir noe der enda. CM9 ser jo VELDIG spennende ut!! Kanskje 700 serien entrer banen igjen?!
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    spurv skrev:
    Liotheles skrev:
    Kommer det en arvtager til 805S snart? Hva jobber utviklingsavd til B&W med i disse dager, noen som vet?
    CM serien har blitt oppgradert, så tipper 800 serien skal under kniven. Men enda ikke hørt at de skal byttes ut. 800 serien holder pr dags dato veldig høy kvalitet, så tror det ikke blir noe der enda. CM9 ser jo VELDIG spennende ut!! Kanskje 700 serien entrer banen igjen?!
    En ny 700 serie hadde vært spennede.
     

    gizmo

    Medlem
    Ble medlem
    19.06.2007
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV

    Hey folks!

    Noen som har hørt B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV før? =)
    Tror kanskje jeg blir å invistere i dette om et lite år =D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV

    gizmo skrev:
    Hey folks!

    Noen som har hørt B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV før? =)
    Tror kanskje jeg blir å invistere i dette om et lite år =D
    Burde du ikke heller gå for noe mer strømsterkt til 802?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV

    Solo skrev:
    gizmo skrev:
    Hey folks!

    Noen som har hørt B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV før? =)
    Tror kanskje jeg blir å invistere i dette om et lite år =D
    Burde du ikke heller gå for noe mer strømsterkt til 802?
    Har du prøvd med Millenium ?
    Hørte N801 på Millenium mk1 for lenge siden og det virket ok.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    B&W 802D og Lyngdorf Millennium MK IV

    Liotheles skrev:
    Har du prøvd med Millenium ?
    Hørte N801 på Millenium mk1 for lenge siden og det virket ok.
    Ja, men bare på klubben og det gav egentlig ikke så mange svar, da tilkoblet 801N. Grunnen til at jeg spør er bare at 802D krever ganske stabilt med kraft og milleniummen er jo ikke noe kraftverk. Det kan være det vil spille litt tamt. Tror jeg heller ville bestemt meg for enten millenium eller 802D også kjøpt noe som passet mer til den du velger.
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Hørte for mange år siden, en lang kveld på HiFi Klubben (da var den i Fjordgata i Trdh), en kombinasjon av Gryphon CD-spiller, TacT Milleniun II (tror jeg) og Nautilus 802,....det fungerte bra, veldig bra,..... :)
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Akkurat,..tror at det er høyttaler jeg har ventet. :)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Veldig spent på den selv :D. Gleder meg til den er til demo i butikkene :D.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    B&W CM9 – spesielle fordeler
    + flott finish i ekte tre eller høyglanslakk
    + god råstyrke og dynamikk
    + veloppløst og presist lydbilde
    + fine allround-egenskaper til alle typer musikk

    B&W CM9 – spesielle begrensninger
    – krever en del plass for å fungere maksimalt
    – bør kombineres med en strømsterk forsterker

    Hva tror dere? Hvor strømsterk da?
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    ...tja,.....alt under 200 W i 4 ohm vil være lite,.....tror jeg.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    var redd for det ja :)
    Hegel H200 kanskje? Primare I30?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ampere er måleenhet for strømstyrke.

    Antall watt har ingenting med strømstyrke å gjøre. Det er "umulig" å vite, basert på utgangseffekt i watt, hvorvidt en forsterker er strømsterk eller ikke.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Når HFK skriver at forsterkeren må være strømsterk, tror ikke dere de mener Watt?Hva er en strømsterk forsterker da?
    Hvor mye ampere må den levere for å kalle seg strømsterk.
    Sikkert teite spørsmål, men jeg er i startgropa i denne hifi verden! :-\
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ulf skrev:
    Når HFK skriver at forsterkeren må være strømsterk, tror ikke dere de mener Watt?Hva er en strømsterk forsterker da?
    Hvor mye ampere må den levere for å kalle seg strømsterk.
    Sikkert teite spørsmål, men jeg er i startgropa i denne hifi verden! :-\
    Har sendt deg PM - litt off-topic å gå veldig dypt inn på spørsmålet ditt i B&W-tåden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn