Break_out sine greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

break_out

Gjest
    En liten beskrivelse av forsterkerbyttet :)

Jeg har hatt Audio Note rørforsterkeri tidligere og etter dette to forskjellige transistorsett av typen Meridian og Plinius. Grunnen til at jeg igjen går over til rør basert forsterkeri er sammensatt, men jeg vil si at to faktorer var gjeldende, jeg hadde rett og slett lyst på rørbasert forsterkeri, og jeg likte tanken på et rent rørforsterkeri på vinylsiden.

Jeg hadde ikke hørt Ayon forsterker tidligere, jeg kjenner heller igjen som har en slik forsterker, så egentlig kan en kalle valget et lykketreff. Har tidligere sett bilder samt prøvd å lese en tysk omtale i et hifiblad på en flyreise. Men da Ayon 300B versjonen av integrert forsterker hadde positiv omtale i Fidelity, samtidig som jeg var i kjøpemodus så slo jeg til. Omtalen i Fidelity passet mine preferanser, og jeg forstod med en gang at dette kunne passe meg meget bra. Jeg valgte den største av de integrerte, men mest sannsynlig så ville den omtalte i Fidelity også gjort jobben… kanskje?

Dersom en skal gjøre en beskrivelse av lyden så må jeg sammenligne med forrige forsterkeri som var Plinius. Plinius settet hadde god kontroll på høytalerne mine og presenterte et åpent lydbilde med god detaljgrad og et troverdig lydbilde. Bassen var tørr og konsis, samt klang i instrumenter samt vokal var levende. Når jeg nå lytter til min nye sammensetning der Ayon presenterer blir jeg pøst over med et mer tilstedeværende lydbilde, jeg tror at synergien mellom forsterkeri og høyttaler er bedre nå, men det er også noe mer.

Noe lignende som jeg opplever med CD kontra vinyl, der CD mediet er 0 eller 1, mens Vinyl er 0 og 1 samt alle desimalene i mellom på toppen, altså et større spekter. Lydbildet blir mer fullkomment og jeg får større innlevelse i musikken. Det skal jo saktens være en forvrengning ved bruk av rør, men slik jeg ser det så høres dette bare riktig ut. Jeg var skeptisk til bassen da jeg har opplevd rørutstyr som litt pløsete noen ganger. Skal ikke påstå at bassen er like tørr og kontrollert som tidligere med Plinius settet, men den oppleves nå som mer troverdig kanskje, og om jeg legger godviljen til så kanskje den også føles dypere? Om jeg har blitt rør-purist? Ikke umulig… Om jeg har funnet Nirvana? Mest sannsynlig ikke, men kanskje litt nærmere i forhold til mine preferanser… Uansett glad og fornøyd er jeg ;D.

B

break_out

Gjest
    Continuo skrev:
    Hei grattis, kjempefin forsterker du har kjøpt deg. :D
    Takker Continuo :).

Herlig å være tilbake med rørforsterkeri igjen, noe eget med disse glødende pærene ;).

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Usedvanlig lekker sak break_out....gratulerer og lykke til med innspilling!

B

break_out

Gjest
    SOA skrev:
    Usedvanlig lekker sak break_out....gratulerer og lykke til med innspilling!
    Takker SOA :)

Skulle ikke trenge innspilling da den allerede har rundt 100 timer på baken. Kjøpte en demo forsterker fra Sound Planet så grovarbeidet med innspilling er allerede utført ;).

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Gratulerer med ny amp break-out!
    Den ser virkelig lekker ut. 8)

Men håper du tillater noen betraktninger og at jeg sår litt tvil om dette var veien å gå.....?

Det virker som om du har valgt kilde og høyttalere som spiller på lag og er relativt klare valg angående prioritert lydgjengivelse.
    Denne nyinnkjøpte later til å spille på andre banehalvdel, og sågar kanskje i en annen idrett?
    Du drar ikke anlegget videre mot top-notch prestasjoner på fokusområde, men tar istedet og sliter det i motsatt retning ved et slikt valg?

Må si jeg er overrumplet av dette valget, slik trodde jeg ikke du hadde kommet til å gå videre. :eek:
    Godt ment, og håper på spennende betraktninger rundt dette. :)

Påskehilsen
    Rolf

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    break_out skrev:
    Continuo skrev:

Herlig å være tilbake med rørforsterkeri igjen, noe eget med disse glødende pærene ;).
    Glødende pærer er sjarmerende, så enkelt er det! :D
    Er du stadig fornøyd?
    Du må gjerne komme med noen lytteinntrykk, er de rørene i samme gate som "standard" 300B rør ? :)

B

break_out

Gjest
    RoDa skrev:

Men håper du tillater noen betraktninger og at jeg sår litt tvil om dette var veien å gå.....?

Det virker som om du har valgt kilde og høyttalere som spiller på lag og er relativt klare valg angående prioritert lydgjengivelse.
    Denne nyinnkjøpte later til å spille på andre banehalvdel, og sågar kanskje i en annen idrett?
    Du drar ikke anlegget videre mot top-notch prestasjoner på fokusområde, men tar istedet og sliter det i motsatt retning ved et slikt valg?

Må si jeg er overrumplet av dette valget, slik trodde jeg ikke du hadde kommet til å gå videre. :eek:

Påskehilsen
    Rolf
    Betraktninger mottas med takk og jeg har virkelig prøvd å svare deg, men kommer til kort :-\ Vil gjerne svare men trenger litt mer kjøtt på beina.

Du må forklare meg hva du mener med ” Denne nyinnkjøpte later til å spille på andre banehalvdel, og sågar kanskje i en annen idrett?”. Hvilke prioriteter innehar min nye forsterker som gjør at den ikke skulle spille på samme lag som øvrigt utstyr som jeg har?

”Du drar ikke anlegget videre mot top-notch prestasjoner på fokusområde, men tar istedet og sliter det i motsatt retning ved et slikt valg?” Igjen forstår jeg ikke hvor du vil, er det egenskaper med min nye forsterker som drar i motsatt retning, og hvilke egenskaper sikter du til?

Var sikkert ikke hva du ventet av tilbakemelding, men det ble vanskelig for meg å gi et godt svar da jeg ikke helt forstår problemstillingen.

B

break_out

Gjest
    Continuo skrev:
    break_out skrev:
    Continuo skrev:

Glødende pærer er sjarmerende, så enkelt er det! :D
    Er du stadig fornøyd?
    Du må gjerne komme med noen lytteinntrykk, er de rørene i samme gate som "standard" 300B rør ? :)
    Ja så enkelt kan en si det, det er noe spesielt med rør og godlyden disse kan fremmbringe :).

Jobber litt med å definere for meg selv hva jeg liker så godt med min nye kombo, men det er ikke helt ferdigtygget enda. Skal komme med mer etterhvert. Det ble hjemmepåske dette året av flere grunner, men det har ikke vært så fælt da jeg får kose meg med musikken ;D.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    RoDa skrev:

Påskehilsen
    Rolf
    Betraktninger mottas med takk og jeg har virkelig prøvd å svare deg, men kommer til kort :-\ Vil gjerne svare men trenger litt mer kjøtt på beina.

Du må forklare meg hva du mener med ” Denne nyinnkjøpte later til å spille på andre banehalvdel, og sågar kanskje i en annen idrett?”. Hvilke prioriteter innehar min nye forsterker som gjør at den ikke skulle spille på samme lag som øvrigt utstyr som jeg har?

”Du drar ikke anlegget videre mot top-notch prestasjoner på fokusområde, men tar istedet og sliter det i motsatt retning ved et slikt valg?” Igjen forstår jeg ikke hvor du vil, er det egenskaper med min nye forsterker som drar i motsatt retning, og hvilke egenskaper sikter du til?

Var sikkert ikke hva du ventet av tilbakemelding, men det ble vanskelig for meg å gi et godt svar da jeg ikke helt forstår problemstillingen.
    Gratulerer med ny forsterker! Bare sånn fra sidelinjen; jeg tror jeg skjønner spørsmålet fra RoDa; gitt LP12/Lingo/Ekos/Akiva kilde og Spendor S100 høyttalere så vil kanskje et tradisjonelt valg av forsterker være en som har en spillestil i samme retning som kilden og høyttalerne for å maksimere egenskapene i en synergisk tankegang; og spørsmålet blir da om Ayon har den samme spillestilen, eller om du bevisst har gått en annen vei for å evt nedtone enkelte spissegenskaper i kilde/høyttalere. En redegjøring på temaet kunne ha vært lærerikt og interessant.

Når det så er sagt; i sist Fidelity ble en slik Ayon-forsterker omtalt, og ble med overbevisning kalt østerisk utviklet og bygd; mens det på baksiden visserlig står "Made in Italy". Eller husker jeg feil?

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    break_out skrev:
    RoDa skrev:

Påskehilsen
    Rolf

Gratulerer med ny forsterker! Bare sånn fra sidelinjen; jeg tror jeg skjønner spørsmålet fra RoDa; gitt LP12/Lingo/Ekos/Akiva kilde og Spendor S100 høyttalere så vil kanskje et tradisjonelt valg av forsterker være en som har en spillestil i samme retning som kilden og høyttalerne for å maksimere egenskapene i en synergisk tankegang; og spørsmålet blir da om Ayon har den samme spillestilen, eller om du bevisst har gått en annen vei for å evt nedtone enkelte spissegenskaper i kilde/høyttalere. En redegjøring på temaet kunne ha vært lærerikt og interessant.

Når det så er sagt; i sist Fidelity ble en slik Ayon-forsterker omtalt, og ble med overbevisning kalt østerisk utviklet og bygd; mens det på baksiden visserlig står "Made in Italy". Eller husker jeg feil?

Mvh Vidar P
    Takker :)

Jeg får legge meg i selen å komme opp med en liten beskrivelse da. Er enda nytt for meg dette men som jeg tidligere har nevnt så er jeg fornøyd med utfallet. Hva som ligger i dette og hvorfor skal jeg prøve å formiddle, men det hadde saktens vært enklere om en tok turen og lyttet...

Du har rett i at det står "Made in Italy" i bakkant, jeg får finne utav dette også i samme slengen ;)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Vidar P forklarer godt.
    Er mest spent på hva du føler du har mistet, og hva du har fått.

R

SoundPlanet

Bransjeaktør
    Ble medlem
    16.10.2007
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Jeg kan vel gjerne redegjøre litt på et par spørsmål her:

Ayon Audio er et østeriksk firma som er tuftet på gjenlevningene etter gamle Vaic. Utviklingsavdelingen til Ayon holder til i Gratkorn rett utenfor Graz. Ayon har fabrikker i Østerike, Ungarn og Italia. Sunrise II og 300B blir produsert ved fabrikken i Italia, og således er det en aldri så liten faktafeil ute og går i Fidelity.

Sunrise II (og 300B fra og med april 2008 ) er bestykket med 2 x AA32B-rør. Disse er spesielt utviklet av Ayon Audio, og produseres i dag ved på fabrikken deres i Tsjekkia (Vaic-fabrikken). Begge forsterkerne kan også benytte tradisjonelle 300B-rør, men vil da yte færre antall watt.

Forøvrig kan mer informasjon om AA32B-røret finnes her: http://ayonaudio.com/ayon/english/AA_32B_S/f-AA_32B_S.htm

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.912
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer Break_out, ser veldig bra ut dette her!
    Skjønner godt at du finner det vanskelig å sette ingeren på hva det er som er så bra.
    Det letteste er kanskje å låne slogan'et til CJ og si at..."det bare låter riktig". ;)

B

break_out

Gjest
    SoundPlanet skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Jeg kan vel gjerne redegjøre litt på et par spørsmål her:

Ayon Audio er et østeriksk firma som er tuftet på gjenlevningene etter gamle Vaic. Utviklingsavdelingen til Ayon holder til i Gratkorn rett utenfor Graz. Ayon har fabrikker i Østerike, Ungarn og Italia. Sunrise II og 300B blir produsert ved fabrikken i Italia, og således er det en aldri så liten faktafeil ute og går i Fidelity.

Sunrise II (og 300B fra og med april 2008 ) er bestykket med 2 x AA32B-rør. Disse er spesielt utviklet av Ayon Audio, og produseres i dag ved på fabrikken deres i Tsjekkia (Vaic-fabrikken). Begge forsterkerne kan også benytte tradisjonelle 300B-rør, men vil da yte færre antall watt.

Forøvrig kan mer informasjon om AA32B-røret finnes her: http://ayonaudio.com/ayon/english/AA_32B_S/f-AA_32B_S.htm
    Takker for innspill. Kan jo nytte anledningen til å takke for god service ved kjøp av forsterker :)

B

break_out

Gjest
    kjoenik skrev:
    Gratulerer Break_out, ser veldig bra ut dette her!
    Skjønner godt at du finner det vanskelig å sette ingeren på hva det er som er så bra.
    Det letteste er kanskje å låne slogan'et til CJ og si at..."det bare låter riktig". ;)
    Ja, "det låter bare riktig" er nok den beste beskrivelsen av komboen min. Om andre setter sine tvil til hvor bra, og synergi med andre komponenter så får de gjøre det. Men det er nå jeg som sitter med fasiten her.... "De andre" har kun i beste fall riktig teoretisk.

Men jeg skal lage en liten beskrivelse av hva jeg hadde og hvordan det nå lyder. Jeg har så klart mistet noe ved et slikt bytte, men summa sumarum så har jeg fått mye mye mer i forhold til mine preferanser.

Dette er gøy ;D

B

break_out

Gjest
    Om jeg har startet platerenseservice? Nope, jeg har nå to Okki Nokki platerensemaskiner i heimen. Den ene skal sendes tilbake da den har en transportskade, mens den nye MKII versjonen blir. Skal skrive en liten sak senere om hvilke forbedringer som jeg opplever med ny versjon.

Det har vært en super hjemme Påske ;D

Vedlegg

B

break_out

Gjest
    Den nye oppgraderte Okki Nokki platerensemaskinen har fått ny mer stillegående og kraftigere motor, med det resultat at den suger merkbart bedre, og som de skriver mer stillegående. Den har også fått et nytt drivverk og det virker som om platen går litt raskere rundt? Den første versjonen sin plate startet og stoppet litt brutalt, mens den nye versjonen har en myk oppstart og stopp. Den har også fått en tykkere plate samt at den er festet inn på senterspindel med en festeskrue. Dette gjør at platen sitter "bom fast" i forhold til forrige som hadde litt slark. Kan være det er gjort flere forbedringer utover dette, men det er nå disse jeg har fått med meg ved normal bruk.

Den første vaskeren gjør jobben den, men de negative kommentarene jeg har lest om den på sentralen i forskjellige tråder er fikset. Dette gjør at en kan utføre vaskejobben mer lettere og elegant, samt at en slipper å irritere seg over slike bagateller som bør være på plass.

B

break_out

Gjest
    Da jeg ikke kunne bruke mine Linn kabler lengre med bytte av forsterker så har jeg nå gått til anskaffelse av noen Wireworld Eclipse 5,2 i kobber versjon. Dette skal være gode høytalerkabler med gode omtaler her og der. Jeg må innrømme at jeg har vært kabeldøv for det meste, jeg har hørt forskjeller, men det har da vært grunnet direkte feil av ymse slag med kabel/strålende elektronik etc.

Er jeg nå blitt omvendt etter anskaffelse av disse kablene? Nei det har jeg ikke, men fine er de og ja det lyder om ikke bedre men kanskje en mikro anelse anderledes? Om det er hodet som vil dithen vet jeg ikke, men det er nå en snikende følelse jeg sitter med. Men dette er nå snakk om minimale eller ubetydelige forskjeller...

B

break_out

Gjest
    InaktivRoDa skrev:
    Vidar P forklarer godt.
    Er mest spent på hva du føler du har mistet, og hva du har fått.

R
    Har ikke svart på dette spørsmålet tidligere da jeg ikke helt hadde klart for meg hva jeg skulle svare, og faktisk hvor langt dette svaret måtte bli. Når en bytter forsterkeri eller et annet større komponent i anlegget, så skjer det ting det er klart. Noen ganger så er det full uttelling med ”bedre” resultat over hele fjøla, men med noen bytter så gir en opp noe for å få noe annet. Når det gjelder lengden på svaret så inneholder langversjonen en beskrivelse av hele anlegget, mine lyttepreferanser i forhold til musikksmak og presentasjon av denne… Dette blir ikke langversjonen.

I korte trekk så vil jeg påstå at detaljene som tilsynelatende skal forsvinne ved et slikt bytte er der fremdeles, presentert litt annerledes ja men de er der. Plinius settet har et vidt spekter og gjennomsiktig, Ayon har et vidt spekter men litt mer avrundet i toppen. Med vinylriggen min så kunne toppen i Plinius settet til tider bli skarp, Ayon settet temmer dette og får toppen til å virke mer naturlig kanskje.

Bassen er kompromisset eller kamelen som er fortært i dette byttet. Transistorbass og da spesielt fra et godt tunet sett som Plinius er tørr og presis. Om det gir et mer naturtro bilde av musikken kontra en konsert er jeg usikker på, men kan ved noen innspillinger ha en større driv en med Ayon settet.

Mellomtonen til Ayon er rå, her er Plinius settet flink til å legge frem detaljene, men Ayon gjør dette samt gjør presentasjonen sømløs og mer naturtro i forhold til antatt fasit. Stemmer og instrumenter er mer naturtro, og det med sømløshet er og blir hvorfor dette låter så bra som det gjør.

Min LP12 spiller er kjent for sin driv og litt frempå presentasjon blant annet, dette er bittelitt avslepet nå kanskje. Men det kom ikke av Ayon byttet, det fikset jeg allerede med å introdusere Herron rør riaa, da fikk jeg roet dette ned til et nivå mer i stil av mine preferanser.

Håper dette svarer litt til forventninger og spørsmål stilt, dersom ikke så blir det nok med dette. For det å lete etter feil med mine bytter er ikke noe jeg ønsker å bedrive tid med, vil heller konsentrere meg om helhetsbildet og det som får musikken min til å våkne til liv.

R

Rolf_Da!

Gjest
    break_out skrev:
    Håper dette svarer litt til forventninger og spørsmål stilt, dersom ikke så blir det nok med dette. For det å lete etter feil med mine bytter er ikke noe jeg ønsker å bedrive tid med, vil heller konsentrere meg om helhetsbildet og det som får musikken min til å våkne til liv.
    Ok, skal ikke "plage" deg mer.
    Jeg synes det er svært lærerikt å fundere over hva bytter egentlig gjør, nettopp totalt sett, og derved komme videre på min vei med anlegget.

R

B

break_out

Gjest
    RoDa skrev:
    break_out skrev:
    Ok, skal ikke "plage" deg mer.
    Jeg synes det er svært lærerikt å fundere over hva bytter egentlig gjør, nettopp totalt sett, og derved komme videre på min vei med anlegget.

R
    Var ikke slik ment heller det faktum at en må lete etter feil ved slike analyser. Liker spørsmålene dine men du traff meg litt tidlig i den auforiske perioden som er litt sårbar for kritikk ;). Men det er som du skriver lærerikt å få slike betraktninger på godt og vondt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er det noe galt med LP12'en din siden den låter så frempå? Skarp lyd er ikke akkurat noe jeg forbinder med LP12/Lingo/Ekos/Akiva. Ikke meningen å snuse, bare lurer.

LP12 er jo ellers kjent for å låte varmt, frodig og mektig rytmisk og melodisk.

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    Er det noe galt med LP12'en din siden den låter så frempå? Skarp lyd er ikke akkurat noe jeg forbinder med LP12/Lingo/Ekos/Akiva. Ikke meningen å snuse, bare lurer.

LP12 er jo ellers kjent for å låte varmt, frodig og mektig rytmisk og melodisk.

Mvh Vidar P
    Frempå i den forstand at den er rytmisk og drivende/levende i fremføring, og den skarpe lyden får Plinius settet stå for ikke LP12 spilleren. Jeg hadde ikke dette problemet med Meridian cd spilleren og Plinius forsterkeri. Da jeg hadde komplett Meridian system med pre og effekt forsterker var dette et ikke eksisterende problem, og da med samme LP 12 spiller og riaa.

Så kanskje Plinius settet og Herron riaa ikke var en perfekt match på dette punktet?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har pleid å synes at Ekos kunne være en anelse livlig, især med forsterkere som er "raka rør". Men aldri skarp; bare litt entusiastisk.

Min løsning var å gå rett til kjernen føler jeg; byttet Ekos til Aro, og hey presto!

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    Jeg har pleid å synes at Ekos kunne være en anelse livlig, især med forsterkere som er "raka rør". Men aldri skarp; bare litt entusiastisk.

Min løsning var å gå rett til kjernen føler jeg; byttet Ekos til Aro, og hey presto!

Mvh Vidar P
    Det kan så være og jeg tror nok at den Aro armen er bra, men når en har tatt keel steget så er en rimelig låst. Og ved å bytte ut denne så mister jeg detaljer og ro. Men nå er jo disse problemene løst og jeg kan fortsette dette galskapet av en hobby.

Heldigvis så har jeg musikken oppi dette....

P

Parelius

Gjest
    Ja, en god RIAA (Herron) skaper gull av gråstein (Linn)! (For de som er usikker; sett inn stor smiley.)

B

break_out

Gjest
    Parelius skrev:
    Ja, en god RIAA (Herron) skaper gull av gråstein (Linn)! (For de som er usikker; sett inn stor smiley.)
    ;D

Herron riaa er helt klart en super riaa og jeg kan ikke se for meg å bytte denne med det første. Justeringene Herron riaa gjør er minimale, men den drar spilleren helt klart litt i den rettningen som beskrives.

B

break_out

Gjest
    Her er en lien bildeserie fra bytte av topplate og trampolin på min Linn Sondek LP12 spiller. Første bildet viser ny og gammel type yttertallerken.

Vedlegg

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    Flotte bilder, Break_out, men det ser ut som om du har skrudd fast jordinga til Trampolin/2 til frontbolten? Skal vel festes til den bakre bolten så vidt jeg vet.....

FZ

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Flotte bilder, Break_out, men det ser ut som om du har skrudd fast jordinga til Trampolin/2 til frontbolten? Skal vel festes til den bakre bolten så vidt jeg vet.....

FZ
    Takker :). Tenkte det ville varme en LP12 eier med litt delebilder ;).

Den er festet inn i bakre bolt, og som jeg har forstått så er dette riktig plassert. Men siden jeg egentlig ikke skal skru på spilleren min så følgte det ikke med en monteringsbeskrivelse fra Linn....

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.912
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Men siden jeg egentlig ikke skal skru på spilleren min så følgte det ikke med en monteringsbeskrivelse fra Linn....
    Hehe, ja LP12 eierne er jo kjent for ikke å tukle med spillerne sine... ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Den er festet inn i bakre bolt, og som jeg har forstått så er dette riktig plassert. Men siden jeg egentlig ikke skal skru på spilleren min så følgte det ikke med en monteringsbeskrivelse fra Linn....
    Hvis ikke jeg blingser helt har du festet den på framre bolt. Bakre bolt har P-clip'en og der skal også jordinga til Trampolin/2 sitte, etter det jeg vet....

Enig?

B

break_out

Gjest
    kjoenik skrev:
    break_out skrev:
    Men siden jeg egentlig ikke skal skru på spilleren min så følgte det ikke med en monteringsbeskrivelse fra Linn....
    Hehe, ja LP12 eierne er jo kjent for ikke å tukle med spillerne sine... ;D
    Jepp, det er ikke mange her på sentralen som klarer å holde fingrene av fatet, men det finnes vistnok eiere som lar den være i fred :eek:.

For meg så er det halve hifi morroa.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.912
    Torget vurderinger
    4
    Hmm...man burde ikke få eie en med mindre man kan demontere og montere den igjen på 60 sekunder...med øynene lukket ::)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Hvis ikke jeg blingser helt har du festet den på framre bolt. Bakre bolt har P-clip'en og der skal også jordinga til Trampolin/2 sitte, etter det jeg vet....

Enig?
    Jeg er enig for det er jo jeg som har plassert den der ;).

Har ligget under spilleren to kvelder nå så opp, ned, frem og bak er litt vanskelig. På bakre bolt altså der som armkabel er festet inn er det for trangt i mitt hode. Så mest riktig ut for min del men kanskje jeg tar feil? Den nye P-clipen er vanskelig å feste riktig som det er uten at en til kabel skal trekkes mot denne bolten.

Uansett om den skal være her eller der så kommer jeg ikke til å åpne spilleren igjen. Neste gang den skal åpnes er når Ekos SE skrus inn og det kan bli lenge til... kanskje 8)

B

break_out

Gjest
    kjoenik skrev:
    Hmm...man burde ikke få eie en med mindre man kan demontere og montere den igjen på 60 sekunder...med øynene lukket ::)
    Tror kanskje vi måtte ha øket antall sekunder, men ja dette burde vært et krav ;).

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Uansett om den skal være her eller der så kommer jeg ikke til å åpne spilleren igjen. Neste gang den skal åpnes er når Ekos SE skrus inn og det kan bli lenge til... kanskje 8)
    Er du sikker på at du kommer til å få sove når du vet at kabelen skulle vært festet et annet sted? ;)

No big deal muligens, men poenget er at jordingskabelen er akurat lang nok til å nå fram til bakre bolt og være passe stram. Du vet vel hva Linn mener om ting som ligger og vibrerer.....

Et annet poeng er at hvis du skal ha av topplata for f.eks. å justere fjærene skal plata bli liggende bak spilleren uten at du trenger å fjerne jordinga igjen.

Mvh
    FZ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn