ble rimelig satt ut første gangen jeg hørte det.Ludo skrev:Oisann, hvor skal jeg begynne...
1. Lydbildet ble endel større og bredere
2. Vokalen ble luftigere og mer frigjort
3. Synes jeg merker endel mer dynamikk også...
Tror neppe dette er placebo!
Har du prøvd å spille de kinesiske trommene ??LMC skrev:desto mere komplex musikk jeg spiller jo mere påtagelig er løftet!
mvh
Leif
Bruker nå hiFace mellom Mac og Buffalo. Er det en enkel sak å ettermontere Exadevices interface? Virker som exaU2I er en fornuftig oppgradering.LMC skrev:for de som forer BUFFALO I2S inngangen fra Exadevices usb til i2S interfase:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,64285.msg1319145/topicseen.html#new
mvh
Leif
Det hadde vært morro med en sammenligning av exaU2I med LSB extension mot en Squeezebox løsning ;D ;D ;DLMC skrev:skal etterpå
nå må jeg ut i 10 stive med bikkja! :
har du hele cd´n?
ellers kan du få den av meg
Rune Skramstad holdt på å skli ut av sofaen da jeg spilte den, så han fikk originalen
skulle imponere noen lydfolk....
mvh
Leif
Det har jeg gjort flere ganger. har en Squeeze koblet til DAC. Jeg spiller svært sjelden med skvisboks lenger. Det er et meget stort sprang mellom Exa/lsb og skvisOblivion skrev:Det hadde vært morro med en sammenligning av exaU2I med LSB extension mot en Squeezebox løsning ;D ;D ;DLMC skrev:skal etterpå
nå må jeg ut i 10 stive med bikkja! :
har du hele cd´n?
ellers kan du få den av meg
Rune Skramstad holdt på å skli ut av sofaen da jeg spilte den, så han fikk originalen
skulle imponere noen lydfolk....
mvh
Leif
Jeg vet hva svaret blir, men for de som tror Squeezebox er en god nok løsning hadde det kanskje vært en "vekker" om flere sammenlignet dette.
Da er paradoxet at enkelte baserer seg på Squeezebox som kilde og custom tilpasser høyttalere til nettopp Squeezebox.musicman skrev:Betinger selvsagt at spesiellt høyttalerene evner å grave frem denne forskjellen som blir bare større jo bedre disse er.
Helt enig, har hatt den og den forsvant ut huset i løpet av seks mnd...frodes00 skrev:...Transporter som DAC er ikke imponerende...
10-12+? (& noen DIY)sinep skrev:Hvor mange DACer har dere som har prøvd Buffalo testet?
Har dere testet opp mot gode kritikerroste DACer f.eks.?
Hva er bedre/verre?
Er disse produsert av Sanyo?madman skrev:Jeg og ! 100uF Oscon
-m
Er det store eller ingen forskjelligeheter når vi kommer til egenskapene og ytelse?LMC skrev:jeg bruker Panasonic FC 47µF
mvh
Leif
TakkLMC skrev:vet ikke, men tviler på at det har stor betydning i denne posisjonen
mvh
Leif
Jeg har testet Buffalo II opp Lynx Two B som er ett av de beste lydkort i verden. Her er Buffalo II bedre i alle frekvenser. Mer definert bass og mer oppløst i toppen.sinep skrev:Hvor mange DACer har dere som har prøvd Buffalo testet?
Har dere testet opp mot gode kritikerroste DACer f.eks.?
Hva er bedre/verre?