Placid HDBP v.2.12 til IYV III og Placid LCDPS til BII med Trident v1.1.Eksakt hvilke versjoner av Placid har du, da? Detaljer som målepunkter varierer mellom versjonene.Er fremdeles svært interesert i en "How to" til optimal justering/setup av BII, inkludert shunt-biten av det.
Bruker du IVY eller Legato? Har du Trident-er?
Hmm - til BII har du *enten* Placid eller LCB/DPS. Placid og LCB/DPS er forskjellige strømforsyninger.Placid HDBP v.2.12 til IYV III og Placid LCDPS til BII med Trident v1.1.Eksakt hvilke versjoner av Placid har du, da? Detaljer som målepunkter varierer mellom versjonene.Er fremdeles svært interesert i en "How to" til optimal justering/setup av BII, inkludert shunt-biten av det.
Beklager rotet, det er LCDPS jeg har til BII.Hmm - til BII har du *enten* Placid eller LCB/DPS. Placid og LCB/DPS er forskjellige strømforsyninger.Placid HDBP v.2.12 til IYV III og Placid LCDPS til BII med Trident v1.1.Eksakt hvilke versjoner av Placid har du, da? Detaljer som målepunkter varierer mellom versjonene.Er fremdeles svært interesert i en "How to" til optimal justering/setup av BII, inkludert shunt-biten av det.
En meget dårlig lydende forsyning du bruger.Beklager rotet, det er LCDPS jeg har til BII.Hmm - til BII har du *enten* Placid eller LCB/DPS. Placid og LCB/DPS er forskjellige strømforsyninger.Placid HDBP v.2.12 til IYV III og Placid LCDPS til BII med Trident v1.1.Eksakt hvilke versjoner av Placid har du, da? Detaljer som målepunkter varierer mellom versjonene.Er fremdeles svært interesert i en "How to" til optimal justering/setup av BII, inkludert shunt-biten av det.
Jo men lyden fra pre reguleringen er der og kan ikke helt fjernes desværre.jeg bare håper han har tridents på dac kortet
mvh
Leif
hva har du istedet og hva slags komponenter spiller du på etter dac?Jo men lyden fra pre reguleringen er der og kan ikke helt fjernes desværre.jeg bare håper han har tridents på dac kortet
mvh
Leif
Det er vel bare gøy å mekke det ihop og teste selv? Ha litt DIY-ånd!Jepp, har tridents.
Vil en Placid V2.01 være en oppgradering verdt jobben?
Ligger en slik i en pose her.
Jamen jeg har da Placid. En til digital og en til analog. Efter Legato direkte ind i Holton NXV 500 R 2. 2x 350 W i 8 ohm. Med pre regulering mener jeg for regulering til Tridents og AVcc.hva har du istedet og hva slags komponenter spiller du på etter dac?Jo men lyden fra pre reguleringen er der og kan ikke helt fjernes desværre.jeg bare håper han har tridents på dac kortet
mvh
Leif
mvh
Leif
Placid til digital og HD til AVCC. Håber der kommer en opgradering til AVCC også.ok samme her, men egen trafo og psu til Exadevices
skal teste Placid HD på Exa
har du Placid eller HD?
høyttalere?
mvh
Leif
Interessant - siden jeg likevel skal bestille saker og ting fra Percy Audio, slenger jeg på et par Nichicon ES 47µF. Disse er vel kjent for å være OK - men jeg er åpen for innspill, så lenge jeg slipper å prøve å fremskaffe BG N. Jeg regner med dere har loddet dem på på toppen av AVCC, der pinnene stikker ut? Får gå gjennom tråden, mener jeg så noen bilder som tydet på det ...Placid er helt grei enten det er enkel eller bipolar
de nye er bare designet for kunne levere mere strøm
vedr. AVCC bare legg på en oscon, panasonic fc eller BG N på mellom 22 og 47µF mellom gnd og vout, så er du i mål
mvh
Leif
Udtaler mig ikke bombastisk og er ikke "lydarne". Vi har kommunikeret på forskellige fora og pr. mail.nei!
hvorfor ikke bare bruke navnet så slipper man denne tåpelige gjetteleken?
googler Lydarne og finner masse andre nick og noen som stadig uttaler seg bombastisk og kastes ut fra fora og gjenoppstår med nye nick....samme person?
mvh
Leif
Overvejer at ændre nogle af de modstande igen efter overgang til V3 . Eller bruge sølv istedet for Mundorf Silver/Gold kabler.Erlend Sæterdal
Det er en extra sikkerhed også fordi jeg bruger den balancerede udgang ind i SE power amp indimellem. Har også min Dacpre med ut til andre.jeg kjører sølv i bomull i signalveien
fikk tak i silke fra vt4c som skal prøves
men hvorfor har du 22µF på utg av Legato?
hele vitsen er vel å nulle dc offset og kjøre uten?
jeg gjør det, attpåtil rett inn i TVC uten problemer
andre saker som betyr langt mere enn motstander tror jeg......
mvh
Leif
Du har altså en misforståelse på hvad en kondensator er. Vilklingerne skal betragtes som parrallelkoblede. Modsat en spole hvor de er i serie. Jeg ønsker en lav nedre grænsefrekvens til fordel for transient gengivelsen i bunden.mere folie i signalveien
prøv å lytte på to like serie kondiser i ulike verdier feks en 1µF og 10µF
mvh
Leif