gwikse
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 10.02.2006
- Antall liker
- 253
Pent
Har du testet med og uten 1.2 og 3.3 regulatorene?
gwikse skrev:Pent
Tror jeg skal bestille meg noen slike. Bra at han leverer så mange forskjellige varianter også. Det er plenty andre steder jeg kan tenke meg å eksperimentere litt med slikt.frodes00 skrev:Hei,
ja, de lokale regulatorene på dac-kortet gjør utvilsomt en stor forskjell. Billig oppgradering, men litt plukk fordi det ikke finnes noen god offisiell manual.
gwikse skrev:Pent
pellesmil skrev:Det diskuteres endel på Diyaudio ang utgangene på IVY , balansert vs ubalansert singel ended,
noen som har prøvd begge utgangene med samme kabler / forsterker, ser da bort fra normale forskjeller en vil oppleve mellom balansert / ubalansert,
jeg er ute etter en nøktern uttalelse om hva som er best lydmessig.
Grunnen til at jeg spør er at jeg muligheten til å kjøre begge deler men kjører ubalansert i dag med IVY som pre.
Det må være en forbedring i lydkvaliteten om jeg skal gidde å gå over til balansert opplegg
Nye kabler, kontakter og arbeid (modifisering) er momenter som taler for å kjøre videre med ubalansert RCA
Hva mener menigheten?
P.
Takkfrodes00 skrev:Nivået på utgangene er forskjellig, så direkte sammenligning er ikke så lett. Balansert drift omgår en IC, så bare av den grunn skulle man forente bedre lyd. Ellers er det mye å hente på å installere lokale regulatorer på dac-kortet.
pellesmil skrev:Det diskuteres endel på Diyaudio ang utgangene på IVY , balansert vs ubalansert singel ended,
noen som har prøvd begge utgangene med samme kabler / forsterker, ser da bort fra normale forskjeller en vil oppleve mellom balansert / ubalansert,
jeg er ute etter en nøktern uttalelse om hva som er best lydmessig.
Grunnen til at jeg spør er at jeg muligheten til å kjøre begge deler men kjører ubalansert i dag med IVY som pre.
Det må være en forbedring i lydkvaliteten om jeg skal gidde å gå over til balansert opplegg
Nye kabler, kontakter og arbeid (modifisering) er momenter som taler for å kjøre videre med ubalansert RCA
Hva mener menigheten?
P.
Så datoene stemmer selv om siden ikke blir oppdatert?ee skrev:BuffaloII på vei!!!!
bestilt 29.01
shipped den 22.03
for eventuelt andre som er utålmodige så tyder det jo på at ting er omtrent i rute selv om det er lite oppdateringer på tp sidene.
mvh
bambadoo skrev:Nydelig kabinett over. Hvor har du fått det fra?
denne ser fin ut, gull at pluggen er beskyttet , min er en https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=46-451-92&toc=20273 og enste ulempe er at den er litt utsatt bak der, (de slipper du å tenke på med denne) husk at du helst ikke skal ha chassi jord sammen med signal jord, min plugg har skiver som isolerer selve pluggen fra chassi.ee skrev:ja her er det bratt.
har fått med meg elektrolytt polariteten ja, men takk for tipset.
hva tror dere om denne kontakten for spdif inn i buffaloen?
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=46-475-33&toc=20273
eller er det dumt å ha rca ut fra squeezebox touch og bnc i andre enden? hvor får jeg tak i en slik kabel?
mvh
et par tips på youtube også bl.a. i filmene banjoarne har lenket tilee skrev:supert, takk. da er det bare å dykke ned i lodderus.
finnes det forresten noe "loddeskole/kit byggingsskole" tips/tråd på forumet her?
I trust my ears, do you?madman skrev:Pellesmil det der er bullshit den kontakten gjør absolutt ingenting med lyden.
ja http://www.diyaudio.com/forums/twis...vy-iii-outputs-buffalo-ii-27.html#post2455420ee skrev:IVYIII søker nødhjelp!
er dette riktig motering av SW1? (den hvite).
Er det "hvit prikk stemmer med svart strek" logikk ute å går?
Og siden du har fagbrev fra 60-tallet, kan du sikkert utdype påstanden?madman skrev:Javel pellesmil, da kan du sikkert høre hvilken loddebolt som ble brukt også ?
Likefullt er dette bullshit. Du får ikke en bedre eller riktigere dataoverføring med den bnc kontakten fremfor phono kontakten i dette tilfellet. Slik er det bare.
-m
Tjamadman skrev:Javel pellesmil, da kan du sikkert høre hvilken loddebolt som ble brukt også ?
Likefullt er dette bullshit. Du får ikke en bedre eller riktigere dataoverføring med den bnc kontakten fremfor phono kontakten i dette tilfellet. Slik er det bare.
-m