Oh man, hva du vet!!!Oblivion skrev:Etter hva jeg har hørt og forstått er det firmwaren på de siste Buffalo som er elendig.Ludo skrev:Lyden hakker når jeg spiller av denne fra http://www.2l.no/hires/:
Aria
Sigmund Groven, harmonicaI ver Kleive, organ 3:22
harmOrgan (2L-077-SABD) 385 MB DXD
Lock-dioden blinker periodisk og hurtigere og hurtugere før den blinker saktere og saktere i ca ett minutt før den er helt fin i 20 sekunder og deretter begynner hakkingen på nytt...
Hva kan dette komme av?
Bytt til en eldre firmware eller bytt til en Volumite eller fjern hele firmware skiten og spill uten
(eldre Buffalo firmware gir også endel problemer, men er ikke så ille som den siste...
Volumite til Buffalo24 (ES9008) er det som gir minst problemer og spiller desidert best på Buffalo32 og II)
Uten firmware vil ikke Buffalo spille med mer en 1/2 parten av DACene internt pga måten TPA har koblet inngangene...
Og det vil derfor spille 6dB lavere, men du får spillt av alle oppløsninger og kanskje vil det låte vesentlig bedre også..
Er du dyktig til å tweake og tør å løsne på beina på ES9018 chipen kan du få oppskriften på hvordan du kan koble om inngangene (beina på ES9018) slik at du får full utnyttelse av ES9018 og blir kvitt de feilene som er med Buffalo....
Ta og vipp ut firmware chipen og test uten så får du selv se hvor problemet sitter ;D ;D
Mannen har skrekkelig peiling ;Dpengesluk skrev:...Det er bare Oblivion som er så "Far Out that He's In!"...
Høres slett ikke dumt ut. Fjernkontroll er savnet her i gården.Oblivion skrev:Jeg legger det ut her i tråden.LMC skrev:quote RC:
Er du dyktig til å tweake og tør å løsne på beina på ES9018 chipen kan du få oppskriften på hvordan du kan koble om inngangene (beina på ES9018) slik at du får full utnyttelse av ES9018 og blir kvitt de feilene som er med Buffalo....
unqoute
her er jeg tager....har 2 kort som madammen henter på posten idag
kan leke med et av de
er vel ikke stort verre enn å tappe dsd fra chip´n i en Denon dvd spiller?
kan du sende meg oppskriften pls?
mvh
Leif
Men etter omkobling vil ikke avspilling av DSD bruke alle DAC segmentene...
For å få til det må det til en enda større omkobling som ikke er praktisk gjennomførbar på et Buffalo kretskort..
Så kobler du om er det I2S og SPDIF som vil virke optimalt..
Tar også med hvordan en samtidig kan koble om for å få tre dedikerte SPDIF innganger ;D
Disse inngangene går direkte til SPDIF MUX (TPA bruker ikke SPDIF MUXen i chipen..)..
Men for å få disse SPDIF MUX inngangene til å fungere må en ha en firmware som programmerer dette.
Den eneste firmware jeg vet om som gjør dette og i tillegg kan programmere ES9018 optimalt er min egen.
Min firmware løsning er med IR fjernkontroll, 40 tegn x 4 linjer LCD display (med store tall for inngang og volum), og kan fjernstyre oppsettet av ES9018 med over 2000000 kombinasjoner.
Styring av brightness og for optimering for bruk av batteri drift er inkludert.
Viser batteri spenning og gir alarm når batteri spenning begynner å bli lav.
Ved et predefinert batteri nivå slås DAC av / batteri kobles fra - fordi at batterier slik som LifePO4 ikke liker å bli ladet helt ut.
Etter omkobling av inngangene slik at SPDIF og I2S (PCM) fungerer optimalt vil Buffalo fortsatt fungere med TPA firmware, men for Hi-Rez vil det fungere og spille desidert bedre uten TPA firmwaren.......
Med min firmware kan en programmere ES9018 optimalt og få ut den "godlyden" som bor i chipen.
Steinalderen. ;DLMC skrev:volumpot.....hva ellers ;D
Volumpot kurerer ølmage ;Dorso skrev:Steinalderen. ;DLMC skrev:volumpot.....hva ellers ;D
Kan ikke løfte ræven hver gang man skal regulere volumet mann!
Jepp, volumpot er det nye Spenst ;DLMC skrev:kanskje nettopp det som skal til for å runde 50 i disse gaming,cola,døgne,TG,kebab tider? ;D
mvh
Leif
Firmwaren er dårligere på de nye Buff kortene enn på de eldre.LMC skrev:flyttet over trident til et av de nyeste Buffalo II dac-kortene med 100mhz klokke og da bare flimret lock led´n og det bare skurrer...
mente noen nevnte noe om vanskeligheter med å få liv i lock-led´n
mvh
Leif
LMC skrev:hmmm lest litt på nettet:
kanskje jeg shunter for mye i Placid? så dac-kortet sultefores?
må testes
mvh
Leif
LMC skrev:ja det virker sannsynlig
irriterende at de ikke kan komme med flere Trident snart!
mvh
Leif
el_mariachi skrev:Nå har jeg montert psu'er og IVY, startet det opp og justert disse.
Hvordan gikk dere fra etter dette? Startet dere opp buff uten tridenter først eller er det bsre å gå for "thu full monty med en gang?
Hvis noen vil forklare monteringen av tridentcomboen med teskje er jeg takknemlig for det, gjerne med bilder.
Hvilket kort settes hvor og hvilken vei?
Takker for svar.frodes00 skrev:Hei,
jeg ville testet uten Trident for å se at alt virker. Faktisk låter dette såpass bra at du kanskje drøyer jobben med Trident-ene...
Før du monterer Trident-kortene må du vite at power supply til digitalkortet er dimensjonert for oppgaven
Det fremgår fra printkortet og beskrivelsen på plastposene hvor de enkelt modulene skal monteres. Montering skjer på eget avsvar (se manualen). Alle modulene skal monteres med samme orientering. Du må i tillegg fjerne L6, L7 og L7 under kortet.
Se her for bilder: http://www.xtremeplace.com/yabbse/index.php?topic=87344.0
Mvh
el_mariachi skrev:Nå har jeg montert psu'er og IVY, startet det opp og justert disse.
Hvordan gikk dere fra etter dette? Startet dere opp buff uten tridenter først eller er det bsre å gå for "thu full monty med en gang?
Hvis noen vil forklare monteringen av tridentcomboen med teskje er jeg takknemlig for det, gjerne med bilder.
el_mariachi skrev:Takker for svar.frodes00 skrev:Hei,
jeg ville testet uten Trident for å se at alt virker. Faktisk låter dette såpass bra at du kanskje drøyer jobben med Trident-ene...
Før du monterer Trident-kortene må du vite at power supply til digitalkortet er dimensjonert for oppgaven
Det fremgår fra printkortet og beskrivelsen på plastposene hvor de enkelt modulene skal monteres. Montering skjer på eget avsvar (se manualen). Alle modulene skal monteres med samme orientering. Du må i tillegg fjerne L6, L7 og L7 under kortet.
Se her for bilder: http://www.xtremeplace.com/yabbse/index.php?topic=87344.0
Mvh
PSU er en LCDPS som jeg bruker halvparten av så det burde være i boks, og jeg fant ut av det med tridentkortene, men hva mener du med digitalkort?
Du hadde helt rett med tanke på lyden, sweeeet!