Høyttalere Carlsson endelig oppdaget!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Har spilt i 8 timer i dag og lyttetrethet er ikke tilstede i hodet. Spilt mye cd og det er noen år siden ble spilt mye av. Må ha blitt mere enn 20 timer på 3 dager. Dette lover godt.

    Mvh Roar
     

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    Skal bli spennende dette , bare vent til jeg kommer innom.

    Amund
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pang skrev:
    Skal bli spennende dette , bare vent til jeg kommer innom.

    Amund
    Hørte jeg slakt ? ;)


    Kos deg du roar, ikke bry deg om de andre slaskene :D
    Bare misunnelig ;)

    /jan
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.638
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Desillusjonert skrev:
    Aner jeg en liten opphausing av Carlsson for tiden? :)

    Begynner å bli mange sider og mange har sagt mye. For det meste positivt!
    Men hva er negativt med Carlsson? ???

    Og igjen, finnes det DIY sett/tegninger av denne?
    Lages de (utenom Larsen) nå? Som en kopi eller noe?
    Hva ligger bruktprisene på i Norge og i Sverige?


    Er det noen av de "nye" Carlsson høytalerene som er verdt å se nærmere på?
    Finnes det butikker som tar dette inn i Norge?

    Finnes det noen som kunne tenke seg å invitere en gjeng til en lytteseanse en kveld? Kunne vært dørgande moro å høre dette igjen og å høre det på bra utstyr!
    Njæææ, vil ikke kalle det en opphausing.
    Men det er rart med det, hvordan gamle minner kan vekkes til live av at noen sparker liv i en slik tråd...

    Eneste negative jeg har registrert og lest ifbm Carlsson, er at de er følsomme for plassering av "fremmedlegemer" mellom elementer og lytteposisjon, dersom en er spes opptatt av å kunne pinpointe musikere/instrumenter/vokalister.
    Tror ikke det lages noen Carlsson-høytalere pr dags dato, bortsett fra kanskje OA 51. Derimot restaureres det mengder av eldre modeller, særlig i Sverige, og da gjerne via www.carlssonplanet.se
    Larsen produseres så vidt jeg vet, ennå, og føres såvidt jeg vet av bl. a hordaland hifi i Bergen, samt kanskje av Hifi-guiden på Hamar....?
    Bruktpriser på både Carlsson og Larsen er, såvidt jeg har registrert, latterlig lave...
    Utsalgsprisen på både Carlsson og Larsen var/er jo ikke skremmende høy, og når en vet at prisen omtrent halveres så fort hifi-produkter forlater butikken, blir det billig................. Vil vel tro at det skal være mulig å finne Larsen 4 til ca 4k, Larsen 6 til 6-8k. Carlsson sine OA-modeller kan variere en del i pris, alt etter hvor mye de er oppgradert og restaurert....
    Ikke uvanlig å finne OA 50 ned mot 2k, OA 52 ned mot 5k, OA 58 ned mot 3k (men da gjerne slik at det kun er sistnevnte som ikke har et overhengende behov for restaurering.....)

    mvh
    Proffen
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    pang skrev:
    Skal bli spennende dette , bare vent til jeg kommer innom.

    Amund
    Hørte jeg slakt ? ;)


    Kos deg du roar, ikke bry deg om de andre slaskene :D
    Bare misunnelig ;)

    /jan
    :)

    Har hørt disse Imfene,de når ikke Carlsson til knea engang. :) ;) Mere bass har du,men derifra og oppover du. ;)

    Morgen skal S 500 få prøve seg tenkte jeg. Litt mere power i den. Høre med Egil om jeg kan få prøve Manley.

    Mvh Roar
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Oppgraderinga fra 52 til 52LE koster nesten 9lapper har jeg hørt.
    50 til 50.3 koster 4 lapper. Det er svenske kroner.

    Mvh Roar
     

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    pang skrev:
    Skal bli spennende dette , bare vent til jeg kommer innom.

    Amund
    Hørte jeg slakt ? ;)


    Kos deg du roar, ikke bry deg om de andre slaskene :D
    Bare misunnelig ;)

    /jan
    :)

    Har hørt disse Imfene,de når ikke Carlsson til knea engang. :) ;) Mere bass har du,men derifra og oppover du. ;)

    Morgen skal S 500 få prøve seg tenkte jeg. Litt mere power i den. Høre med Egil om jeg kan få prøve Manley.

    Mvh Roar
    He,he


    Amund
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    JanR skrev:
    Proffen skrev:
    JanR skrev:
    Så har man fått vært og hørt på Slorbak sine 52 LE (?)

    Må innrømme at jeg ble overrasket, positivt overrasket.
    Litt sent nå så bilder og noen lytteinntrykk får komme i morgen, for de som måtte interesert :)

    /jan
    yess, please... ;D





    mvh
    Proffen
    Bedre sent enn aldri ;)














    /jan

    Se der ja håper du lever lenge å lykkelig med Carlsson Roar , det var kjempe fin lyd i de å lett å like ikke minst.
    Tipper det er noen som for en liten tankevekker etter å hørt disse små rare fra søta bror.

    Mvh

    Laban
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.638
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som vil driste seg på å "bedømme" hvor "hifi-riktig" f x OA 52 spiller? (tenker da f x på momenter som 3-d-følelsen, pinpoint, utklingning på instrumenter og klanger i stemmer, overtonestruktur osb)

    Ut fra min kjennskap til Carlsson, kan de kanskje lett sies å være mer "musikalske" enn "hifi-riktige", og lydbildet trenger ikke nødvendigvis å være "korrekt" fordi det er stooort... (men det kan jo hende hukommelsen svikter meg en anelse.... ;D)

    Er jo enkelte høytalere som karakteriseres som veldig "hifi-riktig" i spillestilen, mens andre igjen mer karakteriseres ut fra og i retningen musikalsk. Det trenger slett ikke være noen motsetning mellom disse, men av og til er det faktisk slik at en av karakteristikkene "dominerer"....

    Og for all del; La nå endelig ikke dette innspillet bli til en debatt om hvorvidt en høytaler kan være bedømmes ut fra begge kriteriene...........!


    mvh
    Proffen
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    De er utrolig musikalske og oppløsinga er meget god. Diskanten klinger godt ut og blir aldri spiss.

    Skal få låne en Manley som er på 2x50w og det skal bli morro og se om de kan vokse på mere power.

    I morgen skal S 500 få prøve seg. Den er på 2x25wklasse A.

    The fisher x 1000 skal også få prøvd seg etterhvert.

    Mvh Roar
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.932
    Antall liker
    722
    Etter min mening er de "konsertriktige". Du har det samme noe diffuse perspektivet med omtrentlig plassering av musikere, de spiller hele frekvensområdet uanstrengt og rent.

    Blir det bedre? Nei.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Gjest skrev:
    Etter min mening er de "konsertriktige". Du har det samme noe diffuse perspektivet med omtrentlig plassering av musikere, de spiller hele frekvensområdet uanstrengt og rent.

    Blir det bedre? Nei.
    :)

    Vet at du veldig glad i disse Gjest og det forstår jeg meget godt. Glad i rør er de også.

    Har en gammel s 500 som spiller på de nå. Spiller som en drøm gjør denne.

    Jeg sier bare en ting gutter,løp og kjøp. Før de er blir helt umulige og få tak og prisene går rett til værs. For meg så er måtte de bli de med navnet Carlsson og gubben måtte ha et ord med i laget når de ble konstruert.

    Mvh Roar
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    511
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    4
    Mine OA 52.3 er egentlig oppgraderte fra 52 og har med årene (langt fra alle hos meg) blitt riktig så distingverte. Dvs. vært ute et par vinternetter, kommet borti litt her og der under flytting etc., men eiergleden er fortsatt stor.

    Jeg synes de scorer litt under middels på hifi-parametere, men til gjengeld er det SKIKKELIG KOS å høre musikk fra dem.

    Just nu fores de av en NAD 3020 (tidligste versjon, den som er laget i England), som nok heller ikke øker hifi-følelsen, men gir i alt musikken en gyllenvarm, avrundet og, dét må jeg innrømme, en deilig klang. Jeg har brukt en del andre forsterkere på dem, Creek 5350SE, Holfi Pre NB2SE + Musical Innovation MI-7, Cambridge A300, EAR Yoshino V20, altså en herlig blanding av typer og kvaliteter, og OA52-ene "rose to the occation", som det vel heter. Det skal nevnes at V20-en nok slet med å spille særlig høyt, men det grenset jo mot misbruk i utgangspunktet...

    Kaptein Ufattelig
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    291
    KapteinUfattelig skrev:
    Mine OA 52.3 er egentlig oppgraderte fra 52 og har med årene (langt fra alle hos meg) blitt riktig så distingverte. Dvs. vært ute et par vinternetter, kommet borti litt her og der under flytting etc., men eiergleden er fortsatt stor.

    Jeg synes de scorer litt under middels på hifi-parametere, men til gjengeld er det SKIKKELIG KOS å høre musikk fra dem.

    Just nu fores de av en NAD 3020 (tidligste versjon, den som er laget i England), som nok heller ikke øker hifi-følelsen, men gir i alt musikken en gyllenvarm, avrundet og, dét må jeg innrømme, en deilig klang. Jeg har brukt en del andre forsterkere på dem, Creek 5350SE, Holfi Pre NB2SE + Musical Innovation MI-7, Cambridge A300, EAR Yoshino V20, altså en herlig blanding av typer og kvaliteter, og OA52-ene "rose to the occation", som det vel heter. Det skal nevnes at V20-en nok slet med å spille særlig høyt, men det grenset jo mot misbruk i utgangspunktet...

    Kaptein Ufattelig
    Hifi-parametre som "pinpiont accuracy" er kanksje ikke disses "cop of tea". Men når var det egentlig i konsertsalen?? Har et par OA52, men for tiden spiller jeg på et par OA51.

    Jeg er ikke noe fan av typiske "skruestikke-høyttalere", har hatt en gang i tiden et par Audio-Tronic cm3, og de var på sett og vis overlegne på noen punkter, men samlet sett, så savner jeg ikke disse. Etter at OA51 kom i hus, så falt mye på plass. Synes at det er korslig at flere kan lytte på samme seansen uten at noen skal føle seg utenfor.... ;)

    Nad 3020 (engelsk verson min også), men med er "spesialborret" hull bak på chassiet for å få ortofon sin mc-trafo nr 5 til å passe, blir aldri feil med carlsson.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.638
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen gode tips ifht å selge inn designen på OA 52 til interiørarkitekter? ;D
    Eller er det like greit å gå for de nyere, gulvstående; OA 58/60 evt Larsen 6?

    Kjenner at det rykker, samtidig som jeg da aller helst også skulle fått med interiørarkitekten på innkjøp av nytt rack. Som det ser ut nå, får jeg for liten plass nxt to stereobenken.... Men sånt kan jo endre seg!

    mvh
    Proffen
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Proffen skrev:
    Noen gode tips ifht å selge inn designen på OA 52 til interiørarkitekter? ;D
    Eller er det like greit å gå for de nyere, gulvstående; OA 58/60 evt Larsen 6?

    Kjenner at det rykker, samtidig som jeg da aller helst også skulle fått med interiørarkitekten på innkjøp av nytt rack. Som det ser ut nå, får jeg for liten plass nxt to stereobenken.... Men sånt kan jo endre seg!

    mvh
    Proffen
    :)

    Trur du blir fornøyd uansett hvilken model du går for. Spiller nå på en gammel Audilab og det spiller meget bra i mine ører.

    Senker skuldrene med disse krakkene,nydlig er de og lytte til og enn trenger pokker meg ikke rare forsterkeriet for og fyre opp godlyden heller.

    Mvh Roar
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.985
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei
    fikk installert de nye basene i de to OA-50 parene mine i dag
    internwiring er byttet til supra classis 4,5kvmm inn til delefiltret og til bassene og 2,5kvm ut til diskantene
    tok de opp i stua,koblet de opp med DPA 13 watt 5300B blokkene og resten av det vanlige anlegget og for et lydbilde
    flott klang,brukbar bass
    begrensningen er lydnivået
    alt i alt en hyggelig overrraskelse
    nå står de i hvert sitt hjørne i tv-stua på loftet og venter på Yamaha RX-V465 receiveren
    mvh
    Leif
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    LMC skrev:
    hei
    fikk installert de nye basene i de to OA-50 parene mine i dag
    internwiring er byttet til supra classis 4,5kvmm inn til delefiltret og til bassene og 2,5kvm ut til diskantene
    tok de opp i stua,koblet de opp med DPA 13 watt 5300B blokkene og resten av det vanlige anlegget og for et lydbilde
    flott klang,brukbar bass
    begrensningen er lydnivået
    alt i alt en hyggelig overrraskelse
    nå står de i hvert sitt hjørne i tv-stua på loftet og venter på Yamaha RX-V465 receiveren
    mvh
    Leif
    Flotte disse Oa 50 og spiller vakkert. Behøver ikke og spille høyt med disse Leif,de fyller hele rommet med lyd. For meg så blir det litt anderledes og lytte nå enn før. Føler at en behøver ikke og spille så høyt lenger.
    Dette er høytalere en blir glad i Leif.

    Mvh Roar
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.985
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    joda tildels enig men mitt rom har et veldig stort volum og da sliter de litt nedover når de ikke kan plasseres rett mot bakvegg
    tipper de blir bra på loftet, der får de hvert sitt hjørne
    mvh
    Leif
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    LMC skrev:
    joda tildels enig men mitt rom har et veldig stort volum og da sliter de litt nedover når de ikke kan plasseres rett mot bakvegg
    tipper de blir bra på loftet, der får de hvert sitt hjørne
    mvh
    Leif
    :)
    Driver og prøver litt av de forsterkerne som jeg har og disse Oa spiller pokker meg godt på transistor også. En gammel Audiolab gjør jobben nå. Disse har fin lyd. Er lett med transistor,mye lettere enn rør. ;D

    Blir nok knall på loftet når de får et hjørne og kose seg i.

    Mvh Roar
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Hei

    Har et par OA-50 som jeg impulskjøpte på Finn.no for et par år siden. Oppdaget den gangen først da jeg kom hjem at kantopphengene var i oppløsning. Parkerte de derfor i kjelleren, og glemte de vel litt.
    Inspirert av denne tråden, tenker jeg kanskje å gjøre et forsøk på å gjøre de spillbare.
    Jeg bor rett sør for Oslo. Hvor henvender jeg meg for enklest å få hjelp med å sette de istand. DIY er ikke meg, desverre.
    Har kun hørt Carlsson en gang, på Audiocompaniet i Deichmannsgt. , så det er noen år siden. Husker vel bare at de spilte stooort.
    Men jeg husker godt at jeg leste test av både OA-50 og OA-52 i danske High-Fidelity, som fikk meg til å tenke at Carlsson skal jeg ha en gang. Tar jeg ikke feil ligger vel det bladet også i kjelleren et sted. Om interesse kan jeg lete, og evt. scanne det inn her.

    MVH Håkon
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)



    Mener at du kan få de oppgraderte her http://www.hifi-guiden.no/. Har hatt OA 50 en stund og har altid likt lyden fra disse og nå har jeg tatt steget opp til 52. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte disse 52. Har også et par 50 som er oppgradert,men han som låner disse vil ikke gi disse tilbake. ;) :)

    Hadde vært fin om du kunne legge ut testen fra det bladet du referer til.

    Mvh Roar
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.985
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    her kjøpte jeg 4 nye basser
    kantkit koster nesten like mye så da kjøpte jeg like gjerne de nye og bedre bassene og ungikk en filejobb jeg ikke har noe peiling på
    http://hifikit.se/ søk på Carlsson så dukker de forskjellige driverne opp
    topp service og rask levering
    mvh
    Leif
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Er det noen i nærheten av Kongsberg, som kunne tenke seg å låne bort sine Carlsson for en test? Lurer på om disse kunne spilt forykende bra hjemme hos meg...

    Enten OA50 eller OA52.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    LMC skrev:
    her kjøpte jeg 4 nye basser
    kantkit koster nesten like mye så da kjøpte jeg like gjerne de nye og bedre bassene og ungikk en filejobb jeg ikke har noe peiling på
    http://hifikit.se/ søk på Carlsson så dukker de forskjellige driverne opp
    topp service og rask levering
    mvh
    Leif
    Du vurderer ikke og ta steget fullt ut med disse da Leif. De skryter av 50LE. Siste skudd på stammen fra 50.

    Mvh Roar
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.985
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    synes det er litt vel heftig for rent hjemmekino bruk
    jeg har jo tross alt litt stæsj i stua fra før
    mvh
    Leif
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.112
    Antall liker
    10.027
    Sted
    Trondheim
    Ble nesten litt fristet til å blåse liv i mine gamle OD-11. Husker de med stor glede fra slutten av 70-tallet. Tror det kunne blitt flotte "soveromshøyttalere" hvis jeg bytter ut alle elementene. Koster ikke all verden, og skulle være greit å gjøre selv. Noe å tenke på...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.985
    Antall liker
    13.408
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    enig det ser kult ut
    men på tv-loftet er svart best for mitt bruk; da forsvinner alt i mørket 8)
    mvh
    Leif
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Husket visst litt feil. Kun OA-52 som var testet. 5 sider!!! Er det bare meg, eller var det morsommere å lese hifi blader før?







    Håper det er leslig. Om ikke send e-post adresse, så kan jeg sende på mail.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    bevisfrond skrev:
    Husket visst litt feil. Kun OA-52 som var testet. 5 sider!!! Er det bare meg, eller var det morsommere å lese hifi blader før?
    Jammen, det bladet har jeg jo! :)
    Husker det...må løpe og sjekke i blad haugen. Jammen godt jeg ikke kastet disse!

    Og jeg er enig, det var artigere før...
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    1.222
    Sted
    Siggerud
    Nei, det er nok ikke bare deg! High Fidelity presenterte de reneste kunstverk av noen forsider på -80tallet, med en eleganse de desverre aldri klarte å gjenta.
     
    E

    eldstaal

    Gjest
    Husket visst litt feil. Kun OA-52 som var testet. 5 sider!!! Er det bare meg, eller var det morsommere å lese hifi blader før?

    Svenske "HiFi & Musikk" testet på slutten av 90-tallet OA Carlsson 52.2. Jeg tror også britiske "Hifi choice" testet 52.2.

    Omtalen var særdeles positiv.

    Mine 52.2 er i sort utgave, altså maken til de som ble testet i "High Fidelity" som "bevisfrond" viser til.
     
    E

    eldstaal

    Gjest
    "altså maken til de som ble testet"sitat slutt. En liten korreksjon fra forrige innlegg, de er selvsagt stort sett like utvendig så nær som høyttalerterminalene og diskant/mellomtoneelementet. Innvendig er delefilteret også en helt annen i 52.2.

    I bildet/testen som "bevisfrond" viser til reagerer jeg litt på avstanden mellom høyttalerne, 52 serien bør ha minst 2 meter i mellom samt minimum 50 cm til sidevegg, iallefall i min stue der det er 3,5 m mellom boksene.

    52 serien må jo være alle interiørarkitekters drøm, særlig i sort eller hvit glir de jo rett inn i "den minimalistiske stilen" som er ganske utbredt i våre dager.

    Har de siste dagene spilt LPen med "Melody Gardot". Tror ikke lyden blir så mye bedre enn dette i en normal vinkelformet stue uansett prisklasse.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    bevisfrond skrev:
    Husket visst litt feil. Kun OA-52 som var testet. 5 sider!!! Er det bare meg, eller var det morsommere å lese hifi blader før?

    Vårt hjemlige Fidelity bidrar vel ikke mye med å få opp pulsen med "organisk porno." Mer på den "mekaniske delen" at noen tenner på det som presenteres der.....
    Det nærmeste var vel en annonse for Hifimessen i Trondheim høsten 07. Bierstübeporno. DEN likte jeg :)

    Husker jeg hørte en del jazz fra Gemini på vinyl, NAD og Carlsson for noen år siden. Låt fint og behagelig. Slikt jeg kunne tenkt meg å hatt i en stue for sosial koselytting.
     
    E

    eldstaal

    Gjest
    Da 52 ble testet i Hfidelity (11/85) ble det konkludert med at "Carlsson er nesten i mål." Jeg mener målet ble nådd med 52.2 i 1996 og 52.3 i 2003.

    Synd at produksjonen av disse "folkelige" høyttalerne ble avsluttet i 2007. Norske "Fidelity" har noen fantastiske forsider iblant, selv om jeg må innrømme at forsiden av 11/85 var/er særdeles smukk.

    I neste nummer av svenske "Hifi & musikk" som utgis 11. nov. vil Larsen 6 bli testet. Synd man må til Hamar eller Bergen hvis man ønsker å lytte til disse spennende høyttalerne.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    eldstaal skrev:
    Da 52 ble testet i Hfidelity (11/85) ble det konkludert med at "Carlsson er nesten i mål." Jeg mener målet ble nådd med 52.2 i 1996 og 52.3 i 2003.

    Synd at produksjonen av disse "folkelige" høyttalerne ble avsluttet i 2007. Norske "Fidelity" har noen fantastiske forsider iblant, selv om jeg må innrømme at forsiden av 11/85 var/er særdeles smukk.

    I neste nummer av svenske "Hifi & musikk" som utgis 11. nov. vil Larsen 6 bli testet. Synd man må til Hamar eller Bergen hvis man ønsker å lytte til disse spennende høyttalerne.

    :)

    Husk at nå er disse OA enda en gang blitt oppgradert til LE og i følge han jeg kjøpte disse av blitt enda bedre.
    Ikke vet jeg,men det er morro at søta bror holder på forbedrer disse.

    Mvh Roar
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.638
    Antall liker
    2.833
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som vet siste produksjonsår for OA 50, 52 og/eller 58?
    Skal en handle brukt, kan det jo være greit å handle så "nytt" som mulig...(selv om det jo ikke akkurat flommer over av brukte Carlssons på markedet) ;D

    Er de siste utgavene "originale", eller er det mer snakk om oppgraderte/modifiserte "eldre" modeller?

    mvh
    Proffen
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Hva er den største forskjellen mellom 50-1 og 50-2?
    Og er det mye å hente på å gå opp til 50-3?
     
    E

    eldstaal

    Gjest
    Noen som vet siste produksjonsår for OA 50, 52 og/eller 58?
    Skal en handle brukt, kan det jo være greit å handle så "nytt" som mulig...(selv om det jo ikke akkurat flommer over av brukte Carlssons på markedet) ;D

    Er de siste utgavene "originale", eller er det mer snakk om oppgraderte/modifiserte "eldre" modeller?

    mvh
    Proffen

    Hvis du går inn på Carlssonplanet under høgtalarna vil du få svar på dine spørsmål.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn