CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Kan være røret på din et3 som har tatt kvelden.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.792
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tiltredes. Kan uansett være klokt å drive litt tuberolling på cj- utstyr. Det finnes definitivt mer støysvake rør enn de som cj leverer.
    mvh

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Peter D mener det er røret han også. Skal få tilsendt nytt. Kjipt å måtte vente en stund ekstra før jeg kan ta herligheten i bruk...

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig kjipt, vosten. Kjøpte en gang en cj MF 2300A som var død som en død sild. Selv om den var kjøpt av en forhandler og, viste det seg, mishandlet til døde før den ble satt inn i butikkhyllen, endte det med at jeg måtte skaffe en annen forsterker (Premier 11A). Slike erfaringer kan skremme enhver, men faktum er at cj-produkter som er nyere enn litt ut på 90-tallet, er stabile og pålitelige. Ikke la deg skremme. Plugg i nytt rør og fortell oss hvor lykkelig du er. Håper du får røret kjapt.

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Ikke fått noen dato enda på levering av rør. Det som er greit er hvertfall at utenom susingen virket boksen som den skulle. Så et rørbytte er nok tingen. :)

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    143
    Sted
    Bærum
    vosten skrev:
    Ikke fått noen dato enda på levering av rør. Det som er greit er hvertfall at utenom susingen virket boksen som den skulle. Så et rørbytte er nok tingen. :)
    Har gjennom ca. 20 år hatt en rekke ulike CJ produkter, og har aldri opplevd sus som noe problem, knapt nok hørbart, selvsagt avhengig av følsomhet på høyttalere.
    Har i disse 20 årene og noen tusen timers lytting opplevd 2 sikringsbrudd og et rør-havari, og rørhavariet tok ikke meg seg noe annet i fallet.
    Dette er, i tillegg til lyden, en av grunnene til at jeg fortsatt har CJ :)

Lykke til med rørbytte! Og planlegger du bli hardcore, så kjøp deg en rør-tester. Da kan du shoppe vilt på Ebay og andre steder og kose deg med tuberolling uten å risikere noe som helst annen enn å bruke tid og ha det gøy!

Ole

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Ole skrev:
    vosten skrev:
    Har gjennom ca. 20 år hatt en rekke ulike CJ produkter, og har aldri opplevd sus som noe problem, knapt nok hørbart, selvsagt avhengig av følsomhet på høyttalere.
    Har i disse 20 årene og noen tusen timers lytting opplevd 2 sikringsbrudd og et rør-havari, og rørhavariet tok ikke meg seg noe annet i fallet.
    Dette er, i tillegg til lyden, en av grunnene til at jeg fortsatt har CJ :)

Lykke til med rørbytte! Og planlegger du bli hardcore, så kjøp deg en rør-tester. Da kan du shoppe vilt på Ebay og andre steder og kose deg med tuberolling uten å risikere noe som helst annen enn å bruke tid og ha det gøy!

Ole
    Satser på å kjøpe et rør av en lokal hifipusher (Audiofoni). Klarer ikke å vente til over helgen. :)

Godt mulig jeg blir hardcore Ole, men holder meg foreløpig til transistor i effektforsterkeren og preampen har kun 1 rør så lenge det er uten riaa. Med riaa blir det plutselig 4 stk. Det får komme etterhvert. :)

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Rørbytte gjorde underverker! Funker som bare det her nå. Skal komme tilbake med rapport etterhvert som inntrykkene setter seg. :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    vosten skrev:
    Rørbytte gjorde underverker! Funker som bare det her nå. Skal komme tilbake med rapport etterhvert som inntrykkene setter seg. :)
    Flott at det ordnet seg rimelig greit :)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Så bra! Det nye røret trenger noen timer (20-30 i Premier 16) før lyden kommer på plass, dvs. både mer avslappet og mer oppløst. Tipper du vil merke disse forskjellene i ditt musikksystem - som kanskje har sin største styrke i oppløsning og gjennomsiktighet. Finjuster høyttalerplassering før du lar inntrykkene feste seg. Så kan du lytte, oppleve, nyte... og skrive noen ord til oss som heier på sidelinjen. God helg.

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    En liten oppdatering: Dette virker svært lovende! Virker som KV & Co i Fidelity har rett i at en god preamp er helt essensielt i et godt stereoanlegg. Sitter her og skal egentlig se film, men klarer ikke å slutte å spille musikk. Må være et godt tegn. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Visst er det det! Folk som påstår noe annet, har rett og slett ikke hørt en! ;)

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    awe skrev:
    Så bra! Det nye røret trenger noen timer (20-30 i Premier 16) før lyden kommer på plass, dvs. både mer avslappet og mer oppløst. Tipper du vil merke disse forskjellene i ditt musikksystem - som kanskje har sin største styrke i oppløsning og gjennomsiktighet. Finjuster høyttalerplassering før du lar inntrykkene feste seg. Så kan du lytte, oppleve, nyte... og skrive noen ord til oss som heier på sidelinjen. God helg.
    Virker som du har rett i timeantallet. Lydbildet "roet" seg ned betraktelig etterhvert. Nå er det svært høyoppløst uten å bli slitsomt. Alt i alt falt ting litt mer på plass etter minst 30 timer. ET3 virker å holde svært høy kvalitet. Det nesten sprøe er at det virker som lyden er mer oppløst nå enn da jeg brukte dac til volum (bruker samme dac som kilde nå). Lydbildet er mer presist og det kommer frem mer informasjon. Bassen går dypere og det er mer behagelig lyd rett og slett. Uten at jeg vil si det låter varmt. Bare veldig bra. :)

Jeg har nok blitt en sann CJ venn.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.385
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er det nokon som har fått samanlikna ET 3 med ET 2? Eg skjønar godt at det ikkje er interessant å ha to modellar som ligg så tett på kvarandre i prisnivå (og sannsynlegvis også når det gjeld tekniske løysingar), men er det nokre eigentlege forbetringar? valet av det gode, gamle 12AX7 (eller 12AT7)-røret i staden for dette merkelege 8080)? Det enklare designet som heilt sikkert er med å redusere produksjonskostnadane?

vosten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Antall liker
    44
    Du får ta med din ET2 til Haugesund hvis du skal hit en gang. Så kjører vi en sammenligning. :) Jeg kan ta med ET3 til nordvestlandet hvis jeg skulle finne på å være i dine hjemtrakter. Har svigerfamilien min i Kristiansund.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat hva jeg kunne håpe på - på dine vegne, vosten. De flotte komponentene i lydsystemet ditt får utfolde seg og klinge ut. Gratulerer med god match. Som cj-venn, tror jeg at skyvet og flyten i disse forsterkerne gir reprodusert musikk helhet og sammenheng. All hi-fi er illusjon, selvsagt, så det handler om illusjoner som gir opplevd tilstedeværelse og som vekker musikaliteten i oss. Det virker som du er der nå. En sann cj-venn med fullt medlemskap.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.385
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    vosten skrev:
    Du får ta med din ET2 til Haugesund hvis du skal hit en gang. Så kjører vi en sammenligning. :) Jeg kan ta med ET3 til nordvestlandet hvis jeg skulle finne på å være i dine hjemtrakter. Har svigerfamilien min i Kristiansund.
    Eg er nok litt sjeldan i Haugesund, sjølv om det har hendt (6 - 7 år sidan no), men takkar for tilbodet. Og du er hjarteleg velkomen om du skulle køyre nordover. Berre gje livsteikn ein dag eller to i forkant.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er dere fortsatt like fornøyd med Hitatchi til Premier ten?
    Har kjøpt inn, men har ikke fått testet pga. den skruen som er ødelagt hode på, må kjøpe en slik drill bit for å få den ut, men må innrømme at jeg er litt skeptisk til å starte å drille inn i skruen, men den som intet våger...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja, eget forsøk med "grise-pi**" for å få ut skruen gikk ikke helt som jeg hadde håpet...
    Sendte en mail til et lokalt mekanisk verksted likegreit, de kan sikkert sveise fast ei mutter slik at jeg får den ut, koster sikkert litt men problemet blir hvertfall løst.

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Får vel melde meg inn jeg også da, gikk til et impulskjøp av en forforsterker.

Det er en CJ PF-R som jeg fant her på bruktbørsen. Leste litt om den og virker som en spennende sak dette. Tidligere eid av HCS?? her på forumet visstnok.
    Skal parre denne med Doxa forsterkere og det blir spennende å prøve. Har flere Doxa forforsterkere også, men lysten til å prøve noe nytt meldte seg og siden det ikke er de store summene så ble det fristende.

Noen som har noe å si om denne PF-R jeg har fått i hus?

Skal som sagt brukes sammen med Sony XA7ES, EC dac, 2 stk Doxa 73 og ut på Swans F2.2+. Er det lov å håpe på en annen signatur i lyden med denne kontra Doxa 06 passiv pre? Har også hatt og prøvd dette med EC4.7 forforsterker, men den er solgt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Millmaker skrev:
    Får vel melde meg inn jeg også da, gikk til et impulskjøp av en forforsterker.

Det er en CJ PF-R som jeg fant her på bruktbørsen. Leste litt om den og virker som en spennende sak dette. Tidligere eid av HCS?? her på forumet visstnok.
    Skal parre denne med Doxa forsterkere og det blir spennende å prøve. Har flere Doxa forforsterkere også, men lysten til å prøve noe nytt meldte seg og siden det ikke er de store summene så ble det fristende.

Noen som har noe å si om denne PF-R jeg har fått i hus?

Skal som sagt brukes sammen med Sony XA7ES, EC dac, 2 stk Doxa 73 og ut på Swans F2.2+. Er det lov å håpe på en annen signatur i lyden med denne kontra Doxa 06 passiv pre? Har også hatt og prøvd dette med EC4.7 forforsterker, men den er solgt.
    Stemmer det, det er min gamle PFR :). Hos meg gjorde den ikke mye galt, den stod påslått hele tiden. Lyden er ikke pågående, men mer nøytral enn endel av det andre jeg har hørt av rørutstyr ifra CJ. Husk at denne pre inverterer fasen.

Ellers er det bare å si lykke til, det er et funn av en pre. Og med en farge som er lett å like :)

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det, det er min gamle PFR :). Hos meg gjorde den ikke mye galt, den stod påslått hele tiden. Lyden er ikke pågående, men mer nøytral enn endel av det andre jeg har hørt av rørutstyr ifra CJ. Husk at denne pre inverterer fasen.

Ellers er det bare å si lykke til, det er et funn av en pre. Og med en farge som er lett å like :)
    [/quote]

Ja jeg spurte selger om dette med fasen, men han sa at det var bare å koble som vanlig han. Er du sikker på at jeg må snu fasene? Og hvordan gjør jeg det isåfall på rette måten, bytte kablene ut av effektforsterkerene? Altså bytte om høyttalerkablene?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Millmaker skrev:

Ja jeg spurte selger om dette med fasen, men han sa at det var bare å koble som vanlig han. Er du sikker på at jeg må snu fasene? Og hvordan gjør jeg det isåfall på rette måten, bytte kablene ut av effektforsterkerene? Altså bytte om høyttalerkablene?

[/quote]

Leser du tråden hans så ser du hvordan det gikk... Å koble "som vanlig" 8) ... Jeg byttet om på høytaler ledningene. Men prøv deg frem, ingen fasit på dette... :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Premier ten, bytter om høytalerkablene bak på amp...

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Er du sikker på at jeg må gjøre det på min også?

Takker for svar og hjelp.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Millmaker skrev:
    Milenko skrev:

Det er et CJ produkt...Og skjønner ikke hvorfor CJ skulle gjøre noe ulikt med din kontra de mer kjente rørsøskene :)

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Millmaker skrev:
    Milenko skrev:

Det er et CJ produkt...Og skjønner ikke hvorfor CJ skulle gjøre noe ulikt med din kontra de mer kjente rørsøskene :)
    Ok, da prøver vi det. Stoler på kjennere!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Klødde meg i hodet og var litt usikker første gang jeg også...
    Men det funker, fritt valg om å bytte på amp eller høytaler :)

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Har snudd om på høyttalerene, og det funker ja!

Takk for hjelpen folkens!

Må bare si at førsteinntrykket er meget bra, en spenstig sak i mine ører! Mye bedre enn EC 4.7 her hjemme ihvertfall, bare moro sålangt!

Helt greit å sitte her å høre på den nyankomne!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... :).. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..

jonlam

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    @Millmaker

Du fikk orden på PFR ser jeg. Håper du ble eller blir fornøyd!!
    Beklager at det gikk litt raskt med handelen. Hyggelig å kunne utveksle hifi med mennesker som har samme hobby, men var litt stressa når man står utenfor jobben og dealer esker og penger.

Mvh. jonlam

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    jonlam skrev:
    @Millmaker

Du fikk orden på PFR ser jeg. Håper du ble eller blir fornøyd!!

Mvh. jonlam
    Den spiller som bare det jonlam, positivt overrasket! Men skjønner hva du mener med høy gain!

Takk for hyggelig handel!!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... :).. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..
    Det veit du er pisspreik ;D
    Solid state blir aldri bedre enn rør. Det er en sannhet, uten modifikasjoner ;D ;D

Ellers kan jeg opplyse folket at ny volumkontroll til Premier 10 ikke er å oppdrive, det vil nærmere bestemt si brettet med motstander. Fikk hyggelig beskjed fra CJ, som forøvrig er ultra raske på å respondere mail.

Håvard

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Millmaker: Så ut som en trivelig plass å sette seg foran anlegget :)
    Velkommen i venneklubben...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Haavard skrev:
    HCS skrev:
    Solid state blir aldri bedre enn rør. Det er en sannhet, uten modifikasjoner ;D ;D

Ellers kan jeg opplyse folket at ny volumkontroll til Premier 10 ikke er å oppdrive, det vil nærmere bestemt si brettet med motstander. Fikk hyggelig beskjed fra CJ, som forøvrig er ultra raske på å respondere mail.

Håvard
    Da får man være forsiktig med den man har...
    Men uff, ryker premier ten kan den bli dyr å erstatte...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Haavard skrev:
    HCS skrev:

Håvard
    Hehehe, regna ikke med noe annet ifra den kanten nei... ;D... Inntrykkene over hvor god PFR kom ifra en som også har eid endel rør CJ... 8)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har desverre aldri testet disse solid state sakene ordentlig, men de leverer i CJ ånd vil jeg tro.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Haavard skrev:
    HCS skrev:

Håvard
    Da får man være forsiktig med den man har...
    Men uff, ryker premier ten kan den bli dyr å erstatte...
    Det er god plass inni der. så noe annet er det plass til.
    Alltids en annen attenuator som kan brukes vil jeg tro

Håvard

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hvor plasserer dere CJ i sammenligning med feks EC produkter eller Doxa(som jeg har endel av).

Er det et steg opp eller ned syns dere? Skjønner jo at det kan være vanskelig med feks PFR som er noen år gammel. Men allikevel så syns jeg den spiller mye mye bedre enn feks EC4.7. Litt vanskelig å konkludere mot den passive Doxa 06 som jeg har brukt en stund foreløpig.

Millmaker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Millmaker: Så ut som en trivelig plass å sette seg foran anlegget :)
    Velkommen i venneklubben...
    Takk for det, et hyggelig bekjentskap dette!

Og jo, det er skummelt lett å sovne i den der faktisk!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn