Har gjennom ca. 20 år hatt en rekke ulike CJ produkter, og har aldri opplevd sus som noe problem, knapt nok hørbart, selvsagt avhengig av følsomhet på høyttalere.vosten skrev:Ikke fått noen dato enda på levering av rør. Det som er greit er hvertfall at utenom susingen virket boksen som den skulle. Så et rørbytte er nok tingen.
Satser på å kjøpe et rør av en lokal hifipusher (Audiofoni). Klarer ikke å vente til over helgen.Ole skrev:Har gjennom ca. 20 år hatt en rekke ulike CJ produkter, og har aldri opplevd sus som noe problem, knapt nok hørbart, selvsagt avhengig av følsomhet på høyttalere.vosten skrev:Ikke fått noen dato enda på levering av rør. Det som er greit er hvertfall at utenom susingen virket boksen som den skulle. Så et rørbytte er nok tingen.
Har i disse 20 årene og noen tusen timers lytting opplevd 2 sikringsbrudd og et rør-havari, og rørhavariet tok ikke meg seg noe annet i fallet.
Dette er, i tillegg til lyden, en av grunnene til at jeg fortsatt har CJ
Lykke til med rørbytte! Og planlegger du bli hardcore, så kjøp deg en rør-tester. Da kan du shoppe vilt på Ebay og andre steder og kose deg med tuberolling uten å risikere noe som helst annen enn å bruke tid og ha det gøy!
Ole
Flott at det ordnet seg rimelig greitvosten skrev:Rørbytte gjorde underverker! Funker som bare det her nå. Skal komme tilbake med rapport etterhvert som inntrykkene setter seg.
Virker som du har rett i timeantallet. Lydbildet "roet" seg ned betraktelig etterhvert. Nå er det svært høyoppløst uten å bli slitsomt. Alt i alt falt ting litt mer på plass etter minst 30 timer. ET3 virker å holde svært høy kvalitet. Det nesten sprøe er at det virker som lyden er mer oppløst nå enn da jeg brukte dac til volum (bruker samme dac som kilde nå). Lydbildet er mer presist og det kommer frem mer informasjon. Bassen går dypere og det er mer behagelig lyd rett og slett. Uten at jeg vil si det låter varmt. Bare veldig bra.awe skrev:Så bra! Det nye røret trenger noen timer (20-30 i Premier 16) før lyden kommer på plass, dvs. både mer avslappet og mer oppløst. Tipper du vil merke disse forskjellene i ditt musikksystem - som kanskje har sin største styrke i oppløsning og gjennomsiktighet. Finjuster høyttalerplassering før du lar inntrykkene feste seg. Så kan du lytte, oppleve, nyte... og skrive noen ord til oss som heier på sidelinjen. God helg.
Eg er nok litt sjeldan i Haugesund, sjølv om det har hendt (6 - 7 år sidan no), men takkar for tilbodet. Og du er hjarteleg velkomen om du skulle køyre nordover. Berre gje livsteikn ein dag eller to i forkant.vosten skrev:Du får ta med din ET2 til Haugesund hvis du skal hit en gang. Så kjører vi en sammenligning. Jeg kan ta med ET3 til nordvestlandet hvis jeg skulle finne på å være i dine hjemtrakter. Har svigerfamilien min i Kristiansund.
Stemmer det, det er min gamle PFR . Hos meg gjorde den ikke mye galt, den stod påslått hele tiden. Lyden er ikke pågående, men mer nøytral enn endel av det andre jeg har hørt av rørutstyr ifra CJ. Husk at denne pre inverterer fasen.Millmaker skrev:Får vel melde meg inn jeg også da, gikk til et impulskjøp av en forforsterker.
Det er en CJ PF-R som jeg fant her på bruktbørsen. Leste litt om den og virker som en spennende sak dette. Tidligere eid av HCS?? her på forumet visstnok.
Skal parre denne med Doxa forsterkere og det blir spennende å prøve. Har flere Doxa forforsterkere også, men lysten til å prøve noe nytt meldte seg og siden det ikke er de store summene så ble det fristende.
Noen som har noe å si om denne PF-R jeg har fått i hus?
Skal som sagt brukes sammen med Sony XA7ES, EC dac, 2 stk Doxa 73 og ut på Swans F2.2+. Er det lov å håpe på en annen signatur i lyden med denne kontra Doxa 06 passiv pre? Har også hatt og prøvd dette med EC4.7 forforsterker, men den er solgt.
Ja jeg spurte selger om dette med fasen, men han sa at det var bare å koble som vanlig han. Er du sikker på at jeg må snu fasene? Og hvordan gjør jeg det isåfall på rette måten, bytte kablene ut av effektforsterkerene? Altså bytte om høyttalerkablene?Millmaker skrev:Stemmer det, det er min gamle PFR . Hos meg gjorde den ikke mye galt, den stod påslått hele tiden. Lyden er ikke pågående, men mer nøytral enn endel av det andre jeg har hørt av rørutstyr ifra CJ. Husk at denne pre inverterer fasen.
Ellers er det bare å si lykke til, det er et funn av en pre. Og med en farge som er lett å like
Er du sikker på at jeg må gjøre det på min også?Milenko skrev:Jeg har en Premier ten, bytter om høytalerkablene bak på amp...
Det er et CJ produkt...Og skjønner ikke hvorfor CJ skulle gjøre noe ulikt med din kontra de mer kjente rørsøskeneMillmaker skrev:Er du sikker på at jeg må gjøre det på min også?Milenko skrev:Jeg har en Premier ten, bytter om høytalerkablene bak på amp...
Takker for svar og hjelp.
Ok, da prøver vi det. Stoler på kjennere!HCS skrev:Det er et CJ produkt...Og skjønner ikke hvorfor CJ skulle gjøre noe ulikt med din kontra de mer kjente rørsøskeneMillmaker skrev:Er du sikker på at jeg må gjøre det på min også?Milenko skrev:Jeg har en Premier ten, bytter om høytalerkablene bak på amp...
Takker for svar og hjelp.
Den spiller som bare det jonlam, positivt overrasket! Men skjønner hva du mener med høy gain!jonlam skrev:@Millmaker
Du fikk orden på PFR ser jeg. Håper du ble eller blir fornøyd!!
Mvh. jonlam
Det veit du er pisspreik ;DHCS skrev:Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... .. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..
Da får man være forsiktig med den man har...Haavard skrev:Det veit du er pisspreik ;DHCS skrev:Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... .. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..
Solid state blir aldri bedre enn rør. Det er en sannhet, uten modifikasjoner ;D ;D
Ellers kan jeg opplyse folket at ny volumkontroll til Premier 10 ikke er å oppdrive, det vil nærmere bestemt si brettet med motstander. Fikk hyggelig beskjed fra CJ, som forøvrig er ultra raske på å respondere mail.
Håvard
Hehehe, regna ikke med noe annet ifra den kanten nei... ;D... Inntrykkene over hvor god PFR kom ifra en som også har eid endel rør CJ... 8)Haavard skrev:Det veit du er pisspreik ;DHCS skrev:Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... .. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..
Solid state blir aldri bedre enn rør. Det er en sannhet, uten modifikasjoner ;D ;D
Håvard
Det er god plass inni der. så noe annet er det plass til.Milenko skrev:Da får man være forsiktig med den man har...Haavard skrev:Det veit du er pisspreik ;DHCS skrev:Godt å se og høre at den ikke gjør skamme på CJ. Men det har jeg heller aldri trodd... .. På enkelte parametre er den faktisk bedre enn sine mer navngjetne rør-søsken iflg kjennere her inne..
Ellers kan jeg opplyse folket at ny volumkontroll til Premier 10 ikke er å oppdrive, det vil nærmere bestemt si brettet med motstander. Fikk hyggelig beskjed fra CJ, som forøvrig er ultra raske på å respondere mail.
Håvard
Men uff, ryker premier ten kan den bli dyr å erstatte...
Takk for det, et hyggelig bekjentskap dette!Milenko skrev:Millmaker: Så ut som en trivelig plass å sette seg foran anlegget
Velkommen i venneklubben...