Se der ja, "Conrad-Johnson-effekten", den beste kur mot hifi-rastløshetTakk for råd. Det blir nok ikke Coincident.
I dag etter at alt har stått på repeat over natten begynner jeg å lure på om jeg egentlig trenger noe mer nytt
Se der ja, "Conrad-Johnson-effekten", den beste kur mot hifi-rastløshetTakk for råd. Det blir nok ikke Coincident.
I dag etter at alt har stått på repeat over natten begynner jeg å lure på om jeg egentlig trenger noe mer nytt
Se der ja, "Conrad-Johnson-effekten", den beste kur mot hifi-rastløshet
A case of " cj-e" I should say..... ;-) Contageous it is, too.....
Faller inn i samme rekke her, unnskyld herfra også, men godt å se deg tilbake tkr....HERLIG å ha deg tilbake tkr. Unnskyld at jeg går OT her.
Hei, Hagto,
Gratulerer! Er det en Ser,1 eller Ser.2? Utsøkt smak har du uansett...
mvh
Takker for mange hyggelige velkomstord! Nei, ukulturen må ikke få vinne. "Rasshøl treffer man på overalt", som en god venn og kollega av meg sa. Han hadde kollidert i en rundkjøring, og det viste seg at motparten var advokat.... ;DUkulturen må ikke få lov til å vinne.
Ja, jeg har - send en PMNoen i Oslo som har en 14 eller 16 som en kan høre?
DET ER IKKE SANT!Til tkr: Bor nok ikke i Bergen, hører det bare regner der.
14 dager? Sikker på at du ikke overdriver litt nå ;DDET ER IKKE SANT!
Vi har sikkert hatt nesten 14 regnfrie dager siden nyttår, og vi er bare kommet til april! ;D
Lyngdal, ja, det var fryktelig langt å kjøre for å høre på den....
mvh
Reiersen, ja. Der har jeg en morsom historie. Bodde mange år i Sirdal i Vest-Agder. Hadde kjøpt Premier 10 og deretter MF 2300. HiFi-Huset i Bærum hadde solgt meg sistnevnte defekt, så frustrasjonen var ikke ubetydelig. Tid for å ringe support-telefonen til cj. Der var pågangen stor, men de ville ringe tilbake. Telefonen ringer, og stemmen fra USA snakker kav kvinesdøl. Ubetalelig. Attpåtil hadde jeg skrudd opp forsterkeren og reagert på hvordan trafoen så ut, og på spørsmål om dette, fikk jeg tidenes understatement: "De e bare någe som mi lage sjøl." I samtalens løp viste det seg at jeg hadde sittet og sett på para-glideren Reiersen hver sommer i årevis - fra stuevinduet. It's a small world.Til tkr: Bor nok ikke i Bergen, hører det bare regner der.
Bor i syden i ei lita bygd som visstnok har fått bystatus nylig. Heter Lyngdal og ligger helt sør mellom Kristiansand og Flekkefjord.
Spennende med nye rør skjønner jeg. Må nok kjøpe meg litt spennende rør jeg også.
Til awe: Skal holde dere informert om hva som skjer gjennom sommeren med anlegget mitt. Lurer litt på hva du skal putte den nye kvartetten din med 6550 rør i?
Kan nevne at Reiersen hos CJ kommer fra Kvinesdal 15 minutters kjøring herfra.
Synes at ACT-2 er enda penere i virkeligheten enn på bilder
Takk. Det er den som Endre hadde.Noen som vet om noen som kan fikse CJ i nærheten av Jæren. Fikse som i reparere...
Forresten Hagto, gratla med ACT2, er det Endre sin gamle eller en helt ny seires 2?
veit d, men tenkte på å levere på døra, så mye enklere enn tollpost, NorCargo etc.Takk. Det er den som Endre hadde.
Peter har da egen reperatør, kanskje best å bruke ham?
Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?Peter har da egen reperatør, kanskje best å bruke ham?
Peter bruker Helge Torkildsen.Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?
mvh
@awe: Det er vel RCA clearplates jeg har stående i mine Prem 8. Savner forsåvidt ikke noe der...Er spent på dine GE 5751! Mine bør skiftes ut snart, og jeg ville sette pris på en tilbakemelding.
Takker.Regnet med det ja. Flink kar.Peter bruker Helge Torkildsen.
Rørene er trolig ute og flyr for tiden. De må komme hjem, tas vel imot, varmes godt opp - og så skal jeg ligge over tastaturet i temmelig skrå vinkel. Mener du at den tonale balansen er midt i prikk som den er, eller værer jeg et ønske om en ørliten tilt i en eller annen retning?Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?
mvh
@awe: Det er vel RCA clearplates jeg har stående i mine Prem 8. Savner forsåvidt ikke noe der...Er spent på dine GE 5751! Mine bør skiftes ut snart, og jeg ville sette pris på en tilbakemelding.
Vel, egentlig ikke. Jeg ble veldig overrasket over hvor stor forskjell RCAene gjorde. Selv om de myknet etter > 100 timer, er de fremdeles skånselsløse i sin oppløsningsevne. Jeg synes at det er OK.Rørene er trolig ute og flyr for tiden. De må komme hjem, tas vel imot, varmes godt opp - og så skal jeg ligge over tastaturet i temmelig skrå vinkel. Mener du at den tonale balansen er midt i prikk som den er, eller værer jeg et ønske om en ørliten tilt i en eller annen retning?
God morgen, sett på maken...det står GE 5751 i dem! Hvit skrift, synes jeg ser en stjerne.GE hadde - i likhet med RCA og Sylvania - mange forskjellige produksjoner av 5751 som låter ganske forskjellig. Black Plate, Grey Plate, to mica og tre mica, JAN, grønn skrift, hvit skrift, femstjerners osv. Her går det an å frese i vei med rør-rulling i den helt store stil. Hardcore-gjengen på Audio Asylum opererer med små armeer av dette røret. Svært varierende priser er det også. Har du noen anelse om hva du har nå?
Ja jeg er kjempefornøyd, til og med uten superrør. Hadde tenkt å bytte ut flere komponenter i anlegget, men koser meg faktiske så mye med anlegget nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal. (Kjøpesuget er der likevel ;D)Hei
Er du fornøyd med lyden?
Hilsen
Endre
Ja jeg er kjempefornøyd, til og med uten superrør. Hadde tenkt å bytte ut flere komponenter i anlegget, men koser meg faktiske så mye med anlegget nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal. (Kjøpesuget er der likevel ;D)
Har som jeg har forstått, både av deg og Peter, enda mer å hente med bedre rør. Drøyer det til ut på sommeren, vil bli skikkelig kjent med originallyden først.