CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.309
    Antall liker
    2.420
    Torget vurderinger
    4
    Takk for råd. Det blir nok ikke Coincident.
    I dag etter at alt har stått på repeat over natten begynner jeg å lure på om jeg egentlig trenger noe mer nytt  :)
    Se der ja, "Conrad-Johnson-effekten", den beste kur mot hifi-rastløshet :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Oh, indeed so,mr Impulse  ;)

    Gratulerer, hagto, dette var nydelig. Så det ikke før nå, nettleseren på ny jobb viser ikke bildetråder av en eller annen grunn, så får bare sett bilder hjemmefra i disse dager  :(

    A case of " cj-e" I should say..... ;-) Contageous it is, too.....
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, Hagto,
    Gratulerer! Er det en Ser,1 eller Ser.2? Utsøkt smak har du uansett...
    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    HERLIG å ha deg tilbake tkr. Unnskyld at jeg går OT her.
     
    O

    om.s

    Gjest
    HERLIG å ha deg tilbake tkr. Unnskyld at jeg går OT her.
    Faller inn i samme rekke her, unnskyld herfra også, men godt å se deg tilbake tkr....

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk Maha og tkr. Fint å se deg tilbake tkr. Det er den som Endre Eskeland byttet inn hos Peter i serie 2.


    Hei, Hagto,
    Gratulerer! Er det en Ser,1 eller Ser.2? Utsøkt smak har du uansett...
                                                                      mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takker alle tre for hyggelig velkomst, det varmer. Det ble jo litt stusselig helt uten HFS, og dessuten er jeg p.t. gressenkemann og har ikke annet å gjøre enn å tweake VTA ( 2 ganger hittil i kveld) og høre musikk...Hagto, du bor ikke tilfeldigvis i Bergen?? Hvis Ser. 1 spiller tilnærmelsesvis så godt som EndreA sin har du en seriøst god pre!
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er få ting som gleder den audiofile mer enn når ting går seg til og ting faller på plass, Hagto. Det hadde vært trist hvis den meget spenstige kombinasjonen din ikke hadde fungert. Fint om du lar oss få et par glimt inn i hva som rører seg etterhvert.

    Og vennene samles. Noen vender tilbake. Det synes jeg er dobbelt hyggelig.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hjertelig velkommen tilbake, tkr. :) Veldig hyggelig å se at ditt selvpålagte eksil ikke ble av altfor lang varighet!
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Fint å se deg på forumet igjen, tkr. Ukulturen må ikke få lov til å vinne.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.953
    Torget vurderinger
    24
    Venner samles ja. Hagto kommer på besøk imorgen!!!!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ukulturen må ikke få lov til å vinne.
    Takker for mange hyggelige velkomstord! Nei, ukulturen må ikke få vinne. "Rasshøl treffer man på overalt", som en god venn og kollega av meg sa. Han hadde kollidert i en rundkjøring, og det viste seg at motparten var advokat.... ;D
                                             mvh
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    For dem som liker tooooooobz på utgangen, kan jeg opplyse om at en kvartett av det klassiske utgangsrøret for cj, 6550A fra General Electric, er på vei (sammen med en fin gjeng med mer småvokste venner).

    Noen som har erfaring med å handle fra Jim McShane, forresten?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flott, awe, det endte altså med kjøp av GE- rør! Håper du holder oss orientert om lyden.
    Jeg er også svært spent på de småvokste vennene dine.Hva heter smårollingene?
    Jeg skrev vel i et PM til deg at jeg synes at disse har vel så stor betydning for lyden.
    A case in point er at jeg nylig har skiftet ut rørene i pre-en. 10 stk NOS Amperex "Bugle Boy" 6922. Nå er de innspilt, og tro meg, de er verd å drepe for! Det er som å få en helt ny pre.
                                  mvh
    PS:Jim Mc. Shane? Link?
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Orientering kommer, tkr! Må innrømme at det knytter seg stor spenning til GE 6550. Her varierer rapportene ganske kraftig. Gode, gamle Reiersen (den gangen han jobbet hos cj) mente at det vi i dag ville kalle NOS-Svetlana (det jeg bruker nå) var bedre, mens andre raller i vilske om at Premier 8, 11 og 12 først synger slik de skal med GE 6550.

    Av smårør som er relevante her, får jeg Sylvania 6fq7 av eldre årgang og NOS/NIB GE 5751 grey plate 2 mica. Jeg vil prøve denne typen 6fq7 i håp om å få litt rundere topp enn med RCA Cleartops - uten å tape for mye i oppløsning (der RCA er ekstreme). Cleartops er formidable på innspillinger som ikke er for briljante, men kan anta en tendens til "edge" i motsatt fall. (Kommer nesten utav det her: Rostropovich spiller Haydn så gnistene fyker i siderommet.) Nevnte 5751 får skryt av noen for å være det mest lineære røret i Premier-forsterkere. Har brukt disse før, men de fulgte med forsterkeren (som var brukt), så alder og tilstand har alltid vært uviss. Er forøvrig fremdeles overvettes fornøyd med Sylvania, men der spretter jo prisene i været for tiden.

    Det blir mange kombinasjonsmuligheter. Og mye moro, håper jeg.

    Det er bare å google på Jim McShane, så kommer du til målet. Etter å ha fått pengene, reiste han på forretningsreise (annonsert), så det er bare å smøre seg med tålmodighet.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.459
    Antall liker
    471
    Torget vurderinger
    2
    Har en cj mv52 stående,noen som vet hva no sånt er verd?
    Har skiftet rør etter anbefaling av Brynjar på Motron,sitter matchede EKTE Svetlana EL34 og NOS RCA driver og inngangsrør i den nå,bruker for øyeblikket ASL Moonsoon blokker pga følsomheta på kun 84db,men låt faktisk kanskje noe meirbehagelig med CJen i mellomtonen skal æ være ærlig,ASLene spiller dog noe tøffere(150w KT88)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Til tkr: Bor nok ikke i Bergen, hører det bare regner der.
    Bor i syden i ei lita bygd som visstnok har fått bystatus nylig. Heter Lyngdal og ligger helt sør mellom Kristiansand og Flekkefjord.
    Spennende med nye rør skjønner jeg. Må nok kjøpe meg litt spennende rør jeg også.

    Til awe: Skal holde dere informert om hva som skjer gjennom sommeren med anlegget mitt. Lurer litt på hva du skal putte den nye kvartetten din med 6550 rør i?
    Kan nevne at Reiersen hos CJ kommer fra Kvinesdal 15 minutters kjøring herfra.

    Synes at ACT-2 er enda penere i virkeligheten enn på bilder :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Til tkr: Bor nok ikke i Bergen, hører det bare regner der.
    DET ER IKKE SANT!

    Vi har sikkert hatt nesten 14 regnfrie dager siden nyttår, og vi er bare kommet til april! ;D
    Lyngdal, ja, det var fryktelig langt å kjøre for å høre på den....
    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    DET ER IKKE SANT!

    Vi har sikkert hatt nesten 14 regnfrie dager siden nyttår, og vi er bare kommet til april! ;D
    Lyngdal, ja, det var fryktelig langt å kjøre for å høre på den....
                        mvh
    14 dager? Sikker på at du ikke overdriver litt nå ;D
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Til tkr: Bor nok ikke i Bergen, hører det bare regner der.
    Bor i syden i ei lita bygd som visstnok har fått bystatus nylig. Heter Lyngdal og ligger helt sør mellom Kristiansand og Flekkefjord.
    Spennende med nye rør skjønner jeg. Må nok kjøpe meg litt spennende rør jeg også.

    Til awe: Skal holde dere informert om hva som skjer gjennom sommeren med anlegget mitt. Lurer litt på hva du skal putte den nye kvartetten din med 6550 rør i?
    Kan nevne at Reiersen hos CJ kommer fra Kvinesdal 15 minutters kjøring herfra.

    Synes at ACT-2 er enda penere i virkeligheten enn på bilder :)
    Reiersen, ja. Der har jeg en morsom historie. Bodde mange år i Sirdal i Vest-Agder. Hadde kjøpt Premier 10 og deretter MF 2300. HiFi-Huset i Bærum hadde solgt meg sistnevnte defekt, så frustrasjonen var ikke ubetydelig. Tid for å ringe support-telefonen til cj. Der var pågangen stor, men de ville ringe tilbake. Telefonen ringer, og stemmen fra USA snakker kav kvinesdøl. Ubetalelig. Attpåtil hadde jeg skrudd opp forsterkeren og reagert på hvordan trafoen så ut, og på spørsmål om dette, fikk jeg tidenes understatement: "De e bare någe som mi lage sjøl." I samtalens løp viste det seg at jeg hadde sittet og sett på para-glideren Reiersen hver sommer i årevis - fra stuevinduet. It's a small world.

    Det var forresten Reiersen som sa at jeg måtte prøve å skaffe meg en Premier 11. Akkurat det sa han på klingende amerikansk-engelsk: "Better parts." MF 2300 fikk jeg aldri høre, men den kunne byttes i P11 nede i Mandal. No regrets. Dette med better parts oppsummerer forresten cjs historie, synes jeg, helt frem til Act, CT5, LPS 70 og LPM 140.

    Har vært i norsk-amerikanske Lyngdal mange ganger, og truffet mange trivelige folk der.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Morsom historie awe. Verden kan være liten av og til. Og nå husker jeg deg også, og historien med Bærum/Mandal :)
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Noen som vet om noen som kan fikse CJ i nærheten av Jæren. Fikse som i reparere...


    Forresten Hagto, gratla med ACT2, er det Endre sin gamle eller en helt ny seires 2?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noen som vet om noen som kan fikse CJ i nærheten av Jæren. Fikse som i reparere...


    Forresten Hagto, gratla med ACT2, er det Endre sin gamle eller en helt ny seires 2?
    Takk. Det er den som Endre hadde.
    Peter har da egen reperatør, kanskje best å bruke ham?
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Takk. Det er den som Endre hadde.
    Peter har da egen reperatør, kanskje best å bruke ham?
    veit d, men tenkte på å levere på døra, så mye enklere enn tollpost, NorCargo etc.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Peter har da egen reperatør, kanskje best å bruke ham?
    Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?
    mvh
    @awe: Det er vel RCA clearplates jeg har stående i mine Prem 8. Savner forsåvidt ikke noe der...Er spent på dine GE 5751! Mine bør skiftes ut snart, og jeg ville sette pris på en tilbakemelding.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?
                               mvh
    @awe: Det er vel RCA clearplates jeg har stående i mine Prem 8. Savner forsåvidt ikke noe der...Er spent på dine GE 5751!  Mine bør skiftes ut snart, og jeg ville sette pris på en tilbakemelding.
    Peter bruker Helge Torkildsen.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke verre enn at jeg kan ringe Peter og spørre, men hvem er det, Thorkildsen?
                               mvh
    @awe: Det er vel RCA clearplates jeg har stående i mine Prem 8. Savner forsåvidt ikke noe der...Er spent på dine GE 5751!  Mine bør skiftes ut snart, og jeg ville sette pris på en tilbakemelding.
    Rørene er trolig ute og flyr for tiden. De må komme hjem, tas vel imot, varmes godt opp - og så skal jeg ligge over tastaturet i temmelig skrå vinkel. Mener du at den tonale balansen er midt i prikk som den er, eller værer jeg et ønske om en ørliten tilt i en eller annen retning?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Rørene er trolig ute og flyr for tiden. De må komme hjem, tas vel imot, varmes godt opp - og så skal jeg ligge over tastaturet i temmelig skrå vinkel. Mener du at den tonale balansen er midt i prikk som den er, eller værer jeg et ønske om en ørliten tilt i en eller annen retning?
    Vel, egentlig ikke. Jeg ble veldig overrasket over hvor stor forskjell RCAene gjorde. Selv om de myknet etter > 100 timer, er de fremdeles skånselsløse i sin oppløsningsevne. Jeg synes at det er OK.
    Jeg hadde et sett med 5751 liggende, og de satte jeg inn i prem 8. De så greie ut, men jeg har ingen anelse hvor de kommer ifra, og hvor slitne de egentlig er- tenkte å bruke deg som prøvekanin på GE 5751! ;D. Er du fornøyd, så går jeg vel for en kvartett jeg også.
    mvh
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    GE hadde - i likhet med RCA og Sylvania - mange forskjellige produksjoner av 5751 som låter ganske forskjellig. Black Plate, Grey Plate, to mica og tre mica, JAN, grønn skrift, hvit skrift, femstjerners osv. Her går det an å frese i vei med rør-rulling i den helt store stil. Hardcore-gjengen på Audio Asylum opererer med små armeer av dette røret. Svært varierende priser er det også. Har du noen anelse om hva du har nå?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.747
    Antall liker
    28.518
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    GE hadde - i likhet med RCA og Sylvania - mange forskjellige produksjoner av 5751 som låter ganske forskjellig. Black Plate, Grey Plate, to mica og tre mica, JAN, grønn skrift, hvit skrift, femstjerners osv. Her går det an å frese i vei med rør-rulling i den helt store stil. Hardcore-gjengen på Audio Asylum opererer med små armeer av dette røret. Svært varierende priser er det også. Har du noen anelse om hva du har nå?
    God morgen, sett på maken...det står GE 5751 i dem! Hvit skrift, synes jeg ser en stjerne.
    mvh
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Har du sjekket tråden min om 5751, tkr? Tror den het "Sylvania 5751". Bare innrøm det: Etter at du smalt til med en hel skokk bugleboys, har du blitt huka på rulling?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Tenkte kanskje noen hadde lyst til å se en ACT-2 på innsiden. Her avkledd for anledningen, skikkelig tøff:










     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei

    Er du fornøyd med lyden?

    Hilsen
    Endre
    Ja jeg er kjempefornøyd, til og med uten superrør. Hadde tenkt å bytte ut flere komponenter i anlegget, men koser meg faktiske så mye med anlegget nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal. (Kjøpesuget er der likevel ;D)

    Har som jeg har forstått, både av deg og Peter, enda mer å hente med bedre rør. Drøyer det til ut på sommeren, vil bli skikkelig kjent med originallyden først.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Hvor holder Helge Torkildsen til telefon og adresse?
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei igjen

    Hyggeligt å høre. Det beste venter på deg enda. Er du i Bergensområdet en gang, får du gi en lyd. Da kan du få høre på ACT2 Series2 og isis hvis du vil.

    Hilsen
    Endre
    Ja jeg er kjempefornøyd, til og med uten superrør. Hadde tenkt å bytte ut flere komponenter i anlegget, men koser meg faktiske så mye med anlegget nå at jeg ikke helt vet hva jeg skal. (Kjøpesuget er der likevel ;D)

    Har som jeg har forstått, både av deg og Peter, enda mer å hente med bedre rør. Drøyer det til ut på sommeren, vil bli skikkelig kjent med originallyden først.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn