CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Bra Cca rørene falt i smak Impulse. :) :)
    De er bare kanon bra!!!!!!!!! ;D ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Skal du ha Prem10 lyden i nyere innpakning og med fjernkontroll kjøper du Prem14.....:)

    Ellers enig i at Prem17 ikke er veien å gå med mindre man må ha detaljeringen/oppløsningen og kan gi litt avkall på den mer klassiske CJ kropp/magien som er vanskelig å beskrive.
    Men; har du pengene til en Prem16 Mk2 får du både i pose og sekk...men dessverre er dette i tillegg en dyr sak å holde med topp NOS rør pga 6 stk 6922 rør.

    PS! Har selv Prem 14 (med bra NOS) og den blir ikke det første som byttes ut :)

    mvh Ole
    Utrolig som dette stemte med mine erfaringer, måtte liksom bare nevne det :)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er usikker på om det jeg skal si egner seg best som PM eller for åpen scene, men lar det stå til her og nå: En så artikulert, konsentrert og treffsikker sammenligning av to lydkomponenter som den impulse gir til beste her, er uhyre sjelden vare - her eller hvor som helst. Dette er skyhøy kompetanse på mer enn ett plan. Det er ingen overdrivelse å si at stort tettere på å høre hva jeg leser, har jeg ikke vært.

    Og jeg som har fått slikt et svar på mitt spørsmål, må bare i rødmende beskjedenhet få mumle frem en takk.

    La meg nyansere panegyrien noe. Dette handler ikke om å dyrke frem en kvasi-religiøs kult omkring en bestemt forsterker eller et foretrukket lyd-ideal. Det dreier seg heller om å utvide repertoaret og innsikten med flere orienteringspunkter og betraktningsmåter.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Det er nok akkurat det jeg kommer til å gjøre også, Ole. ;-) Har ingen problemer med å forstå at du ikke planlegger å bytte ut Prem 14, men om du likevel får et innfall, kan du jo sende meg en PM!  
    Skulle selvfølgelig gjerne hatt Prem 16, men kan ikke strekke meg helt dit enda....  
    Ser at du også bor i Bærum - send meg en PM om du er interessert i å ta en lytt til mitt CJ rør oppsett, men har som sagt ingen planer om å selge Prem14 foreløpig :)

    Ole
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Må bare si meg så enig, så enig i dette. Det å faktisk makte å la en person forstå akkurat hva du mener om lyd, for ikke å snakke om smak eller lukt, det er få personer forunt. Utrolig flott skrevet impulse, blir nesten stolt selv over å være cj-eier.

    Jeg er usikker på om det jeg skal si egner seg best som PM eller for åpen scene, men lar det stå til her og nå: En så artikulert, konsentrert og treffsikker sammenligning av to lydkomponenter som den impulse gir til beste her, er uhyre sjelden vare - her eller hvor som helst. Dette er skyhøy kompetanse på mer enn ett plan. Det er ingen overdrivelse å si at stort tettere på å høre hva jeg leser, har jeg ikke vært.

    Og jeg som har fått slikt et svar på mitt spørsmål, må bare i rødmende beskjedenhet få mumle frem en takk.

    La meg nyansere panegyrien noe. Dette handler ikke om å dyrke frem en kvasi-religiøs kult omkring en bestemt forsterker eller et foretrukket lyd-ideal. Det dreier seg heller om å utvide repertoaret og innsikten med flere orienteringspunkter og betraktningsmåter.  
     
    K

    kbwh

    Gjest
    En liten melding til awe fra en som står utenfor vennekretsen:

    Kan du være så snill å begynne å skrive om klassisk musikk igjen? Når jeg leser hva du skriver her inne kommer savnet tilbake. Værsåsnill?
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Skal du ha Prem10 lyden i nyere innpakning og med fjernkontroll kjøper du Prem14.....:)

    Ellers enig i at Prem17 ikke er veien å gå med mindre man må ha detaljeringen/oppløsningen og kan gi litt avkall på den mer klassiske CJ kropp/magien som er vanskelig å beskrive.
    Men; har du pengene til en Prem16 Mk2 får du både i pose og sekk...men dessverre er dette i tillegg en dyr sak å holde med topp NOS rør pga 6 stk 6922 rør.

    PS! Har selv Prem 14 (med bra NOS) og den blir ikke det første som byttes ut :)

    mvh Ole
    Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.
    Min 17LS2 rundspiller i hvertfall både Bat VK31SE og ARLS25KKII som jeg har hatt tidligere.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, awe og MaHa, for overstrømmende tilbakemeldinger. Gudene skal vite at det hjelper på en mann som sliter med skrivesperre....
    Jeg blir nesten rørt av at mine høyst subjektive betraktninger  omkring to fantastiske produkter finner gjenklang her inne. Ord er som opplevelser. De blir uendelig mye bedre når de deles.
    Netopp derfor må jeg gjenta Valentinos oppfordring, awe. Vi er mange som finner stor glede i det du skriver..kan du være så snill å skrive om klassisk musikk  igjen? (og lydfilosofi, erfaringer og tanker i det hele tatt, bevares) Værsåsnill? :)
    MaHa, det er godt du følte deg stolt av å være cj-eier. Det har du all mulig grunn til, nemlig. ;-)
    saeman, cca-rørene er intet mindre enn fantastiske. Lydbildet vokste i alle dimensjoner, det var en enda større grad av realisme tilstede, lydbildet fikk mer PRAT og driv, og hvilken bass! Jeg vil nesten gå så langt som til å påstå at jeg ikke ante konturene av AN-dac´ens kapasitet før jeg satte inn cca. Takk skal du ha for handelen! :)
    Og Ole, jeg kommer gjerne bortom en kveld for å lytte på cj-oppsettet ditt! Du er selvfølgelig hjertelig velkommen hit også.  Bor du i Bærum, er vel ikke Haslum så langt unna....

    Du behøver vel ikke stå utenfor vennekretsen, Valentino? Vi har vel plass til et assosiert medlem,ikke sant, folkens? :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.
    Min 17LS2 rundspiller i hvertfall både Bat VK31SE og ARLS25KKII som jeg har hatt tidligere.
    Det tviler jeg ikke et sekund på at den gjør, Plinius. Takk for vektig innspill! Jeg trodde den Prem 17 jeg hadde på hånden var en toer, men det stemte ikke.
    Kresent oppsett du har, forresten! Her var det mange uhyre gode ting! Duelund, P7, ASR, Prem 17... For ikke å snakke om AN-dac. Du har jaggu god smak! ;-)
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Det tviler jeg ikke et sekund på at den gjør, Plinius. Takk for vektig innspill! Jeg trodde den Prem 17 jeg hadde på hånden var en toer, men det stemte ikke.
    Kresent oppsett du har, forresten! Her var det mange uhyre gode ting! Duelund, P7, ASR, Prem 17... For ikke å snakke om AN-dac. Du har jaggu god smak! ;-)

    Takk for det! AN dacene er utrolig gode!!! Jeg synes den spiller fantastisk med USB konverter via Foobar 2000.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.
    Min 17LS2 rundspiller i hvertfall både Bat VK31SE og ARLS25KKII som jeg har hatt tidligere.

    Hei,

    Premier serien:

    17LS2 er en god pre, ingen tvil om det!  Dog må sies at både på Audiogon og AudioAsylum er det slik at hovedtyngden av CJ fans favoriserer 16 (både LS1 og LS2) framfor 17 og 17LS2.
    Premier 16 var betydelig dyrere og er fortsatt en dyrere pre enn Premier 17 på bruktmarkedet, til tross for at den er eldre.

    Her er noen synspunkter på at 16LS2 er bedre enn 17 og 17LS2:  http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1078850758&openflup&1&4#1


    mvh Ole
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.312
    Antall liker
    2.426
    Torget vurderinger
    4
    Flott beskrivelse Impulse. Du skulle fått deg en spalte i Fidelity, "Eldre utstyr som spiller som en drøm", eller noe lignende :D

    Awe, jeg også skulle veldig gjerne ønske at du kom på banen igjen inne på musikk-delen av forumet. Satte veldig pris på innleggene dine!

    Var forøvrig i Harmonien (Grieghallen) for første gang i går. Det blir definitivt ikke siste gangen!
    BFO spilte Elgar og Walton. Under finalen på Walton-stykket hoppet Litton så høyt på dirigentpodiet at jeg ble bekymret for dets strukturelle integritet (Litton er jo en tettbygget mann).
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Skal si at cj-vennene rasker sammen en fin erfarings- og kunnskapsbank for tiden. Sannelig ikke godt å si hvor dette kan ende. 2733 Merrilee Drive, Fairfax, VA?

    Hvis en leser tester og kommentarer på ulike diskusjonfora, synes et par trekk å være fremtredende i omtalene av rørbaserte cj-produkter:
    1: Evolusjon, dvs en sakte, edruelig, konservativ, nesten sømløs utvikling av huslyden.
    2: En mulig divergens mellom tilhengere av eldre produkter (som foretrekker varme, euforisk klangrikdom og en avspent atmosfære rundt musikkopplevelsene) og nyere produkter (som spiller tightere, mer transparent og derfor innbyr til et mer analytisk lyttemodus).

    Den ubesinnede kan se dette som en anledning til å skrike opp om og forstørre forskjellene, mens den sindige søker nyansene og nyter å utforske mulighetene i begge retninger. Her er syntese bedre enn antitese.

    Enkelte utsagn fra folkene bak cj kan tyde på at de nok selv foretrekker en utvikling mot det nøytrale og stramme, men at tilbakemeldinger fra et trofast publikum definerer et markedsbehov for det beste av vintage cj-lyd. Siste ord om kondensatorer og rørtyper er sikkert ikke sagt. Det er kanskje litt pussig å ende opp med to alternative bud på topp-preamp? Ja, hvor bør cj gå?

    Det har dukket opp så mange vær så snill i denne tråden at jeg ble helt ør. Kan det være at jeg lider av synsforstyrrelser eller henfaller til surrealisme? Men nei, det har stått der to dager på rad. Så jeg må vel ta det til meg, om enn hoderystende. Og med glede og takknemlighet, selvfølgelig. Sortien fra musikkavdelingen var slik at jeg mistet lysten til og motivasjonen for både å lese og skrive der. Og slik har det holdt seg i grunnen. Med slike oppfordringer fra så gode menn, skylder jeg i alle fall å ta en nærmere kikk.

    Mvh
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Skal vi tippe ny preamp mon tro? ...og rørene pent pakket inn?

    Mvh. Johan
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

    Utsøkt smak. Gratulerer. Embalasjen ser kjent ut ;)
    Anbefaler deg at du hiver deg på telefonen til Motron og får tak i et rørsett av beste kvalitet. Du vet hva jeg tenker på. Garanterer deg at dyret ditt forvandler seg til en villkatt.

    Hilsen
    Endre
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei

    Utsøkt smak. Gratulerer. Embalasjen ser kjent ut ;)
    Anbefaler deg at du hiver deg på telefonen til Motron og får tak i et rørsett av beste kvalitet. Du vet hva jeg tenker på. Garanterer deg at dyret ditt forvandler seg til en villkatt.

    Hilsen
    Endre
    ;D
    Takk. Ja vet hva du mener og det skal bli gjort, hadde bare lyst til å høre den original litt først.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei igjen

    Må advare deg litt. De originale rørene er ikke innspilt i det hele tatt. De trenger minst 120 timer før de er innspilt.

    Hilsen
    Endre
    ;D
    Takk. Ja vet hva du mener og det skal bli gjort, hadde bare lyst til å høre den original litt først.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei igjen

    Må advare deg litt. De originale rørene er ikke innspilt i det hele tatt. De trenger minst 120 timer før de er innspilt.

    Hilsen
    Endre
    Takk skal du ha. Det var bra å vite.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, hagto.
    lekkert. og sikkert vellydende som tusan.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.433
    Antall liker
    26.013
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vil også gratulere, selv om jeg har vært informert per pm en tid, he, he....
    Dette ser lekkert ut Hagto. Du har jo nese for kvalitetsutstyr.

    Ellers håper jeg at jeg får lov til å komme på besøk i tråden deres gutter, for dette er sånn tråder burde være, blottet for meningsløse krangler, spekket med kunnskap. Det lille jeg har hørt av CJ har imponert, så jeg må vel kunne kalles en slags venn, eller i hvert fall bekjent.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Jeg vil også gratulere, selv om jeg har vært informert per pm en tid, he, he....
    Dette ser lekkert ut Hagto. Du har jo nese for kvalitetsutstyr.

    Ellers håper jeg at jeg får lov til å komme på besøk i tråden deres gutter, for dette er sånn tråder burde være, blottet for meningsløse krangler, spekket med kunnskap. Det lille jeg har hørt av CJ har imponert, så jeg må vel kunne kalles en slags venn, eller i hvert fall bekjent.
    Takk for det Fosse. Når vil du overta denne? ;D
    Tror du har god nok forforsterker fra før du, og pen er den også. Gleder meg stort nå til å få se, og høre den igjen på Merlinene :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.433
    Antall liker
    26.013
    Torget vurderinger
    24
    Ahhhh. Herlig Hagto.

    Jo, jeg er fornøyd med det du har solgt meg. Kan vi få et bilde litt lenger unna også, bare for å få litt oversikt.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ahhhh. Herlig Hagto.

    Jo, jeg er fornøyd med det du har solgt meg. Kan vi få et bilde litt lenger unna også, bare for å få litt oversikt.
    Slik?

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.433
    Antall liker
    26.013
    Torget vurderinger
    24
    Dette var virkelig godt for øye Hagto. Direkte utsøkt oppsett!!!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.312
    Antall liker
    2.426
    Torget vurderinger
    4
    Jøje meg :eek:
    Gratulerer!
    Hva slags effektforsterker er det?
    300B?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for fine ord Fosse og Impulse. Begynner å bli fornøyd, men det blir nok mer handling til sommeren ;)


    Jøje meg :eek:
    Gratulerer!
    Hva slags effektforsterker er det?
    300B?
    Takk. Det er en sigle ended 300B  forsterker som kommer fra Agape Audio Labs. Denne er etterhvert blitt kraftig modifisert, og spiller meget bra. Men det er mulighet for at både denne og høyttalerne blir skiftet ut i løpet av sommeren.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.433
    Antall liker
    26.013
    Torget vurderinger
    24
    Hva er du går og lyster på nå Hagto? (Det gjelder å henge med i svingene her skjønner jeg).
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hva er du går og lyster på nå Hagto? (Det gjelder å henge med i svingene her skjønner jeg).
    ;D Jeg er ikke helt sikker selv, men nytt blir det. Vil ha høyttalere med mer tyngde i bunnen, og penere å se på i stua. De jeg har er kjempebra til jazz og akustisk musikk, men jeg liker så mye annet også, og på mer rocka musikk er det så mye lettere å få det til hvis man har med de dype frekvensene.
    Har ikke lyst på sub.
    Så for tiden snuser jeg rundt litt. Kommer til å kjøpe brukt. Og hvis ikke høyttalerne jeg finner matcher effekttrinnet mitt så må nok det også finne seg nye venner.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje høyttalere fra Coincident kunne ha vært noe? Der skulle både kroppen og følsomheten være førsteklasses. Sonesen ville nok svinge opp med en lekker demo om det skulle være av interesse.

    Skulle det knipe, har jo cj et par effektforsterkere som er sånn halvveis brukbare. Synergi og alt det der, vet du. Stiller meg gjerne i gratulantenes rekker for dette dropset av en forforsterker. Fort gjort at det er sommer før du rekker å se ordentlig ut av vinduet, tenker jeg.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kanskje høyttalere fra Coincident kunne ha vært noe? Der skulle både kroppen og følsomheten være førsteklasses. Sonesen ville nok svinge opp med en lekker demo om det skulle være av interesse.

    Skulle det knipe, har jo cj et par effektforsterkere som er sånn halvveis brukbare. Synergi og alt det der, vet du. Stiller meg gjerne i gratulantenes rekker for dette dropset av en forforsterker. Fort gjort at det er sommer før du rekker å se ordentlig ut av vinduet, tenker jeg.
    Takk for råd. Det blir nok ikke Coincident.
    I dag etter at alt har stått på repeat over natten begynner jeg å lure på om jeg egentlig trenger noe mer nytt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn