svale
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 29.08.2002
- Antall liker
- 136
Bra Cca rørene falt i smak Impulse.
De er bare kanon bra!!!!!!!!! ;D ;D
De er bare kanon bra!!!!!!!!! ;D ;D
Utrolig som dette stemte med mine erfaringer, måtte liksom bare nevne detSkal du ha Prem10 lyden i nyere innpakning og med fjernkontroll kjøper du Prem14.....
Ellers enig i at Prem17 ikke er veien å gå med mindre man må ha detaljeringen/oppløsningen og kan gi litt avkall på den mer klassiske CJ kropp/magien som er vanskelig å beskrive.
Men; har du pengene til en Prem16 Mk2 får du både i pose og sekk...men dessverre er dette i tillegg en dyr sak å holde med topp NOS rør pga 6 stk 6922 rør.
PS! Har selv Prem 14 (med bra NOS) og den blir ikke det første som byttes ut
mvh Ole
Ser at du også bor i Bærum - send meg en PM om du er interessert i å ta en lytt til mitt CJ rør oppsett, men har som sagt ingen planer om å selge Prem14 foreløpigDet er nok akkurat det jeg kommer til å gjøre også, Ole. ;-) Har ingen problemer med å forstå at du ikke planlegger å bytte ut Prem 14, men om du likevel får et innfall, kan du jo sende meg en PM!
Skulle selvfølgelig gjerne hatt Prem 16, men kan ikke strekke meg helt dit enda....
Jeg er usikker på om det jeg skal si egner seg best som PM eller for åpen scene, men lar det stå til her og nå: En så artikulert, konsentrert og treffsikker sammenligning av to lydkomponenter som den impulse gir til beste her, er uhyre sjelden vare - her eller hvor som helst. Dette er skyhøy kompetanse på mer enn ett plan. Det er ingen overdrivelse å si at stort tettere på å høre hva jeg leser, har jeg ikke vært.
Og jeg som har fått slikt et svar på mitt spørsmål, må bare i rødmende beskjedenhet få mumle frem en takk.
La meg nyansere panegyrien noe. Dette handler ikke om å dyrke frem en kvasi-religiøs kult omkring en bestemt forsterker eller et foretrukket lyd-ideal. Det dreier seg heller om å utvide repertoaret og innsikten med flere orienteringspunkter og betraktningsmåter.
Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.Skal du ha Prem10 lyden i nyere innpakning og med fjernkontroll kjøper du Prem14.....
Ellers enig i at Prem17 ikke er veien å gå med mindre man må ha detaljeringen/oppløsningen og kan gi litt avkall på den mer klassiske CJ kropp/magien som er vanskelig å beskrive.
Men; har du pengene til en Prem16 Mk2 får du både i pose og sekk...men dessverre er dette i tillegg en dyr sak å holde med topp NOS rør pga 6 stk 6922 rør.
PS! Har selv Prem 14 (med bra NOS) og den blir ikke det første som byttes ut
mvh Ole
Det tviler jeg ikke et sekund på at den gjør, Plinius. Takk for vektig innspill! Jeg trodde den Prem 17 jeg hadde på hånden var en toer, men det stemte ikke.Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.
Min 17LS2 rundspiller i hvertfall både Bat VK31SE og ARLS25KKII som jeg har hatt tidligere.
Det tviler jeg ikke et sekund på at den gjør, Plinius. Takk for vektig innspill! Jeg trodde den Prem 17 jeg hadde på hånden var en toer, men det stemte ikke.
Kresent oppsett du har, forresten! Her var det mange uhyre gode ting! Duelund, P7, ASR, Prem 17... For ikke å snakke om AN-dac. Du har jaggu god smak! ;-)
Eller så kan man kjøpe en Premier 17LS2 med teflonkaper. Samme som ACT2 bruker. I følge Peter er Premier 17LS2 bedre enn Premier 16MK2 pga at den bruker teflonkapper.
Min 17LS2 rundspiller i hvertfall både Bat VK31SE og ARLS25KKII som jeg har hatt tidligere.
Skal vi tippe ny preamp mon tro? ...og rørene pent pakket inn?
Mvh. Johan
;DHei
Utsøkt smak. Gratulerer. Embalasjen ser kjent ut
Anbefaler deg at du hiver deg på telefonen til Motron og får tak i et rørsett av beste kvalitet. Du vet hva jeg tenker på. Garanterer deg at dyret ditt forvandler seg til en villkatt.
Hilsen
Endre
;D
Takk. Ja vet hva du mener og det skal bli gjort, hadde bare lyst til å høre den original litt først.
Takk skal du ha. Det var bra å vite.Hei igjen
Må advare deg litt. De originale rørene er ikke innspilt i det hele tatt. De trenger minst 120 timer før de er innspilt.
Hilsen
Endre
Takk for det. Må vel bli litt godlyd etterhvert da, får vi håpe.grattis, hagto.
lekkert. og sikkert vellydende som tusan.
Takk for det Fosse. Når vil du overta denne? ;DJeg vil også gratulere, selv om jeg har vært informert per pm en tid, he, he....
Dette ser lekkert ut Hagto. Du har jo nese for kvalitetsutstyr.
Ellers håper jeg at jeg får lov til å komme på besøk i tråden deres gutter, for dette er sånn tråder burde være, blottet for meningsløse krangler, spekket med kunnskap. Det lille jeg har hørt av CJ har imponert, så jeg må vel kunne kalles en slags venn, eller i hvert fall bekjent.
Slik?Ahhhh. Herlig Hagto.
Jo, jeg er fornøyd med det du har solgt meg. Kan vi få et bilde litt lenger unna også, bare for å få litt oversikt.
Takk. Det er en sigle ended 300B forsterker som kommer fra Agape Audio Labs. Denne er etterhvert blitt kraftig modifisert, og spiller meget bra. Men det er mulighet for at både denne og høyttalerne blir skiftet ut i løpet av sommeren.Jøje meg
Gratulerer!
Hva slags effektforsterker er det?
300B?
;D Jeg er ikke helt sikker selv, men nytt blir det. Vil ha høyttalere med mer tyngde i bunnen, og penere å se på i stua. De jeg har er kjempebra til jazz og akustisk musikk, men jeg liker så mye annet også, og på mer rocka musikk er det så mye lettere å få det til hvis man har med de dype frekvensene.Hva er du går og lyster på nå Hagto? (Det gjelder å henge med i svingene her skjønner jeg).
Takk for råd. Det blir nok ikke Coincident.Kanskje høyttalere fra Coincident kunne ha vært noe? Der skulle både kroppen og følsomheten være førsteklasses. Sonesen ville nok svinge opp med en lekker demo om det skulle være av interesse.
Skulle det knipe, har jo cj et par effektforsterkere som er sånn halvveis brukbare. Synergi og alt det der, vet du. Stiller meg gjerne i gratulantenes rekker for dette dropset av en forforsterker. Fort gjort at det er sommer før du rekker å se ordentlig ut av vinduet, tenker jeg.