Bare tull at nordmenn ikke vil ha disse jobbene. Alle disse jobbene var besatt av nordmenn helt man åpnet for import av arbeidskraft fra land med lave lønninger. Gradvis ble nordmenn valgt bort og lønnsnivået falt eller stagnerte. Det er en naturlig konsekvens av horder med tilgjengelig uorganiser arbeidskraft som er villig til å selge sin arbeidskraft billig....
Möjligt det, men om man lyssnar lite på vad som sägs så förstår man att det faktiskt är svårt att få norrmän att ta väldigt många av dessa jobb..
Hade inte lönerna skenat så vansinnigt mycket som de faktiskt gjort så hade inte norge varit så intressant.. En offshorelön är ju bara en våt dröm för min del som aldrig blir realitet...
Jag jobbar med produkter som ska va helt i toppkvalite i norge, men tjänar mindre än kassadamen på kiwi eller de som städar...Detta beror på den geografiska placeringen.. hade arbetsplatsen varit i oslo så hade lönen varit det dubbla.
Eller om den legat i bergen där ägarna finns. Där hade inte en jävel tagit jobbet med den lönen...
Därför finner de inte så många norska som direkt ersätter mig nu när jag är utestängd från norge.. ingen pendlar från oslo tex..det skulle jag vilja se
Jag tjänar inget på norge längre så jag skiter egentligen i om jag är utan jobb..
Det som skrämmer är nonchalansen över oss obetydliga låglönefolk som bidrar till norges rikedom utan att få något tillbaks när det krisar..
Hoppas egentligen att alla inom hälsa, sjukhus mm portas och väljer att inte jobba vidare på grund av mobbing- vilket dessvärre sker.. det vore väldigt intressant...
Jag vet att jag är bitter men regeringen har sparkat undan benen för helt oskyldiga personer utan att ens höja på ögonbrynen... å vad så liksom...synd på er...urs!