Det, og at noen sliter med stemmer i hodet.
Har du ikke fattet din tumpe at det drejer sig om kritiske ingeniører som oplever noget som de ikke havde forventet .
Jeg er selv teknisk uddannet og jeg er sikker på at min kompetence inden for elektronik overgår din med flere længder, ja den overgår langt de flestes i dette forrum tør jeg godt sige.
Tag dog og have en smule respekt i stedet bare at fyre det underlødige pis af som du gør.
Ta deg selv litt mindre høytidelig, teknisk skolert eller ei. Du melder at du og noen ingeniører mener å ha hørt forskjell på USB-kabler som holder spec og krever at alle som leser det aksepterer at grunnen er hørbare effekter på lyden i rommet. Det holder ikke. Du kan begynne med å ha litt respekt for resten av verdens akkumulerte kunnskap om og erfaring med digital signaloverføring og ikke forvente at alle HFSere skal la seg omvende av dine og dine ingeniørers opplevelser.
Du maser om din "tekniske kompetanse", men hvorfor er den relevant når du selv skriver at den kommer til kort for å forklare det du og de kritiske ingeniørene opplever?
Undskyld mig din paphjerne, hvor er den ekspertisse som jeg ikke ved hvor er??
Jeg ved at den elektroniske ekspertise er inden for den grundlæggende fysik og i praksis er langt de største erfaringer inden for måleteknik og andre elektroniske områder såsom styring, computer teknik osv.
Men lige netop audio hvor hjernen og ørere tilfældigvis er det endelige måleinstrument , hvor resultatet ikke popper op på en skærm som et eksakt og forudsigeligt tal.
Der er begrænset viden , og også en begrænset interesse for at tilegne sig viden, hvilket giver sig udtryk i at branchen har tumper som Tool og Sean Olive som toppen af poppen.
Der er simpelthen hverken penge eller seriøs interesse i dette område som omhandler audio, da det hverken berører militær , rumfart eller medicin/medico .
Jeg har været anset på de førende instrument-fabrikker i Danmark bl.a. RE/Radiometer og Bruel & Kjær så du behøver ikke forklarer mig noget om disse ting.
Og hvad disse firmaer faktisk ved om det folk oplever i forbindelse med hi-fi, de ved stort set intet kan jeg oplyse dig om.
Den viden de bruger er den samme der bruges inden for alt muligt anden elektronik.
Men der er som sagt nogle forskelle/uoverensstemmelser i mellem traditionel elektronik og audio-elektronik som meget nemt kan demonstreres i praksis.
Hvorfor tror du der er ganske få måder man laver et fjernsyn på , og forbedringen/fremskridtet typisk gå på at øge opløsningen, inden for audio er der utallige måder at opnår resultater på, jeg har endda hørt fra pålidelige kilder at der er nogen som stadigvæk bruger stenalder-teknik som rør og grammofon.
Andre bruger den sidste nye DSP teknik og begge grupper kan opnår gode resultater, men resultaterne er stadigvæk et stykke fra det man kan opnår inden for billedgengivelse, ja selv i forhold til den billigste billedgengivelse.
B&O har utvivlsomt øget ensartetheden i gengivelsen med deres nye Beolab 90, som "nulstiller" rummet, men stadigvæk det er jo ikke noget som på nogen måde har været ukendt hos den seriøse hi-fi entusiast, at netop rummer er en vigtig medspiller i det samlede resultat , måske måden, og hvad det faktisk drejer sig om ikke har været helt klart for nogle , men så er det bare at læse hvad B&O skriver om dette.