Tror ikke det er ment som sleivspark - snarere som en oppfordring til å ha et åpent sinn til ting som enda IKKE er oppdaget og bevist, m.a.o. et BERIKENDE element som forteller meg at Einstein var "ingeniør" av den typen som også var nysgjerrig og ydmyk for alt som var uoppklart/uoppdaget. Hvilket i MIN kontekst er et godt utgangspunkt for den komplette ingeniør.
Vet ikke om du sikter til meg med det svaret, men jeg jobber med R&D til daglig så jeg er ekstremt klar over at jeg ikke vet alt. Jobben min er å finne ut av ting som jeg ikke vet fra før.
Men beviskravet endres ikke av den grunn, ny viten må bevises slik gammel viten har blitt bevist. Det er hva som skiller viten fra tro. Og da holder det ikke å stikke til hifi-butikken og få en demo som MusicBear foreslår. Samme hva jeg tror at jeg hører når jeg sitter der så beviser ikke det et pøkk.
a, og det er bare for dumt. Kalde fakta er en utrolig god bunnlast å ha dersom en ønsker å komme seg videre med ting her i livet. Kombinert med en viss nysgjerrighet og ikke minst ydmykhet (som dessverre av og til er mangelvare hos den typiske "vet alt" ingeniøren) så er man på god vei til noe.
De som mangler ydmykhet er imo de som bruker argumentet "
jeg hører at det er slik, derfor er det slik". Den slutningen vitner om både mangelfull kunnskap om hvordan vår hjerne og vårt sanseapparat fungerer, såvel som en ekstremt lite ydmyk holdning til ens egen kapasitet til å analysere lyd (eller andre fysiske ting som våre sanser registrerer for den del).
Noen mener sågar at de kan høre endringer som er så små at selv de mest følsomme måleapparater ikke er i stand til å registrere dem. Det er omtrent på linje med å mene at man kan se bedre enn Hubble-teleskopet, ikke akkurat hva jeg vil kalle ydmykhet.