Gjorde de virkelig det, eller er dette bare et rykte? I min noe meir radikale ungdom, deltok jeg på en Rød Ungdom- sommerleir. Vi ble overvåket av sivilkledd politi, og en ukjent person som dekket til ansiktet når vi forsøkte å ta bilder av vedkommende. Vi brukte dekknavn, men jeg var aldri borti våpentrening, eller noen form for miltiærliknende disipliner, kampsport eller denslags.Slubbert skrev:Hvorfor bedrev de da våpentrening?
Jeg klarer heller ikke å se for meg Pål Steigan, Sigurd Allern, Hilde Haugsgjerd eller Tron Øgrim med våpen i hånd - men det er mulig at jeg undervurderer disse personene?
Jeg kan tilføye at jeg nok ble vurdert som litt på sidelinja, fordi jeg hadde ( og har fortsatt ) oppfatninger om at Mao, Stalin og Pol Pot var despoter og ledet regimer som bedrev forfølgelser og massedrap på egen befolkning, og som på ingen måte fortjente noen opphøyelse som marxist-leninistiske store ledere. Men dette blir noe O.T. i forhold til massemorderen ABB og hans "verdensbilde". Jeg ser klare paralleller med mye av det ABB sa i retten i dag, og nazistenes måter å beskrive jøder, slavere og andre såkalte undermennesker på. Jeg merker meg også at ABB ikke er villig til å se på de myrdede som mennesker, men mer som brikker i sitt eget spill. Et nødvendig offer for å oppnå oppmerksomhet.