baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Og der kom offerrollen. Veldig passende, må jeg si. Nok engang insinueres det om den fascistiske antifascismen, som er så farlig og meningsundertrykkende. De som har et avvikende syn må se seg over skulderen i fare for å bli forfulgt av de farlige antirasistene og antifascistene.oddgeir skrev:Gjestene har har forlatt åstedet og flaskene med rødt er tømt. Dermed passer det å presisere at min anførsel gjaldt Fjordman, og ikke idiotene i demokratene. Jeg har lest Fjordman siden 2005. Meg bekjent har han aldri truet med, eller oppfordret til vold. Enig eller uenig, men han er i sin fulle rett til å mene det han vil, innen lovens rammer naturligvis. Alternativet er å koble inn tankepolitiet og eliminere ham rett etter hatets time (ref Orwell). Det er sannelig spennende tider vi går inn i nå. Tør man se seg over skulderen?vredensgnag skrev:Det er forskjell på en ytring omkring et verdisett og fremsettelse av trusler, oppfordringer til lovbrudd eller voldsgjerninger. Man skiller meget tydelig i slike tilfeller.oddgeir skrev:«Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det.»
Denne setningen er ofte tilskrevet Voltaire, men ble først brukt av av Evelyn Beatrice Hall i hennes bok Voltaires venner, som hun skrev under pseudonymet Stephen G. Tallentyre i 1906.
Oppfordring til lovbrudd er straffbart. Man må gjerne ytre som man vil i slike sammenhenger, men da også være klar over at det kan medføre straffeansvar.
Her er det ingen konflikt, oddgeir.
MEN - det er jo meningspolitiets barn som er døde. Det er deres motstandere som dreper sine motparter, ikke de såkalt politisk korrekte. Det er Fjordmans folk som er potensielle mordere og de man bør se seg over skulderen etter, ikke de som forsøker å bygge broer over kulturene. Eier du ingen skam? Jeg hadde forventet en god del mer av deg, som tross alt ikke tilhører denne galemattias-fløyen i norsk politikk. Det er greit nok at du har orket å lide deg gjennom disse skribleriene i seks år, men å insinuere at de som er motstandere av Fjordman er de farlige aktørene er vel litt langt ute på viddene i etterpåklokskapens lys?
Det som står i avisene er faktisk litt mildt i forhold til det jeg har lest direkte fra Fjordman. Men det som overrasker mest er tålmodigheten til leserne, for en mer ørkesløs ørkenvandring i repeterende kjedsommeligheter skal man lete lenge etter. Hvis de øvrige skribleriene hans ligner på det som ble linket til i denne tråden så er det jo utrolig kjedelig formulert, og en lidelse å lese i mer enn noen få minutter om gangen.erato skrev:Av det lille jeg har sett referert av Fjordman i avisenen er det meg komplett uforståelig at noe noenlunde rasjonelt menneske overhodet har giddet å lsese ham, noensinne. Snakk om forskrudd konspirasjonsteoretiker og hatformidler. Det får de verste kabeldebattene her inne til å fremstå som dannete, rasjonelle samtaler mellom fiffen på Frogner i sammenligning,