Da er terroren mest sannsynlig kommet til Norge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.817
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Omtrent det første våre forfedre gjorde etter at de tuslet ut av Afrika for ca 60000 år siden var å blande seg med neanderthalerne.
    Jeg leste en gang en artikkel om en undersøkelse av arvestoff blant nordmenn. Kortversjonen var at enten er du (vi) neger, same eller en blanding.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    Asbjørn skrev:
    FatmanFlump skrev:
    Kan du forklare hva "monokulturalisme" er ifølge deg og hvordan det kan være moralsk forsvarlig på noe som helst vis?
    Gleder meg til å se det svaret. I mellomtiden: I følge meg er monokulturalisme en mislykket fiks idé som aldri har vært en realitet noe sted, men forsøkene på å komme dit gjennom utrensking av uønskede individer og hele minoritetsgrupper har skapt ufattelig mye lidelse oppigjennom historien. Søk på f eks "etnisk rensing", "Rwanda" eller "Endlösung", for å nevne noen forholdsvis ferske eksempler.

Omtrent det første våre forfedre gjorde etter at de tuslet ut av Afrika for ca 60000 år siden var å blande seg med neanderthalerne. Resultatet er at selv de ivrigste forkjempere for etnisk og kulturell renhet er 4-6 % neanderthaler, sånn ca. Det er bare nyankomne afrikanere som er "renrasede" homo sapiens. Det forundrer meg ikke det grann, for det er nå engang slik vi mennesker er. Disse bloggerne og konspirasjonsteoretikerne får heller innse at saken deres var tapt allerede der.
    Tror Fruen i Huset mener jeg er mer enn 4-6%. Grunnen til at jeg spør er at dersom konturene av dette monokulturelle Norge faller utenfor verdier vi forfekter i vårt samfunn som toleranse, medmenneskelighet og menneskeverd, er jo denne monokulturen ett fremmedlegeme i seg selv. Hvorfor skulle vi ønske å innpode en slik monokultur i Norge. Og dersom disse verdiene er del av det "Monokulturelle Norge" er jo hele begrepet bare tull.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Utrolig seiglivet tråd...men det (be)viser vel bare at temaet opptar mange.

Jeg blir stadig like forbausa og forundra over hva enkelte "gode nordmenn" kan gi uttrykk for. Som han lederen for en eller anna såkalt organisasjon som skal stoppe islamiseringen av Norge, som klarte å trekke den ufattelige intelligente slutningen at den egentlige årsaken til terroraksjonene i Oslo og på utøya, skyldes islamiseringen. Det skyldes altså ikke noe forkvakla tankegods fra en forkvakla vestkantungdom..men islam. Fyren MÅ jo være begavet langt utenom det normale.. ;D

For øvrig er det påfallende stort antall av møringer som nå kommer fram fra skyggene og uttrykker sitt nasjonalist-nazisyn. Og sin morderlyst hva angår lovlig valgte politikere. Kan det være noe med nordvestlandet? Kanskje de besitter et ekstremt mindreverdighetskompleks i de områdene av landet,tro? eller er det bare reine tilfeldigheter?

Fra spøk til alvor; de fremsatte truslene fra div. ordførerkandidater fra de såkalte "Demokratene" må få konsekvenser i form av påtale og straff. Jeg håper virkelig at sånt svineri ikke hverken blir godtatt eller forsøkt tidd i hjel. Få dævelskapen fram i dagslyset, og la oss en gang for alle vise at vi ikke tolererer denslags.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Demokratene, ja... Klart det mest demokratiske vi har sett siden Deutsche demokratische Republik.

Fiiin fyr, han der!

G

Gjestemedlem

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Fra spøk til alvor; de fremsatte truslene fra div. ordførerkandidater fra de såkalte "Demokratene" må få konsekvenser i form av påtale og straff. Jeg håper virkelig at sånt svineri ikke hverken blir godtatt eller forsøkt tidd i hjel. Få dævelskapen fram i dagslyset, og la oss en gang for alle vise at vi ikke tolererer denslags.
    De har jo blitt utskjemt og uthengt så det rekker. Ikke engang Vidar Kleppe vil ta i dem med en ildtang lenger. Politiet har vel også vært på besøk og sett etter våpen. Det hele er jo sannsynligvis bare fyllaprat, men det viser veldig tydelig hvordan endel mennesker i dette politiske skiktet tenker. Og harmløse er de ikke, for dette er mennesker som har søkt makt. Ordførerkandidater og organisasjonsmedlemmer hos ekstremistiske organisasjoner.

Men de kan ikke stryke seg fra valglistene og hoppe ned i et dypt hull heller.

Det skal bli interessant å se hvor mange stemmer de får.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    VilhelmW skrev:
    Jeg blir stadig like forbausa og forundra over hva enkelte "gode nordmenn" kan gi uttrykk for. Som han lederen for en eller anna såkalt organisasjon som skal stoppe islamiseringen av Norge, som klarte å trekke den ufattelige intelligente slutningen at den egentlige årsaken til terroraksjonene i Oslo og på utøya, skyldes islamiseringen. Det skyldes altså ikke noe forkvakla tankegods fra en forkvakla vestkantungdom..men islam. Fyren MÅ jo være begavet langt utenom det normale..
    Det minner litt om denne passusen, for anledningen også oversatt til engelsk:
    Bezüglich der Judenfrage ist der Führer entschlossen, reinen Tisch zu machen. Er hat den Juden prophezeit, daß, wenn sie noch einmal einen Weltkrieg herbeiführen würden, sie dabei ihre Vernichtung erleben würden. Das ist keine Phrase gewesen. Der Weltkrieg ist da, die Vernichtung des Judentums muß die notwendige Folge sein.

With respect of the Jewish Question, the Führer has decided to make a clean sweep. He prophesied to the Jews that if they again brought about a world war, they would live to see their annihilation in it. That wasn't just a catch-word. The world war is here, and the annihilation of the Jews must be the necessary consequence.
    Dagboksnotat fra Joseph Goebbels, datert 12 desember 1941, etter at nevnte fører hadde holdt en tale om emnet. Påskuddet for å sette fortgang i planene var altså at de europeiske jødene "nok en gang hadde forårsaket en verdenskrig". Inntil da hadde nazi-ledelsen lekt med "løsninger" som å lage et jødisk "hjemland" i det snart erobrede Russland eller på Madagaskar for å sende alle europeiske jøder til en uviss videre skjebne der, omtrent som Fjordman vil gjøre med alle muslimer som befinner seg i Europa. Deretter viste det seg mer praktisk å gripe til mer direkte "løsninger".

Det beste jeg kan si er at visse bloggere og anonyme nettdebattanter er skremmende historieløse og uvitende om hva slags selskap de plasserer seg selv i. Jeg har faktisk lest Mein Kampf, og kjenner så altfor godt igjen den aggressive sutringen hvor all skyld for verdens elendighet legges på jøder og marxistiske forrædere. Bytt ut "jøder" med "muslimer", så er vi der.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.473
    Asbjørn skrev:
    Nei. Det er alltid galt å drepe uskyldige barn og unge. Det er også galt å oppfordre andre til å gjøre det. Det er alle religiøse og humanistiske livssyn enige om.
    Den norske regjering er med-ansvarlig for å drepe uskyldige barn og unge gjennom sin aktive støtte til krigføringen i Afganistan.

Hva er passende uttrykk om regjeringen (og de andre krigførende partene) som bør kunne tillates innenfor ytringsfriheten?
    "Mordere"?
    "Drapsmenn"?
    eller må vi begrense oss til noe mer som "utilsiktet collateral damage"?
    Andre forslag?

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    ch skrev:
    Asbjørn skrev:
    Nei. Det er alltid galt å drepe uskyldige barn og unge. Det er også galt å oppfordre andre til å gjøre det. Det er alle religiøse og humanistiske livssyn enige om.
    Den norske regjering er med-ansvarlig for å drepe uskyldige barn og unge gjennom sin aktive støtte til krigføringen i Afganistan.

Hva er passende uttrykk om regjeringen (og de andre krigførende partene) som bør kunne tillates innenfor ytringsfriheten?
    "Mordere"?
    "Drapsmenn"?
    Andre forslag?
    Hva enn du kaller dem må du og kalle størstedelen av befolkningen. Stoltenberg-regjeringen er demokratisk valgt, det var Bondevik-regjeringen og. Mao, Høyre, Venstre, KRF, AP, SV  og SP har tatt del i denne krigføringen. Da er det bare Rødt og FRP som har "rene hender".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Mon tro om spanjoler skriver rasende internettblogger om sniknorvegisering?
    Det gjør de sikkert, men neppe i samme grad og like hatefylt. Jeg har et inntrykk av at de lokale spanjolene reagerer sterkt på måten vi bruker flagget på. Det å sette opp et fullt flagg i hagen er noe som gjøres av ambassader og okkupasjonsmakter. De opplever det å flagge på den måten vi ser i bildet lenger oppe som blår i øynene, et tegn på at vi har kolonialisert den spanske solkysten. Det samme sies sikkert på Gran Canaria.

Jeg kan forøvrig ikke se at noen har "bikket over" på grunn av det som er blitt skrevet her. Men når vi opplever at argumentene i til ekstremistene faktisk videreføres for at vi skal forstå de mekanismene så reagerer vi. ABB og hans forsvarere hevder at det er muslimenes tilstedeværelse som er årsaken til at denne tragedien har funnet sted. Det er å overhodet bruke det som et argument vi reagerer på, men kun med uenighet. Det at vi har utfordringer med integreringen er selvfølgelig noe vi må diskutere, men deres blotte eksistens må aldri godtas som et argument. Det finnes ingen måte å bortforklare ABB på. Han mener at deres blotte eksistens her er uakseptabel. Det ville ikke stilt seg annerledes hvis f.eks. overfallsvoldtekter ikke forekom. De samme kreftene ville likevel ha krevd et Norge for nordmenn. Trikset med Sions vise protokoller blir aldri uaktuelt, og der det ikke finnes rasjonelle argumenter konstrueres det argumenter. Fjerner du alt rasjonelt hos Fjordman og ABB sitter du fortsatt igjen med mye materiale. Storparten, faktisk.

Mange normale folk, som vår Oddgeir, ville ikke ha argumentert mot innvandring hvis det ikke fantes problemer med integreringen av innvandrere. Og han er ikke den eneste. Mange som de siste årene har tilhørt den islam-kritiske delen av samfunnsdebatten ville ikke deltatt. Men folk som Fjordman og ABB har et irrasjonelt forhold til andre kulturer, og ville uansett ha engasjert seg mot innvandring. Det er få som ønsker Oddgeirs meninger fortiet på noen som helst måte. Han er ikke uglesett som rasist. Det er vel ikke noen andre her inne heller. Men som vanlig blir bare det at flere reagerer med å vise seg uenige tolket som at det er et meningspoliti. Det at flere er uenige betyr bare en ting, og det er at flere er uenige. Ingen har rapportert noen for å få dem bannet, selv om det nesten hintes i den retningen.

Sannheten er at de som har hatt rev i seilene i flere år nå sliter med følelsen av sterk motstand. Da blir det hintet om at meningspolitiet skal stille stemmene deres. Det er blitt slik at noen reagerer på at folk overhodet er uenige med dem, og blir "de" mange nok så er de undertrykkende. Det er en snodig logikk.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.473
    nb skrev:
    Folkens, dette er Norge. Det er ikke lovens bokstav som gjelder. For å vite hva som er ok og ikke må dere se på rettspraksis og forarbeider til lovene. Terskelen for begrensing av ytringsfriheten er svært høy.
    Håper virkelig det, og at ABB sin udåd ikke forandrer dette.
    Noe annet ville vært en skandale.
    Enig.
    Trist at "tankepolitiet" på HFS vil sperre inne Fjordmann for sine meninger.
    Det ville nesten være like ille som Fjordmann sine meninger.
    (Tar forbehold om at jeg ikke orket å lese mer enn et par sider av vrøvlet, og at det ikke står noe som åpenbart rammes av paragraf 140).
    Kan ikke se noen motsetning mellom ytringsfriheten og andre menneskerettigheter.
    Tvert imot.

Paranoia og konspirasjonsteorier trives dårlig i åpne landskap.
    Få galskapen ut i solen, så sprekker de forhåpentligvis som de trollene de er.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.473
    FatmanFlump skrev:
    ch skrev:
    Asbjørn skrev:

"Mordere"?
    "Drapsmenn"?
    Andre forslag?
    Hva enn du kaller dem må du og kalle størstedelen av befolkningen. Stoltenberg-regjeringen er demokratisk valgt, det var Bondevik-regjeringen og. Mao, Høyre, Venstre, KRF, AP, SV og SP har tatt del i denne krigføringen. Da er det bare Rødt og FRP som har "rene hender".
    Jeg har ikke behov for å kalle dem noe. Afganistan krigen plager meg ikke nok til å ta i bruk kraftuttrykk om regjeringen, selv om det gir et ubehag å lese om "collateral damage" i form døde sivilister forårsaket av nordmenn i et land langt, langt borte.

Begrensninger i ytringsfriheten plager meg mer.
    Følgelig mener jeg at det må være lov å bruke sterke uttrykk om regjeringen i forbindelse med krigføringen i Afganistan om det er slik en føler det.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    FatmanFlump skrev:
    bjornh skrev:
    Det diskuteres heftig rundt om handlingene til AUF leder Eskil Pedersen og hans stab på Utøya. Og det er vel rundt om på ulike nettfora det diskuteres mest heftig, mens diskusjonen er "litt" fraværende i media. Jeg skal ikke insinuere noe som helst, men jeg tror på bakgrunn av Utøya at hans videre politisk karriere og skjebne er beseglet.

Men, det må videre PRESISERES at de politiske ungdomspartiene IKKE er en utdanning i krise-håndtering og/eller militært- eller politi lederskap. Det er det andre institusjoner som gjør. De politiske ungdomspartiene er en "skole" og et "oppdrett" av politisk bevissthet og talenter man skal kunne rekruttere fra på sikt. At Eskil Pedersen og staben hans fikk panikk, er hevet over en hver tvil.
    Jeg syntes dette er merkelig fór fra en moderator, hvem skal moderere deg?
    En av de andre moderatorene. Jeg er ikke fritatt moderasjon jeg heller.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.131
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Men som vanlig blir bare det at flere reagerer med å vise seg uenige tolket som at det er et meningspoliti. Det at flere er uenige betyr bare en ting, og det er at flere er uenige. Ingen har rapportert noen for å få dem bannet, selv om det nesten hintes i den retningen.

Sannheten er at de som har hatt rev i seilene i flere år nå sliter med følelsen av sterk motstand. Da blir det hintet om at meningspolitiet skal stille stemmene deres. Det er blitt slik at noen reagerer på at folk overhodet er uenige med dem, og blir "de" mange nok så er de undertrykkende. Det er en snodig logikk.
    Spot on. Jeg opplever det argumentet om "undertrykkelse av annerledestenkende" og "meningspoliti" som en innrømmelse av å ha tapt diskusjonen, samtidig med at man trekker seg unna med et olmt blikk og ulne antydninger om andre måter å hevde seg på.

Jeg har ikke lest nok av Fjordman til å vite om han har gjort seg skyldig i lovstridige ytringer. Det jeg har sett sitert ser ikke slik ut, og da er det heller ingen grunn til å kneble ham, selv om jeg er hoppende uenig i det meste av hva han står for og selvsagt kommer til å fortsatt argumentere mot det. Derimot burde han føle et betydelig moralsk ubehag over å uforvarende å ha blitt en massemorders ideologiske ledestjerne. Ord har konsekvenser, og noen kan være skruppelløse nok til å omsette retorikk til handling.

Tidligere i diskusjonen har jeg sagt ganske klart fra om hvor jeg personlig mener grensene bør gå for legitim debatt. Et eksempel på når jeg ville krevd en person bannet kunne vært om noen var så hinsides at de antydet at ofrene 22/7 var legitime mål i en eller annen saks tjeneste, eller at noen kom med utsagn tilsvarende det disse ordførerkandidatene på Nordvestlandet har greid å klemme utav seg. Da har man selv meldt seg ut av meningsutvekslingen i et demokratisk samfunn.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Nå skal man huske på at fergeskipperen visste at konen hans var skutt, og døtrene var ombord på fergen.
    Det stemmer. Og jeg skjønner at det var kaotisk ombord. Og ettersom AUF-lederen har forklart at han trodde det var maktovertakelse, Coup d'etat, så må det ha rådet angst og usikkerhet. Jeg finner bare det litt merkelig at matrosen ikke nevnte det i det hele tatt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, siden det er Pedersens hovedforklaring. Men jeg tror ikke AUF-lederen sin fremtidige karriere blir særlig lys etter dette, uansett.

Hva som hendte om bord, får vi vite før eller senere.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    baluba skrev:
    Men som vanlig blir bare det at flere reagerer med å vise seg uenige tolket som at det er et meningspoliti. Det at flere er uenige betyr bare en ting, og det er at flere er uenige. Ingen har rapportert noen for å få dem bannet, selv om det nesten hintes i den retningen.

Spot on. Jeg opplever det argumentet om "undertrykkelse av annerledestenkende" og "meningspoliti" som en innrømmelse av å ha tapt diskusjonen, samtidig med at man trekker seg unna med et olmt blikk og ulne antydninger om andre måter å hevde seg på.

Jeg har ikke lest nok av Fjordman til å vite om han har gjort seg skyldig i lovstridige ytringer. Det jeg har sett sitert ser ikke slik ut, og da er det heller ingen grunn til å kneble ham, selv om jeg er hoppende uenig i det meste av hva han står for og selvsagt kommer til å fortsatt argumentere mot det. Derimot burde han føle et betydelig moralsk ubehag over å uforvarende å ha blitt en massemorders ideologiske ledestjerne. Ord har konsekvenser, og noen kan være skruppelløse nok til å omsette retorikk til handling.

Tidligere i diskusjonen har jeg sagt ganske klart fra om hvor jeg personlig mener grensene bør gå for legitim debatt. Et eksempel på når jeg ville krevd en person bannet kunne vært om noen var så hinsides at de antydet at ofrene 22/7 var legitime mål i en eller annen saks tjeneste, eller at noen kom med utsagn tilsvarende det disse ordførerkandidatene på Nordvestlandet har greid å klemme utav seg. Da har man selv meldt seg ut av meningsutvekslingen i et demokratisk samfunn.
    Det skal i alle fall grove utfall til for at det skal bli aktuelt å ønske seg noen sanksjoner mot noen medlemmer her på forumet. Når det gjelder Fjordman så har jeg enda ikke lest noe som er kriminelt i det han skriver, men så har jeg da bare lest den "analysen" det har blitt linket til. Der stod det ingen ulovlige ytringer.

Men det påstås at han har kommet med oppfordringer til drap, og det er ulovlig. De som synes det er galt å straffe ham mener at han ikke har kommet med slike ytringer. Vel, de har kanskje bedre grunnlag for uttalelsene sine enn meg, for de har kanskje lest mer. Jeg ønsker meg en link til et blogginnlegg der Fjordman gjør seg skyldig i å true med vold/oppfordre til vold. Jeg stoler på dere hvis dere mener at han har skrevet slike ting, men vil gjerne lese dem selv før jeg sier meg enig i at han har gjort seg skyldig i lovbrudd.

Og for å gjøre det helt klart: Det bør ikke være lovlig å true folk på livet, eller å oppfordre noen til drap på nettet. Det må jo finnes en grense for ytringer som faller utenfor det som er akseptabelt i et demokrati.

Det som er mest latterlig i disse dager er de teoretiske heltene som ville oppført seg så mye mer heltemodig enn andre den dagen. Patetisk.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    vredensgnag skrev:
    Lurer på hvorfor Ap og AUF ble mål? Naturligere var vel å ta Spies, Vingreiser, Star Tour og Norwegian?

Kamp mot utviklingen er alltid bakstreversk og dømt til å mislykkes.
    Hva tror du hadde skjedd hvis den etnisk Norske terroristen hadde tatt en moskee i fredagsbønnen?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.155
    Torget vurderinger
    0
    f skrev:
    vredensgnag skrev:
    Lurer på hvorfor Ap og AUF ble mål? Naturligere var vel å ta Spies, Vingreiser, Star Tour og Norwegian?

Kamp mot utviklingen er alltid bakstreversk og dømt til å mislykkes.
    Hva tror du hadde skjedd hvis den etnisk Norske terroristen hadde tatt en moskee i fredagsbønnen?
    Ikke gi noen "gode ideer" nå !

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Når rettsaken er ferdig, synes jeg at myndighetene skal la massemorderen vandre litt på Karl Johan, slik at folket får ta han i øyesyn. Så håper jeg at Mesta kan plassere noen lastebillass med steiner i passe størrelse langs løypa. Da slipper vi skattebetalere å fø på utysket lengre enn høgst nødvendig.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    VilhelmW skrev:
    Når rettsaken er ferdig, synes jeg at myndighetene skal la massemorderen vandre litt på Karl Johan, slik at folket får ta han i øyesyn. Så håper jeg at Mesta kan plassere noen lastebillass med steiner i passe størrelse langs løypa. Da slipper vi skattebetalere å fø på utysket lengre enn høgst nødvendig.
    Jeg er glad for at du egentlig ikke mener det du skriver her.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Tror neppe en barnemorder står høyt i kurs blant innsatte så han har nok uansett noen tøffe år foran seg.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    baluba skrev:
    Det som er mest latterlig i disse dager er de teoretiske heltene som ville oppført seg så mye mer heltemodig enn andre den dagen. Patetisk.
    Det må være det som kalles "varig svekkede sjelsevner"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg er glad for at du egentlig ikke mener det du skriver her.
    Tror vi skal være det, ja.

Jeg vil forresten minne om at folk også hadde dystre spådommer om Grevens soning for snart 20 år siden. Det skulle vise seg at han trivdes som fisken i vannet. Nå er jeg litt mindre "optimistisk" på ABBs vegne, men jeg har blitt overrasket før.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Og sammenligne med greven er vel rimelig søkt, han fyra vel opp bare et par kirker.
    Ift. tro er vel det greit nok.
    Det er vel noe ganske annet å slakte folk.
    Gapestokk på stortorget er helt ok for min del.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    BHO skrev:
    Og sammenligne med greven er vel rimelig søkt, han fyra vel opp bare et par kirker.
    Nå ble vel Greven buret inne for drap. Riktignok kun ett, men dog.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Pink_Panther skrev:
    BHO skrev:
    Sikkert riktig det....gidder ikke sjekke fakta, da det uansett er langt unna nedslakting.
    Husker bare at folk var i harnisk pga. nedbrendte kirker.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Et utdrag fra en artikel om Fjorman i Vg;

I dokumentet fremsetter han en rekke krav «på vegne av det europeiske folk». Blant annet må EU oppløses, multikulturalisme avvises og all innvandring fra muslimer stanses.

- Dersom disse kravene ikke blir innfridd, har vi ikke noe annet valg enn å innse at våre ledere har sveket oss (...) Vi vil slutte å betale vår skatt og ta de nødvendige skritt for å beskytte vår egen sikkerhet og nasjonale overlevelse, skriver Jensen.

Disse ekstremistene, som mener seg demonisert og kneblet- stakkars, har ikke akkurat skjønt dette med demokrati. Våre ledere er valgt av oss, folket. Ser at noen fortsatt her i tråden også har vanskelig for å takle at de endelig får motstand for sine ekstreme synspunkter. Fikk vi noen forklaring på "monokulturisme" egentlig? Er det Nirvana for disse menneskene?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10097202

V

vredensgnag

Gjest
    Alltid spennende når en liten gjeng fanatikere påtar seg å redde hele folket, på vegne av folket.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    BHO skrev:
    Å ikke ha fått med seg det er ganske snodig. Å tro at han måte sone så lenge for kirkebranner virker vel en smule far fetched?

Men nok om det. Jeg sammenligner ikke Grevens drap på ØÅ med ABB, men det som folk sier om tilværelsen i fengselet valgte jeg å trekke fram fordi man ikke skal forsøke seg på å spå ABBs fremtid bak lås og slå. Folk trodde Greven ville få det kjipt, og mange som sonet bebudet også at han ville få det. Selv i fengslet syntes de at kirkebrenningen var ille (men ikke så mye drapet...), og han var ikke velkommen. Det skulle vise seg at det ikke stemte til slutt. Der tok jeg også feil, og den feilen gjør jeg ikke nå. Jeg ønsker ikke å spå noe om hans soning, for det kan ende med noe han synes er helt topp. Jeg har som sagt tatt feil før, så nå safer jeg og sier kanskje.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hørte Administrator for nettsiden til Norwegian Defence League på nyhetene nettopp. Han var sannelig, tro det eller ei, møring. Han også. Virket å være fra Kristiansund.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    BHO skrev:
    Å ikke ha fått med seg det er ganske snodig. Å tro at han måte sone så lenge for kirkebranner virker vel en smule far fetched?

Men nok om det. Jeg sammenligner ikke Grevens drap på ØÅ med ABB, men det som folk sier om tilværelsen i fengselet valgte jeg å trekke fram fordi man ikke skal forsøke seg på å spå ABBs fremtid bak lås og slå. Folk trodde Greven ville få det kjipt, og mange som sonet bebudet også at han ville få det. Selv i fengslet syntes de at kirkebrenningen var ille (men ikke så mye drapet...), og han var ikke velkommen. Det skulle vise seg at det ikke stemte til slutt. Der tok jeg også feil, og den feilen gjør jeg ikke nå. Jeg ønsker ikke å spå noe om hans soning, for det kan ende med noe han synes er helt topp. Jeg har som sagt tatt feil før, så nå safer jeg og sier kanskje.
    Drap er ikke negativt med tanke på plassering i hierakiet i et fengsel så greven hadde ikke gjort noe negativt i forhold til andre innsatte.

Men massedrap av barn og unge er negativt og vil med stor sannsynlighet plassere seg under sedelighetsforbrytere.

Ser jeg ikke er alene om å tro at han får det vanskelig:
    http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Fr-det-vanskelig-i-fengsel-2543782.html

Rune.U

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Antall liker
    16
    Skal massemorderen ha noe håp om å fortsette å leve,må det vel først vise seg om den kan unngå andre fangers hevn.Sammenlignet med dette vesenets handlinger,så er vel alle andre fangers handlinger nærmest som epleslang å regne. (fullstendig uten forringelse for hva DE måtte ha påført andre gjennom sine gjerninger.Tenker på omfanget i forhold nå)
    Forøvrig så avhenger det av om morderen uten navn er i stand til å opprettholde sitt infiserte selvbedrag,for gjør den ikke det,- så må den ta sitt eget liv,når handlingene går opp for den!
    Rune

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    BHO skrev:

Drap er ikke negativt med tanke på plassering i hierakiet i et fengsel så greven hadde ikke gjort noe negativt i forhold til andre innsatte.

Men massedrap av barn og unge er negativt og vil med stor sannsynlighet plassere seg under sedelighetsforbrytere.

Ser jeg ikke er alene om å tro at han får det vanskelig:
    http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Fr-det-vanskelig-i-fengsel-2543782.html
    Jeg er ikke optimist på hans vegner, for å si de slik. Men har tatt før. Og også da var det tilsvarende uttalelser fra folk i fengsel. Mitt poeng er at jeg ikke lenger stoler på fengselfolks rettferdighetsfølelse. Det virker nesten som skryting, spill for galleriet. Jeg vil i alle fall se det før jeg tror det, for å si det slik. Jeg er faktisk ikke trygg på om de ikke i praksis til slutt ser på han som mer verdig enn overgripere, ja som en av dem til og med.

De er nok forferdet, men la de sone med ham litt først. Mulig han klarer å skape seg en klikk av de litt mindre skarpe knivene i skuffen, som trenger en führer. Jeg håper han får virkeligheten rett i trynet, men stoler faktisk ikke på det.

Men jeg digger at han har blitt litt overrasket og missfornøyd med oppholdet sitt så langt. Stakkaren får jo ikke noen av kravene sine innfridd. Ingen menighet, ingen pc, ingen ministerpost. Fuck, livet er urettferdig... ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    Han syntes visst det var kjedelig innenfor murene også. Hvis han mener det etter 14 dager så burde noen minne ham på at slik blir det sannsyneligvis de neste 20-30 år, fengsel og forvaring. Den påminnelsen bør komme ganske ofte.

vta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    6
    Pink_Panther skrev:
    Han syntes visst det var kjedelig innenfor murene også.
    Har ikke sett dette noe sted selv, men hvis dette er tilbakemeldingen så langt så kan det ikke bli bedre!! Måtte han råtne bak de nevnte murene!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vta skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Har ikke sett dette noe sted selv, men hvis dette er tilbakemeldingen så langt så kan det ikke bli bedre!! Måtte han råtne bak de nevnte murene!
    Selvsagt bra at han ikke trives, Unner han ikke annet enn ondt. Men, det er nok av andre gærninger der ute.
    Peder Jensen er rystet over behandlingen han fikk av politiet. Han følte seg behandlet som en drapsmistenkt. Stakkars :p

http://www.dagbladet.no/2011/08/06/nyheter/fjordman/anders_behring_breivik/innenriks/17578056/

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Pink_Panther skrev:
    Han syntes visst det var kjedelig innenfor murene også. Hvis han mener det etter 14 dager så burde noen minne ham på at slik blir det sannsyneligvis de neste 20-30 år, fengsel og forvaring. Den påminnelsen bør komme ganske ofte.
    Den verste soningen foregår nå. Brev og besøksforbud isolert fra alle andre. Er han heldig så blir forholdene etterhvert bortimot luksuriøse i forhold til nå, satt på spissen.
    Satt en kort dom en gang i min fagre ungdom, samtidig med en kar som hadde misbrukt yngre gutter. vil ikke si navnet hans her. Mange mente vi han ville få det tøft på grunn av hva han stod for, men han endte opp med en fanskare av beskyttere som fulgte han som en hale i luftegården fordi han gikk på sterke medisiner som han delte med seg. Så aldri greit å spå hvor hard soningen blir.
    Bare noen tanker...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    vta skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Selvsagt bra at han ikke trives, Unner han ikke annet enn ondt. Men, det er nok av andre gærninger der ute.
    Peder Jensen er rystet over behandlingen han fikk av politiet. Han følte seg behandlet som en drapsmistenkt. Stakkars :p

http://www.dagbladet.no/2011/08/06/nyheter/fjordman/anders_behring_breivik/innenriks/17578056/
    - Det er ganske klart at de ville ha informasjon om ikke-voldelige islamkritiske nettverk i Europa som de mistenker de kan finne på min PC, selv om de benektet det overfor meg, skriver han.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn