vta skrev:
AK27 skrev:
vta skrev:
Blir forøvrig llitt kvalm når jeg hører føgende, nok en gang, på TLC akkurat nå fra ABB sin advokat: "Han sier det var nødvendig å starte en krig mot Norge og Europa"
AK27 skrev:
Poenget er vel kanskje heller at partiet tildels representerer den mer renvaskede delen av det i vår kultur som Anders Behring Breivik representerer en ekstremversjon av. Ikke at de har hatt en direkte rolle i terroraksjonen. Vi har også medlemer her på sentralen som er overbevist om at Norge kommer til å være kolonialisert av muslimer innen et visst antall tiår, FrP lefler med dette. Om du virkelig tror noe slikt, så er ikke å starte prevantiv krigføring så sinnsykt som hva de fleste av oss ønsker å tro.
Beklager, men det svaret på mine innlegg hadde jeg nok dessverre oversett. Jeg er imildertid av den mening at det ikke finnes en renvasket, og en mer forgrumset, versjon av ABB sine meninger. Hvis dette derimot ikke skulle gvære tilfelle så vil jeg tro at det finnes flere enn FrP i rekkene av partier som kan tillegges holdninger som underbygger ABB sine teorier. Spørsmålet i så fall er hvor vi skal legge grensene.
Når det gjelder en eventuell overtakelse av landet med muslimsk verdigrunnlag, så har jeg ikke nok statistisk grunnlag til å si noe om det, men jeg håper inderlig at vi ikke havner i en situasjion der det i det hele tatt er nødvendig å ta et standpunkt til dette.
Antallet muslimer i norge ligge anslagsvis et sted mellom to og fire prosent, anlått til mellom fire og elleve i 2060 (ssb,
http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/innvandring/innenriks/politikk/islam/5756098/).
Ja, problemet kan ikke reduseres til FrP i partipolitikken, det kan heller ikke reduseres til partipolitikken, det er et kulturproblem, et problem vi kollektivt har ansvar for. Vi er alle skyldige, aller mest skyldig er jeg, for å parafrasere Dostojevskij. Men, FrP har et større ansvar enn andre partier, på samme måte som at VG har et større ansvar enn Aftenposten.