Just presis !Pink_Panther skrev:"De" er også betegnelsen når det gjelder mer enn en person. Det er ikke nødvendigvis en hel gruppe eller alle asylsøkere. Mulig Ali mente "de to" og ikke samtlige muslimer i verden.
Just presis !Pink_Panther skrev:"De" er også betegnelsen når det gjelder mer enn en person. Det er ikke nødvendigvis en hel gruppe eller alle asylsøkere. Mulig Ali mente "de to" og ikke samtlige muslimer i verden.
En annen klassiker, men denne gangen er det spill, ikke film, ikke radio, ikke bøker som er skyteskiven:Tor Nado skrev:Så gikk det nøyaktig en måned fra tragedien 22. juli til det første krav om mindre ytringsfrihet sto på trykk.
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4208770.ece
Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
Jaa, de kan vel også være offer for intoleranse?baluba skrev:Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
Det finnes jo flere enn intolerante sunnier som forfølger folk. For eksempel intolerante shiaer, for å være litt fjåsete.Gubra skrev:Jaa, de kan vel også være offer for intoleranse?baluba skrev:Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
Nå syns jeg du lager diskusjon av ingenting.........baluba skrev:Det finnes jo flere enn intolerante sunnier som forfølger folk. For eksempel intolerante shiaer, for å være litt fjåsete.Gubra skrev:Jaa, de kan vel også være offer for intoleranse?baluba skrev:Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
For å være mer alvorlig er det myriader av årsaker til forfølgelse, og få grupper er fritatt fra det i et globalt perspektiv.
På hvilken måte? Den som lager en diskusjon av ingenting her må jo være deg.Gubra skrev:Nå syns jeg du lager diskusjon av ingenting.........baluba skrev:Det finnes jo flere enn intolerante sunnier som forfølger folk. For eksempel intolerante shiaer, for å være litt fjåsete.Gubra skrev:Jaa, de kan vel også være offer for intoleranse?baluba skrev:Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
For å være mer alvorlig er det myriader av årsaker til forfølgelse, og få grupper er fritatt fra det i et globalt perspektiv.
Javel, da er det meg..........baluba skrev:På hvilken måte? Den som lager en diskusjon av ingenting her må jo være deg.Gubra skrev:Nå syns jeg du lager diskusjon av ingenting.........baluba skrev:Det finnes jo flere enn intolerante sunnier som forfølger folk. For eksempel intolerante shiaer, for å være litt fjåsete.Gubra skrev:Jaa, de kan vel også være offer for intoleranse?baluba skrev:Hvorfor det? Kan ikke konservative muslimer også være forfulgt?Gubra skrev:Forøvrig, en asylsøker er vel (skal være iallefall) en person som rømmer ifra en eller annen form for intoleranse, så Trane's spørsmål er betimelig.
Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.BBking skrev:Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Udiskutabelt
Det beste er nok å desimere det aktuelle asylmottaket. Bare for å være sikker.baluba skrev:Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.BBking skrev:Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Udiskutabelt
Eller hvorfor ikke ta steget helt ut til total kollektiv avstraffelse av beboerne? På den måten vil ingen føle seg urettferdig straffet...Pink_Panther skrev:Det beste er nok å desimere det aktuelle asylmottaket. Bare for å være sikker.baluba skrev:Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.BBking skrev:Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Udiskutabelt
Vi kan jo stikke mottaket i brann, event hive inn noe sprengstoff. Det burde jo være en lærepenge for dem.baluba skrev:Eller hvorfor ikke ta steget helt ut til total kollektiv avstraffelse av beboerne? På den måten vil ingen føle seg urettferdig straffet...Pink_Panther skrev:Det beste er nok å desimere det aktuelle asylmottaket. Bare for å være sikker.baluba skrev:Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.BBking skrev:Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Udiskutabelt
La oss nå more oss litt innimellom alt alvoret. Vi blir litt slitne i hodet hvis vi ikke får flåse litt innimellom.FatmanFlump skrev:Ser terrortråden begynner å få en noe misforstått utvikling
Det synes jeg også var moderat lystelige utsikter. En robot er tross alt noe. Det er bedre enn ingenting.runenilsen skrev:Ja, nå kommer terroren til Norge. Jeg skal altså få vasket mine edle deler av en ROBOT og ikke ei yppig snelle når jeg havner på pleiehjem.
Og jeg som så frem mot en ny vår...
Tja, noen fembots er såpass skumle at selv Daffys Kalash-jomfruer fremstår som pusekatter. Har dere glemt disse?dag1234 skrev:Det synes jeg også var moderat lystelige utsikter. En robot er tross alt noe. Det er bedre enn ingenting.runenilsen skrev:Ja, nå kommer terroren til Norge. Jeg skal altså få vasket mine edle deler av en ROBOT og ikke ei yppig snelle når jeg havner på pleiehjem.
Glemt? Never. How could I? Våkner enda noen netter våt av svette og med sengen i full uorden. Helt forferdelig. Med all verdens freudiansk kastasjonsangst veltende opp. Da vet jeg det blir en dårlig dag for Dag, og en bedre for Polet.baluba skrev:Tja, noen fembots er såpass skumle at selv Daffys Kalash-jomfruer fremstår som pusekatter. Har dere glemt disse?dag1234 skrev:Det synes jeg også var moderat lystelige utsikter. En robot er tross alt noe. Det er bedre enn ingenting.runenilsen skrev:Ja, nå kommer terroren til Norge. Jeg skal altså få vasket mine edle deler av en ROBOT og ikke ei yppig snelle når jeg havner på pleiehjem.
Jeg har liten lyst til å overlate familiejuvelene i deres varetekt, for å si det slik. Selv om de ser aldri så innsmigrende ut inntil alvoret setter inn. :-\
Gjerningsmannen får frierbrev fra kvinner verden over - hundrevis av frierbrev. Hva er "en misforstått utvikling" i lys av slike kuriosa? Og jeg spør selvsagt deg, siden du er glad i å sette opp rammer for debatters utvikling.FatmanFlump skrev:Ser terrortråden begynner å få en noe misforstått utvikling
Det er vel en klassisk utvikling, skal vi tro Hollywood. :vredensgnag skrev:Gjerningsmannen får frierbrev fra kvinner verden over - hundrevis av frierbrev. Hva er "en misforstått utvikling" i lys av slike kuriosa? Og jeg spør selvsagt deg, siden du er glad i å sette opp rammer for debatters utvikling.FatmanFlump skrev:Ser terrortråden begynner å få en noe misforstått utvikling
Jeg vet ikke helt hvilken planet du besøkte da du skrev innlegget ditt, men kommentaren min var rettet mot kreative forslag om å sprenge asylmottak o.l. Og den var omtrent like alvorlig ment som kommentarene som utløste den.vredensgnag skrev:Gjerningsmannen får frierbrev fra kvinner verden over - hundrevis av frierbrev. Hva er "en misforstått utvikling" i lys av slike kuriosa? Og jeg spør selvsagt deg, siden du er glad i å sette opp rammer for debatters utvikling.FatmanFlump skrev:Ser terrortråden begynner å få en noe misforstått utvikling
dag1234 skrev:Vi kan jo stikke mottaket i brann, event hive inn noe sprengstoff. Det burde jo være en lærepenge for dem.baluba skrev:Eller hvorfor ikke ta steget helt ut til total kollektiv avstraffelse av beboerne? På den måten vil ingen føle seg urettferdig straffet...Pink_Panther skrev:Det beste er nok å desimere det aktuelle asylmottaket. Bare for å være sikker.baluba skrev:Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.BBking skrev:Slike voldshandlinger kvalifiserer naturligvis for umiddelbar hjemsendelse.Asbjørn skrev:Jeg vet ikke noe annet om saken enn det som står i artikkelen det er linket til. Må etterforskes og eventuelt straffes. Det bør også vurderes om personen eller personene som står bak dette - betraktet som individer, og ikke som medlemmer av en eller annen religiøs eller etnisk gruppe! - egentlig har noe i Norge å gjøre, eller om de bør deporteres etter soning av eventuell fengselsstraff. Hvis det er slik som avisartikkelen kan tyde på, synes jeg deportasjon ville vært en naturlig konsekvens av handlingen. Sånn vil vi ikke ha det her. Men det kan være ting vi ikke vet om hva som foregikk. Vi vet heller ikke grunnlaget for asylsøknadene, om dette er er personer med reellt beskyttelsesbehov, talibansympatisører som vi er i krig med, eller helt grunnløse søknader.
Udiskutabelt
Naturligvisbaluba skrev:Men du mener vel at saken må etterforskes ferdig først? Det er jo strid om hva som skjedde.
Veldig viktig å ettergå det hele kritisk - men jeg finner denne ensidige skyldfordelingen usmakelig. Spesielt siden mange av funksjonene det gjelder er unntatt partipolitiske vurderinger, og budsjettdisposisjoner følger råd fra områdeansvarlige. Om disse så har vært mer opptatt av å komme seg på hytta på fredager enn å ta seg av landets sikkerhet, så får de nå forvente et hardspark i ræva og komme med krav om flere midler.Asbjørn skrev:Ja, det er alltid lettere å være etterpåklok enn å forutse hva som kommer til å skje neste gang. Likevel ser det ut til å være noen muligheter for å lære av erfaringen og forbedre beredskapen her. Hele det norske forsvaret har jo brukt 70 år på å forberede seg på å stoppe et nytt 9. april, så noe kommer vel ut av dette også.
Det er nå en gang det lodd man bærer som man har en slik stilling i et fredelig land ganske langt fra begivenhetenes sentrum. Det er ikke lett å få rett person i rett stilling i en slik kontekst. Hvor mange i politiet i Norge har f.eks skarp erfaring? Tipper (heldigvis) at det er ganske få.Asbjørn skrev:Men PST-sjefen ser ikke helt bra ut om dagen.
Jeg skjønner ikke konseptet med å være positiv eller negativ til muslimer. Personlig er jeg positiv til individer (eller negativ dersom det skulle passe). Jeg er dessuten negativ til religioner sånn generelt....baluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Det er altså lansert en ny konspirasjonsteori på nettet, og jeg ser ut til å være en sentral skurk. Folk som er vennlig innstilt overfor muslimer er ekstreme seksuelle avvikere! Oh humanity! What a terrible waste of a human mind. :
Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Det er altså lansert en ny konspirasjonsteori på nettet, og jeg ser ut til å være en sentral skurk. Folk som er vennlig innstilt overfor muslimer er ekstreme seksuelle avvikere! Oh humanity! What a terrible waste of a human mind. :
Det kom ikke klart fram. Jeg spurte, men har ikke fått noe svar enda. Hun skrev et svar som hun slettet før jeg fikk tid til å lese det. Slik jeg forstår det så tror jeg sodomi er en ingrediens.lars_erik skrev:Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Seksuelle avvik liker vi! Hvilket avvik er det vi snakker om her?
I dag er det jo lite som er avvikende, kunne forestille meg noe med golden showers med obligatorisk asparges-spising i forkant. Det må man jo rynke på nesen av.baluba skrev:Det kom ikke klart fram. Jeg spurte, men har ikke fått noe svar enda. Hun skrev et svar som hun slettet før jeg fikk tid til å lese det. Slik jeg forstår det så tror jeg sodomi er en ingrediens.lars_erik skrev:Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Vel, en slik person som hun er nok homofob til tusen sålenge hun ikke bruker homofiles rettigheter i en islam-diskusjon, så det kan godt tenkes at det er noe om normale og fordomsfrie mennesker kaller en "vanilje-variant". Samtidig så er hun jo sjuk i huet, så det kan jo være noe som setter golden showers totalt i skyggen. Brrrrr :-\FatmanFlump skrev:I dag er det jo lite som er avvikende, kunne forestille meg noe med golden showers med obligatorisk asparges-spising i forkant. Det må man jo rynke på nesen av.baluba skrev:Det kom ikke klart fram. Jeg spurte, men har ikke fått noe svar enda. Hun skrev et svar som hun slettet før jeg fikk tid til å lese det. Slik jeg forstår det så tror jeg sodomi er en ingrediens.lars_erik skrev:Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Det er aspargesen som vipper vekten. Det er pussig hvordan god gammel FRP politikk blir en uting, ifølge FRP, når det ytres av et fåtall muslimer. At homofile ikke skal kunne gifte seg, likestillingspolitikken skal avvikles og vi skal gjeninnføre dødsstraff høres da ut som FRP-politikk for meg. FRP burde inngå samarbeid med Islam Net og Fahad Qureshi, det må jo bli produktivt.baluba skrev:Vel, en slik person som hun er nok homofob til tusen sålenge hun ikke bruker homofiles rettigheter i en islam-diskusjon, så det kan godt tenkes at det er noe om normale og fordomsfrie mennesker kaller en "vanilje-variant". Samtidig så er hun jo sjuk i huet, så det kan jo være noe som setter golden showers totalt i skyggen. Brrrrr :-\FatmanFlump skrev:I dag er det jo lite som er avvikende, kunne forestille meg noe med golden showers med obligatorisk asparges-spising i forkant. Det må man jo rynke på nesen av.baluba skrev:Det kom ikke klart fram. Jeg spurte, men har ikke fått noe svar enda. Hun skrev et svar som hun slettet før jeg fikk tid til å lese det. Slik jeg forstår det så tror jeg sodomi er en ingrediens.lars_erik skrev:Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :
Ja, islamister og konservative evangelister har mye mer til felels enn noen av dem er villig til å innrømme offentlig. I praksis er det gjerne ofte bare klesdrakten som skiller dem.FatmanFlump skrev:Det er aspargesen som vipper vekten. Det er pussig hvordan god gammel FRP politikk blir en uting, ifølge FRP, når det ytres av et fåtall muslimer. At homofile ikke skal kunne gifte seg, likestillingspolitikken skal avvikles og vi skal gjeninnføre dødsstraff høres da ut som FRP-politikk for meg. FRP burde inngå samarbeid med Islam Net og Fahad Qureshi, det må jo bli produktivt.
Ytterpunktene finner hverandre, om enn de bruker ulik språkdrakt. Same shit, new wrapping. Holdt på å skrive Shame shit, og det var vel bare en freudiansk glipp, og ingen feil egentlig.baluba skrev:Vel, en slik person som hun er nok homofob til tusen sålenge hun ikke bruker homofiles rettigheter i en islam-diskusjon, så det kan godt tenkes at det er noe om normale og fordomsfrie mennesker kaller en "vanilje-variant". Samtidig så er hun jo sjuk i huet, så det kan jo være noe som setter golden showers totalt i skyggen. Brrrrr :-\FatmanFlump skrev:I dag er det jo lite som er avvikende, kunne forestille meg noe med golden showers med obligatorisk asparges-spising i forkant. Det må man jo rynke på nesen av.baluba skrev:Det kom ikke klart fram. Jeg spurte, men har ikke fått noe svar enda. Hun skrev et svar som hun slettet før jeg fikk tid til å lese det. Slik jeg forstår det så tror jeg sodomi er en ingrediens.lars_erik skrev:Endelig kom det for en dag! ;Dbaluba skrev:Jeg vet ikke helt i hvilket tråd det hører hjemme, men det fortjener i alle fall å bli fortalt. For et par timer siden var det en stup dum kjerring på Facebook som konkluderte med at jeg elsker ekstrem sex. Jeg vet ikke helt hvorfor, men hun er fryktelig sint på meg på grunn av min holdning til muslimer... :