Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    57 channels and nothin’ on, for å sitere en annen.
    So I bought a .44 magnum it was solid steel cast
    And in the blessed name of Elvis well I just let it blast
    'Til my TV lay in pieces there at my feet
    And they busted me for disturbing the almighty peace
    Judge said "What you got in your defense son?"
    "Fifty-seven channels and nothin' on"
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det stemmer nok, men hele DAB-fadesen var basert på en forestilling om at folk ville høre på 57 lavkvalitets pludrekanaler med forhåndsprogrammerte spillelister ispedd reklame. Det vil man virkelig ikke. Om man vil ha bakgrunnsmusikk, f eks på biltur, er det mye bedre å høre på en AI-generert Spotify-kanal basert på egne musikkpreferanser og favorittartister, og slippe å høre på det hjernetomme pludderet. Jeg har oppdaget mange nye og interessante artister på den måten.

    Det som gjorde det verdt å lytte på lineær radio, tankevekkende kvalitetsprogrammer lagd av kompetente folk, er borte fra radiobildet. Heldigvis finnes det fortsatt hos broderfolket, så det går an å høre på SR P1 og P2 på lange bilturer. Men når man kommer såpass langt inn i Norge at den svenske FM-dekningen tar slutt er det Spotify som gjelder.

    Sånn er det bare.
    Som sagt før, «pludrekanaler» er ikke noe nytt fenomen. Radio Metro er jo snart 20 år, P4 30 år i år. P3 har jo holdt på i noen tiår også.
    Det skjedde ikke noe spesielt det året riksdekkende FM ble skrudd av. En del nye kanaler hadde vært på gang en del tid, som Vinyl og P9 retro.
    P1+ feirer 10 år i år.
    Har vært en del ganger i Sverige i sommer. SR har ingenting å komme med, i forhold til norske kanaler. Mye finsk på SR P2 er ikke mye å hige etter.
    Svensk P3 hadde mye bra på 60-70-80 tallet. En del turer til Stockholm på 90 og 2000 tallet beviste for meg at den tiden var over.
    Heller ikke de to kommersielle hadde mye å by på. Nå har de jo fått konkurranse av Bauer og Nent, samt de nye DAB kanalene som dukker opp om en stund. ingen kanaler kan matche Bård Ose sine programmer på P1+. Ellers er radio i Norge som alltid i forandring.
    Metro Classic er en god, ganske ny kanal. Uten prat. Men bare tilgjengelig i Radio Metro land.
    Ellers ikke lett å høre SR i Norge i bil uten skurr på skurr. Da skal man være ganske nissete.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt før, «pludrekanaler» er ikke noe nytt fenomen. Radio Metro er jo snart 20 år, P4 30 år i år. P3 har jo holdt på i noen tiår også.
    Jeg antar du vet hvem Gerd Johansen var.
    Mannen hennes serverer svart te i en eldre P4-kopp som det står «Gerd Johansen P4» på. Etter Nye Takter-tiden jobbet Johansen nemlig som programleder for flere kanaler på 1990- og 2000-tallet, blant annet rockekanalen P4 Bandit. Selv om hun nok er mest kjent for tiden på hovedkanalen P4.

    – Det var en drøm av en jobb og jeg var vanvittig bortskjemt, sier Johansen, som mange fortsatt kaller for «P4-dronningen».

    Hemmeligheten til suksess i radio, sier Johansen, er å ikke ignorere lytterne, men heller være i kontakt med dem og inkludere dem.

    – Som radiovert skal du ikke snakke til lytterne, men med dem. Hvis ikke blir det fryktelig kjedelig, sier hun.

    Nå er Johansen i åtti-årene, og sier hun har stadig mindre interesse av å høre på radio.

    – Jeg syns ikke underholdningsstoff i dag er noe interessant. Jeg lytter heller til Spotify, så slipper jeg slik pludring.
    Du får mene hva du vil om svensk vs norsk radio, men for min del er det slutt på å lytte til norsk radio. Skvalderet er så hjernetomt at det er direkte ubehagelig. Devisen ser ut til å være «gjort av idioter for idioter». Heller nya rön från vetenskapen eller kulturprogrammer på SR.
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg antar du vet hvem Gerd Johansen var.

    Du får mene hva du vil om svensk vs norsk radio, men for min del er det slutt på å lytte til norsk radio. Skvalderet er så hjernetomt at det er direkte ubehagelig. Devisen ser ut til å være «gjort av idioter for idioter». Heller nya rön från vetenskapen eller kulturprogrammer på SR.
    Var en tur i Nordby i dag. Hockey på radio er utrolig interessant….😜
    Gerd Johansen R.I.P. Programmet Rock-Radio-Pop på Nrk P1 fra 81 til ca 84 tok også musikk seriøst.
    Noe Bård Ose hver uke på Nrk P1+ gjør hver uke….i en god del år nå. Eller perler fra Platearkivet med Åse Lunnan.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Hvor var analognissene i 2008 ?

     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det nærmer seg jul, og de samme FM nissene på Ja til FM driver fremdeles med samme argumenter, uten å ha skjønt hva som har foregått i radio verden i Norge de siste 10 år. Men noen få liker DAB, og de blir selvsagt mobbet, og sikkert utestengt fra gruppa. Gruppa er som regel de samme 5-10 personene som har holdt på sin tro. Men mange har jo oppdaget Internett radio, og kanskje også smarthøyttalere, hvem vet?
    God radio jul ønskes alle og enhver. Og TV og Internett jul. 😎😎🤓
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.349
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Nordland
    Radio KLEM og Radio Rock med Mariah Carey og Twisted Sister på repeat?🫣 Nei takk🥳
    Starter hver mårra i bilen med å høre Nyhetene på NRK, samma hva klokka er. Hopper fra den ene kanalen til den andre og TIDAL. Styrer det hele fra rattet.. Hvorfor DAB når man har hele universet der ute å ta’ a🤗😘 @Classic46
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Skulle berre likt å få inn NRK p1 Sogn og Fjordane på Googleradioen. Her er det anten Bergen eller Ålesund ein må lytte til om det skal vere lokalradio.
    DAB er litt betre, når eg er innomhyses, då går det an å få S og FJ. Men om eg køyrer bil er det anten Trøndelag på nordsida av Stad, eller Bergen på sørsida. Om det er signal, då..
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Skulle berre likt å få inn NRK p1 Sogn og Fjordane på Googleradioen. Her er det anten Bergen eller Ålesund ein må lytte til om det skal vere lokalradio.
    DAB er litt betre, når eg er innomhyses, då går det an å få S og FJ. Men om eg køyrer bil er det anten Trøndelag på nordsida av Stad, eller Bergen på sørsida. Om det er signal, då..
    Da må du programmere inn P1 Sogn og Fjordane. Den skal være tilgjengelig i hele region Vestland. Ingen problem med signal da jeg var i Bergen ifjor.
    Fra Fredrikstad over Hardangervidda og tilbake over Haukeli via 576 G 551 til Odda.

     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Skulle berre likt å få inn NRK p1 Sogn og Fjordane på Googleradioen. Her er det anten Bergen eller Ålesund ein må lytte til om det skal vere lokalradio.
    DAB er litt betre, når eg er innomhyses, då går det an å få S og FJ. Men om eg køyrer bil er det anten Trøndelag på nordsida av Stad, eller Bergen på sørsida. Om det er signal, då..
    [/QUOTE
    Har prøvd, men dei siste to vekene har Gugla ikkje høyrd kva eg ber henne om, og sender meg anten til m&r eller Hordaland. Eller p1+ når ho er på det mest infame.
    Da ville jeg nok spurt Siri….
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.349
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Nordland
    Radio KLEM og Radio Rock med Mariah Carey og Twisted Sister på repeat?🫣 Nei takk🥳
    Starter hver mårra i bilen med å høre Nyhetene på NRK, samma hva klokka er. Hopper fra den ene kanalen til den andre og TIDAL. Styrer det hele fra rattet.. Hvorfor DAB når man har hele universet der ute å ta’ a🤗😘 @Classic46
    Lånte Golfen til kona😄
    Mariah Carey og masse reklame🥳 Men eg overlevde bilturen på fem minutter🥁🥁🥁

    IMG_8427.jpeg
    IMG_8430.jpeg
     

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    301
    Antall liker
    104
    Siden tråden våknet til liv igjen får jeg dele en historie fra i sommer:

    En nær venn av meg har en bror som har bodd i Nederland hele sitt voksne liv – siden tidlig 60-tall. Norgeskontakten hans har stort sett begrenset seg til en tur hver sommer for å møte familien. Han er, og har alltid vært interessert i alt av tekniske ting, og er i en alder av 80 år fortsatt greit oppdatert på det meste enten det gjelder data eller andre ting.

    Da han var hjemme i sommer og vi satt og pratet spurte han plutselig: ‘’Du, har du hørt om noe som heter D-A-B-radio?’’ Jeg forklarte selvfølgelig at FM var så godt som nedlagt i Norge og at det var DAB som ble brukt. Jeg måtte søke opp artikler om FM-stengingen på internett og vise han for at han skulle tro på det. Da skjønte han jo hvorfor det hadde vært så dårlig utvalg av kanaler på radioen i leiebilen i Norge de siste årene, han hadde bare søkt på FM-båndet.

    Grunnen til at han tok opp temaet var at han hadde fått en sånn radio av en bekjent som hadde kjøpt den av nysgjerrighet, men ikke fant noen bruksverdi i den fremfor en vanlig radio. Han beskrev den som ‘’en helt vanlig radio sånn som vi har hatt i alle år, bare mye mer tungvint i bruk og med et enormt batteriforbruk’’. Lydkvalitet og mottakerforhold hadde han ikke gjort seg noen tanker om – det var jo ikke det at det ikke fungerte, spørsmålet var hva som var vitsen. Han hadde sittet og fiklet med DAB-radioen et par kvelder, og han hadde tatt den med i pensjonistforeningen hvor de andre bare lo av det og det var bred enighet om at dette bare var noe tull. Innen en uke hadde DAB-radioen blitt pakket ned i esken for tekniske kuriositeter i kjellerboden.

    Ifølge han var det minimal interesse for DAB-radio i Nederland, det gikk i FM eller internett.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Mye kan sikkert sies om DAB, men at det er tungvint er en påstand jeg stiller meg svært undrende til…..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvor ofte måtte du gjøre nytt kanalsøk på FM-radioen for å få den til å virke igjen?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Alt er relativt. I forhold til en enkel fm-radio blir dette for teknisk for noen. Språket på knappene og måten dette fungerer på er en barriere, slik det er med annen teknologi.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Alt er relativt. I forhold til en enkel fm-radio blir dette for teknisk for noen. Språket på knappene og måten dette fungerer på er en barriere, slik det er med annen teknologi.
    Slik er det. Vi gamle blir frakjørt teknologisk.
    Men ikke pga DAB.
    Enklere kan det ikke være.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    dab er noe forbanna herk, har hatt dab radio i flere biler men syns det er sykt dårlig mottakerforhold.
    Ikke det at fm var så sykt bra heller, men da kunne man i allefall høre noe (men dårlige forhold) i forhold til dab som er enten mottak eller ikke.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    dab er noe forbanna herk, har hatt dab radio i flere biler men syns det er sykt dårlig mottakerforhold.
    Ikke det at fm var så sykt bra heller, men da kunne man i allefall høre noe (men dårlige forhold) i forhold til dab som er enten mottak eller ikke.
    De som har problemer med DAB i bil har en feil et sted.
    I min fungerer det helt utmerket.
    En nylig opplevd erfaring:
    Jeg var med en kompis for å hente en bil i Bærum.
    Etter prøvetur bemerket jeg at det var mye bortfall av signal.
    Svar: Det er så dårlige forhold her. Spesielt i tunnelene.
    Dårlige forhold i et område med rundt 1 million mennesker?
    På vei mot Kongsberg hørte vi ingen ting.
    Ny tur til Bærum. Jo da. Det var feil med radio / antenne.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Audiomix:Ja, det er folk det er feil med, ikke teknologien. Den er perfekt.

    Ta en tur på gamlehjemmet og spør om hvor mange som greier å stille inn en slik radio.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dab fungerer glimrende i bil. Har kjørt på kryss og tvers i Sør-Norge som yrkessjåfør i et par år nå. At gamlingene på sykehjem ikke forstår "preset", "save" "search" o.l er et skikkelig dårlig argument.
    Det et på tide å komme seg videre...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    I min bil listes alle stasjoner opp automatisk. Bak hver stasjon står det om det er FM eller DAB. De man vil høre på legger man i "lagret" listen. Når man så skal velge stasjon kan man jo da velge om man skal se de lagrede (default) eller alle. Om det er FM eller DAB bryr bilen seg lite om, alle virker.
    Sist jeg kjørte gjennom Tyskland fra Kiel til Praha var det behagelig å kunne høre på en radiostasjon som ikke forsvant hver gang veien gjorde en sving eller det ble interferens fordi en lokalradio sendte på en frekvens som var for tett på den jeg hørte på.
    Jeg hørte på Radio Dresden fra langt nord for Berlin til jeg var kommet til Usti nab Labem.

    I Norge har jeg ikke hatt problem med DAB noe sted (unntatt i noen tuneller). Det har vært bedre dekning enn det jeg hadde med FM.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Har dere antenne integrert i rute eller snakker vi sånn lang pisk for å få disse gode mottakene?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Et tips:
    DAB-nettet er optimalisert for å virke best 1,5 meter over bakken med rundstrålende antenner. DAB-sendingene sendes med vertikal polarisasjon. Antennene må følgelig monteres vertikalt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dab fungerer glimrende i bil.
    Fungerer glimrende på MC også.
    Fikk i forrige uke først DAB i (ny) bil. Gadd aldri å oppgradere i den gamle.
    Fungerer helt fint der også.
    Men... så var det dette med lyden da:(. Har ikke vært fullt så "enkelt" å sammenlikne FM/DAB på MC'n, men i bilen var jo det en enklere operasjon.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Siden tråden våknet til liv igjen får jeg dele en historie fra i sommer:

    En nær venn av meg har en bror som har bodd i Nederland hele sitt voksne liv – siden tidlig 60-tall. Norgeskontakten hans har stort sett begrenset seg til en tur hver sommer for å møte familien. Han er, og har alltid vært interessert i alt av tekniske ting, og er i en alder av 80 år fortsatt greit oppdatert på det meste enten det gjelder data eller andre ting.

    Da han var hjemme i sommer og vi satt og pratet spurte han plutselig: ‘’Du, har du hørt om noe som heter D-A-B-radio?’’ Jeg forklarte selvfølgelig at FM var så godt som nedlagt i Norge og at det var DAB som ble brukt. Jeg måtte søke opp artikler om FM-stengingen på internett og vise han for at han skulle tro på det. Da skjønte han jo hvorfor det hadde vært så dårlig utvalg av kanaler på radioen i leiebilen i Norge de siste årene, han hadde bare søkt på FM-båndet.

    Grunnen til at han tok opp temaet var at han hadde fått en sånn radio av en bekjent som hadde kjøpt den av nysgjerrighet, men ikke fant noen bruksverdi i den fremfor en vanlig radio. Han beskrev den som ‘’en helt vanlig radio sånn som vi har hatt i alle år, bare mye mer tungvint i bruk og med et enormt batteriforbruk’’. Lydkvalitet og mottakerforhold hadde han ikke gjort seg noen tanker om – det var jo ikke det at det ikke fungerte, spørsmålet var hva som var vitsen. Han hadde sittet og fiklet med DAB-radioen et par kvelder, og han hadde tatt den med i pensjonistforeningen hvor de andre bare lo av det og det var bred enighet om at dette bare var noe tull. Innen en uke hadde DAB-radioen blitt pakket ned i esken for tekniske kuriositeter i kjellerboden.

    Ifølge han var det minimal interesse for DAB-radio i Nederland, det gikk i FM eller internett.
    Det er jo tydeligvis forskjell på folk, og takk for det. DAB er rimelig bra utbygd i Nederland, ingen problem når det er flatere enn en pannekake.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Men der er det jo heller ikke noe problem med FM. De dekker vel omtrent hele landet med en sender.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Men der er det jo heller ikke noe problem med FM. De dekker vel omtrent hele landet med en sender.
    Sikkert. Men etter mer enn 20 år med DAB i bilen og litt hjemme, og en del tiår før der med FM, Mellom og Langbølge, så synes jeg FM blir blodfattig og treigt. Hører bare på FM når jeg er i Sverige, div. stasjoner. Det er akkurat som om lyden ikke kommer ut av høyttalerne.
    Så fort jeg er nærme nok Norge, og bytter til Nrk P1+, så hopper musikken ut av høyttalerne på en helt annen måte. Enten det er Beatles eller trekkspill.
    Og selvsagt helt uten bilyder, som sus, og den berømte FM skurren. Og stereobilde som er helt stødig og bredt.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Så kom det teknisk test av nødvarsel på min mobil=iPhone 15 PM
    Hverken radio eller TV stod på, nok et bevis på at mobilvarsling er fremtiden før nødvsrsel.
    Nå er det vel kanskje sånn at mange FM nisser ikke en gang har en smarttelefon, og heller ikke en DAB radio.
    Kanskje heller ikke en TV eller Internett hjemme….da har de ett problem.
    velkommen til 2024. 😎😎
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Fungerer fint det helt til nettet helt, eller delvis slås ut av sabotasje.
    Ref det de nettopp opplevde i Sverige med GPS.

    Velkommen til 2024
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Mobilnett og GPS har lite med hverandre å gjøre. Men de møtes i en smarttelefon. Og GPS fungerer uten mobilnett.
    Ellers vet vi jo hvem som holder til øst for disse landene. Som også har sitt eget GPS system, GLONASS heter det vel, som også min telefon støtter.
    Så vet vi jo at strøm og mobilnett/Internett også er sårbart. Og ingen type nett fungerer uten strøm.
    Men det er mange typer måter å kommunisere digitalt på.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Mobilnett og GPS har lite med hverandre å gjøre. Men de møtes i en smarttelefon. Og GPS fungerer uten mobilnett.
    Ellers vet vi jo hvem som holder til øst for disse landene. Som også har sitt eget GPS system, GLONASS.
    Nei, men en FM sender og mottaker på batteri vil.

    Når nettet er "hacket" - hvordan?
    Breaking news: Norge har ikke et riksdekkende FM nett lenger. En FM sender vil rekke hvor langt ? Og hvor lenge vil batteriet vare, ettersom en FM sender bruker mye strøm, en av grunnene til at riksdekkende FM ble skrotet.
    FM er jo bare en måte å sende radio på. Alt som foregår før FM senderen er jo digitalt, ikke minst signalet som sender lyd fra studio hos alle lokalradioer til den lokale FM (og DAB) senderen, hvor DAB senderen utvilsomt har større dekning enn FM senderen.
    Begynnelsen på riksdekkende FM var jo Tryvannstårnet. Der er all elektronikk og antenneutstyr nedmontert.

    Hvilket nett som blir hacket?
    Er det Telenor sitt mobilnett ? Telia og Ice? Nødnettet? DAB nettet? NSB sitt nett? Det militære ? Osv.
    Telenor og Altibox sine fibernett. Telia sitt, pluss X-antall lokale.
    Det digitale bakkesendte TV og radio nettet? TV og radio via parabol fra en Thor satellitt som også forsyner Sverige, Danmark og Finland med TV og radio.
    Glemte satelitttelefon, og satelittene til Musk og Amazon, pluss et par leverandører til som svever over hodene våre og som kan gi oss Internett.
    Hvorfor er ikke mobilnettene i Ukraina og Gaza/Israel hacket?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Denne artikkelen fra 2015, skrevet av HC, har de fleste argumenter for at DAB ville erstatte riksdekkende FM.
    8 år etter så stemmer det meste.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn