Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    443
    Antall liker
    119
    laban skrev:
    Rune.U skrev:
    edding skrev:
    Hei, er dette klassikere så har jeg TU 717 og AU 717 som har stått i skapet siden de var nye. Har også rack bøylene til dem. Hvis jeg leter litt finner jeg nok kvittering og bruksanvisning kan hende.
    Er meget interessert,om du noengang vurderer salg.. ;)
    Mvh Rune :)
    Selge hehe NEI men de kan kjøpes skambillig på ebay for nesten ingentingen :) (bra for dem som vil ha en)

    Mvh
    Kan ikke vi få ta en titt på den pickupen. Kan være den er litt spennende?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.217
    Torget vurderinger
    32
    Kan jo benytte anledningen til å reklamere for loppemarkedet til Slemmestad skolekorps på Sekkefabrikken i Slemmestad førstkommende helg (hvis det er lov...).

    Jeg er sjef for elektronikk-avdelinga, og vi har i hvert fall fått inn en del vinyl, men også noe stereo-utstyr (uten at jeg husker nøyaktig hva, siden det er et par uker siden jeg tok et kjapt overblikk over det som var kommet inn).

    Roy
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Kjell Kranzberg skrev:
    Xevious skrev:
    Fant denne for 20 spenn på et loppis i helgen.
    Pioneer CT-F8080
    Bra köp. Virker den?
    M v h
    Jeg har ikke fått koblet den opp mot et annlegg ennå, men med bare strøm i så ser det ut som alt virker, dog var den noe treg på spolingen bakover men ser ut som den kom seg litt etterhvert.
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Kjell Kranzberg skrev:
    mana skrev:
    Disse fulgte med SX 626 receiveren
    och ljudet är...
    :)
    Først og fremst så heter modellen CS 301 og er fra rundt 72-73. Kosmetisk 99% og teknisk 100%.

    Lydmessig har jeg kun spillt på dem med SX 626 og en eldre cd spiller (Denon DCD 1560) og det som overrasker er at det spiller friskt,dynamisk og veldig musikalsk,det svinger av dette.Ikke antydning til lyttetretthet.Skal bli spennende å prøve med vinyl.
    Der blir på en måte en slags aura over det når Led Zeppelin settes på,men som sagt det skal bli spennende med vinyl. :)
     

    EndreS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    195
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Hei

    Fant et par Tannoy MX 2 Mercury i dark oak på et loppemarked i dag. Helt strøken. Ser ut som om frontdekselet alltid har vært på. Pris kr 100,-

    "Excellent sounding speakers offering excellent imaging, resolution and refinement" said What HiFi when they gave the MX2s a five star review in June 2000.

    Spiller nå med Sony BDP via Abrahamsen V-6 dac til Creek 5350SE. Allright det.

    E
     

    Vedlegg

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    0
    EndreS skrev:
    Hei

    Fant et par Tannoy MX 2 Mercury i dark oak på et loppemarked i dag. Helt strøken. Ser ut som om frontdekselet alltid har vært på. Pris kr 100,-
    Bra pris!
    Själv köpte jag för några månader sedan ett par Tannoy M20, för 300 SEK. Helt strøkne.
     

    Vedlegg

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Det seneste kjøpet er en Sony TA-1630 for 100,-. Den blir nå vist omtanke. Forsterkeren er blitt prøvd med hodetelefoner. Jeg syntes det var mye sus, som ikke var avhengig av innstilling for lydstyrke. Er det noen som vet hva det kan være?
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    16
    Det mest naturlige som kan forårsake dette er vel at hvilespenningen kan være ute av justering. Høres suset likt ut på begge kanaler?
    Mvh Rune :)
     

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Rune.U skrev:
    Det mest naturlige som kan forårsake dette er vel at hvilespenningen kan være ute av justering. Høres suset likt ut på begge kanaler?
    Mvh Rune :)
    Ja, jeg oppfattet det som likt. Er hvilespenningen du refererer til relatert til tomgangsstrømmen i utgangstrinnet? Er det logisk å konkludere med at suset oppstår på effekt-kortet hvis den ikke varierer med reguleringer?
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Bytt kondensatorer i strømforsyning, still bias/dc offset og rens alle brytere/vendere ;)
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    275
    JHolm skrev:
    Det seneste kjøpet er en Sony TA-1630 for 100,-. Den blir nå vist omtanke. Forsterkeren er blitt prøvd med hodetelefoner. Jeg syntes det var mye sus, som ikke var avhengig av innstilling for lydstyrke. Er det noen som vet hva det kan være?
    Drives hodetelefonene av en egen forsterker, eller hentes signalet fra effekt-trinnet og dempes ned med et motstandsnettverk?
    Hvis førstnevnte er tilfelle kan den jo fungere fint med høyttalere.
    Sus som ikke dempes med volumkontrollen oppstår mellom volumkontrollen og høyttaler- eller hodetelefontilkoplingen.
    Ligger feilen i nettdelen vil det normalt oppfattes mer i form av brum.
    Du bør ikke justere offset eller hvilestrøm før du har målt og konstatert feil her.

    Mvh
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig mye kult dere finner. Selv så jeg et loppemarked på en lokal ungdomsskole i helga og stakk innom. Det så ut som det de hadde var det som var så dårlig at selv søppelfyllinga hadde avvist det. :-\
     

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Dazed skrev:
    Utrolig mye kult dere finner. Selv så jeg et loppemarked på en lokal ungdomsskole i helga og stakk innom. Det så ut som det de hadde var det som var så dårlig at selv søppelfyllinga hadde avvist det. :-\
    Vi har også slike, men forteller bare om de vellykkede besøkende. I Oslo ble det “plutselig” mye mindre bra ting i forrige “runde”.
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

    By djvirak at 2011-10-21

    Fikk disse hjemmesnekrede høyttalerene for 1000,- på ett marked for litt over en uke siden, fyllt til randen med strøkne top-of-the-line JBL-elementer anno -76 ;D Kabinettene er veldig bra bygget, men de har blitt voldtatt med malerkost, så det blir litt oppussing. Spredelinsene til hornene mangler forresten, noen som tilfeldigvis har ett par L93, L91 eller 2308 spredelinser til overs...?
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens loppemarkedfunn: Ett par Snell K for 100Kr :) De trenger nye skumringer, men ser ellers bra ut.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.383
    Antall liker
    5.030
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Inspirert av denne tråden var jeg innom tre ulike loppemarkeder i Stavanger i dag. Fant ingenting av interesse, men på markedet til det ene skolekorpset kunne de fortelle at i fjor hadde de hatt noen Technics direktedrevne tangentialarmspillere i strøken tilstand. Disse ble kjøpt for kr. 500,- mindre enn 5min. etter at dørene åpnet.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Bom på dagens loppis.

    På veien hjem var jeg innom et garasjesalg der jeg fikk med meg et par gamle B&W DM14 til en helt overkommelig pris. Kjapp googling viser at de har sin tilhengerskare.
    Noen med direkte erfaringer her ?

    Før i tiden fant jeg så godt som alltid all righte platespillere på lørdagene, men nå virker det som om det er mer eller mindre tomt....

    mvh:
    stian
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Helgens funn - Pioneer CT-F500 - til den nette pris av kr. 30,-
    Må innrømme at spiller'n mangler støpsel, men ellers ser den hel og pen ut kosmetisk.
    (Bilde er lånt på nett)
     

    Vedlegg

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.331
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    3
    Boogie-Stian skrev:
    Hei !
    Bom på dagens loppis.

    På veien hjem var jeg innom et garasjesalg der jeg fikk med meg et par gamle B&W DM14 til en helt overkommelig pris. Kjapp googling viser at de har sin tilhengerskare.
    Noen med direkte erfaringer her ?

    Før i tiden fant jeg så godt som alltid all righte platespillere på lørdagene, men nå virker det som om det er mer eller mindre tomt....

    mvh:
    stian
    Bilder, lydrapport :D?
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Kommer nok etterhvert. Er litt pressa på tid og plass...

    mvh:
    Stian
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Kom hjem med en Tandberg TR 3030 idag. Pærene i skalaen må byttes, og en knapp er litt treg. Ellers OK tror jeg. Den passerer vel videre til andre som er mer interessert i den enn meg, men jeg klarte ikke å la den stå... 8)

    mvh:
    Stian
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Strengt tatt ikke helt loppis, men enda billigere. Kanskje lage en tråd med returpunktfunn?

    Var innom en miljøstasjon og fikk øye på et sett B&W DM220 (De med blå ringer rundt bassene) som lå bak i en stasjonsvogn.
    Samler genet " hamstergenet" i meg fikk meg til å spørre om de skulle kastes........ hvilket ble bekreftet.
    Da var det praktisk at min stasjonsvogn stod ved siden av. ;D ;D

    Hvorfor de skulle kastes....?

    Jo datteren i huset hadde vært frempå med pekefingrene og fått løsnet senterdomene i de nederste bassene, og trykket inn på de to øverste. :eek:
    Så da er det bare å finlese på forumet og se hvilket lim jeg skal velge for å feste dem og løs papp i membranene.

    Bilder kommer i morgen....

    Og her ramler det inn med tips allerede. Takker og bukker Isak. :)
     

    Vedlegg

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Prøv Casco ClearSeal fugelim fra clas feks. Lynlim får gummi til og sprekke. Kontaktlim er bra men vanskelig og lime støvhetter med siden det sitter bom fast med første kontakt og krever en stødig hånd. Hvis støvhette og membran er papir kan man bare bruke trelim med godt resultat.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    443
    Antall liker
    119
    Kontaktlim(gul guffe) er saken. Smør et tynt lag på domen. Stikk en knappenål inn som håndtak og sentrer deg inn.
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Flere funn på retur markedet.

    Klarte ikke dy meg i går etter en tur i butikken.
    Og jeg får vel kjeft av madamen når hun kommer hjem.

    Men tror en og annen her ville gjort det samme.

    Har jo et sett med 30 år gamle stax hodetelefoner fra tiden før jeg giftet meg og fikk barn, men disse klarte jeg ikke gå forbi.

    Høyttalerne så spennende ut, og jeg ønsket å teste dem, eventuelt finne ut mere om dem.

    Kjenner noen av leserne til disse høyttalerne?

    De som synes at turer i returhaugen ikke er spennende får heller gi meg et hint.....
     

    Vedlegg

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stax SR-5 og SRD-7? Godt funn! De gamle Staxene står seg godt den dag i dag, jeg har ett par SR-X Mk3 med SRD-7 koblet opp til en Accuphase E-202, og det låter veldig bra. Kanskje det kunne vært ett snev mer bass, men det er flisespikkeri. Hvilken modell hadde du fra før?
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Langt mellom loppemarkedene for tiden, men lørdagsturene til bruktbutikkene holder jeg ut. Selv om det er langt mellom funnene glimter hellet tidvis til. Idag fikk jeg med meg en Sony PS-11 platespiller, Pioneer SA-7300 samt et par pene JBL L26 !

    Alt trenger en liten service (er allerede ferdig med platespilleren), men er pent i eksteriøret. Jeg har bestilt nye oppheng til høyttalerne, og er spent på hvordan det vil låte !

    Noen lørdager er simpelt hen bedre enn andre ;D

    mvh:
    Stian
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    0
    Boogie-Stian skrev:
    Idag fikk jeg med meg en Sony PS-11 platespiller, Pioneer SA-7300 samt et par pene JBL L26 !


    mvh:
    Stian
    Vad betalade du?
    Och bilder!
    M v h
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.331
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    3
    Boogie-Stian skrev:
    Hei !
    Langt mellom loppemarkedene for tiden, men lørdagsturene til bruktbutikkene holder jeg ut. Selv om det er langt mellom funnene glimter hellet tidvis til. Idag fikk jeg med meg en Sony PS-11 platespiller, Pioneer SA-7300 samt et par pene JBL L26 !

    Alt trenger en liten service (er allerede ferdig med platespilleren), men er pent i eksteriøret. Jeg har bestilt nye oppheng til høyttalerne, og er spent på hvordan det vil låte !

    Noen lørdager er simpelt hen bedre enn andre ;D

    mvh:
    Stian

    Men vi forlanger bilder Stian ;D
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    H.R skrev:
    kom over et par seas hifi 30
    Pris: 47 kroner
    Spiller overraskende bra
    Morro da sitter selv på et av de første kita til seas med 2 stk 10" bass med oval mellomtone ( ikke ferdig pussa opp enda da de er et vrak ) samme frontstoff på mine .

    Ha en fin kveld

    Lars
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Kjell Kranzberg skrev:
    Boogie-Stian skrev:
    Idag fikk jeg med meg en Sony PS-11 platespiller, Pioneer SA-7300 samt et par pene JBL L26 !


    mvh:
    Stian

    Vad betalade du?
    Och bilder!
    M v h
    Jeg betalte 400,-

    Måtte ut med omtrent det samme for rep-sett til høyttalerne.

    Jeg skal se om jeg kan få tatt noen bilder i morgen.

    mvh:
    Stian
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Ja, ringer og støvkapper. Over halvparten av prisen var frakt. Hadde jeg vært litt mindre ivrig da jeg bestilte hadde jeg kanskje funnet en forhandler med rimeligere frakt, men de kommer forhåpentligvis relativt kjappt....

    Her kommer tre kjappe bilder. Platespilleren er ikke like ordinær som den ser ut. Metallchassis med litt vekt i osv. gir godt intrykk. Den er over gjennomsnittet...

    Forsterkeren er enkel, men sikkert mer enn god nok.

    mvh:
    Stian
     

    Vedlegg

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    0
    SA 7300 kostade 1500 SEK år 1977. Uteffekt 35 W i 8 ohm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn