Ja reagerte på prisen selv. Langt unna hva jeg ville ansett som realistisk å gi. Både med studentøkonomien jeg har, og som ferdig utdannet om ukjent tid.Jeg har Rubicon 8, kunne gjerne hatt Epicon 6 siden har senteren. Han jeg kjøpte Epicon vokal av solgte E6 til 37000kr for halvannet år siden, han sleit veldig med å få solgt så måtte dumpe prisen. Jeg fikk og senteren veldig gunstig. Er vel ett sett for salg/bytte nå på Finn, men han var helt urealistisk hva gjaldt pris. Skal ikke kimse av Euphonia og Helicon heller, jeg liker begge de bedre enn Rubicon faktisk. Angrer litt på at jeg byttet ut Euphonia frontrekka faktisk.
Det høres ikke helt dumt ut. Det er jo faktisk slik at luksusprodukter, derav fritidsbåt og sommerbiler mm er langt vanskeligere å selge i nedgangstider enn hva de er i oppgangstider. Om det så ikke er nedgangstider(enda) så går markedet både børs og boligsalg tregere. Hvilket også vil innvirke på kjøp og salg av luksusprodukter, derunder Hifi. Men det er kanskje sundt å kjenne litt på at alt ikke går så himla bra? Jeg mener nordmenn generellt begynner jo å bli særdeles naive rundt egen økonomi vel så mye som verdensøkonomien.Nyprisen på Epicon har jo krøpet oppover siden de ble lansert. Jeg synes det jeg ga for mine Epicon var vel verdt det, jeg hadde Helicon 400 MK2 når jeg gikk til innkjøp av Epicon 6. Synes personlig at Helicon høres mye bedre ut enn Rubicon, og det er blitt større forskjell imellom toppmodell og modellen under fra Dali.
Virker som bruktmarkedet går utrolig tregt og man finner lite som frister også, og dyrere Hifi er vanskelig å bli kvitt for tiden. Så tror kanskje folk ser seg noenlunde fornøyd med det de har, også virker det som det kanskje følger boligprisene noe. Nå er bolig-markedet også litt trått og folk sløser ikke like mye med penger som de gjorde for to år siden da boligprisene bare steg og steg foregående år og boliger ble kuppet før de rakk å få ut annonse på salg.
Det er nok litt forskjeller på elementene også. Rubicon har nok bedre ytelse i forhold til pris. Jeg synes også at Rubicon gir mye for pengene og har hørt alle modellene i serien. Har man derimot råd eller kan ta seg råd, og plass til dem, så er Epicon absolutt noe å ha.Er det lydmessig ganske stor forskjell på Rubicon og Epicon? Har fått inntrykk av at de er nesten like, bare med et enklere og billigere kabinett på Rubicon. Hørte på NAD/Epicon på hifiklubben i Trondheim og det er noe av det beste jeg har hørt. Dali var bedre enn B&W i toppen. Hvem skulle ha trodd det.
Forøvrig er det generelt ganske frisk prising på Finn, folk satser på at noen biter på uansett. Mye mer edruelig nivå på brukt hifi her på Torget.
Der kan du se smak og behag jeg syns det motsatt,Er det lydmessig ganske stor forskjell på Rubicon og Epicon? Har fått inntrykk av at de er nesten like, bare med et enklere og billigere kabinett på Rubicon. Hørte på NAD/Epicon på hifiklubben i Trondheim og det er noe av det beste jeg har hørt. Dali var bedre enn B&W i toppen. Hvem skulle ha trodd det.
Forøvrig er det generelt ganske frisk prising på Finn, folk satser på at noen biter på uansett. Mye mer edruelig nivå på brukt hifi her på Torget.
Som tidligere ikke-entusiast av Dali må jeg si meg uenig. Dali imponerer, men alle har vel rett til å være uenig. Lyd er uansett noe man oppfatter, som også kan oppfattes ulikt selv uavhengig av målinger og andres påstanderDer kan du se smak og behag jeg syns det motsatt,Er det lydmessig ganske stor forskjell på Rubicon og Epicon? Har fått inntrykk av at de er nesten like, bare med et enklere og billigere kabinett på Rubicon. Hørte på NAD/Epicon på hifiklubben i Trondheim og det er noe av det beste jeg har hørt. Dali var bedre enn B&W i toppen. Hvem skulle ha trodd det.
Dali hadde innestengt lyd
Gratulerer!Da var Oberon 5 på plass, små høyttalere stor lyd....100timers innspilling anbefales det så da er vi igang.
Har du vurdert Explorer master? jeg savner hvertfall veldig å ha den i hus. Explorer og explorer master er to høyttalere som ikke kan sammenliknes ytelsesmessig, så dersom du ikke har hørt de ville jeg ordnet meg en tur hjem til noen for å få hørt.Epicon 6 står øverst på lista mi dersom SA master explorer skal byttes ut.....
E6 mot 804d3 synes jeg E6 vant i mine ører, selv om begge var gode!
Bw 802d er flotteste design spør du meg! Men den nye d3 serien ble to skritt tilbake.
Epicon 6 er mye flottere. Vanskelig å velge mellom valnøtt og sort høyglans
Ja det har nok en stor innvirkning da taket blant annet er av betong,Klapper hendene sammen så skreller d i ørene...hehe.Litt i lyseste laget kan komme av litt for lite akustiske tiltak kanskje?
Bortsett fra den dypeste bassen er disse svært gode.Vis vedlegget 514685
Har hatt mye Dali,dette er steget videre til smc teknologi,du verden for en åpen å klar lyd med rubicon 5 og cambridge cxn og 651w,kanskje litt i lyseste laget på noen sanger men det er smak å behag,men når det er sagt er det et hav at detaljer med god punchy bass som serveres,ble litt som å høre musikklista mi på ny������overall kjempefornøyd������
Old Technics turntabel / Thule audio gear ?Hello, Does anybody know what is the brand of electronics used in the presentation pictures of the Oberon Speakers? Vis vedlegget 518272
? Sure?
Hei jeg ser av din signatur at du bruker blue sound node 2 som også jeg gjorde til jeg fikk oppo 205 i hus.Dersom man syntes dali mangler bass og "brystkasse trøkk" har man hørt dem med feil forsterkere.
Hei. Nei har ikke teste det. Syntes det er veldig deilig og slippe å ha en PC foran meg når jeg spiller musikk. Veldig lettvint og bare bruke tlf. Takker for tipset, jeg kommer nok til og teste det utHei jeg ser av din signatur at du bruker blue sound node 2 som også jeg gjorde til jeg fikk oppo 205 i hus.
Har du testet usb mellom pc og den dedikerte usb inngangen for stereo på oppo'en?
Det har jeg og node2'en ble solgt.
Jeg bruker roon på pc og appen på tlf. da kan man styre alt fra tlf. som du ønsker. Din egen musikk (lokalt lagret eller på nas) og f.eks. tidal eller hva du måtte benytte integreres i roon.Hei. Nei har ikke teste det. Syntes det er veldig deilig og slippe å ha en PC foran meg når jeg spiller musikk. Veldig lettvint og bare bruke tlf. Takker for tipset, jeg kommer nok til og teste det ut ������Hei jeg ser av din signatur at du bruker blue sound node 2 som også jeg gjorde til jeg fikk oppo 205 i hus.
Har du testet usb mellom pc og den dedikerte usb inngangen for stereo på oppo'en?
Det har jeg og node2'en ble solgt.