Fortsetter med Head-fi.
For et par-tre uker siden tenkte jeg at siden jeg får så lite tid i kjellerstua med anlegget, kunne jeg jo skaffe meg muligheten til bedre lyd på jobben, der jeg har muligheten til å ha musikk på øret noen timer hver dag. Har hatt et lite oppsett med T-Amp og små Dali bokhyllehøyttalere der, men av hensyn til kontornaboiene blir det ikke særlig mye brukt, så jeg begynte å snuse etter gode, evt. trådløse og støykansellerende "circumaural" hodetelefoner som kunne spille bra plugget rett i mobilen.
Startet en tråd på hodetelefonforumet her, og kom etter litt frem til at Beyerdynamic DT-770 Pro i 80Ω-versjon ville være et godt valg. Spiller bra rett ut av mobilen, er beahgelige å ha på, og lyder bedre enn de Bluetooth- støykansellerende hodetelefoner jeg har (og har prøvd). Ikke minst var de vesentlig billigere enn de 4000,- en må ut med for f.eks. Sony MDR-1000. Dempingen de lukkede klokkene gir, er også tilstrekkelig her på kontoret. Trenger iofs. ikke aktiv støydemping.
Men, så er det jo sånn at 250Ω-versjonen låter mye bedre (sic), og kunne skaffes over natta hos Østfold Musikk rett oppi veien her.
......meeeen, de er jo ikke så lettdrevne, så de trenger en skikkelig forsterker. (Slippery slope, anyone?)
Heldigvis var ikke lagerbeholdningen til Stereolab helt borte, så jeg rakk å dra nytte av opphørssalget deres.
Så:
(Beyerdynamic DT770 Pro 250Ω i en Graham Slee Solo SRGII m/PSU1, med en Abrahamsen A-Dac som kilde med musikk frra PC eller mobil.)