Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».Man kan gjøre et poeng ut av at målinger ikke betyr noe, det er kun lyden som betyr noe.
Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».Man kan gjøre et poeng ut av at målinger ikke betyr noe, det er kun lyden som betyr noe.
Da er jo også det utsagnet der en stråmann: For det er jo ingen som hevder at "målinger sier alt".Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».
Fikk meg til å tenke 25 år tilbake i tid. Kjøpte 2x3 meter høyttalerkabler fra Audioquest, de dyreste dem hadde i sortimentet. Jeg betalte ca 4000,- direkte fra importør. Kablene hadde sånne store «klosser» på seg i hver ende, tykk som fy. Kom i en plastkasse med eget sertifikat og hvite hansker.Interessant nok blir jo slike veldig dyre kabler, strømrensere og andre relativt omdiskuterte tweaks testet grundig fra tid til annen. Og det skjer jo aldri at disse produktene yter bedre enn billige løsninger av god kvalitet. Svært ofte yter de en god del dårligere.
Du opptrer hele tiden som en kverulant uten å dokumentere dine påstander. Det er nettopp det som er stråmannsargumentasjon.Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».
Vet.Husk at Samsung også eier JBL. Det som kan se ut til å være en utfordring er fokus. Der har mindre aktører gjerne en ubetinget fordel.
Du forutsetter at dette er en ensartet gruppe. Trenger jeg i det heletatt å påpeke hvor urimelig den påstanden er?Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».
Det er det jeg sa tidligere her et sted på forumet, vi må komme oss bort ifra mytene ifra 90 tallet!! Der ble vi innprentet med så mye BS som fremdeles henger i, at det trengs en virkelig reality check !!Jeg fasineres over folk som ikke klarer å justere hjernen sin til nye tider og se ting for hva dem faktisk er. Virker som dem har en egeninteresse av å leve i en slags «golden glow», i en tid som er passé.
Stråmannsargumentasjon. Motsatsen til de som hevder at «målinger sier alt» er ikke det du hevder, men heller at «målinger sier mye, men ikke alt».
Er vel det han sier også, at begge deler er sk stråmenn, men med motsatt fortegn («motsatsen»).Da er jo også det utsagnet der en stråmann: For det er jo ingen som hevder at "målinger sier alt".
Men, om man tar innlegget på ordet og tolker at det er blitt slik at hardbarka måle-motstanderene nå er kommet til det standpunkt at "målinger sier mye, men ikke alt", så er jo det et stort steg i rett retning vil jeg si.![]()