Den dårligste filmen du har sett ?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
BalticThor skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=8fafRT85boU

Helt klart denne!!! Noen usannsynlig dumme scener i denne filmen..
Ååååhhh.... Jeg ler meg ihjel. Det er så tåpelig at det blir bra. Ninja-kalkuner er absolutt noe som krever at man har inntatt litt voksenbrus, men da er de jo hysterisk morsomme. Jeg er nok litt belastet fra yngre tenår, da den lokale bensinstasjonen hadde hauger av B-ninjafilmer under disken. Leide en bråte slike den gangen det fantes Moviebox. ;)
I slike filmer er kameravinklene ofte så usammenhengende at fargekoding av ninjaene er et must! 8)
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
ADVARSEL!

"Dreamgirls"

Dette er den dårligste filmen jeg har vært borti på lenge. Jeg kan ikke fatte at noen får såpass kjente kjente skuespillere med på noe så dumt... ::)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
roffe skrev:
erib skrev:
roffe skrev:
[...]Van Helsing....[...]
Ånei.... kjøpte den på storsalget på play.com nylig jeg også, og har ikke sett den ennå.... Huffda....
Har du sett den nå? Hva synes du? Bruttern syntes den var ok.... Vi kan umulig ha samme far.. ::) ;)
Nei. Har bare sett filmer med kona i det siste, og hun har ikke plukket den ut fra bunken med usette filmer så langt... Så jeg har fortsatt noe å grue meg til. ;)
Kona la seg tidlig i går, så jeg så Van Helsing. Er jo glad jeg ikke ga fullpris for denne DVDen, for den er ikke bra, nei. Ikke den aller dårligste filmen jeg har sett, for den har jo et slags plott, og spesialeffektene er jo til tider bra (men til andre tider dårlige). Det største problemet med denne filmen er at alle rollene er stereotypier, slik at man ikke får ordentlig sympati med noen av hovedpersonene. Den karakteren i filmen som viser mest menneskelige følelser er Frankensteins monster, og det sier vel egentlig alt om dybden på karakterene.
Var ikke så vanskelig å se ferdig filmen, men det var kun på grunn av fantasifull action. Sluttscenen får absolutt laveste karakter på grunn av ekstrem sentimentalitet. Filmmussikken var forresten også ualminnelig dårlig og var overhodet ikke den stemningsskaperen den kunne vært.

Terningkast: 2
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
..."From dusk till dawn 2" .......... = PUKE...for en dritt film... :)
 
K

kbwh

Gjest
Men den første var kul. Så den samme kveld som min første samboer flyttet ut og til Australia ;D. Midt i blinken den kvelden!
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Valentino skrev:
Men den første var kul. Så den samme kveld som min første samboer flyttet ut og til Australia ;D. Midt i blinken den kvelden!
Tipper samboeren var et glemt kapittel idet alle plutselig ble vampyrer. ;D (Til bakgrunnsmusikk av SRV, om jeg ikke husker feil)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Men den første var kul. Så den samme kveld som min første samboer flyttet ut og til Australia ;D. Midt i blinken den kvelden!

Eneren var kul ja... Var det ikke Salma Hayek som dansa og ble vampyr ? Husker ikke..
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Does God Exist? i natt. Det var totalt bortkastet. Sjekka jo med en gang at det var en amatørfilm, men jeg tenkte i min numme, naive skalle at de muligens hadde noe å fare med allikevel. DEN GANG EI. Ingen har lidd overlast av å skrive dette manuset. Finner mer interessante problemstillinger i nynorskkludringen på barneskolen.

Trailer på myspace
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.

Et stjerneeksemple på at keiseren er både naken og direkte stygg. Kritikerne hoiet om dogmefilm som det kulturelle høydepunkt. Jeg holdt på å sovne i kinosalen av et elendig manus, latterlig klisjefyllte replikker og keitete skuespillerprestasjoner. Avstanden mellom hyllesten og realiteten gjør denne til en klaaaasiker.


Men den dårligste filmen jeg har i hylla hjemme er vel "Battle for the Planet of the Apes". Den fjerde og siste av apeplanetfilmene. Kjøpte en boks med alle fire engang. Her er siste rest skvist ut av fansen med et budsjett på 500 kroner og et flexikort.


Er enig i at første halvdel av "The Day After Tomorrow" er like bra som den siste halvdelen er dårlig. En annen slik film er "From Dusk to Dawn". Den starter med Tarantiono ved spakene og slutter som en parodi på en parodi av spalttersjangeren.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Trier er voldsomt oppskytt ja. For å lage en dogmefilm trenger du bare fem mann. En kameramann og fire andre som står å rister han.

Sjøsyketabeletter er et must for å disse filmene.

Eneste lyspunktet var nok Hospitalet.
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Trier er voldsomt oppskytt ja
Det er mulig at Trier er litt oppskrytt, men Dogville, Idioterne, Breaking the waves og Riget er nå faktisk riktig gode filmer.

Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Eneste lyspunktet var nok Hospitalet.
Det ble laget mange glimrende dogme filmer - Festen, Italiensk for begyndere, Elsker dig for evigt, "Mifunes sidste sang" og vår egen "Når nettene blir lange" er glimrende eksempler på at god film godt kan lages med enkle virkemidler og lave budsjetter så lenge manus og skuespillerprestasjonene er gode nok.

Dessuten har hverken Trier eller Dogme sjangeren noe å gjøre i en tråd med tittelen "Den dårligste filmen du har sett ?" Jeg har sagt det tidligere : det virker som om noen ikke har sett nok dårlig film her.. Det er forskjell på å ikke like en film og å kalle den dårlig. Er f.eks en gjennomsnittlig Woody Allen film dårlig, fordi den bare appellerer til et relativt smalt publikum ? Den er ikke det vet du..
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Nei AudioDude, her er jeg rett og slett uenig med deg. Dancer in the Dark er elendig på alle nivåer og hører hjemme i denne tråden.


Hvis du leste en allminnelig kritikk av dogme-sjangeren i min post, så ga jeg nok litt feil inntrykk. Mye av reaksjonen som lå i dogme var svært nyttig og en glimrende korreks til filmindustrien. Festen for eksempel er en glimrende film. Men dogme ble vel også en ideologi i seg selv, opphøyet av den kulturelle elite? Jeg har et inntrykk av at også Trier ble en troende tilhenger av evangeliet om dogme og genierklæringen av den samme Trier... ;)
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
High_def skrev:
Nei AudioDude, her er jeg rett og slett uenig med deg. Dancer in the Dark er elendig på alle nivåer og hører hjemme i denne tråden.

Hvis du leste en allminnelig kritikk av dogme-sjangeren i min post, så ga jeg nok litt feil inntrykk. Mye av reaksjonen som lå i dogme var svært nyttig og en glimrende korreks til filmindustrien. Festen for eksempel er en glimrende film. Men dogme ble vel også en ideologi i seg selv, opphøyet av den kulturelle elite? Jeg har et inntrykk av at også Trier ble en troende tilhenger av evangeliet om dogme og genierklæringen av den samme Trier... ;)
Vel jeg synes ikke Dancer in the dark er så elendig kanskje.. den traff ikke meg, men det er ikke dårlig håndtverk for å si det sånn.

Og nei jeg tolket det ikke slik at du kritiserte dogme sjangeren (jeg quotet Gjestemedlem) og jeg kan til dels være enig i at dogme konseptet ble litt... hmm hva skal man si.. kanskje ble regelen om å bryte med tradisjonen de nye reglene som ikke kunne brytes.. hvis du skjønner hva jeg mener :) Men filmfolk er jo ofte noen raringer og nettopp rigiditet innenfor sitt eget tankegods speiler nok egoet til disse menneskene ganske godt :) Men det blir jo film av det ! og overraskende ofte gode filmer også.
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Jeg skjønner godt hva du mener om dogme generelt AudioDude. :)
 

vixen

Medlem
Ble medlem
07.04.2006
Innlegg
13
Antall liker
0
Black Sheep.
Utrolig patetisk film som jeg ønsker jeg ikke hadde kastet bort tid og penger på.. :mad:
Splatter-film fra New Zealand som visstnok skulle være morsom
 
G

Gjestemedlem

Gjest
AudioDude skrev:
Dessuten har hverken Trier eller Dogme sjangeren noe å gjøre i en tråd med tittelen "Den dårligste filmen du har sett ?" Jeg har sagt det tidligere : det virker som om noen ikke har sett nok dårlig film her.. Det er forskjell på å ikke like en film og å kalle den dårlig. Er f.eks en gjennomsnittlig Woody Allen film dårlig, fordi den bare appellerer til et relativt smalt publikum ? Den er ikke det vet du..

Nei det finnes mye dårligere film en Trier sine. Men måten de blir filmet på er utrivelig. Her blir dårlig håndtverk kamuflert som en kunstart. Jeg måtte forlate kinosalen midt i Breaking the Waves en gang fordi jeg ble fysisk kvalm av kameraføringen. Slikt distraherer en smule fra innholdet i filmene, som for øvrig er mindre å utsette på. At filmer appellerer til mindre publikum er jo stort sett et kvalitetstegn. Man trenger heller ikke stort budgett til å lage god film, men man kan da spandere på seg et Stadycam sett og oppgradere til et ordentlig filmkamera. Ciderfull sjømann med Elkjøp kamerea er ingen god oppskrift.
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Det er veldig mange serdeles dårlige filmer på markedet , Den absolut værste og mest patetiske jeg har sett må vere BRIS med Vebjørn Sand eller er det broren hans kansje samma det , Er jo totalt ubrukelig :p
 
J

Jurassic

Gjest
X-250 skrev:
Det er veldig mange serdeles dårlige filmer på markedet , Den absolut værste og mest patetiske jeg har sett må vere BRIS med Vebjørn Sand eller er det broren hans kansje samma det , Er jo totalt ubrukelig :p
Den heter Dis og er produsert av Aune Sand.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
505
MaHa skrev:
Leif, Sveriges svar på Rambo. Uff a meg :p
NEI, HER GÅR GRENSEN! ER DU HELT DUST? :)

Rare greier, men i min spede ungdom kom vi tilfeldigvis over denne i videohylla. Vi var en del av gjengen som syntes denne var hysterisk morsom, mens andre igjen forstod ikke helt greia. Etter dette har jeg kjøpt en rekke filmer av folkene bak "Leif", en revygruppe som kaller seg Galenskaparna. Jeg har også fått med meg stort sett alt dem har laget for svensk TV, samt kjøpt en del plater og filmmusikk. I tillegg har jeg vært på revy med dem i Gøteborg tre ganger. Galenskaperna er en syk gjeng, og LEIF er deres mesterverk! Sånn er det med den saken!

Et klipp fra LEIF her:

 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Jeg ser at det er lenge siden dette ble skrevet, men allikevel:

Å si at kameraføringen distraherer fra innholdet i en film er det samme som å si at billedkunst som ikke etterstreber en så virkelighetsnær og fotografisk kvalitet som mulig, er dårlig kunst. I tillegg til å kunne brukes fortellende, er film også i høyeste grad et estetisk og kunstnerisk uttrykk.

Gjestemedlem skrev:
Nei det finnes mye dårligere film en Trier sine. Men måten de blir filmet på er utrivelig. Her blir dårlig håndtverk kamuflert som en kunstart. Jeg måtte forlate kinosalen midt i Breaking the Waves en gang fordi jeg ble fysisk kvalm av kameraføringen. Slikt distraherer en smule fra innholdet i filmene, som for øvrig er mindre å utsette på. At filmer appellerer til mindre publikum er jo stort sett et kvalitetstegn. Man trenger heller ikke stort budgett til å lage god film, men man kan da spandere på seg et Stadycam sett og oppgradere til et ordentlig filmkamera. Ciderfull sjømann med Elkjøp kamerea er ingen god oppskrift.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Sundance_Pete skrev:
Jeg ser at det er lenge siden dette ble skrevet, men allikevel:

Å si at kameraføringen distraherer fra innholdet i en film er det samme som å si at billedkunst som ikke etterstreber en så virkelighetsnær og fotografisk kvalitet som mulig, er dårlig kunst. I tillegg til å kunne brukes fortellende, er film også i høyeste grad et estetisk og kunstnerisk uttrykk.

Gjestemedlem skrev:
Nei det finnes mye dårligere film en Trier sine. Men måten de blir filmet på er utrivelig. Her blir dårlig håndtverk kamuflert som en kunstart. Jeg måtte forlate kinosalen midt i Breaking the Waves en gang fordi jeg ble fysisk kvalm av kameraføringen. Slikt distraherer en smule fra innholdet i filmene, som for øvrig er mindre å utsette på. At filmer appellerer til mindre publikum er jo stort sett et kvalitetstegn. Man trenger heller ikke stort budgett til å lage god film, men man kan da spandere på seg et Stadycam sett og oppgradere til et ordentlig filmkamera. Ciderfull sjømann med Elkjøp kamerea er ingen god oppskrift.

Å bli kvalm er også en del av det "kunstneriske utrykket" ved å kjøre tekopper på tivoli. Jerg pleier likevel å stå over. Og selv om vinglete håndholdt kamera skal kunne opphøyes til kunst fordi Von Trier har definert det slik gjør det ikke mindre tragisk. Dogmefilm konseptet, som heldigvis ser ut til å være død og begravet, er ikke annet enn en finurlig måre å spare penger på kamuflert som kustnerisk uttrykk. Disse filmem er omtrent like estetiske som å stirre ned i et bosspann i to timer etter å ha drukket 4 liter kremkakao med ribbefett andre juledag.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jeg vil bare advare alle som vurederer å bruke sin tid og penger på Fantastic 4 - Rise of the silver surfer.
Slik makkværk burde ikke vert lagd, styr unna.
 
S

slowmotion

Gjest
wotg skrev:
Jeg vil bare advare alle som vurederer å bruke sin tid og penger på Fantastic 4 - Rise of the silver surfer.
Slik makkværk burde ikke vert lagd, styr unna.
Enig. Den første filmen var grei underholdning. Den andre er bare møl.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
wotg skrev:
Jeg vil bare advare alle som vurederer å bruke sin tid og penger på Fantastic 4 - Rise of the silver surfer.
Slik makkværk burde ikke vert lagd, styr unna.
Ja den er riktig elendig. Prøvde med to genger på den. Føst gikk det 15 minutter, og ved neste forsøk ble det 10 ekstra men da var det stopp for god og den ble et snarlig offer for muspeker og deleteknappen.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er jo velkjent at oppfølgerfilmer flopper. Noen med synspunkter på Fantastic 1, Fantastic 2 og Fantastic 3?



.
.
.
.
.
.
;D
 

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Innlegg
141
Antall liker
0
Dårligste filmen jeg noensinne har sett er:

Tittel: Åpenbaringen
Land: Norge
Distributør: Norsk Film A/S
Regi: Vibeke Løkkeberg
Roller: Takvam. Marie
Lengde: 2210 m.; 80:46
Format: 16 mm
Handling: Inger(Takvam) er frusterert hjemmehusmor på 50 år. Hun misslykkes i sin første jobb og drar på rekreasjon hvor hun plages av tvangsforestillinger. Ved hjemkomsten finner hun en annen kvinne i ektesengen.
Aldersgrense: 16 år
Vurdert dato: 2. september 1977
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
I mitt tilfelle må det være en med Steven Segal. Husker ikke tittelen men har enda til gode å se en bedre-enn middelmådig film med ham.

mvh,
OS
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.457
Antall liker
26.478
Torget vurderinger
24
AudioDude skrev:
Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Trier er voldsomt oppskytt ja
Det er mulig at Trier er litt oppskrytt, men Dogville, Idioterne, Breaking the waves og Riget er nå faktisk riktig gode filmer.

Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Eneste lyspunktet var nok Hospitalet.
Det ble laget mange glimrende dogme filmer - Festen, Italiensk for begyndere, Elsker dig for evigt, "Mifunes sidste sang" og vår egen "Når nettene blir lange" er glimrende eksempler på at god film godt kan lages med enkle virkemidler og lave budsjetter så lenge manus og skuespillerprestasjonene er gode nok.

Dessuten har hverken Trier eller Dogme sjangeren noe å gjøre i en tråd med tittelen "Den dårligste filmen du har sett ?" Jeg har sagt det tidligere : det virker som om noen ikke har sett nok dårlig film her.. Det er forskjell på å ikke like en film og å kalle den dårlig. Er f.eks en gjennomsnittlig Woody Allen film dårlig, fordi den bare appellerer til et relativt smalt publikum ? Den er ikke det vet du..
Herlig når andre skriver det man tenker, bare mer presist og konsist enn man selv ville prestert.

Takk AudioDude.
 

Usiker

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2007
Innlegg
81
Antall liker
7
Kjempefin tråd, her var det mange gode tips.

Det jeg finner med dårlige filmer, er at de ofte inneholder partier med null handling og slapp regi. Men om man holder ut, blir man ofte belønnet mangfoldig i form av helt usannsynlig handling m. m.

To filmer fra samlinga som er noe av mitt kjæreste eie. Den første er med og av en material-hero-wannabe, dessverre 20 år for sent. I tillegg opptrer en forfylla Curtis som skurk.

Den andre er med rette kult, satt sammen av tre ulike filmer som regissøren hadde tilgang til. Selv om en av dem var i s-hv ble dette ordna ved å gjøre en utrolig vri i handlinga. Mer her: http://www.imdb.com/title/tt0065852/ Regissør er Al Adamson.
 

Vedlegg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.812
Antall liker
10.265
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
OS skrev:
I mitt tilfelle må det være en med Steven Segal. Husker ikke tittelen men har enda til gode å se en bedre-enn middelmådig film med ham.

mvh,
OS
Det holder i 15 minutter, så har du sett det ene uttrykket han lærte på helteskolen,,,,
 
K

kbwh

Gjest
Denne Førstekoneklubben som en eller annen kanal viste lille nyttårsaften var ikke særlig god iallefall.
 

Solemnhour

Medlem
Ble medlem
07.01.2008
Innlegg
31
Antall liker
0
Skal vi se..........en skrekkfilm som ikke var skummel i det hele tatt, Sublime. En helt forferdelig film. Ikke var den skummel og ikke var den dyp (eller kanskje for dyp for meg?).
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Dr T og kvinnene hans eller noe slikt med Richard Gere, det må være den dårligste og mest uforståelige slutten jeg har sett. Ikke det at den var så god underveis, heller...
Ellers er jo Leif, Sveriges svar på Rambo, en kalkun av de sjeldne.

Synes også disse naive, joviale og forutsigbare animasjonsfilmene stort sett er temmelig pyton.
Det er liksom bare en serie av usammnehengende show-off scener ala katastrofefilmer, bare med tynnere story og null handling.

edit: ser av et svar lenger opp i tråden at leif er nevnt før, sorry.. (jeg synes fortsatt den var like dårlig, men det er 20 år siden, tror jeg)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
MaHa skrev:
Eller er jo Leif, Sveriges svar på Rambo, en kalkun av de sjeldne
Men Maha da, Dansbandsfabriken er jo helt ubetalelig! ;D

 
K

kbwh

Gjest
Fosse skrev:
AudioDude skrev:
Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Trier er voldsomt oppskytt ja
Det er mulig at Trier er litt oppskrytt, men Dogville, Idioterne, Breaking the waves og Riget er nå faktisk riktig gode filmer.

Gjestemedlem skrev:
High_def skrev:
Min stemme går uten tvil til Dancer in the Dark.
Eneste lyspunktet var nok Hospitalet.
Det ble laget mange glimrende dogme filmer - Festen, Italiensk for begyndere, Elsker dig for evigt, "Mifunes sidste sang" og vår egen "Når nettene blir lange" er glimrende eksempler på at god film godt kan lages med enkle virkemidler og lave budsjetter så lenge manus og skuespillerprestasjonene er gode nok.

Dessuten har hverken Trier eller Dogme sjangeren noe å gjøre i en tråd med tittelen "Den dårligste filmen du har sett ?" Jeg har sagt det tidligere : det virker som om noen ikke har sett nok dårlig film her.. Det er forskjell på å ikke like en film og å kalle den dårlig. Er f.eks en gjennomsnittlig Woody Allen film dårlig, fordi den bare appellerer til et relativt smalt publikum ? Den er ikke det vet du..
Herlig når andre skriver det man tenker, bare mer presist og konsist enn man selv ville prestert.

Takk AudioDude.
Istemmer.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.980
Antall liker
4.418
Bryllupsfesten til Wam og Wennerød rager høyt over det meste: "Originalene i kjelleren - kopiene på veggen.... originalene i kjelleren, kopiene på veggen ... originalene i kjelleren og ... ".
 
Topp Bunn