- Ble medlem
- 30.11.2005
- Antall liker
- 0
Det finnes norske leger som helt eller delvis deler dette synet. Noe du helt sikker vet om du har fulgt med på diskusjonene som i blant kommer i media. Ellers så er du helt inne på saken kjerne her, nemlig å gidde å bruke tid på hva som kan ligge bak de etablerte sannhetene som vi forholder oss til.Vidar P skrev:Det er rundt 22.000 leger bare i Norge i tillegg til utenlandske vikarer, og jeg som har studert i Oslo og jobbet i Norge hele mitt yrkesaktive liv, følgelig truffet og jobbet med et utall norske leger, har ennå ikke møtt en eneste en som deler ditt syn på dette. Så argumentet om "mange leger" er vel noe søkt.
Det er nettopp av slike årsaker jeg ikke ønsker å gå inn på en debatt, det blir bare for fjernt fra virkeligheten for meg. For meg er den daglige virkeligheten ikke nettsider men unødvendig sykdom, dødsfall og begravelser vs behandling og forebygging av ymse slag. Sorry, det er i beste mening, og jeg oppfordrer til å videreføre skepsis, det er bare bra det. Men debatten er ikke så interessant for meg; jeg jobber med slike ting til daglig, og snur nesa mot musikksidene her istedet.
Leger har advart oss mot egg og mettet fett i en årrekke........uten noe skikkelig vitenskapelig grunnlag for å gjøre det, det har jo bare vært en etablert sannhet.
Kolesterol og mettet fett har vært tett knyttet sammen i mange tiår. Myten om at mettet fett er farlig har kommet etter at en statistisk løgn ble gjentatt nok ganger, helt til den ble en etablert sannhet. Hvor har det ført oss helsemessig?
Er også noen interessante tanker fra en fastlege i denne linken her, og hva dere må forholde dere til:
http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/norske-anbefalinger-trygge-for-hvem/
Er forøvrig en del interessant kommentarer under den bloggen også..